het 4e TDM topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tis wel een glijbandje hoor, jou stijl denk ik dan _O-
Alle boetes zijn voor Bassie :+
P.s. wil de lak al een beetje drogen?

Vindt je het gek, dat glijen.
De Macadam is een diagonaalband, ontwerp midden vorige eeuw, kan zo het museum in.
Daarnaast vermoedelijk 15 jaar oud!!
 
bandje is een beetje oud, maar je moet het ook een beetje spannend houden nietwaar?

een mooie Power Pilot zal het vast beter doen qua grip!
 
Mijn TDM is still going strong, nu ruim 2.000 km na de motorwissel bij Pieter.

Volgende week voor 4 dagen naar de Harz, zin in! Is weer eens wat anders dan m'n dagelijkse woonwerkritjes tussen Utrecht en Amsterdam.

Het enige wat mij een klein beetje zorgen baart is het volgende:
Sinds een aantal dagen zit er wat geluid in (volgens mij) de uitlaat.
Een soort metalige rammel als ik hem in de 1ste of 2de versnelling (niet eens zwaar) belast, maar ook soms op kruissnelheid in de 5de versnelling. Uitlaat zit wel goed vast en ik zie geen loszittende bouten :)

Iemand enig idee wat het kan zijn?
 
misschien niet je uitlaat maar een klapperende distributieketting??
Of een versleten ketting? met misschien een zwaar punt er in?
 
Hoeveel speling heeft jullie ketting vd tdm?

De ketting heeft nu onbelast op de zijstandaard ong 2 tot 3 cm speling, als ik erop zit ong 1 cm. Lees in het onderhoudsboekje 5 tot 6 cm. Lijkt mij dus te strak. Ketting is door de yamaha dealer gespannen.

Wat denken jullie.
 
Ik zou als ik jou was eens een goed gesprek houden met die Yamaha Dealer. Je betaalt de hoofdprijs omdat ze zogezegd als dealer meer bezig zijn met opleiding en dergelijke maar ondertussen. Je moet je toch niet indenken dat zo'n figuur je kleppen gaat zitten stellen?

www.watbenjedan.com
 
Ik zou als ik jou was eens een goed gesprek houden met die Yamaha Dealer. Je betaalt de hoofdprijs omdat ze zogezegd als dealer meer bezig zijn met opleiding en dergelijke maar ondertussen. Je moet je toch niet indenken dat zo'n figuur je kleppen gaat zitten stellen?

www.watbenjedan.com

Mijn nieuwe voorband zat ook al verkeerd om...
 
Kan slecht zijn voor het lager van de uitgaande as, maar daar valt op zich niet veel aan te zien. Zoemen zou weg moeten zijn als de ketting weer goed staat. Overigens denk ik dat het hoofdzakelijk extra slijtage aan ketting en tandwielen oplevert.
 
Kan slecht zijn voor het lager van de uitgaande as, maar daar valt op zich niet veel aan te zien. Zoemen zou weg moeten zijn als de ketting weer goed staat. Overigens denk ik dat het hoofdzakelijk extra slijtage aan ketting en tandwielen oplevert.

Extra slijtage lig ik niet zo wakker van, als er maar niets kapot is. Ga nml binnenkort een rit van 5000 km afleggen en alles moet in orde zijn.

Wat is dat zoemen overigens?
 
we komen hier ook veel tegen dat de ketting te strak staat, de meeste motorzaken stellen de ketting bij een TDM net zo af als bij de gemiddelde sportfiets.. gaat dus niet goed....
 
we komen hier ook veel tegen dat de ketting te strak staat, de meeste motorzaken stellen de ketting bij een TDM net zo af als bij de gemiddelde sportfiets.. gaat dus niet goed....


Zou de extra speling op de keting van de tdm, ten opzichte van overige straatmotoren, niet bedoeld zijn als je off-road zou gaan met de motor?
 
we komen hier ook veel tegen dat de ketting te strak staat, de meeste motorzaken stellen de ketting bij een TDM net zo af als bij de gemiddelde sportfiets.. gaat dus niet goed....
Klopt, ik hebook vaak de discussie gehad met de dealer, en dan zij ik kijk je niet in het boekje????
Toen werden ze toch even stil! :z })
 
Zo lekker gereden gisteren :]
En na een paar TDM's met sport uitlaten gehoord te hebben toch maar overstag gegaan en mezelf een setje barracuda's cadeau gedaan (was ik al voor aan het kijken) *O*

BTW Iemand van hier die zijn TDM850 4tx(Geel zilver km 69K) toevallig in Hengelo naast een zwart rode TDM neer gezet (dat was die van mij)?
 
Laatst bewerkt:
Hoeveel speling heeft jullie ketting vd tdm?

De ketting heeft nu onbelast op de zijstandaard ong 2 tot 3 cm speling, als ik erop zit ong 1 cm. Lees in het onderhoudsboekje 5 tot 6 cm. Lijkt mij dus te strak. Ketting is door de yamaha dealer gespannen.

Wat denken jullie.


Vandaag weer terug geweest naar de Yamaha dealer. Ze gaven aan dat de ketting idd te strak stond gesteld. Zoemend geluid is nu ook weg. Ze wilde me zonder excusse en compensatie wegsturen. Daar ging ik natuurlijk niet mee akkoord. Gaf aan dat ik voor de hoofdprijs toch wel een goede service verwacht en niet dit. 2x terug geweest, 1 maal band verkeerd om en een te strakke ketting. Zei dat ik daarom een compensatie verwacht. In eerste instantie wilde ze korting geven op de volgende beurt B| Alsof ik daar nog ooit mijn motor heen breng. Ging ik dus niet mee akkoord. En toen gingen we naar de bedrijfsleider. Nogmaals mijn ontevredenheid uitgesproken en aangeven dat ze werk van leerlingen moeten checken. Elke monteur moet het uiteindelijk vanuit de praktijk leren en fouten maken is menselijk, maar voer dan een korte check uit.

Uiteindelijk kon ik voor een klein bedrag iets uit de winkel kiezen en kreeg 2 maal een excusse aangeboden door de bedrijfsleiden van de zaak. Eventuele gevolgschade zouden ze vergoeden. Eind goed al goed.....

Monteur (met ervaring) gaf aan dat de schade eventueel een lager van het achterwiel zou kunnen zijn. Er zat geen speling op, dus was er volgens hem geen schade. Lager van de uitgaande as was volgens hem niet mogelijk, zou oersterk moeten zijn.....
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan