Mij is het heelhouden helaas niet gelukt.. 2 weken terug schatte een fietser mijn aankomst verkeerd in en besloot toch nog even snel over te steken. Ondanks dat ik vol in de ankers ben gegaan en niet eens te hard reed (max 50) omdat het gewoon woon-werk verkeer was, donker en vochtig.. mocht het niet baten en ben ik vol op hem geklapt.
Gevolg kneuzingen aan zijn kant en een verbrijzeld middenhandsbeentje aan mijn kant. Zijn fiets in puin, evenals de voorkant en wat zijkant van mijn motor. Ik ben nog erg gelukkig dat het daar bij is gebleven, dat had veel erger kunnen aflopen.
Morgen wordt m'n motor opgehaald voor schade bepaling en dan mag de verzekering en rechtsbijstand z'n werk gaan doen. Hoewel ik voorrang had en niet veel meer kon doen dan ik al gedaan had, is de wet natuurlijk weer krom en ben je vs een fietser/voetganger per definitie schuldig; de vraag is dan voor hoeveel. Ik hoop dat ik nog wat terug krijg via de verzekeringen.
Vooralsnog eerst maar herstellen en dan de motor weer zien te fixen.
Ingeruild voor ....?
Veel plezier met opvolger.
Van bijna 180 PK naar 48 PK. Ik heb een fiets erbij gekocht die ik eigenlijk altijd al leuk vond: een Kawasaki W800.
Zal de leeftijd wel zijn.
Jij hebt wel een hele mooie vintage bike te pakkenIJpie013 en Worldbeater: bedankt voor jullie begrip.
Ik ben de afgelopen weken al meer dan eens voor gek verklaard door diverse mensen...
In essentie gaat het er voor mij om dat ik met plezier rondrij (blijft voor mij hobby) en waarop ik dat doe is van ondergeschikt belang.
En inderdaad: het pakhuis aan PK's werd door mij op de openbare weg maar heel minimaal aangesproken.
Dus bedankt voor jullie support. Ik blijf het volgen hier - want blijf de K een wereldmotor vinden.
Sorry.en over een paar jaar misschien gewoon weer terug verlangen naar de K....en de W800 weer in de huiskamer zetten
Ik had er jaren geleden ook vier, maar ik ging altijd op de fiets naar het werk, en de weekenden waren ook aardig bezet.Jij hebt een behoorlijk gevulde garage.
Maakt het allemaal nog veel moeilijker... Keuzes, keuzes...
Ik heb wel een CR500 (op kenteken) gehad, moet ik daar een beetje aan denken bij de Maico?worldbeater, dat is het idd!
alles wat rolt!
wat zeker blijft is de Maico en de superduke
Je duwt m in de 12v aansluiting links van je motor, ter hoogte van je koelvloeistof expansiereservoir
In principe moet de spanning veilig blijven. Maar let op: De Optimate 4 kan in 2 standen gezet worden: canbus of "standaard". In die laatste stand zit ook een desulfaterings modus en kan de spanning wel veel te hoog oplopen, en dien je de accu los te koppelen voordat je die functie gebruikt.
Zorg er dus voor dat hij in canbus mode staat.
In de handleiding staat hoe je tussen de twee standen moet switchen. (stekker uit stopcontact, klemmen kortsluiten, in stopcontact, 10 seconden wachten, een deel van de feestverlichting knippert 12 keer. Alleen power led brandt daarna: Standaard mode. De ledjes onderaan naast de accu symbooltjes knipperen tegelijkertijd: canbus mode. Daarna klemmen loskoppelen)
PVD, die kleuren blijven mooi!!! PS, je bent uit de OP...Van : [afbeelding]
BMW heeft heel irritante software in de ZFE toegepast die, zodra het merkt dat er geen BMW hardware (lader en navigatie) gebruikt wordt, vervelende dingen doet.
Na een minuut of vijf dus checken of de accu inderdaad opgeladen wordt wanneer er een niet-BMW lader ingeplugd wordt.
Controleer na een paar uur of de accuspanning niet AFGENOMEN is. (Een niet-BMW lader wil nog weleens zonder dat dit zichtbaar is, een groot deel van het boordnet activeren en dat verbruikt meer stroom dan de lader erin stopt.)
PVD, die kleuren blijven mooi!!! PS, je bent uit de OP...