Het BMW K1200/1300 S/R/R Sport Topic VI: The Power To Wow!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey Stoffelaar,
Ik zou bij twijfel nog even verder zoeken en zoveel mogelijk proefritjes maken. Liefst op een wat duurdere inruiler bij een BMW dealer. Dan weet je meteen hoe een in goede staat verkerend exemplaar rijdt en mechanisch (cardan en bak) klinkt.
De duolever voorkant geeft minder feed back maar mag natuurlijk niet aanvoelen alsof hij los zit of ruimte heeft.
Nu ook blijkt dat er mijlen in plaats van kilometers worden aangegeven, is het waarschijnlijk een uit Engeland geimporteerd exemplaar. Kan best in orde zijn, maar de historie van de motor is daardoor wel in nevelen gehuld.
Onderhoudslog/instructieboekje is zoek, 1.000 euro bijbetalen voor beurt en garantie, mogelijk een losse voorkant...
Het is jouw geld natuurlijk, maar ik zou hem laten staan.

Ja sowieso denk ik er goed over na, heb ook al even met collega's besproken, en om te vertellen is het makkelijker dan het in tekst te typen wat ik bedoel.

De klak wanneer je abrupt op het gas gaat ervaarde iedereen zo met een cardan, met een ketting heb je dat minder omdat die zelf ook nog op spanning moet komen.
Ik kon overigens niets ontdekken aan de voorkant, qua speling oid. Voelde staand allemaal goed aan. Ik had nog een paar andere gezien, helaas alle drie verkocht, waaronder die van WMS. Helaas…

Voor de rest staat er niet veel in de buurt, en ik vind het ook niet eerlijk aanvoelen om erop te rijden met de gedachte dat het hem toch niet gaat worden.
 
Als je even een indicatie geeft in welke windrichting je woont (staat niet in je profiel), ben ik best bereid als je enigszins in de buurt woont om even mee te gaan kijken naar het 'twijfelgevalletje'. Het zouden best wel eens de stuurkogels kunnen zijn, maar het hoeft niet natuurlijk.
 
Als je even een indicatie geeft in welke windrichting je woont (staat niet in je profiel), ben ik best bereid als je enigszins in de buurt woont om even mee te gaan kijken naar het 'twijfelgevalletje'. Het zouden best wel eens de stuurkogels kunnen zijn, maar het hoeft niet natuurlijk.


Dat is erg aardig, ik zal het even in gedachten houden! Ik kom uit omgeving Rotterdam, en ik heb nu mijn motor nog te koop staan, waardoor ik behoorlijk beperkt ben aan mijn budget. Ik had nog twee anderen gevonden, ook Engelse import, maar die geeft niet veel voor mijn Kawa.

( Wat ik me tussendoor afvroeg, is de tellerplaat te vervangen voor een kilometer editie? Aangezien een klein beetje gas de naald zo snel omhoog deed gaan dat ik effe de snelheid kwijt was. Heb nu alles digitaal op de Kawa )
 
Hi Stoffelaar,
Een klak als je abrupt op het gas gaat...
Is dat bij het opschakelen of wanneer je in een bepaalde versnelling opeens het gas opendraait?

Proefritten laten maken met maar een kleine kans dat een machine verkocht wordt, is dagelijkse kost voor een dealer. Als je uitlegt dat je het bewuste model/type niet kent maar er zo goed als zeker een wil kopen, dan zul je verbaasd staan hoeveel dealers het gokje met je willen wagen. Daar is niets oneerlijks aan. En wie weet, misschien loop je al doende toch tegen een goed en betaalbaar exemplaar aan.
Nogmaals, als je eenmaal een ritje op een goede K hebt gemaakt, weet je meteen wat een prima fiets het is en kun je daarna ook een barrel herkennen. Liever een net iets boven-budget machine laten staan, dan een betaalbaar wrak kopen, lijkt mij.
 
Laatst bewerkt:
heb je nog geprobeerd je Kawa via Marktplaats te slijten?
Je bent dan wel wat ruimer in je keus en kan je beter onderhandelen bij aankoop.
 
Hi Stoffelaar,
Een klak als je abrupt op het gas gaat...
Is dat bij het opschakelen of wanneer je in een bepaalde versnelling opeens het gas opendraait?

Proefritten laten maken met maar een kleine kans dat een machine verkocht wordt, is dagelijkse kost voor een dealer. Als je uitlegt dat je het bewuste model/type niet kent maar er zo goed als zeker een wil kopen, dan zul je verbaasd staan hoeveel dealers het gokje met je willen wagen. Daar is niets oneerlijks aan. En wie weet, misschien loop je al doende toch tegen een goed en betaalbaar exemplaar aan.
Nogmaals, als je eenmaal een ritje op een goede K hebt gemaakt, weet je meteen wat een prima fiets het is en herken je daarna meteen een barrel. Liever een net iets boven-budget machine laten staan, dan een betaalbaar wrak kopen, lijkt mij.


Dat was in de versnelling. Gewoon bijv in zijn 4 rijden, en dan ineens helemaal gas los, en daarna goed erop. Ik deed het eigenlijk om te kijken wat voor aandrijfreactie er zou zijn, en of hij eventueel een kant op zou trekken.

