Het 25kW foto-topic Deel 2

Dit is mijn ''25 kw'' motor. Hij was vanuit de fabriek 27 kw, maar na 35 jaar zal dat heus wel een stukje minder zijn, en met dat verhaal kon ik hem gelukkig ook zo verzekeren. Nog geen gezeur mee gehad en krijg ik hopelijk ook niet! :+
full
 
waarom per se op papier??
heb al een paar vrienden die 2jaar 25 kw hebben gereden.
zolang je het voorwiel op de grond houd en de snelheid in bedwang zijn agenten de moeilijkste niet.
combineer dat met een knmv verzekering en alles lijkt me rond.

ik woon in amsterdam,. ik heb nu een 25kw duke, maar ik ben echt al 3 keer aangehouden...mijn hekel aan politie heeft een bepaalde aantrekkings kracht denk ik:P
nadat ik 2 jaar door de zelfde buurt heb gescheurt op zon opgevoerde brommer, leek het me wel een keer lekker om gewoon is ff zonder gezeur te rijden:P
en als het op 25kw kan ist gewoon chill toch?

wijziging( ik heb mijn duke nu 6 maandjes:P)
 
Laatst bewerkt:
ik woon in amsterdam,. ik heb nu een 25kw duke, maar ik ben echt al 3 keer aangehouden...mijn hekel aan politie heeft een bepaalde aantrekkings kracht denk ik:P
nadat ik 2 jaar door de zelfde buurt heb gescheurt op zon opgevoerde brommer, leek het me wel een keer lekker om gewoon is ff zonder gezeur te rijden:P
en als het op 25kw kan ist gewoon chill toch?

wijziging( ik heb mijn duke nu 6 maandjes:P)

Ja oke daar heb je wel een punt.
woon zelf in de ronde venen 10 km te zuiden van amsterdam en we hebben niet echt veel verkeersagenten hier.
rij nu bijna 2 jaar en ben nog nooit aangehouden hier
 
Dit is mijn ''25 kw'' motor. Hij was vanuit de fabriek 27 kw, maar na 35 jaar zal dat heus wel een stukje minder zijn, en met dat verhaal kon ik hem gelukkig ook zo verzekeren. Nog geen gezeur mee gehad en krijg ik hopelijk ook niet! :+
[afbeelding]

Op zo'n motor heb ik gelest, die reed fijn. :]
 
zwarte velgen, ik heb m nog niet, ik wil hem gaan kopen.. hij heeft zwarte velgen?\
kun je niet op de papieren zien of hij een 2e typegoedkeuring heeft ofso??

t is duidelijke regel die 25 kw:P maar de regeling is te onduidelijk voor woorden.. en van die 25kw.nl word je ook niet wijzer:P 2001 cbr 600 FS f4i kan dan weer niet etc:P
als je wat meer info er over hebt zou dat heel chill zijn!!

of het op de papieren staat?

Aha dus ook Rood/Blauw(paars)! Wel gave kleuren. Bij de mijne waren de velgen ook officieel zwart maar is rood gepowdercoat een keer. Als ie weer in elkaar zit dan post ik wel een mooie foto.

De motor heeft een tweede typegoedkeur voor 25kw. Dus als het een officieel nederlandse fiets is dan kan de motor officieel op 25 kw.

Mijn motor is echter een import dus dan kan het weer niet maar na een paar mailtjes met het rdw waarschijnlijk weer wel. De regeling is zo ontzettend vaag ... maar je vraag was of de motor een 2e type goedkeuring heeft en dat is dus zo!

Laat het maar even weten met een fototje als je m koopt ! :]
 
doe ik zowieso!! moet alleen eerst de duke de deur uit:) komt zaterdag iemand kijken die zn rijbewijs nog moet halen:P die rijd 19e af ofso.. dus nog eeefe wachten..

1 cilinder ruilen voor 4 is geen slechte deal toch?:P
 
Nog lang geen 25kw maar toch:
323338_1858872371346_1827024389_1227272_981719209_o.jpg

Leovince uitlaat, gwn db050blok, 6 versnellingen, ori cilinder, 17,5 carb., sec. Twv: 11-53, huidige top: 76km/u
Tis trouwens een 2011 Derbi senda DRD X-treme SM
 
Laatst bewerkt:
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/motor/veilig-rijden-op-de-motor
Ik lees hier dat ze dus 19 jan 2013 ingaan... En aangezien ik niet kan lessen voor mijn 18e wordt dat m nooit? In dat geval heeft de overheid weer eens een mooie droom verpest met deze zogenaamde "veilige" regel......

Edit: 2 (€¥$@*%!£7}#) dagen!!!! Was ook al de pineut met 400 euro voor me brommercerti... Ik word echt niet goed van dit land...
 
Laatst bewerkt:
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/motor/veilig-rijden-op-de-motor
Ik lees hier dat ze dus 19 jan 2013 ingaan... En aangezien ik niet kan lessen voor mijn 18e wordt dat m nooit? In dat geval heeft de overheid weer eens een mooie droom verpest met deze zogenaamde "veilige" regel......

Edit: 2 (€¥$@*%!£7}#) dagen!!!! Was ook al de pineut met 400 euro voor me brommercerti... Ik word echt niet goed van dit land...

:o Sterkte gast, hopelijk word deze regeling met de gebruikelijke snelheid doorgevoerd :P
 
Dat is wel klote man. Maar blijf maar hopen wat daan zegt. Als het met de gebruikelijk snelheid wordt ingevoerd kan het nog even duren. (maar hoop er niet te veel op aangezien dit voor heel europa geldt)
 
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/motor/veilig-rijden-op-de-motor
Ik lees hier dat ze dus 19 jan 2013 ingaan... En aangezien ik niet kan lessen voor mijn 18e wordt dat m nooit? In dat geval heeft de overheid weer eens een mooie droom verpest met deze zogenaamde "veilige" regel......

Edit: 2 (€¥$@*%!£7}#) dagen!!!! Was ook al de pineut met 400 euro voor me brommercerti... Ik word echt niet goed van dit land...
Jij bent de löl :Y

Hoorde van mijn oud-instructeur dat 'ie ruim twee keer zoveel inschrijvingen heeft dan anders i.v.m. dat nieuwe rijbewijs. Willen allemaal dit jaar nog even gauw hun pasje halen voor dat de pleuris/onzin uitbreekt :X

Gecondoleerd, Tom :W
 
dankjulliewel. ik ben er zo kapot van..... had al helemaal uitgestippeld welke motor ik wilde, sparen, touren en dan kom je erachter dat de regering je weer eens even van achter pakt....
na 2 jaar op een 50cc schakelfiets heb ik er dus niet echt zin in om over te stappen naar slechts 125cc 11kw.. ik kan indd alleen maar op hopen dat die regeling vertraagd gaat worden en anders word het geen motor voor mij voor me 18e :(
zoniet dan ga ik koekblikken....
 
Terug
Bovenaan Onderaan