Gefeliciteerd met je motor, al blijf ik het vreemd vinden dat mensen zonder proefrit een motor kopen, al hoeft dat ook weer niks te zeggen aangezien ik de K1300R weer snel heb ingeruild omdat deze tegenviel.
Denk dat er zat mensen zijn die je volledig akra systeem voor een kleine prijs willen overnemen
Ok. Ik ben een lul. Ik ga iets opschrijven wat je niet wil lezen. Doe ermee wat je wil.
Smaster, ik snap dat je blij bent met je aankoop. En ja, het is ook echt een hele mooie motor.
En hij is ook totaal ongeschikt voor een beginner.
Hij is lomp sterk en het vermogen komt er niet "rustig in", het frame is extreem stijf en vergeleken met de paralever is de voorvork van mijn ZX-7R ronduit communicatief. Werkelijk alles waar een beginnersmotor aan moet voldoen (zie de vele draadjes in "algemene motorpraat"), daar voldoet een K12 niet aan.
De belangrikste misschien wel, er is geen motor waar ik op gereden heb die zo ontzettend rechtdoor wringt op het moment dat je het gas dichtdraait of remt als een K12R. Die bocht waar je te hard in duikt? Gas erbij. In combinatie met de hoge snelheid van een K12, vergt dat gewoon veel ervaring. Punt.
Maar ook op alle andere fronten vraagt een K12 een ervaren berijder.
Ik wens je ontzettend veel succes met het halen van je rijbewijs (en dat meen ik), en ik hoop dat je enorm veel plezier aan het motorrijden zult beleven, ongeacht de fiets waar je op rijdt. Maar doe jezelf een lol, lees die verhalen over beginnersfietsen, en leer op zo'n ding rijden.
Ja, in combinatie met diverse dempers op de k1200s. Grote voordeel is vooral het aanzuiggeluid. De motor gaat er niet beter of slechter van lopen.Heeft iemand ervaring met K&N luchtfilters in de K1200S?
Ik heb nu een mivv einddemper en ik zit te denken om bij de volgende beurt ipv het vervangen voor een standaard luchtfilter een K&N filter erin te doen. Scheelt weer luchtfilters wisselen.
Maar ik heb weinig zin in dipjes.. ik mis nu al het direct oppakken als ik ontkoppel en gas, maar dat verwijt ik aan de cardan.
Ok. Ik ben een lul. Ik ga iets opschrijven wat je niet wil lezen. Doe ermee wat je wil.
Smaster, ik snap dat je blij bent met je aankoop. En ja, het is ook echt een hele mooie motor.
En hij is ook totaal ongeschikt voor een beginner.
Hij is lomp sterk en het vermogen komt er niet "rustig in", het frame is extreem stijf en vergeleken met de paralever is de voorvork van mijn ZX-7R ronduit communicatief. Werkelijk alles waar een beginnersmotor aan moet voldoen (zie de vele draadjes in "algemene motorpraat"), daar voldoet een K12 niet aan.
De belangrikste misschien wel, er is geen motor waar ik op gereden heb die zo ontzettend rechtdoor wringt op het moment dat je het gas dichtdraait of remt als een K12R. Die bocht waar je te hard in duikt? Gas erbij. In combinatie met de hoge snelheid van een K12, vergt dat gewoon veel ervaring. Punt.
Maar ook op alle andere fronten vraagt een K12 een ervaren berijder.
Ik wens je ontzettend veel succes met het halen van je rijbewijs (en dat meen ik), en ik hoop dat je enorm veel plezier aan het motorrijden zult beleven, ongeacht de fiets waar je op rijdt. Maar doe jezelf een lol, lees die verhalen over beginnersfietsen, en leer op zo'n ding rijden.
Komt goed, laat je niet gek maken!Ik kan deze input zeker waarderen. Heb ook het nodige gelezen hierover. Ik heb inmiddels een leeftijd waarbij van gek en onwijs niet meer de enige stand is. M.a.w. ik ga rustig de motor leren berijden en zou het inderdaad te gek zijn, ga ik op zoek naar een beter alternatief.
Ok. Ik ben een lul. Ik ga iets opschrijven wat je niet wil lezen. Doe ermee wat je wil.
Smaster, ik snap dat je blij bent met je aankoop. En ja, het is ook echt een hele mooie motor.
En hij is ook totaal ongeschikt voor een beginner.
Hij is lomp sterk en het vermogen komt er niet "rustig in", het frame is extreem stijf en vergeleken met de paralever is de voorvork van mijn ZX-7R ronduit communicatief. Werkelijk alles waar een beginnersmotor aan moet voldoen (zie de vele draadjes in "algemene motorpraat"), daar voldoet een K12 niet aan.
De belangrikste misschien wel, er is geen motor waar ik op gereden heb die zo ontzettend rechtdoor wringt op het moment dat je het gas dichtdraait of remt als een K12R. Die bocht waar je te hard in duikt? Gas erbij. In combinatie met de hoge snelheid van een K12, vergt dat gewoon veel ervaring. Punt.
Maar ook op alle andere fronten vraagt een K12 een ervaren berijder.
Ik wens je ontzettend veel succes met het halen van je rijbewijs (en dat meen ik), en ik hoop dat je enorm veel plezier aan het motorrijden zult beleven, ongeacht de fiets waar je op rijdt. Maar doe jezelf een lol, lees die verhalen over beginnersfietsen, en leer op zo'n ding rijden.
Sorry, als ik dit lees en naast mijn ervaring leg adviseer ik je rijles te gaan volgen. Of er scheelt wat aan jouw exemplaar. Mijn K1200s kan ik perfect bijremmen, kneedown, lijn veranderen, al wat ik maar wil. En ik voel persoonlijk wel heel goed wat er onder me gebeurt.
Veel mensen schuiven hun eigen onkunde graag door naar de motor. Op circuit zie je dat ook. Mensen die op Zolder met hun 1000cc maar nipt onder de 2min geraken maar wel race vering denken nodig te hebben...
Voel je niet persoonlijk aangevallen maar wat je hierboven neergeschreven hebt klopt niet.
Grtz
Ik krijg mijn motor ook niet binnen de 2 min op zolder.
Ik ook niet, moet twee trappen op...Ik krijg mijn motor ook niet binnen de 2 min op zolder.
Ik ook niet, moet twee trappen op...
Exact mijn puntIk ook niet, moet twee trappen op...
Dat is uiteraard geen schande.
Maar dat ligt dan niet aan de motor want die kan dat zeker wel.