het 4e TDM topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Eddos,

die is mijn oude TDM, bouwjaar 1992 door mij gekocht in 1995.
Voorzien van dynojet setje en een goede afstelling liep hij op topsnelheid de teller uit! 230+ dus!
haha

groet,

Pieter
 
Lekker stukje wezen knallen (achter een Eliminator aan). Onderweg twee keer een 850 tegengekomen: 1x een zwart/rode langs de Lek (ter hoogte van die sluis met betonnen bogen), en een geel/zilvere ehm, ook ergens :P
 
nog niet weer aan rijden toegekomen, of het moet de proefrit zijn op de TDM van een klant die ik voorzien heb van een fris gereviseerd blok!
Mooi even de eerste 100 km zelf rijden, nog een beetje afstellen en controleren voor de aflevering. Was geen straf: deze TDM metteen op verzoek voorzien van een setje sportnokkenassen, wat extra power!
 
nog niet weer aan rijden toegekomen, of het moet de proefrit zijn op de TDM van een klant die ik voorzien heb van een fris gereviseerd blok!
Mooi even de eerste 100 km zelf rijden, nog een beetje afstellen en controleren voor de aflevering. Was geen straf: deze TDM metteen op verzoek voorzien van een setje sportnokkenassen, wat extra power!

Het voorrijden van de Zeelandrit vandaag met een 3VD die niet meer ratelt was overigens ook geen straf :)

Bedankt weer! Prima service Pieter!
 
nog niet weer aan rijden toegekomen, of het moet de proefrit zijn op de TDM van een klant die ik voorzien heb van een fris gereviseerd blok!
Mooi even de eerste 100 km zelf rijden, nog een beetje afstellen en controleren voor de aflevering. Was geen straf: deze TDM metteen op verzoek voorzien van een setje sportnokkenassen, wat extra power!

Ah, mooi dat je die nog af hebt gekregen :)
Helaas gisteren zelf niet gereden, moest even wat andere puntjes prioriteit geven, maar het was prima weer ervoor geweest!
 
Misschien helpt je dit wat verder.
full

Oudere Krauser beugels leken optisch in ieder geval best veel op givi.

hier is een plaatje van een ouder givi wingrack voor een TDM 850.
Bij Givi kun je het universele wingrack dmv los te kopen bevestigingssets voor de betreffende motor op veel motoren plaatsen. Kosten ook wat moet ik erbij vertellen.
 
Ja, dat is wellicht wel handig, bedankt :)
Bij Krauser werkt het hetzelfde, ik heb het universele rek al, nu nog de bevestigingssets.
De man waarvan ik de Krauser set heb heeft nog wat oude bevestigingsetjes voor andere motoren gevonden. Deze krijg ik vrijdag van hem, misschien kan ik het daarmee passend maken.
En anders bestel ik een nieuw setje..
 
Weer een TDM gespot (het kan niet op deze week! :) ). Moest nieuwe banden hebben, dus even naar Sabra. Daar stond een zwart/blauwe 850 z'n banden te wisselen. Was volgens mij (effe een praatje gemaakt) niet iemand van hier...

Maar ik kom (in verhouding tot alle voorgaande ritten die ik gemaakt heb) wel veel TDM's tegen. Zijn die dingen in de aanbieding of zo?

Banden zijn lekker ingereden, langs de lek. Dus ik ben klaar voor de Alpen :]
 
hallo luitjes

ik ben afgelopen maandag in het bezit gekomen van een tdm 850 2001 met 41000km op de teller
en ik moet zeggen, het rijdt fantastisch.
toch heb ik nog een paar wensen, ik zou namelijk de "kont" wat hoger willen hebben, hebben jullie daar oplossingen voor. en zo,n comfortzadel lijkt me ook wel wat (iets hogere zit en wat meer naar achteren) weten jullie een adres/site

