Het chopperverbouwingstopic winter 2004-2005

Hier is mijn "no-budget" verbouwingsproject (en dagelijks vervoermiddel):

170904_04.jpg


Ook te volgen op: www.lausbergwebdesign.nl/xv

So far, so good:
- de nep sportster-look-a-like filters er af gehaald (staat leuk, maar niet echt is het echt niet)
- bedrading geminimaliseerd (under construction)
- beetje experimenteren met verschillende uitlaten en stuurtjes
- zijkapje verloren en vervangen door ijzeren plaat (véél beter)
- steunen voorkant blok gemaakt (ex-boekenkast) voor voetsteunen, later wellicht forward-controls

Not so far:
- zwarte harmonicarubbers over de voorvorkpoten
- meer zwart
- lager, kleiner zadel
- ander achterspatbord

De rest van het project volgt de weg van 'paint it black', 'minder = meer' en 'loud pipes zijn goed voor mijn humeur'. Suggesties zijn altijd welkom ....
 
Ben voor 2004-2005 ook een aantal dingen van plan met mijn volusia...

andere banden met witte vlakken
radiateurcover
corbin zadel
handsvaten
luchtfilter

zo ziet hij er nu uit..

full
 
Ik denk erover om m'n FLH te verkopen en een Panhead project te beginnen...
Het resultaat moet een schaamteloze kopie iets worden wat in de verte hierop lijkt:

full
 
Laatst bewerkt:
Ik denk erover om m'n FLH te verkopen en een Panhead project te beginnen...
Het resultaat moet een schaamteloze kopie iets worden die in de verte hierop lijkt:

(Afbeelding)
Heb je al een idee wat zo,n flh moet opbrengen?Die prijzen vallen behoorlijk tegen voor de verkoper nowadays.
 
Heb je al een idee wat zo,n flh moet opbrengen?Die prijzen vallen behoorlijk tegen voor de verkoper nowadays.

Jahaa... daar wordt je inderdaad niet vrolijk van. Alle HD's worden duurder en FLH's worden goeiekoper...
Ik weet nog niet wat ik wil (lijk wel op ToT). Ik wil graag een Pan, maar ja, dit is m'n eerste motor... sentiment... bla, bla...
 
Laatst bewerkt:
Jahaa... daar wordt je inderdaad niet vrolijk van. Alle HD's worden duurder en FLH's worden goeiekoper...
Ik nog niet wat ik wil (lijk wel op ToT). Ik wil graag een Pan, maar ja, dit is m'n eerste motor... sentiment... bla, bla...
Denk ik toch het gevolg van die wave aan flh's van over de plas die 15 jaar geleden massaal naar nederland gehaald zijn.Harley rage kwam toen opzetten en iedereen wilde zo,n vette tussen zijn benen.Toen ik 16 jaar geleden voor een electra ging kijken vroegen ze rustig 20 roodjes voor een bonk oncomplete roest die maar half draaide etc.Al die fietsen zijn toen gekocht en gereviseerd.Die staan nu dus in de verkoop in betere staat als 15 jaare geleden maar brengen minder op.Kwestie van vraag en aanbod denk ik.Ben deze week gaan kijken naar een prachtige 1951 hydra.Supermooie fiets en maar 12500 e.Ritje achterop gemaakt en motortje liep strak.Doet veel pijn als je hem dan niet kunt kopen.Ga dus van de winter mijn fiets voor weinig een facelift geven.Verlagen tot het gaatje,voorvork 3 graden onderuit,nieuw spuitwerk,stuur etc .Heb ik weer wat te doen.Kan ik hem verkopen gaat die weg en anders toch maar lekker zelf rijden.Post wel een plaatje wanneer die klaar is.

Greetz.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk erover om m'n FLH te verkopen en een Panhead project te beginnen...
Het resultaat moet een schaamteloze kopie iets worden die in de verte hierop lijkt:

(Afbeelding)
Knukkel,welk type tuimelaarhuis is dat eigenlijk op je foto?De uitstulpingen aan de zijkanten bedoel ik dus.Is dit aftermarket?
 
Jahaa... daar wordt je inderdaad niet vrolijk van. Alle HD's worden duurder en FLH's worden goeiekoper...
Ik nog niet wat ik wil (lijk wel op ToT). Ik wil graag een Pan, maar ja, dit is m'n eerste motor... sentiment... bla, bla...
Moet hard zijn Knukkel.Gewoon overheen zetten.Je kan het .Anders word je zoals ik en probeer je hem al 5 jaar te verkopen maar dan komen die Totsiaanse twijfels weer.
 
[offtopic]

Sinds er hier een redelijke kijkdichtheid is, even een reminder...
Check het 'Waar is wat te doen topic' voor de op handen zijnde choppert meeting. Is over 10 jaar de grootste choppermeeting in Europa en kun je zeggen dat je aan de wieg hebt gestaan!

[/offtopic]
 
Ook goed, inmiddels gezegend met 2 kids en een andere fiets :+
Ga jij nog naar die choppermeeting toevallig?
weet ik nog niet, op mijn choppertje haal ik het sowieso niet (stukke rug weetjewel), hangt een beetje van het weer af enzo........
 
Hey!

Dit is wel een leuk topic...

ik heb ook grootste plannen voor m'n Trump...

O.a.:

- Hardtail frame aan het voorste frame verbinden d.m.v. lasverbinding
- Nieuwe kop en AMAL carb
- Captain America style bobber tank
- 45 springer vork, dan is ie voor 1" lager en level met de grond
- Diverse onderdeln laten verchromen
- Veel polijsten
- Frame en tank in metalflake laten spuiten (waarschijnlijk zo'n panel job)
- Andere uitlaten buigen/lassen of deze verlengen
- Koperen olie leidingen..???

En wat er me verder nog te binnen shiet...

Zo ziet ie er nu ongeveer uit... Maar het moet gekker... :) :) :)

trump2.jpg


trump1.jpg


In ieder geval komt er zo'n vork in en ongeveer zo'n tank op te zitten...

Image-23974824FED911D8.jpg


En hopelijk wordt ie net zo shiny als dit schatje...

P1240029.jpg
 
Dit zijn mijn plannen voor de winter

- Valschade repareren (handvat, spiegels, kop. hendel, jiffy etc)
- Tank nog wat aanpassen
- Sidemount kentekenplaat (zelf maken)
- Achterspatbord inkorten
- Voorspatbord inkorten
- Leren cover om mn tank af te maken
- Matzwart spuiten (alles behalve de chromen delen en het blok)
- Recht stuur (heeft iemand er nog eentje over?)
- Dubbele koplamp voorop (evt zelf maken)

Owja en ik moet em weer es poetsen

En zo is ie nu, alleen dan zonder de vuilniszakken
DSC00435.JPG
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan