Dat is balen. Heeft iemand hier nog ideeën bij een windschermpje?
Je hebt een privé berichtje!Ik heb nog een zwart scherm liggen..
Die mag je overnemen.
iemand ervaring met remklauwen uiteen halen proper maken en het zootje weer mooi dichtgooien. Niet dat ik dit wil doen maar wil wel alle boutjes vervangen hiervan. de vorige eigenaar heeft wel eens door de winter gereden zonder grondig af te spoelen nadien met als resultaat geoxideerde/veroeste boutjes. maar afgelopen week bij de dealer geweest en die gaf me als advies dit niet te doen. 1. ze leveren afzonderlijk geen dichting/pakking voor tussen de remklauwen 2. boutjes durven nogal goed vast zitten door de locktight dat ze gebruiken en beweerde dat deze zouden kunnen afknakken. dus mocht ik ze toch 1 voor 1 vervangen en slaag erin om ze heelhuids eruit te krijgen maar voor 1 of andere reden komt de remklauw toch ergens miniem open te staan en krijg ze nadien niet meer dicht. moet ik een gehele nieuw remkl. gaan kopen omdat zoals ik reeds zei ze de pakkingen niet meer afzonderlijk leveren.grts
Deelbare klauwen kan je prima uit elkaar halen, alleen zijn die evo klauwen van BMW een uitzondering. Dat zijn die klauwen waar BMW aan de zichtbare kant op staat. Dingen gaan vaak lekken als je ze van elkaar haalt en nieuwe ringen ertussen zijn zoals gezegd niet te krijgen.
Je kan de boutjes wel vervangen, als je ze een voor een loshaalt en vastzet, monteren op 30nm indien M8 met loctite 243.
Edit: en gebruik bouten van staal, 8.8 geloof ik maar dubbelcheck voor de zekerheid. Niet zomaar RVS erin zetten.
Sleutel kan gewoon bij gemakt worden je hoeft niet naar een dealer , een goede sleutelmaker kan het ook
Om precies te zijn, het is een internal-cut slot, geen dimple slot.Bovendien is het een dimpelslot, geen normaal cilinderslot.
Veel success en plezier daarmee. De sleutel is alleen gekoppeld aan de ZFE van de motor en zal toegevoegd moeten worden door de BMW dealer. Zonder dat dit gebeurt zal zelfs een originele BMW sleutel nooit niet werken. Knappe sleutelmaker die dat voor je doet. Geloof graag dat dit voor sommige auto of motor merken best zal kunnen, maar niet bij BMW's zoals de K1200/1300S. En zoals al verteld door MasterTommy, je moet je huidige (werkende) sleutels ook meenemen als je dit laat doen want anders werken deze sleutels na de actie van de BMW dealer niet meer en kunnen in de afval ton, tenzij je nog een keer naar de dealer gaat. Het enigste wat ze dan nog doen is het stuurslot losmaken en eventuele koffers op/van slot. Maar starten of via het contact het eventueel aanwezige originele alarm afzetten met zo'n sleutel, forget it, gaat niet gebeuren.Een sleutel is bij een goede sleutel maker bij te maken MET startondebreker, heb het zelf al meerdere malen gedaan, en geeft geen problemen.
Hoe bevalt de K1300R onder de lange mens onder ons? (2.00meter) of zijn die hier niet in het topic.
Natuurlijk proefrijden zegt een hoop, maar meestal geeft de proefrit toch een ander beeld dan wanneer je er al 1000den kilometers op heb zitten.