Het circuit op met .... Algemeen Circuitdagtopic

schwantz340

Die hard MF'er
30 apr 2012
776
22
26
Baarn
Weet iemand banden druk, settings, mappings etc van de mannen die gister de circuitdag reden? mijn ambitie is ook om richiting de 1:32.1 te rijden... ;);)
 

Joep

MF veteraan
22 jun 2008
6.981
350
35
Druten
Hing jouw motor achter een VW transporter??

Indien ja: dan heb ik je vanmorgen onderweg naar Assen ingehaald :Y
 

twonha

MF veteraan
2 apr 2007
6.984
294
Nee, ze hing achter een Skoda Octavia. Maar vooral hing de motor na sessie 2 aan zo'n bakkie van het TT circuit. :X In Mandeveen schoof het voorwiel *poef* weg en was het een snelle trip naar de grindbak. Beetje glijden, draaien, stuiteren... Misschien heb je me wel zien liggen. :+ Gelukkig lijkt de schade aan de motor te overzien, heeft het pak zich goed bewezen en heeft de helm serieus geen krasje opgelopen.

Ik denk dat de bandenspanning nog (te) hoog stond en dat ik meer ambitie dan talent aan de gashendel probeerde te hangen. Op weg naar de grindbak ging m'n PR wel van 2:12 naar 2:11, dus al met al een soort van geslaagde dag. _O-







 
  • Sad
Waarderingen: Roy "R"

Joep

MF veteraan
22 jun 2008
6.981
350
35
Druten
Nee, ze hing achter een Skoda Octavia. Maar vooral hing de motor na sessie 2 aan zo'n bakkie van het TT circuit. :X In Mandeveen schoof het voorwiel *poef* weg en was het een snelle trip naar de grindbak. Beetje glijden, draaien, stuiteren... Misschien heb je me wel zien liggen. :+ Gelukkig lijkt de schade aan de motor te overzien, heeft het pak zich goed bewezen en heeft de helm serieus geen krasje opgelopen.

Ik denk dat de bandenspanning nog (te) hoog stond en dat ik meer ambitie dan talent aan de gashendel probeerde te hangen. Op weg naar de grindbak ging m'n PR wel van 2:12 naar 2:11, dus al met al een soort van geslaagde dag. _O-







Oei dat is zuur!! zelf wel ok?

Ik heb je niet meer zien liggen, maar dat kan er ook mee te maken hebben dat ik toen alweer in de auto naar huis zat en zelf geen meter gereden heb :X
(alhoewel, als je het rijden van en naar de keuring meetelt wel! :+ )

Ik heb tijdens de inschrijving/keuring @Roy "R" nog wel zien lopen, maar dat is ook niet zo moeilijk met van die fancy jassen met die mooie herkenbare logo's op de rug! :t
 
  • Haha
Waarderingen: Roy "R"

twonha

MF veteraan
2 apr 2007
6.984
294
Zelf wat blauwe plekken en spierpijn in het verschiet, maar verder ok, gelukkig. Begrijp ik goed dat je motor niet in orde was, en je dus voor niks de hele trip en voorbereiding gedaan hebt? Da's misschien nog wel zuurder zeg! :X
 

vino

MF veteraan
26 okt 2006
3.856
109
Emmeloord
Nee, ze hing achter een Skoda Octavia. Maar vooral hing de motor na sessie 2 aan zo'n bakkie van het TT circuit. :X In Mandeveen schoof het voorwiel *poef* weg en was het een snelle trip naar de grindbak. Beetje glijden, draaien, stuiteren... Misschien heb je me wel zien liggen. :+ Gelukkig lijkt de schade aan de motor te overzien, heeft het pak zich goed bewezen en heeft de helm serieus geen krasje opgelopen.

Ik denk dat de bandenspanning nog (te) hoog stond en dat ik meer ambitie dan talent aan de gashendel probeerde te hangen. Op weg naar de grindbak ging m'n PR wel van 2:12 naar 2:11, dus al met al een soort van geslaagde dag. _O-







Gespot in de grindbak:Y duurde wel twee rondjes voordat de gele vlag weer werd ingetrokken;)
Succes met herstel.
 

twonha

MF veteraan
2 apr 2007
6.984
294
Gespot in de grindbak:Y duurde wel twee rondjes voordat de gele vlag weer werd ingetrokken;)
Succes met herstel.
Sorry. :+

De motor en grindbak waren in innige omhelsing, duurde even voordat alles weer netjes opgeruimd was voor de volgende valpartij. _O-
 
  • Haha
Waarderingen: vino

Joep

MF veteraan
22 jun 2008
6.981
350
35
Druten
Zelf wat blauwe plekken en spierpijn in het verschiet, maar verder ok, gelukkig. Begrijp ik goed dat je motor niet in orde was, en je dus voor niks de hele trip en voorbereiding gedaan hebt? Da's misschien nog wel zuurder zeg! :X
Op de motor was technisch niks aan te merken, het werd echter wat problematischer met het keuren van de helm...

