Het BMW K1200/1300 S/R/R Sport Topic VI: The Power To Wow!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja, hier ook een probleem met de k1300r. Wilde vanmorgen met een Buell wegspringen bij het stoplicht met half slippende koppeling, nou.. een kabaal en niet aangrijpen!!!!??? Toeren terug laten zakken en vervolgens zonder slippende koppeling weg ging goed. Wie het weet mag het zeggen!
:?
 
Mensen!
Wat rijden jullie een fenomenaal mooie motor. Ik ben een echte Honda rijder en rij een dikke Blackbird, tot ik gister op Marktplaats ineens een k1200s voorbij zag komen.

Wel g*dv***** wat een mooi ding! Ik gaat er heen om een proefrit te maken op dat ding, nog dingen waar ik echt op moet letten afgezien van de terugroep acties?

Toen ik m'n vrouw vertelde dat ik hopeloos verliefd was geworden op een ander schrok ze nog al. Ze heeft daarna zelfs in alle stilte afscheid genomen. Toen ik haar een foto liet zien snapte ze ineens alles
 
Chilion, ik heb een 1300 en geen ervaring met de 1200, maar als ik het forum goed volg, kun het beste er eentje uit 2007 of 2008 kopen. In die laatste productiejaren waren alle kinderziekten er grotendeels uit en zit er de goede ABS in.
De koppeling bleef tot het eind - voor zover ik weet - een mogelijk zorgenkindje. Afterburn op dit forum, weet daar alles van. (En hij reed, geloof ik, bovendien voorheen op een Blackbird.)
 
Mijn K1200R sport uit 2007 abs pomp vorig jaar kapoet.
Om het jaar grote beurt gehad maar blijkbaar voor een bmw abs niet genoeg.
 
Ik weet niet hoe het zit met invoeren, maar in België vind je ze over het algemeen goedkoper ofwel zijn ze jonger voor niet veel meer. Kijk maar eens op www.2dehands.be of kapaza.be
 
Mijn K1200R sport uit 2007 abs pomp vorig jaar kapoet.
Om het jaar grote beurt gehad maar blijkbaar voor een bmw abs niet genoeg.
De vraag is of ze wel braaf elk jaar de vloeistof hebben vervangen.

Je kunt trouwens relatief goedkoop de ABS pomp laten reviseren. Het is een standaard Bosch pomp die dat soort bedrijven gewoon kennen. Bij sommige bedrijven kun je ze zelfs omruilen; je levert je oude pomp in en je krijgt een gereviseerde terug (met bijbetaling uiteraard) en die van jou reviseren ze dan weer voor een volgende klant.
 
Mijn K1200R sport uit 2007 abs pomp vorig jaar kapoet.
Om het jaar grote beurt gehad maar blijkbaar voor een bmw abs niet genoeg.

Dat houdt mij ook wederom tegen om over te stappen, heb hetzelfde dilemma met mijn huidige RT (2001) maar de jongere types hebben er ook nog schrikbarend veel last van...
Geen goedkope geintjes, en dan zegt BMW zelf, elke 2 jaar spoelen/flushen en regelmatig de ABS laten ingrijpen om de lamellen in de ABS te laten werken.

Als ik het zo hoor, weet ik het nog niet.

Weet dat er goede motorbedrijven zijn naast de BMW-stealers waar je goed terecht kunt, maar wie zijn dat voor de K1200S/K1300S?
 
Ik rij nu Ducati, dan hoef ik tenminste niet meer vreemd op te kijken als er stukken zijn _O-

hahaha, dat doen wij ook niet hoor, alleen mensen die zelf geen BMW hebben denken nog steeds dat BMW garant staat voor onverwoestbare kwaliteit.

overigens heb ik mijn 1200s nog niet terug van de dealer. afgelopen zaterdag is er een nieuwe nokkenaskettingspanner in gezet (zat al wel het nieuwe model in, maar was enigzins beschadigt), maar probleem is daarmee niet verholpen. onder de 3000tpm ratelt ie als een malle.

komende week hebben ze een paar uurtjes ingepland om het blok open te maken om te kijken wass da loss ist.
er zat toch een 60.000km beurt aan te komen, volgens mij moet het blok dan ook open? dus lijkt mij dat dat in 1 keer meegenomen kan worden voor de klepspelingcontrole/kleppen stellen indien nodig.
 
overigens heb ik mijn 1200s nog niet terug van de dealer. afgelopen zaterdag is er een nieuwe nokkenaskettingspanner in gezet (zat al wel het nieuwe model in, maar was enigzins beschadigt), maar probleem is daarmee niet verholpen. onder de 3000tpm ratelt ie als een malle.
Zoals ik al zei, nieuwe ketting.
komende week hebben ze een paar uurtjes ingepland om het blok open te maken om te kijken wass da loss ist.
er zat toch een 60.000km beurt aan te komen, volgens mij moet het blok dan ook open? dus lijkt mij dat dat in 1 keer meegenomen kan worden voor de klepspelingcontrole/kleppen stellen indien nodig.

Kan inderdaad, naast het klepdeksel bij de beurt moet je ook het zijdeksel eraf halen om de ketting te vervangen, dus komt er een pakking, overspringbeveiliging (indien niet gemonteerd) en een ketting bij. Extra arbeid iets van een half uur.
 
Laatst bewerkt:
Weet dat er goede motorbedrijven zijn naast de BMW-stealers waar je goed terecht kunt, maar wie zijn dat voor de K1200S/K1300S?
Jensen in Nijmegen. Die dealers (2 stuks), daar heb ik dan alleen maar weer slechte ervaringen mee. Zelfs als Jensen even duur zou zijn is de keuze duidelijk.(geen idee over de prijs eigenlijk, ik laat die dealers echt zo min mogelijk aan mijn motor rotzooien. Laatst een recall, dus moest wel, wist meteen weer waarom ik _niet_ naar de dealer ga. Prutswerk, kon meteen weer terug)
 
Na veel lezen en zoeken toch maar even een vraag plaatsen. Ik ben in de markt voor een K1200R. Heb er nu twee gereden om goed vergelijk te hebben na 15 jaar op een Ninja. EN ik moet zeggen, wauw!

Nu merkte ik bij mijn laatste proefrit dat de achterkant wiebelig aanvoelde tot zo'n 50/60 KM/u. Is dat normaal? Dealer (niet officieel BMW) gaf aan dat dit normaal is en wel kan worden opgelost.

Omdat ik voornemens ben deze fiets te gaan kopen wil ik graag zekerheid, voordat ik me in de ellende stort. Geen ESA op deze fiets overigens.Verder zouden alle modificaties uitgevoerd zijn. Bouwjaar 2009.
 
Na veel lezen en zoeken toch maar even een vraag plaatsen. Ik ben in de markt voor een K1200R. Heb er nu twee gereden om goed vergelijk te hebben na 15 jaar op een Ninja. EN ik moet zeggen, wauw!

Nu merkte ik bij mijn laatste proefrit dat de achterkant wiebelig aanvoelde tot zo'n 50/60 KM/u. Is dat normaal? Dealer (niet officieel BMW) gaf aan dat dit normaal is en wel kan worden opgelost.

Omdat ik voornemens ben deze fiets te gaan kopen wil ik graag zekerheid, voordat ik me in de ellende stort. Geen ESA op deze fiets overigens.Verder zouden alle modificaties uitgevoerd zijn. Bouwjaar 2009.
Hij moet juist heel strak voelen. Enige wat je bij lage snelheden een beetje kan voelen is het effect van de stuurdemper.
Kortom, ik zou verder kijken.....
 
Hij moet juist heel strak voelen. Enige wat je bij lage snelheden een beetje kan voelen is het effect van de stuurdemper.
Kortom, ik zou verder kijken.....

Dank! Ik heb nl. het idee dat dit niet was bij de eerste fiets (een 2005 met alle modificaties). Enig idee van de oorzaak? Ik ga morgen ook nog even de BMW dealer in A'foort bellen. Daar schijnt deze in onderhoud te hebben gezeten. Omdat het een 2009 fiets zou ik juist denken dat er geen 'kinderziektes' in zitten.
 
Let ook even op de banden. Ver versleten banden willen ook nog wel eens voor een wiebelig karakter zorgen.
Had het probleem heel sterk met ver versleten Pilot Powers. Pilot Power 3 heeft het effect eigenlijk niet meer. (En verse banden dus helemaal niet)
 
Let ook even op de banden. Ver versleten banden willen ook nog wel eens voor een wiebelig karakter zorgen.
Had het probleem heel sterk met ver versleten Pilot Powers. Pilot Power 3 heeft het effect eigenlijk niet meer. (En verse banden dus helemaal niet)

Zaten zo goed als nieuwe michelins op, dus daar kan het niet aan liggen. Verhaal was dat de fiets net een grote beurt heeft gehad bij de BMW dealer. Neem aan dat die dan wel een probleem geconstateerd hebben.

Al met al bovenstaande reacties lezende, begin ik steeds meer te twijfelen. Het is niet te vergelijken met mijn Japanse naaimachientje 8-). Dus dank voor het meedenken!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan