Wat betreft de langzamere rijders, iedereen moet het leren. De 1 sneller als de ander. Je rijd nu eenmaal een instructiedag dan heb je dit en zorgt de voorrijder dat je als groep veilig en compleet kan inhalen. En ik snap dat je een zo snel mogelijke tijd wil kunnen vertellen in de kroeg maar met alle respect, 2:20 of 2:25 is beide nog niet snel.
Gewoon met geduld de basis onder de knie krijgen en daarna druk maken over rondetijden.
Overigens ook bij vrijrijden ga je langzamere rijders tegen komen die je soms niet voorbij kan komen.
14 juli dan zijn wij er met iets van 12 man uit het Gixxer topic ook. Geloof ook 3 bij 2 the Ex.
Welke groep bij CRT heb je ingeschreven?
Het gaat mij niet om de tijd, maar dat je dan lekker met je rondje bezig bent en die niet af kunt maken op dat tempo, gevoels kwestie dus...
dat 2:20 - 2:25 niet snel is dat begrijp ik natuurlijk ook hahaha
CRT heb ik ingeschreven in de 2:10 - 2:25 groep.
Ik interpreteer het helemaal niet anders dan het gemeld wordt en ook totaal niet negatief.Waarom ? Zijn gewoon groepen met voorrijder en dan heb je dit soort dingen wel eens toch ?!
Zodra je inschrijft bij vrij rijden word je ingedeeld in de groepen aan de hand van je gereden tijden en zal dit misschien iets anders verlopen, al zit ik ook regelmatig in groepen waarbij er toch 10 a 15 seconden verschil in ronde tijden zit en dat voelt ook als enorme verschillen..
Ik gok dat het allemaal iets anders bedoeld is dan het gelezen word.. Uiteindelijk is het mooi dat er een leuke dag is geweest en dat er animo is om weer te gaan boeken !
Ik heb net weer 2 dagen geboekt. Voor het gevoel op 14 juli nog een keer met instructeur rijden bij 2 the exp en 14 aug vrij rijden bij CRT
Die dag heb je geen ervaren of sportrijders keuze mogelijkheid, alleen vrij rijden.
Mocht ik te langzaam zijn, dan plaatsen ze me wel terug naar die andere klasse.
Maar om niet direct na 1x met instructeur zelfstandig te gaan rijden, heb ik dus 14 juli geboekt om nog een keer met begeleiding te rijden.
Gaat vast goed komen.
Ik interpreteer het helemaal niet anders dan het gemeld wordt en ook totaal niet negatief.
14 augustus rijden wij ook bij CRT, zie je dan vast nog wel ( ben met een groepje met een zx10r, Duc , gsxr600, zx6r etc etc . )
Cool! 14 augustus ben ik ook present14 augustus rijden wij ook bij CRT, zie je dan vast nog wel ( ben met een groepje met een zx10r, Duc , gsxr600, zx6r etc etc . )
Het word steeds minder leuk zie ik
Zal ik weer koeken meenemen of zijn ze slecht bevallen ?
Gaan we dat weer regelen !
Als er nog meer mensen komen moeten we maar een kleine m-f meet houden onder het genot van een gevulde koek.
Hahaha jullie zijn welkom hoor!
14 Juli ga ik ook weer, hopelijk kan ik dan wat meer de goede richting in komen met het rijden en het vertrouwen.
Het is ook vreemd: ik wéét dat ik onderuit ben gegaan door de "verkeerde" banden (sportieve straatbanden en te lomp geweest) en ondanks dat ik maandag op slicks reed kon ik de knop nog niet echt omzetten en rijden zoals ik gewend was.
Maargoed, hopelijk gaat het volgende keer weer wat beter.
Je kan/ moet het eigenlijk andersom bekijken he, zoals we het er maandag ook over hadden : je moet blij zijn dat je zo rijd ipv dat je net doet alsof er niets gebeurd is.
Heb je trouwens nog beeldmateriaal gezien ?
Daar heb je ook wel gelijk in, ik had alleen verwacht dat ik mentaal minder last van zou hebben omdat ik duidelijk weet waarom het mis ging.
Maargoed, we gaan zo snel mogelijk weer wat rondjes maken en dan zien we wel
Ik ben inderdaad nog even op bezoek geweest bij racecontrol maar toen zat er maar 1 man. Hij vroeg dan ook of ik nog vaker daar kwam en eventueel dan nog even langs kon komen. 14 juli probeer ik het even opnieuw..
Ik zit ook bij 2theexperince. Gezellig14 juli zijn mijn zoon en ik er ook. Hij gaat met 2theexperience begeleide sessies rijden en ik heb me ingeschreven voor vrij rijden.
Voor het eerst op de ZX6-R, voor het eerst sinds een jaar of 6 op Assen.....dat belooft interessant te worden.
Mijn PR zal er wel niet aangaan........
Daarover gesproken; heeft iemand een idee waarom er zoveel mensen een high-sider krijgen bij het uitkomen van de Jacky Ickx op Zolder (laatste chicane voor start/finish)? Heb er daar al een paar vanaf zien gaan en ook genoeg YouTube crashes gezien op die plek. Heb er zelf nog niks meegemaakt, maar ben wel benieuwd waarom het daar zo vaak fout gaat en bv niet bij die andere 2 chicanes...Daar kun je dus aan werken
Bij mij was er in ieder geval 1 ding duidelijk : gebrek aan grip tijdens het uit accelereren uit een bocht.
Meer afhangen = motor rechter houden = meer rubber op het asfalt = meer grip
Daarover gesproken; heeft iemand een idee waarom er zoveel mensen een high-sider krijgen bij het uitkomen van de Jacky Ickx op Zolder (laatste chicane voor start/finish)? Heb er daar al een paar vanaf zien gaan en ook genoeg YouTube crashes gezien op die plek. Heb er zelf nog niks meegemaakt, maar ben wel benieuwd waarom het daar zo vaak fout gaat en bv niet bij die andere 2 chicanes...
Daarover gesproken; heeft iemand een idee waarom er zoveel mensen een high-sider krijgen bij het uitkomen van de Jacky Ickx op Zolder (laatste chicane voor start/finish)? Heb er daar al een paar vanaf zien gaan en ook genoeg YouTube crashes gezien op die plek. Heb er zelf nog niks meegemaakt, maar ben wel benieuwd waarom het daar zo vaak fout gaat en bv niet bij die andere 2 chicanes...
P.s. 5 Juli ben ik aanwezig op Zolder; Vrij rijden - minder snel