Leufie1970
MF veteraan
- Onderwerp starter
-
- #176
Mijn K1300 koppeling hoor je ook rammelen, ook bij lage toeren. Heeft ie altijd gehad en hij staat inmiddels op 25k dus geen worries!zow meld ik me hier ook even.
heb een "ouwe" k1200S gekocht, 2007 en 90 000 km en het bekende probleem met de koppeling
was ook een goede prijs natuurlijk.
rijdt anders echt fantastisch!!
ik heb al een boel motorfietsen gehad, ook al eens een R1100S..maar dat was het niet ..rijwielgedeelte fantastisch ..motorblok was m'n vriend niet..
maar ik had nog nooit zo'n stabiele fiets gekend! dus begon ik te zoeken naar een 4 cilinder met hetzelfde rijwielgedeelte...
kwam ik uit op een K1200RS ..maar het is een S geworden ..
wat een fiets!! het gewicht verdwijnt ..en het blok ..pfieuw .. beresterk zeg!! ik dacht dat m'n bandit hard ging ..maar dit is gewoon te gek!
ik dacht dat m'n Ducati scherp stuurde ...
helemaal gek van die duolever...en die remmen
ik begrijp niet dat ze zeggen dat je moet werken om de fiets om te gooien..ik wil gewoon knietje leggen met dat ding alsof het erom vraagt ...terwijl ik helemaal geen kneedown kan!
ik kan hier wel nog een tijdje doorgaan met de k1200S op te hemelen maar ik vroeg me gewoon af of het nodig is om dat "probleem" met de koppeling te bekijken ..fiets rijdt anders gewoon LEKKER!
enkel bij stationair rammelt die..anders voel ik geen probleem, schakelt goed ..
ik vertel mezelf gewoon dat het niet als de Ducati is
foto's volgen wel nogeerst nog een remus demper erop
Sorry als het wat dom klinkt maar waar kan het motorolie peil worden afgelezen op de K1200R?
Of die één minuut stationair draaien nou komt in plaats van de langere rit is na meerdere keren lezen nog steeds onduidelijk.Motorolie
Motoroliepeil controleren
Oliegebrek kan de motor doen vastlopen en daardoor tot een ongeval leiden. Op een correct motoroliepeil letten.
Na een langere standtijd van de motorfiets kan zich olie in het carter verzamelen die vóór het aflezen in het oliereservoir moet worden gepompt. Daartoe moet de motorolie op bedrijfstemperatuur zijn. De controle van het oliepeil bij koude motor of na een korte rit leidt tot een incorrecte interpretatie van de olievoorraad.
Voor een correcte aanduiding van het motoroliepeil mag het peil alleen na een langere rit worden gecontroleerd.
Het oliepeil is afhankelijk van de olietemperatuur. Hoe hoger de olietemperatuur, des te hoger is het oliepeil in het oliereservoir. Het oliepeil direct na een langere rit controleren.
- De bedrijfswarme motorfiets rechtop houden en erop letten dat de ondergrond vlak en stevig is
met OA (optionele accessoire) Middenbok:
- De bedrijfswarme motorfiets op de middenstandaard plaatsen en erop letten dat de ondergrond vlak en stevig is.
- De motor één minuut stationair laten draaien.
- Contact uitschakelen.
- Het oliepeil bij de aanduiding 1 aflezen.
Bij een oliepeil onder de MIN-markering:
- Motorolie bijvullen.
Bij een oliepeil boven de MAX-markering:
- Motorolie aftappen.
Het volgende, ietwat warrige, verhaal staat in het boekje.Of die één minuut stationair draaien nou komt in plaats van de langere rit is na meerdere keren lezen nog steeds onduidelijk.
Maar aflezen bij warme motor lijkt de rode draad te zijn, evenals vlak nadat ie gedraaid heeft. Gewoon maar aflezen als je afstapt na een lange rit.
Heb het ook aan mijn broek.2 weken geleden lampje remmen aan.Na winterstilstand gewoon gestart en het brande.Naar dealer geweest,laten uitlezen en fout ABS-pomp.Gereset en bij het naar huis rijden(45km) is het niet meer gaan branden.Ze zeiden wel dat de fout waarschijnlijk weer zou terugkomen.Gister terug gekomen van vakantie (niet met de motor),motor gestart,en jawel het brande weer.Na ritje van +/-30km en verschillende malen opnieuw starten blijft het branden.
Toch raar na zo een langere stilstand(winter) in 1 keer dat probleem.Vorig seizoen 4000km gereden en de fout heeft zich geen enkele keer voor gedaan(Vorig jaar begin seizoen bij aankoop nog groot onderhoud,inclusief remolie gehad)
Gebeld naar dealer,en gelukkig wordt de ABS-pomp over 2 weken onder garantie (had nog garantie tot 17/6/2017) hersteld.Geloof ergens gelezen te hebben dat het rond de €1600 was indien je geen garantie hebt.
Ik ben van plan een K1200s uit 2005 te kopen. Het enige wat mij tegenstaat is het ABS-pomp probleem. Want als die niet meer werkt dan doen de remmen het ook niet...schijnt...Hoe veilig kan ABS zijn vraag ik mij dan af. Die ABS-pomp is namelijk ook nodig voor de rembekrachtiging. Klopt dit verhaal?
Heb het vorige maand aan de hand gehad.Rem blijft gewoon werken,je merkt er niet veel van.Heb trouwens model van 2007.Alleen de gedachte dat je geen ABS hebt en dat het niet werkt is niet plezierig.Georgiosus,hoe laat je af en toe de ABS werken? Het lijkt me dat het net als bij een auto altijd automatisch werkt.