gr joop spin
 
Laatst bewerkt:
hallo luitjes

ik ben afgelopen maandag in het bezit gekomen van een tdm 850 2001 met 41000km op de teller
en ik moet zeggen, het rijdt fantastisch.
toch heb ik nog een paar wensen, ik zou namelijk de "kont" wat hoger willen hebben, hebben jullie daar oplossingen voor. en zo,n comfortzadel lijkt me ook wel wat (iets hogere zit en wat meer naar achteren) weten jullie een adres/site

gr joop spin


Hallo Joop,

Fantastisch verstandige motorkeuze!
De achterkant iets hoger kan eenvoudig met een vervangings schaokbreker, ik kan je bijvoorbeeld een Hagon schokbreker aanbieden, dan staat de kont wat hoger.
Ook kan ik de bevestiging op de achtervork aanpassen, op die wijze heb ik ook al een aantal TDMs verlaagd.

Groet,

Pieter
 
Hallo Joop,

Fantastisch verstandige motorkeuze!
De achterkant iets hoger kan eenvoudig met een vervangings schaokbreker, ik kan je bijvoorbeeld een Hagon schokbreker aanbieden, dan staat de kont wat hoger.
Ook kan ik de bevestiging op de achtervork aanpassen, op die wijze heb ik ook al een aantal TDMs verlaagd.

Groet,


hallo pieter

wat kost zo,n demper, en kun je dan de org inleveren? mag ook reageren op joop.spin@chello.nl

Pieter
 
Laatst bewerkt:
Opgeven kan op zeelandrit@tdm-trx.nl


Eten doe ik graag! en ik moet het ook wat bijhouden, ben nu al een paar weken in de werkplaats en op montage, en dus 6 -7 kg kwijtgeraakt... (zal wel lui zweet zijn!)
Neem dus geen onnodige ballast mee en maar eens kijken of ik miner dan 167 km kan rijden door scherp te sturen! :)
Dus zeelandrit kan mijn aanmelding verwachten!
@ Robje 7.15 Harderwijk gaat lukken! IJs en weder dienende ( mijn Lidl regen overall heb ik vanuit Mijdrech al getest en goedgekeurd.. :]
 
( mijn Lidl regen overall heb ik vanuit Mijdrech al getest en goedgekeurd.. :]
Dan doe je het beter dan ik... Donderdag een regenoveral gekocht bij Motozoom, zaterdag eerste keer gebruiken, trok ik de rits in twee... Die kon dus de maandag er op weer naar Motozoom toe. Er staat een nieuwe voor me in bestelling...
 
Eten doe ik graag! en ik moet het ook wat bijhouden, ben nu al een paar weken in de werkplaats en op montage, en dus 6 -7 kg kwijtgeraakt... (zal wel lui zweet zijn!)
Neem dus geen onnodige ballast mee en maar eens kijken of ik miner dan 167 km kan rijden door scherp te sturen! :)
Dus zeelandrit kan mijn aanmelding verwachten!
@ Robje 7.15 Harderwijk gaat lukken! IJs en weder dienende ( mijn Lidl regen overall heb ik vanuit Mijdrech al getest en goedgekeurd.. :]


Regenoverall? -O-

28082011.jpg


Volgens mij gaat het een prachtige dag worden *O*
 
Helaas moet ik ook de Zeelandrit laten schieten :/
Ik heb huiswerk meegekregen van Pieter (uitlaatklemmen los zien te krijgen) en met mijn handigheid gaat dat wel een zaterdag duren :')

Aan iedereen die wel gaat; veel plezier, het belooft inderdaad erg mooi weer te worden.

P.S @Pieter; de TDM doet het weer prima met zijn nieuwe accu, vanavond nog even geprobeerd. Kan ik ook al voorbereidingen treffen om de klemmen wat los te 'weken' ?
 
Laatst bewerkt:
Ok :)
Halverwege het rijden vanavond had ik er al wat WD40 tussengespoten, we zullen dan zaterdag zien of dat helpt.
 
In dit geval heb je kans dat IMAL (Ik Maak Alles Los, geen geintje, het spul bestaat echt) beter helpt. Dat is namelijk een kruipolie, die speciaal voor dit doel gemaakt is. Volgens mij heeft Nico een tijdje terug in dit topic ook nog een aantal tips gegeven hierover.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan