Het 11kw Rijders Topic (III) - Met de Motor op het Fietspad!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als ik Helemaal klaar ben, wat nog wel even gaat duren.. dan wordt het toch een Thruxton900 2014 model, die tegen die tijd wel ergens tweedehands goed te krijgen is ;)
 
Wel grappig om te zien welke brommers de meeste hebben gereden in hun brommertijd. Dat kun je lezen in het topic 'Wat reden jullie in jullie brommertijd' in algemeen. En je leest toch dat veel mensen spijt hebben dat ze hun oude brommertje niet meer hebben..

Zelf heb ik nooit brommer gereden, maar de cbr komt in de buurt en is toch mijn 1e eigen motor waarop ik dan heb gereden. En zie mezelf later ook sentimenteel zijn en spijt hebben dat ik mijn 'oude cbr' niet meer heb..


Hoe denken jullie hierover?? Lijkt mij toch wel grappig om de cbr te houden wanneer ik zwaarder mag rijden..

Maja, moet het financieel natuurlijk wel kunnen, want het geld wat ie oplevert als ik hem evt. verkoop over 1,5 jaar zal waarschijnlijk goed van pas komen dan voor de nieuwe motor..

Maar ben benieuwd naar jullie gedachte hierover!
 
Het is leuk om je oude motor te houden.. Maar ik denk dat ik zelf dan meer op de zwaardere / nieuwe motor zal gaan rijden en dat na een maandje de oude motor stof staat te vergaren ^^ ,
Kost nog verzekering / wegenbelasting ook..

Als je de opslag / het geld ervoor hebt.. dan zou ik het wel doen.
 
Soms mis ik mijn Suz TSX idd, maar die ligt in de poeier. Heel soms droom ik dat ie in de schuur staat en ik 'm jaren was vergeten in die droom. In mijn droom snel naar de schuur en dan proberen te rijden. Dan schrik je wakker, ben je even vrolijk omdat je denkt die TSX nog te hebben en dan herinner je je dat het een droom was.... balen!

Toch denk ik dat ie in gedachten leuker is, dan als ik 'm echt nog zou hebben.
Bewaren? Alleen als er idd plek is en geld.
 
Ach ja,,, ik mis mijn Derbiel schakelbrommer af en toe wel. Heb verdomd veel plezier gehad met het kreng in die twee en een half jaar. Misschien wel meer dan nu met me motor. Heb hem echt voor een euroshopper prijsje moeten wegdoen helaas, en zou niet willen weten wat ervan terecht is gekomen..

Maarja, ik zou dit hok best willen houden, 125cc 2-takt is gewoon erg leuk ivm de uitleefbaarheid die je kan hebben. Echter heb ik geen geld, dus gaat ie eruit zodra ik een andere motor heb denk ik.
 
Ik miste mijn DT50R al vrij snel nadat ik hem had verkocht, die brommer reed zó lekker en het was erg leuk om erop te rijden. Maar ik heb hem weg gedaan voordat mijn brommertijd erop zat omdat ik dacht/wist dat er een keer een fikse boete aan zat te komen als ik op die manier bleef rijden met het ding. Hij reed over de 90km/h en die snelheid tikte ik aan op zowel de heenweg als de terugweg van school. Gelukkig heb ik een vergelijkbare motor kunnen vinden waarmee ik niet hoeft te vrezen voor mijn rijbewijs.
Mijn eerste 2 brommertjes waren een Puch Maxi snorbrommers, die gebruik ik nogsteeds vaak om boodschappen te doen en voor andere korte afstanden. Ook rijdt ik als het lekker weer is vaak een rondje erop samen met een vriend van me (een voordeel van 2 brommers die even hard gaan), dat blijft leuk. Ik denk dat ik ook spijt ga krijgen als ik die weg doe, ze kosten samen zo'n €5,- per maand en ik krijg er toch nauwelijks iets voor als ik ze weg doe. Dus die blijven voorlopig mooi staan, hier thuis heb ik daar de ruimte ook voor.
Vandaag komt iemand mijn Cagiva ophalen en ik ben bang dat ik daar over een tijd ook spijt van ga krijgen. Ik kan me geen 125cc motortjes bedenken die even degelijk, stijf en prestatiegericht gebouwd zijn. Maar ik kan niet alles hebben en houden, ik ga wel proberen mijn DT125R zo lang mogelijk bij me te houden als fun-fietsje.
 
Ja grappig om te lezen allemaal. Ik denk dat monomuis ook wel weer een punt heeft, dat zoiets in gedachten misschien net ff 'leuker/mooier' is. Maar als jij je oude brommer/motor netjes wegzet in een droge stalling, en de verzekering gewoon schorst betaal je daar geen cent meer over.

Maar het zal zeker leuk zijn als je vervolgens 10, 20 jaar later het oude doek die eroverheen zit vanaf haalt, en je gewoon een stukje gaat rijden met dat ding! Jeugdherinneringen/trauma's ophalen.. snik snik :P
 
Ja grappig om te lezen allemaal. Ik denk dat monomuis ook wel weer een punt heeft, dat zoiets in gedachten misschien net ff 'leuker/mooier' is. Maar als jij je oude brommer/motor netjes wegzet in een droge stalling, en de verzekering gewoon schorst betaal je daar geen cent meer over.

Maar het zal zeker leuk zijn als je vervolgens 10, 20 jaar later het oude doek die eroverheen zit vanaf haalt, en je gewoon een stukje gaat rijden met dat ding! Jeugdherinneringen/trauma's ophalen.. snik snik :P

Ik heb mijn brommertje nog in de schuur staan hoor :) Had een puch maxi en een honda MT, de MT heb ik toch maar weggedaan. Mijn puch staat nu stil omdat deze niet goed meer koppelt (is een 2 speed, handversnelling). Van de week ga ik weer een ander blokje eronder gooien (heb nog een 70cc blokje met membraam huis op het carter gelast liggen). Vind het veel leuker om aan mijn brommer te sleutelen dan aan mijn motor.

Mijn hyosung gaat wel echt gelijk weg zodra ik mijn zware rijbewijs heb. Die is gewoon voor van a naar b.
 
Trouwens, realiseer me net dat ik nog geen foto gepost heb van mijn 125cc'tje tijdens mijn Engeland trip van een paar weken geleden! :o :o


Dus bij deze,

In de boot, tussen de legervoertuigen:

44ceXsY.jpg


Boven op Honister Pass in de Lake District:

p68LEkT.jpg


En als laatste boven aan Hardknott Pass (gvd wat was dat stijl):

AfaTPTw.jpg


*D

Zal deze fiets missen wanneer hij de deur uit gaat :/
 
Mooie foto's Hondatouring!

Ik zal er ook een paar van mijzelf nog uploaden :') .

Pass of Glenn Coe:
1010597_699666770096629_8535854916964766180_n.jpg


Lake District:
10152486_699667070096599_4597167071579953755_n.jpg


Lake District:
1517544_699667110096595_6636074028579439119_n.jpg


Glenn Toridon:
10151888_699667193429920_7903636938034792678_n.jpg
 
Leuk hoor! Met de 11kw-ers zo'n grote trip maken!
Ik zou opzich ook nog wel met de cbr naar Duitsland willen gaan.. Eens kijken of dat dit jaar lukt, maar denk dat het al gauw volgend jaar wordt dan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan