Kogel is door de kerk, de tankmeter was stuk, dan moet om deze te repareren de tank eraf, kan mooi de Powercommander V erop, er staat een map met mijn slip-on in de database van dynojet, dat ga ik proberen. Volgende week woensdag gaat dit gebeuren, beurs ook weer leeg...
Heb ik nog een vraagje aan de heren K1300 S rijders...hebben jullie toevallig ook last van resonatie bij een bepaald toerental ? Als ik in z'n 2 zo rond de 50 blijf rijden of met gas in bepaald toeren gebied terug hoor ik iedere keer een resonatie bij het blok vandaan komen.Ik heb het ook laten horen aan een monteur en die zegt dat het een ring is bij de startmotor of dynamo het was een van die twee heb het niet goed onthoudenHet kon geen kwaad zij hij het komt min of meer vaker voor bij dit type. Herkend iemand dit euvel ? Ik vind het een behoorlijk irritant geluidje
Extra aandacht? Nu, dat kettinkje van de oliepompaandrijving kan eventueel meteen op juiste spanning worden gebracht. Dan heb je de koppeling er toch af, dus die kan ook meteen geinspecteerd worden.
Maar als ik eerlijk ben, dan is dat geluid op zich achteraf niet de moeite waard om de boel open te maken. Vooral als je dat niet zelf doet dus moet betalen voor de werkplaats-uren die bovenop de prijs van de nieuwe boutjes voor het koppelingsdeksel komen.
De vibratie blijft, enkel het schelle wordt minder als die ring niet meer kan mee rammelen.
Ik heb die nieuwe ring zelf gedraaid. Uit mijn hoofd moet het asgat 7 komma nog wat zijn, bijna 8 mm. Het schijnt dat er carrossieringen zijn die exact de juiste maat hebben.
Het geluid op je filmpje zegt mij niet zo veel. De motor wordt niet belast en dan gaat vrijwel ieder blok rauw en ruw klinken. Ik vind het in ieder geval niet verontrustend. Het is nu eenmaal een blok waar heel veel in rond draait, dat dunwandig is en met maar een paar liter koelvloeistof om het geluid dat al die onderdelen maken, te dempen. Ook het droge carter helpt niet de mechanische geluiden te onderdrukken.
Ik zou zeggen: gewoon lekker mee rijden. "Ze doen dat allemaal," is voor deze keer echt waar.
Als liefhebber van een 'cleane look' vandaag eens als eerste 'mod' de stickers (K1200S en AKRAPOVIC) verwijderd.
[afbeelding]
Ik ga mijn abs pomp ter revisie aanbieden in Breda. Hopelijk dat zo de problemen voor lange tijd verholpen kunnen worden.
De pomp uit mijn k1200s koste voor vervanging (incl arbeitsloon) €1600.. De revisie kost €525.. dus ik vind het de moeite waard.
Beide geven een jaar garantie (zowel nieuw als revisie)..
Op hoop van zegen...
Zaterdag wordt de K1200R van 2005 hoogstwaarschijnlijk ingeruild tegen een K1300S van 2013.
[afbeelding]
Was heel tevreden over mijn motor maar deze is toch veel recenter en biedt toch wat meer windbescherming.
Hopelijk gaat de deal door!
En??? Gelukt!?Zaterdag wordt de K1200R van 2005 hoogstwaarschijnlijk ingeruild tegen een K1300S van 2013.
[afbeelding]
Was heel tevreden over mijn motor maar deze is toch veel recenter en biedt toch wat meer windbescherming.
Hopelijk gaat de deal door!
Gisteren eerste ritje samen met zijn verre neef....
Rijdt een stuk aangenamer dan de K1200R maar daar zal het leeftijdsverschil van 8 jaar wel mee te maken hebben.
Echt een topmotor en eigenlijk wil ik niks anders meer!
[afbeelding]