Sinds vandaag eigenaar van een 2014 K1300S, een rooie! Wat een machine.....
Ik zag dat de rode kleur in 2012 leverbaar was, dus het zal een overjarig model zijn.
De fiets heeft bijna 60k op de teller en gaat door mij (ook) voor woonwerk worden ingezet (...en dus een topkoffertje krijgen,...sorry).
Naast de K ben ik ook de gelukkige eigenaar van 2 R1200ST's uit 2005.
Bij de boxers doe ik het onderhoud zelf, ik weet nog niet of ik dat bij de 'K' ook ga doen.
Oliewissel en filters zal wel lukken, maar kleppen stellen........?
Na mijn eerste ervaringen sinds vrijdag een paar vragen aan de ervaren K1300s rijders...
Voor mijn gevoel staat de jiffy, als 'ie uitstaat maar nét voorbij haaks.... als je begrijpt wat ik bedoel. Ik zou 'm liever iets verder naar voren uitzetten. En dan lijkt er ook een klein 'knikje' in de standaard te zitten, maar omdat het smeedijzer is kan dat haast niet denk ik zo.
Ik ben bang dat 'ie niet zo stabiel staat als het waait of de ondergrond niet helemaal vlak. Ik ben bang dat 'ie maar weinig nodig heeft om van de jiffy 'af te rollen...'
Wat is jullie ervaring daarmee? Zijn er veel omgevallen 1300's, of valt het allemaal wel mee en staat 'ie gewoon stabiel genoeg?
De achterband is aan vervanging toe, er ligt nu een Pilot power om. Omdat ik ook woonwerk rij wil ik een band die ook met regen goede grip heeft, nou is een band heel persoonlijk en ook afhankelijk van rijstijl, maar wat zijn jullie ervaringen met de Road5 op de K1300s? Levensduur is voor mij ook wel een issue....
Laatste vraag; wat zijn jullie ervaringen met andere veren (bijv. hyperpro) op de Esa schokbrekers?
Alvast dank voor jullie reacties....
Na mijn eerste ervaringen sinds vrijdag een paar vragen aan de ervaren K1300s rijders...
Voor mijn gevoel staat de jiffy, als 'ie uitstaat maar nét voorbij haaks.... als je begrijpt wat ik bedoel. Ik zou 'm liever iets verder naar voren uitzetten. En dan lijkt er ook een klein 'knikje' in de standaard te zitten, maar omdat het smeedijzer is kan dat haast niet denk ik zo.
Ik ben bang dat 'ie niet zo stabiel staat als het waait of de ondergrond niet helemaal vlak. Ik ben bang dat 'ie maar weinig nodig heeft om van de jiffy 'af te rollen...'
Wat is jullie ervaring daarmee? Zijn er veel omgevallen 1300's, of valt het allemaal wel mee en staat 'ie gewoon stabiel genoeg?
De achterband is aan vervanging toe, er ligt nu een Pilot power om. Omdat ik ook woonwerk rij wil ik een band die ook met regen goede grip heeft, nou is een band heel persoonlijk en ook afhankelijk van rijstijl, maar wat zijn jullie ervaringen met de Road5 op de K1300s? Levensduur is voor mij ook wel een issue....
Laatste vraag; wat zijn jullie ervaringen met andere veren (bijv. hyperpro) op de Esa schokbrekers?
Alvast dank voor jullie reacties....
Tja, dat zou je bijna denken, maar daar kan ik niets van zien. Hij ziet er 'gewoon' uit, zoals op dit plaatje (niet mijn fiets). Op de plaats waar de veer halverwege aangrijpt, lijkt 'ie een heel subtiel knikje naar achter te hebben. Daardoor 'sluit' 'ie ingeklapt mooi aan bij de lijn van het frame/ onderkuip.issie niet gewoon krom?
Ben benieuwd...hmm, heel eerlijk, het ziet er verbogen uit... Maar, morgen zie ik ook een 13s, dus ik zal even proberen niet te vergeten een foto te schieten
Net even bij de mijne gekeken en ik heb hetzelfde knikje dus het zal wel zo horen. Ik vind wel dat de K een stuk schuiner staat dan m'n vorige fiets. Maar zolang ie niet omvalt vind ik het primaTja, dat zou je bijna denken, maar daar kan ik niets van zien. Hij ziet er 'gewoon' uit, zoals op dit plaatje (niet mijn fiets). Op de plaats waar de veer halverwege aangrijpt, lijkt 'ie een heel subtiel knikje naar achter te hebben. Daardoor 'sluit' 'ie ingeklapt mooi aan bij de lijn van het frame/ onderkuip.
Bekijk bijlage 1328659
Netjes!Vandaag de kleurloze knipperglaasjes (v+a) binnen gekregen, die standaard oranje glaasjes vloeken bijna met het rood.
Besteld bij Hornig, samen met een steuntje voor de navi…. echt wel een mooie oplossing.
Morgen dus even knutselen om e.e.a. te monteren en aan te sluiten, mis m'n Navi/motofoon-kit/verkeersinfo al een week.
Bekijk bijlage 1329479
ThX!Probeer ebay.de eens, daar staat ook vaak zat op.
ThX2!Ik kan je niet helpen maar mooie exemplaren komen regelmatig voorbij op Marktplaats en zo. Meestal tussen de 100 en 200 euro.
Ik heb vorig jaar ook m'n knipperglaasjes vervangen. Ik vond ze knap aan de prijs vooral die in je spiegels zitten. Maar staat een stuk mooier dan die oranje idd.Vandaag de kleurloze knipperglaasjes (v+a) binnen gekregen, die standaard oranje glaasjes vloeken bijna met het rood.
Besteld bij Hornig, samen met een steuntje voor de navi…. echt wel een mooie oplossing.
Morgen dus even knutselen om e.e.a. te monteren en aan te sluiten, mis m'n Navi/motofoon-kit/verkeersinfo al een week.
Bekijk bijlage 1329479