Maar ik zal je advies zeker opvolgen, ik heb toevallig ook eerst op een nieuwe Z1000 gereden voor ik deze kocht.
 
Als je even een indicatie geeft in welke windrichting je woont (staat niet in je profiel), ben ik best bereid als je enigszins in de buurt woont om even mee te gaan kijken naar het 'twijfelgevalletje'. Het zouden best wel eens de stuurkogels kunnen zijn, maar het hoeft niet natuurlijk.

Kijk, nou gaat zo'n forum z'n vruchten afwerpen! Twee weten altijd meer dan één en een objectieve "assistent" bij je hebben die thuis is op de machine, kan een miskoop voorkomen.
Puik aanbod, MasterTommy.
 
Stoffelaar, mofra in rijen heeft er 3 of 4 staan en is een hele goede zaak. Niet al te ver van ons af.
 
Heel mooi, een neue. Maar voor dat budget kun je ook een 2de hands K1300S kopen.
 

_O- Ja deze is goed te betalen! Kom misschien net 100 euro ofzo te kort, maar die praat ik er dan wel af ;)

Ik zocht serieus voor 7 à 7500 ongeveer. Ik werd gewezen op die met de koffers bij WMS, en daar had ik na mijn andere proefrit ook direct interesse in toen ik eenmaal had uitgevonden wat die kofferset kost, dan maar geen ESA, maar die was al verkocht. Net als de twee mooie die Jager motoren had staan. Ook zag ik een nieuw model in Friesland, voor 7999 maar ook die is allang verkocht. Vervelend dat ze die dingen dan laten staan op internet ( Jager had ze btw wel netjes weggehaald )..

Ik heb er nog eentje gevonden met een half jaar Bovag garantie. Dat geeft me toch een lekker gevoel bij zo'n bedrag. Ik ga daar Zaterdag eens kijken, hopelijk een redelijk inruil bod en dan ben ik een blij man! *O*
 
Wie weet gaat de mijne volgend seizoen van de hand, ben namelijk erg onder de indruk van de Triumph Thunderbird Storm.
Iets compleet anders maar je leeft maar ene keer keer hé :)


Eventjes offline in Zuid Afrika.
 
Laatst bewerkt:
_O- Ja deze is goed te betalen! Kom misschien net 100 euro ofzo te kort, maar die praat ik er dan wel af ;)

Ik zocht serieus voor 7 à 7500 ongeveer. Ik werd gewezen op die met de koffers bij WMS, en daar had ik na mijn andere proefrit ook direct interesse in toen ik eenmaal had uitgevonden wat die kofferset kost, dan maar geen ESA, maar die was al verkocht. Net als de twee mooie die Jager motoren had staan. Ook zag ik een nieuw model in Friesland, voor 7999 maar ook die is allang verkocht. Vervelend dat ze die dingen dan laten staan op internet ( Jager had ze btw wel netjes weggehaald )..

Ik heb er nog eentje gevonden met een half jaar Bovag garantie. Dat geeft me toch een lekker gevoel bij zo'n bedrag. Ik ga daar Zaterdag eens kijken, hopelijk een redelijk inruil bod en dan ben ik een blij man! *O*

Gebben heeft nog een blauw/witte staan met 17000km op de teller...
 
Ik had hem bij Gebben ook gezien. Helaas ook boven budget. Kan ondertussen alle K 1200 Sjes bij naam en telefoon nummer opnoemen geloof ik.

Nog steeds staat die van WMS te lonken, erg irritant.
 
Ik had hem bij Gebben ook gezien. Helaas ook boven budget. Kan ondertussen alle K 1200 Sjes bij naam en telefoon nummer opnoemen geloof ik.

Nog steeds staat die van WMS te lonken, erg irritant.

Ja, dat was echt een mooi ding op de foto's. had hem ook gezien, nadat ik die van mij had gekocht. hoewel ik erg blij ben met die van mij.

er komt af en toe wel wat mooi bij WMS voorbij. In de gaten houden maar.

Bij Quispel staat ook nog een blauw voor 7k. Heb ik ook nog naar gekeken. Dus die staat er denk al wel minimaal 6 maanden.
 
Laatst bewerkt:
Beste heren, mijn k 1200r rijd de laatste tijd onstabiel. Het schijnt dat de stuurkogels aan het slijten zijn (km stand 56000) kan ik deze ergens bestellen en is het zelf te doen?

Gr,

edit

Ball Joints DIY ??? - I-BMW.com

schijnbaar niet een klus die kan als je motor op straat staat :(
 
Laatst bewerkt:
Ja, dat was echt een mooi ding op de foto's. had hem ook gezien, nadat ik die van mij had gekocht. hoewel ik erg blij ben met die van mij.

er komt af en toe wel wat mooi bij WMS voorbij. In de gaten houden maar.

Bij Quispel staat ook nog een blauw voor 7k. Heb ik ook nog naar gekeken. Dus die staat er denk al wel minimaal 6 maanden.

Ssssstt… Daar heb ik morgen dus mijn afspraak staan.. Ben erg benieuwd! Waarom heb jij m niet gekocht? Heb je hem in het echt gezien?
 
Ik kon particulier kopen en had m'n oog laten vallen op deze. Geen esa maar wel super netjes. Was ook lekker in de buurt.
Ben benieuwd hoe die fiets is bij quispel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan