Het benzine verbruik topic

BMW R1100GS uit 1997,rij 95/100 op provinciale wegen en 120/130 op de snelweg, hoofdzakelijk woon/werk verkeer en redelijk beheerst en heb een gemiddeld verbruik van 1 op 14.
Vind dit zelf niet zo heel zuinig,maar dit komt waarschijnlijk door een chip die de originele vervangt van de cpu,deze zorgt voor goed oppakken en lager in toeren dat de motor niet bokt,maar dat ten koste van het verbruik,zo werd mij verteld door de monteur die de grote beurt laatst uitvoerde.
 
Gsx s 750
Sportief touren.
1 op 20 gemiddeld.


Off topic, m'n auto 1 op 22.
Dit was het verbruik na een rit op 80 km wegen :+

IMG_20220804_164640406_MP.jpg
 
Gsx s 750
Sportief touren.
1 op 20 gemiddeld.


Off topic, m'n auto 1 op 22.
Dit was het verbruik na een rit op 80 km wegen :+

Bekijk bijlage 1795491
Om eerlijk te zijn zegt die boordcomputer mij niet zoveel tenzij ik zelf heb vastgesteld dat de boordcomputer overeen komt met hoeveel liter ik tank. Inmiddels durf ik er bij mijn BMW op te vertrouwen omdat ik weet dat de boordcomputer zelfs iets pessimistisch is. De computer in mijn auto is echter weer te optimistisch.
 
  • Eens
Waarderingen: RR.
Klopt, die op de motor is ook iets te pessimistisch, die van de auto weet ik niet.
 
Gemiddeld verbruik honda cb300r 2022 met vooral 100km/u wegen en 70-80km/u wegen:
3.7l/100km (in de eerste 400km)

KTM 1290 SAT zit op dezelfde woonwerkroute rond de 6-6.5L/100km (wel met hogere snelheden...)
KTM 1290 SAT met +-150km autosnelweg aan 150km/u = 5.3-5.4L/100km
Binnendoor vlot rijden 7L/100km.

BMW 520d F11 (gechipt) gemiddeld 6.8L/100km over 15.000km gemeten. (Voor chiptuning, ongeveer 7.3L/100km....)
 
Gsx s 750
Sportief touren.
1 op 20 gemiddeld.


Off topic, m'n auto 1 op 22.
Dit was het verbruik na een rit op 80 km wegen :+

Bekijk bijlage 1795491
Tja.. boord computer.
Don’t believe the hype.

Motor strak aftanken. Liefst op de bok.
Km dagteller / trip aan doen en delen op je getankte liters als je weer gaat tanken.
Weer op de bok.
En altijd zelfde pomp tanken zelfde type brandstof.

That’s how you do it.

Maar het clowntje zegt me dat je het zelf ook niet serieus neemt;)
 
  • Leuk
Waarderingen: D.D
Laagste verbruik dat ik heb gehad zat rond de 1 op 25 (winter, korte stukjes woon-werk) en het beste is 1 op 33,5 (toerrit met enkel binnenwegen).

Gemiddeld zit ik toch zeker op de 1 op 30 over de 17k die ik er zelf op heb gereden.

Niet slecht voor een BMW G650GS van 2011 (en 31k op de klok voor de geïnteresseerden).

Oh en ik tank bijna enkel euro 95 E10
 
1/12 -1/13 Aprilia Falco. Woonwerk en fun ritjes. Misschien moet ik eens bij Roke langs...

De ft500 ben ik mee aan het klooien met sproeiers, dus ergens tussen de 1/15 en 1/20. Af en toe wat spelen op een braakliggend terrein helpt vast niet
 
Mijn VFR800fi doet ongeveer 1 op 20. Bij elke snelheid... En meestal is dat veel te snel.
Maar ik tank gewoon als het nodig is. Als je je tank niet meer kan vullen moet je je motor verkopen.
Verbruik is maar een klein stukje van de fun
 
Laatst bewerkt:
Vandaag veende tank volgegooid zodat we maandag met een volle tank naar Duitsland kunnen. 249 km gereden, 12 liter tanken. 1:20.75 dus. Is gemiddeld ook 1:20 ongeveer bij mij
 
Hoe moet ik mij dat voorstellen op de motor?
En maar klagen als een auto voor je de ruitensproeiers gebruikt.
Deze snap ik niet helemaal?

Achter auto's hangen doe ik niet, gas erop en gaan :]
Ondanks af en toe het gas opendraaien blijft het verbruik altijd wel boven de 1:25.
 
20220906_161548.jpg

Was het een super leuke rit?: nee, het was woon-werk.
Is het eindresultaat goed?: Met de huidige benzine-prijzen wel ja :) !


Voor het "gezaag" komt dat de boordcomputer niet accuraat is: ik hou een sheet bij en het is erg accuraat.
 
Bekijk bijlage 1800906
Was het een super leuke rit?: nee, het was woon-werk.
Is het eindresultaat goed?: Met de huidige benzine-prijzen wel ja :) !

Voor het "gezaag" komt dat de boordcomputer niet accuraat is: ik hou een sheet bij en het is erg accuraat.
Ik moet zeggen dat ik 1 op 27 voor een 1100cc twee cilinder erg netjes vind. Had ik niet verwacht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan