Het 35kw Rijders/Lessers Topic [1]

Hoezo vaag? E-versie is een tikkie goedkoper, max 70kW en wat andere onderdelen erop. Je kan 'm dus ook niet even snel naar het vermogen van de Z800 zetten, zelfs de ECU heeft een andere aansluiting (en dat is niet de enige 'restrictie').

Het enige is dat ik 'm wat zwaar vond en een kleine stuuruitslag (niet merkbaar onder het rijden), voor de rest een topding. Zo maak je wel de blits met A2. :)
 
Hoezo vaag? E-versie is een tikkie goedkoper, max 70kW en wat andere onderdelen erop. Je kan 'm dus ook niet even snel naar het vermogen van de Z800 zetten, zelfs de ECU heeft een andere aansluiting (en dat is niet de enige 'restrictie').

Het enige is dat ik 'm wat zwaar vond en een kleine stuuruitslag (niet merkbaar onder het rijden), voor de rest een topding. Zo maak je wel de blits met A2. :)

ik dacht echt dat het gewoon een z800 was met een cdi van 70kw.
 
De 'e' is een soort van budgetversie. Voor zover je zo'n bedrag laag kan noemen. :)


Wss is die e van 'Europa' dat je hem mag afvoeren :P
Budgetversie ben ik het gedeeltelijk met je eens... het zijn echt hele kleine dingetjes dat de 'gewone' Z800 wel heeft en de E niet.
Wat je al opnoemde, vering is niet instelbaar, de E heeft geen servoklep en wat kleine optische details, zoals een z motief op het zadel en de onderkuip in zelfde kleur bijvoorbeeld...

Ik heb daarom ook heel veel van de gewone Z800 over laten nemen op de E qua kapwerk.. ook meteen verkorte kentekenplaathouder en andere knipperlichten uit het barracuda pakket.

Is net wat mooier.

Zoals hieronder komt hij er nagenoeg uit te zien, dit is alleen de normale Z800.
full
 
Hoi,

Ik ben nieuw op dit forum en ik vroeg me een paar dingen af over het halen van mijn motorrijbewijs. Ik ben nu 18 (bijna 19) en was van plan om te beginnen met lessen voor het A1 rijbewijs.

Ik zag later dat het nu ook mogelijk is om direct voor het A2 rijbewijs te gaan (zodra ik 20 ben). Klopt dit? En is het dan ook mogelijk om op mijn 19e te beginnen met de rijlessen? :P

Southice
 
Hoi,

Ik ben nieuw op dit forum en ik vroeg me een paar dingen af over het halen van mijn motorrijbewijs. Ik ben nu 18 (bijna 19) en was van plan om te beginnen met lessen voor het A1 rijbewijs.

Ik zag later dat het nu ook mogelijk is om direct voor het A2 rijbewijs te gaan (zodra ik 20 ben). Klopt dit? En is het dan ook mogelijk om op mijn 19e te beginnen met de rijlessen? :P

Southice

Ja dit is mogelijk, alleen het afrijden zelf moet wel op je 20e gebeuren.
 
kan je die 35 kw kitjes van motorcorner gewoon gebruiken, zijn die legaal? dat je daarmee je motor begrenst en dan naar leystad gaat.

ik ben me aan het orienteren voor een motor want mag 21 mei m'n avb doen *D
 
Als het een officieel kitje is van de fabrikant (wat dus betekent dat het bij de rdw ook vaak erkent wordt), hoef je er nieteens mee naar de RDW. Je krijgt er dan een zogenaamde conformiteitsverklaring bij, die je dan samen met je kentekenbewijs op moet sturen naar het RDW om zo 35 kW op je kentekenbewijs te krijgen. Dit kost je een 10'tje ipv €450 voor herkeuring.
Als het niet duidelijk op de site staat vermeld, zou ik even een mailtje sturen of je er zo'n verklaring bij krijgt. Anders kan je desnoods beter langs een dealer gaan, die dat wel voor elkaar kan krijgen. Kan je een hoop geld schelen.
 
Die van Motorcorner komen uit Duitsland met een TUV-goedkeuring (TUV heb je hier niets aan qua meerwaarde), maar je kan ze gebruiken voor een IKS-keuring. Het moet volgens RDW op een deugdelijke manier worden gedaan. Dus niet met een knopje vol vermogen, of een pinnetje er uit.
 
Laatst bewerkt:
Als het een officieel kitje is van de fabrikant (wat dus betekent dat het bij de rdw ook vaak erkent wordt), hoef je er nieteens mee naar de RDW. Je krijgt er dan een zogenaamde conformiteitsverklaring bij, die je dan samen met je kentekenbewijs op moet sturen naar het RDW om zo 35 kW op je kentekenbewijs te krijgen. Dit kost je een 10'tje ipv €450 voor herkeuring.
Als het niet duidelijk op de site staat vermeld, zou ik even een mailtje sturen of je er zo'n verklaring bij krijgt. Anders kan je desnoods beter langs een dealer gaan, die dat wel voor elkaar kan krijgen. Kan je een hoop geld schelen.

heb jij dat ook zo voor elkaar gekregen? want dan heb ik in ieder geval een stuk meer keus. Ik zal ook is een e-mail sturen naar motorcorner.

ik zie trouwens dat ik uit delft komt, ik ook *D
 
Gefeliciteerd! Kun je iets vertellen hoe het examen was? Nog gehad met de examinator over het A1 rijbewijs?

