Het BMW K1200/1300 S/R/R Sport Topic VI: The Power To Wow!

Status
Niet open voor verdere reacties.
...gevalletje Diemelsee, zeg maar... ;)

full
 
...en dat was op zaterdag 08-06-2013...
...iets verderop stond een auto moeilijk op de weg..., onoverzichtelijk half in een bocht..., iets van een klapband linksvoor...

full
 
Laatst bewerkt:
Mooi reisverslag! :)
Moet wel steeds lachen om de kleur van je tassen ;)

Je motor ziet er goed uit zeg!

Dank je, ik stond er ook versteld van toen ik hem ging bekijken voor de aankoop. Alle boutjes en dergelijke als nieuw, bijzonder voor een motor van ruim 8 jaar oud.

Op een rood-witte R1 en een gele fireblade waren de tassen trouwens best te pruimen B|

...ha : ik heb jullie gisterochtend zien rijden !...
...dat was om half 11...

...op dat moment stonden bij een kruising waar jullie net rechts af waren gegaan ; bij ons moest bijna ieder-1 iets warmers onder de jas aan trekken, omdat ze van mening waren dat het koud was...

...nadat een handje vol dat warmers aan hadden konden we weer door, en hadden we even later die koeien op de weg ook voor ons...



...ons was met een hele groep ; een paar RT's, 2 stuks K1600, een K1200LT, een F800, een rode Guzzi, en 2 stuks GS'sen (totaal 10 motoren)...

...ons waren ook onderweg naar huis, na twee nachtjes Bad Fredeburg (en omgeving)...

Ja, dat kan heel goed kloppen! Wat een toeval, of toch ook niet. Zoveel NL motorrijders gezien!
De hele week hebben we prima weer gehad met hoge tempraturen. Op de terugweg plots een mistbank en temperatuur die flink daalde.
Nog even een kolletje om gedaan en weer verder.... :]

Mooi groepje met motorfietsen. Lijkt me ook gezellig aan de bar *O*

...gevalletje Diemelsee, zeg maar... ;)

[afbeelding]

Nog even een bratwurst meegepakt Roloo?
 
Laatst bewerkt:
AlexR! ook in de mist...:

1) Op de terugweg plots een mistbank en temperatuur die flink daalde.
Nog even een kolletje om gedaan en weer verder.... :]

2) Mooi groepje met motorfietsen. Lijkt me ook gezellig aan de bar *O*

3) Nog even een bratwurst meegepakt Roloo?


1) nou..., bij vertrek 19 graden, en zomaar donderde de temperatuur naar heel fris in die laaghangende bewolking... :/

2) yep, 11 motoren en 17 man/vrouw, en dan komen de verhalen vanzelf... ;)

3) ja sicher..., aber niet bij die Piemelsee, maar bij de Edersee, waar trouwens ook zo'n blauw/witte K12S stond, echter eentje met Duitse plaat achterop...


full
 
Laatst bewerkt:
Welke BT headset heb jij Alex? Ik heb ook die Zumo, met een Nolan headset maar ik mis steeds het eerste woordje van Claire.

Ik heb een Midland BT City. Was goed uit de test van Motoplus gekomen en niet al te duur. Heb er maar kort plezier van gehad. Apparaatje is nu op de post retour.

Ik had geen probleem met de eerste woordjes van de Navi....
Is je firmware wel up to date?
 
In de Eifel regelmatig een groep Nederlanders tegen gekomen met o.a. Een grijs/rode K1300S. Iemand van hier?
 
Vandaag belletje gehad van de dealer......mijn k1300r is vandaag geboren in Berlijn :)

Ze lopen in de fabriek dik 2 weken voor......dus over 2 weken moet de fiets hier staan volgens motoport.
Nog even snel de carbon koppelings beschermkap erbij besteld en nu nog 2 weken wachten.
Hoop dat het tegen die tijd niet weer 6 weken zeikt van de regen.

Me happy hier :)
 
Ik heb een Midland BT City. Was goed uit de test van Motoplus gekomen en niet al te duur. Heb er maar kort plezier van gehad. Apparaatje is nu op de post retour.

Ik had geen probleem met de eerste woordjes van de Navi....
Is je firmware wel up to date?

Ja volgens Garmin wel, die van de helm geeft echter een error als ik m aansluit.

Andere vraag, wie kan mij concreet vertellen waar ik zo'n air intake kit vandaan kan halen? deze wil ik graag hebben. :P
 
Vandaag belletje gehad van de dealer......mijn k1300r is vandaag geboren in Berlijn :)

Ze lopen in de fabriek dik 2 weken voor......dus over 2 weken moet de fiets hier staan volgens motoport.
Nog even snel de carbon koppelings beschermkap erbij besteld en nu nog 2 weken wachten.
Hoop dat het tegen die tijd niet weer 6 weken zeikt van de regen.

