En clignoteurs ipv......
Helemaal mee eens dat €1900 teveel is voor zo'n set. Aan de andere hand, als je zo'n setje scoort voor rond de €300 kun je er veel lol van hebben. Zeker als hobbyist.
Hij kon wel goed onderhandelen!Een klant van ons betaalde een "vertegenwoordiger" €1900,- voor een Duitse gereedschapswagen die "bij duizenden technische eindgebruikers staat".
Tot hij een reserve onderdeel nodig had en bij ons aan kwam. Het betreft dus "STAHLwerk", wat uiteraard een samenvoeging van Stahlwille en de iets minder bekende fabrikant Kraftwerk is. Ook herkenbare benamingen als 'TTS' en 'Germany' komen veel op deze sets voor, samen met een sterk van Stahlwille 'geleend' design en huisstijl. Zelfs de bijgeleverde folder lijkt op die van Stahlwille en je krjgt er een echte "garantiekaart" bij waar je nergens een poot mee aan de grond krijgt.
Omdat nergens letterlijk Stahlwille en nergens "made in Germany" staat, is het moeilijk hier vlot iets aan te doen, maar een gewaarschuwd MF-er telt voor 2..
[afbeelding]
[afbeelding]
Heren, ik ben op zoek naar een setje op balhoofdlages uit het frame te halen en wiellagers te verwijderen. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer, in mijn ogen zijn er 1001 verschillende lagers en heb ik voor alles een ander setje nodig
Anyway, ik krijg uit mijn achterwiel beide lagers niet. Nu heb ik de centen nog niet voor een lagertreksetje dus deze laat er bij de lokale motorwinkel eruit halen maar in het vervolg wil ik het graag zelf gaan doen
Is er iemand die mij de goede richting op kan sturen? Ik heb op Mechanism z'n website gekeken, maar ook daar kom ik niet uit( en na de torx-vraag voor mijn Polo durf ik de livechat niet meer te gebruiken )
Is er iemand die mij de goede richting op kan sturen? Ik heb op Mechanism z'n website gekeken, maar ook daar kom ik niet uit( en na de torx-vraag voor mijn Polo durf ik de livechat niet meer te gebruiken )
Heren, ik ben op zoek naar een setje op balhoofdlages uit het frame te halen en wiellagers te verwijderen. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer, in mijn ogen zijn er 1001 verschillende lagers en heb ik voor alles een ander setje nodig
Anyway, ik krijg uit mijn achterwiel beide lagers niet. Nu heb ik de centen nog niet voor een lagertreksetje dus deze laat er bij de lokale motorwinkel eruit halen maar in het vervolg wil ik het graag zelf gaan doen
Is er iemand die mij de goede richting op kan sturen? Ik heb op Mechanism z'n website gekeken, maar ook daar kom ik niet uit( en na de torx-vraag voor mijn Polo durf ik de livechat niet meer te gebruiken )
Ik bijt niet hoorAlthans... niet snel
Opwarmen is bij lagers in een pers passing sowieso altijd zeer wenselijk, scheelt enorm in de kracht die je nodig hebt. Wat dan helpt is ze een tikje verkopen met een pendrijver of een stuk ijzer zodat ze schrikken (en dus niet meer door een oxidelaagje vast zitten), als ze al niet spontaan er uit vallen kan je ze er daarna zo uit tikken met een blinde lager trekker (set).
Sowieso alu wielen altijd verwarmen bij lagers wisselen inderdaad. (geld eigenlijk voor alles met een klem-passing)
Lagers er koud uit en in rammen, kun je bij het 3e setje lagers ze gewoon uit de velg schudden..
Als de trekker dat heeft gehouden kun je niet klagen over slechte kwaliteit...
https/www.jurgensmotorsport.nl/alle-artikelen/366-lager-demontage-tool-voor-oa-wiellagers.html?search_query=Wiellager&results=1
Deze is erg goed.
ik gebruik altijd een keilbout, is praktisch hetzelfde als jouw linke zo eens bekijk