Het examen was grotendeels gelijk aan het A1 examen, maar nu zat er een U-bocht (omkeeropdracht) en inparkeren in een parkeervak bij.
Verder was het gewoon een ritje waarbij je je aan de regels moet houden.

De examinator zei dat ik voor hun een van de eerste was voor het A2-doorstroom examen.

Ik heb het niet met de examinator gehad over het A1 rijbewijs, wel met mijn instructeur; hij zei dat het vooral is gedaan om het zo min mogelijk aantrekkelijk te maken voor jongeren tussen 18-20jaar.
 
Het examen was grotendeels gelijk aan het A1 examen, maar nu zat er een U-bocht (omkeeropdracht) en inparkeren in een parkeervak bij.
Verder was het gewoon een ritje waarbij je je aan de regels moet houden.

De examinator zei dat ik voor hun een van de eerste was voor het A2-doorstroom examen.

Ik heb het niet met de examinator gehad over het A1 rijbewijs, wel met mijn instructeur; hij zei dat het vooral is gedaan om het zo min mogelijk aantrekkelijk te maken voor jongeren tussen 18-20jaar.




Oké goed dat ik dat weet, mijn instructeur zei dat ik ook een van de eerste zou zijn die dit examen ging doen.. nog 22 nachtjes slapen :Z
 
heb jij dat ook zo voor elkaar gekregen? want dan heb ik in ieder geval een stuk meer keus. Ik zal ook is een e-mail sturen naar motorcorner.

ik zie trouwens dat ik uit delft komt, ik ook *D

pas op vaak moet zon setje wel door een erkende merkdealer ingebouwd worden.
 
Het examen was grotendeels gelijk aan het A1 examen, maar nu zat er een U-bocht (omkeeropdracht) en inparkeren in een parkeervak bij.
Verder was het gewoon een ritje waarbij je je aan de regels moet houden.

De examinator zei dat ik voor hun een van de eerste was voor het A2-doorstroom examen.

Ik heb het niet met de examinator gehad over het A1 rijbewijs, wel met mijn instructeur; hij zei dat het vooral is gedaan om het zo min mogelijk aantrekkelijk te maken voor jongeren tussen 18-20jaar.

Zijn ze bij dit examen ook zo streng als bij je eerste examen, of kijken ze anders naar je omdat je al 2 jaar aan het rijden bent op je eigen motor?

Ik moet over 3 weken op voor A2, ben benieuwd.

Edit: @ Jeroen, heb jij ook nog extra lessen genomen voordat je op ging voor het A2 examen?
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet echt of ze hierbij anders kijken, de examinator wie ik nu had was veel gemoedelijker dan degene wie ik had bij m'n A1 examen.

Ja, ik heb in totaal 4 lessen gehad van 100 minuten om die A2 motor in zo veel mogelijk situaties zo goed mogelijk in te zetten.
Ik weet ook niet of er rijscholen zijn die je zonder lessen op willen laten gaan.
 
Ik weet niet echt of ze hierbij anders kijken, de examinator wie ik nu had was veel gemoedelijker dan degene wie ik had bij m'n A1 examen.

Ja, ik heb in totaal 4 lessen gehad van 100 minuten om die A2 motor in zo veel mogelijk situaties zo goed mogelijk in te zetten.
Ik weet ook niet of er rijscholen zijn die je zonder lessen op willen laten gaan.

Die zullen er vast wel zijn, maar waarom zou je dat zelf willen?
Je kunt beter even weer de regels en het spiegelen actief leren, dit ga ik in ieder geval doen als ik van A2 naar A ga.
 
Laatst bewerkt:
Actief leren kan ik ook zonder iemand wie achter me rijdt en €40,- per uur vraagt.
Als je al ooit examen hebt gedaan en lessen hebt gehad weet je wat de regels zijn en waar je op moet letten. Als je daar een km of 500/1000 zelf goed op let tijdens het rijden op je eigen motor beheers je het ook.
 
Actief leren kan ik ook zonder iemand wie achter me rijdt en €40,- per uur vraagt.
Als je al ooit examen hebt gedaan en lessen hebt gehad weet je wat de regels zijn en waar je op moet letten. Als je daar een km of 500/1000 zelf goed op let tijdens het rijden op je eigen motor beheers je het ook.

Jou mening misschien, ik geef liever 50/100 euro uit zodat ik zeker weet dat alles goed is.
Mocht je hierdoor je examen niet halen scheelt je ook weer geld, maar ieder zijn eigen ding.
 
Dit zal wel vraag nummer 100 hier zijn, maar kan het zo snel helaas niet vinden.

Ik wil graag een Yamaha XJ6n uit 2009 kopen. Maar deze moet ik laten begrenzen naar 35 KW (dit is mogelijk op uitdraai), maar ik heb nog geen verzekeringsmaatschappij gevonden wat nog op uitdraai wil verzekeren. Zijn er nog verzekeringsmaatschappijen die op uitdraai verzekeren?

De maatschappijen die ik heb gesproken zeggen allemaal dat de motor opnieuw gekeurd moet worden bij het RDW, maar de kosten hiervan zijn alweer gauw boven de € 400...
 
Terug
Bovenaan Onderaan