Me happy hier :)
Wunderbar! *O*
Zo komt het ineens wel heeeeeel dichtbij ;)
 
Even een klein onderzoekje:

Welke banden liggen onder je K12 / 13 S/R en welke banden zou je op dit moment aanraden?

Bij mij:
Michelin PP 2ct

Bevalt goed, maar ben aan het kijken naar een geschikte opvolger....
Hij lijkt wel hard te slijten.....
 
Laatst bewerkt:
MPR2: Goed, goede levensduur
MPR3: Slecht, goede levensduur
S20: Fantastisch, slechte levensduur
BT016: Zeer goed, redelijke levensduur
BT016Pro: Zeer goed, redelijke levensduur
MPPure: Redelijk, redelijke levensduur
MPP: Redelijk, redelijke levensduur
Dunlop SportSmart: Goed, redelijke levensduur
Dunlop RoadSmart: Goed, goede levensduur
Metzeler Sportec M3: Redelijke, redelijke levensduur

Da's alles wat ik er tot nu toe onder heb gehad. :)
 
Laatst bewerkt:
Voor welk gebruik? Toeristisch / sportief, enkel op de openbare weg? In dat geval zijn de Pilot Road 2 en 3 duurzamer en net zo goed. Wil je nog wel eens een rondje blazen op een circuit, dan zul je wat sportievers met meer grip moeten nemen, maar dat slijt weer harder.
 
enz.
enz.

Da's alles wat ik er tot nu toe onder heb gehad. :)

Dat is een aardig lijstje Afterburn. Valt me op dat je de PR3 minder vindt dan de 2?

Voor welk gebruik? Toeristisch / sportief, enkel op de openbare weg? In dat geval zijn de Pilot Road 2 en 3 duurzamer en net zo goed. Wil je nog wel eens een rondje blazen op een circuit, dan zul je wat sportievers met meer grip moeten nemen, maar dat slijt weer harder.

Ik rijd wel sportief. Dus goede grip wel belangrijk.
Op de Duitse autobahn viel het me tegen na een tijdje 150km/u gereden te hebben dat de rullen midden op het loopvlak zaten.... dit was dan de MPP 2ct
 
De PR3 is super in de regen, maar prut in het droog. De PR2 is gewoon overal goed. In principe zou je met de PR2 op de openbare weg nooit grip te kort moeten komen. Zo wel, dan is het waarschijnlijk verstandiger om je rijstijl eens onder de loep te nemen dan andere banden te zoeken. ;)

Persoonlijk blijf ik als het kan steeds terugkeren naar sportbanden. Niet vanwege de grip, maar door de andere vorm van de band die het sturen lichter en makkelijker maakt. Als ze nou eens een band zouden maken met de compound van de PR2 en de vorm van een S20 ofzo, dan was de keus voor mij heel makkelijk.
 
Na uitstapjes naar Michelin mp2 en Pirelli's terug bij Bridgestones BT 23, die bevallen mij het best.
Die laatste heeft inmiddels een opvolger die ik als volgende rubbers nomineer.
 
Dan ben ik toch benieuwd hoeveel km deze zijn meegegaan.... :?

Ik heb vandaag Pilot Power 3 binnengekregen, iemand daar al ervaring mee?
4000km... met toeren. :o

Maar het asfalt in Spanje schijnt wat ruwer te zijn als elders in Europa, dus ik ga het vanaf volgende week met nog een setje proberen op vakantie. Als ie dan 5000km haalt (ook toeren), dan stel ik mijn mening bij naar 'redelijk' voor slijtage.
 
4000km... met toeren. :o

Maar het asfalt in Spanje schijnt wat ruwer te zijn als elders in Europa, dus ik ga het vanaf volgende week met nog een setje proberen op vakantie. Als ie dan 5000km haalt (ook toeren), dan stel ik mijn mening bij naar 'redelijk' voor slijtage.

Merk je nu echt verschil tussen de verschillende versies van Pilot Power?
 
Pilot Road bedoel, en ja, dat verschil is behoorlijk duidelijk. :)

En ook het verschil tussen de BT016, BT016 Pro en de S20, al zijn de verschillen daar kleiner.
 
De hayabusa had een S20 achterband en was hier behoorlijk enthousiast over.

Maar ik bedoel de Pilot Power standaard, pure, 2CT en Power 3?
Of heb je hier niet zo'n ervaring mee
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan