Stinkname
MF veteraan
VFR750 RC36 1991 1:16
R1200GS 2004 1:20
R1200GS 2004 1:20
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Maar dan ook minder prestaties want de inspuithoeveelheid wordt dan minder heb ik begrepen. Dat omdat de sensor in het luchtfilterhuis pal boven de cylinderkop zit en die wordt erg warm in stadsverkeer of met erg warm weer. Daarom worden die sensoren ook wel buiten het huis ergens geplaatst, in de koele rijwind. Heb ik (nog) niet gedaan want schijnt ook met een weerstandje op te lossen te zijn om de sensor voor de gek te houden. Heb inmiddels wel wat stukken schuim onder de tank weggehaald om meer frisse lucht ri. luchtfilterhuis te krijgen en dat lijkt ook effekt te sorteren met als bonus een mooi 'snork' geluid bij acceleratie uit lekkere bochtjes .Idem hierzo (ook TDM900, geen behoefte aan treuzelen).
In mijn ervaring is de kans op een zeer gunstig verbruik sterk afhankelijk van de buitentemperatuur. Hoe hoger de buitentemperatuur, hoe lager het verbruik.
Ik merk geen verschil, maar dat zegt natuurlijk niets. Merk jij wel verschil"?Maar dan ook minder prestaties want de inspuithoeveelheid wordt dan minder heb ik begrepen.
Met de hoeveelheid koeling (langsstromende, aangezogen lucht) die die sensor krijgt zou ik daar niet teveel effect van verwachten. Misschien enkel in langdurig stadsverkeer?Dat omdat de sensor in het luchtfilterhuis pal boven de cylinderkop zit en die wordt erg warm in stadsverkeer of met erg warm weer.
Mwoah... die CO waarde doet enkel iets bij lage toerentallen.Eea is ook afhankelijk van de co waarde die via het dashboard in te stellen is (= inspuithoeveelheid/cylinder).
1 op 53.... pfffffff: indrukwekkend laag verbruik!Honda Innova 125i
1 op 53 gemiddeld.
Behalve de eerste 15 minuten, altijd volgas.
Honda SH 150i
1 op 40 gemiddeld
Behalve de eerste 15 minuten, uhm, meestal volgas.
Mijn Honda C310s..ja; een brommertje inderdaad...doet gemiddeld 1 op 70~75.1 op 53.... pfffffff: indrukwekkend laag verbruik!
brommertjesverbruik..... da`s valsspelen op het MOTOR forumMijn Honda C310s..ja; een brommertje inderdaad...doet gemiddeld 1 op 70~75.
Tankje van 4L vol brengt me van Den Helder naar Maastricht...bijna dan
Maar desalniettemin: pfoehee.... indrukwekkend laag verbruik.brommertjesverbruik..... da`s valsspelen op het MOTOR forum
Zoveel minder verbruiken dan brommers? Dat zijn er niet zo gek veel toch? Of bedoel je scootersWel gaaf hoor dat lage verbruik
Wel typisch dat er zo veel motoren zijn die nog minder verbruiken dan brommers.
Dat is mss nog wel iets om over na te denken.
?Wel gaaf hoor dat lage verbruik
Wel typisch dat er zo veel motoren zijn die nog minder verbruiken dan brommers.
Dat is mss nog wel iets om over na te denken.
Dan jouwe niet?
Ik ben nog geen motorfiets tegengekomen die het verbruik van m'n kleine bromfiets-viertaktjes kan evenaren..
We meten hier het verbruik van èchte brommers; een EV bromt niet maar zoemt, dus valt niet onder de categorie 'brommerts'...Energica SS9+ van 2021 met nu 18.000 km voornamelijk woon/werk, altijd 0 L/100 km, meestal 90 Wh/km of 9 kWh/100 km gemiddeld (veel 90 kph en snelwegen).
Mijn trapfiets gebruikt helemaal niets, behalve dan een deel van het eten dat ik toch al te veel at.Energica SS9+ van 2021 met nu 18.000 km voornamelijk woon/werk, altijd 0 L/100 km, meestal 90 Wh/km of 9 kWh/100 km gemiddeld (veel 90 kph en snelwegen).
Ik had de 2020 enduro versie en die vond ik ook behoorlijk zuinig.Husqvarna 701 SM 2022. 1 op 20 met afwisselend rijgedrag. Trek ik 'rustig' weg dan wil de 1 op 22 ook we lukken.