Mijn helm was dus afgekeurd.
Mijn helm heeft bij mijn crash laatst aan de achterzijde een schaafplekje opgelopen en omdat mijn nieuwe helm nog niet binnen was en de oude helm niet zo'n harde tik heeft gehad had ik er voor deze keer maar voor gekozen om nog 1x met mijn oude helm wat rondjes te doen.

De schaafplek was ook eigenlijk het probleem niet, maar volgens de keurmeester zat er op die plek ook een scheurtje maar ik kan het niet zien.

Voordat straks men de hooivork en de pek en veren pakt:
Ik begrijp het besluit van de keurmeester en het is ook mijn eigen schuld om met deze helm aan te komen zetten.
Over de discussie veilig/niet veilig ga ik verder niet in, ik vond de schade meevallen en durfde er nog wel een laatste keer mee te rijden en de keurmeester niet ;)

Dit was overigens mijn eerste keer met RSZ en moet wel zeggen dat ze erg streng zijn met keuren.
De motor werd bij iedereen echt grondig bekeken en getest en zo ook dus de helm, dit was voor mij de eerste keer dat de helm gekeurd werd! :O
Dit is niet negatief bedoeld, ik vindt het een goede zaak dat er even goed naar de motor gekeken wordt en niet zoals bij sommige andere organisaties waar er niet eens gekeurd wordt!

2 augustus gaan we het opnieuw proberen, dan is de nieuwe helm wel binnen gok ik zo! :+
 
  • Like
Waarderingen: Roy "R"

Sjiefke

MF veteraan
28 mrt 2007
3.278
54
Zuid-Limburg
www.youtube.com
Dat is wel zuur. Ook erg jammer van de centen. Ik heb nog nooit meegemaakt dat de helm werd bekeken. Volgens mij heb ik hem vaak niet eens op bij de keuring...

Ik heb 5 juli maar 2 sessies kunnen rijden op Zolder, omdat de voorvork na de eerste sessie erg lekte. 2de sessie nog geprobeerd, maar daarna toch maar gestopt. Ik rij maar 1 of 2 circuitdagen per jaar en had er lang naar uitgekeken. Dan is het toch erg jammer als je om 12uur de motor alweer op de aanhanger hebt staan...
 

twonha

MF veteraan
2 apr 2007
6.984
294
Godsamme, circuitdag weg om je helm. Ik was ook verrast door de keuring, strenger dan ik gewend ben bij andere organisaties. En inderdaad, ze hebben gelijk dat ze het doen, maar om je nou niet de baan op te laten..? Waar is die afstandsverklaring dan voor? Maar goed, er valt niet te twisten met hun visie. Wel lullig voor je natuurlijk.

Ik zag 2 augustus ook staan, maar da's wel erg dicht bij m'n motorvakantie (met huurmotor :+), en of m'n eigen fiets vóór die tijd alweer in de makeup staat is ook maar de vraag. _O-
 

bart_schwantz_34

Die hard MF'er
1 sep 2017
296
143
Eindhoven
Waarom Koop je dan ter plekke geen helm? Beter toch dan omkeer maken en 200 euro weg gooien? En het staat overigens duidelijk op hun site te lezen. Ik had speciaal voor deze dag een helm aan geschaft omdat mijn oude ook een plekje had. Die is nu reserve geworden.
 

jbt

MF veteraan
11 mrt 2009
1.970
177
Tilburg
Nee, ze hing achter een Skoda Octavia. Maar vooral hing de motor na sessie 2 aan zo'n bakkie van het TT circuit. :X In Mandeveen schoof het voorwiel *poef* weg en was het een snelle trip naar de grindbak. Beetje glijden, draaien, stuiteren... Misschien heb je me wel zien liggen. :+ Gelukkig lijkt de schade aan de motor te overzien, heeft het pak zich goed bewezen en heeft de helm serieus geen krasje opgelopen.

Ik denk dat de bandenspanning nog (te) hoog stond en dat ik meer ambitie dan talent aan de gashendel probeerde te hangen. Op weg naar de grindbak ging m'n PR wel van 2:12 naar 2:11, dus al met al een soort van geslaagde dag. _O-







Jij en, ik denk, je vader stonden recht tegenover ons. Wij zaten in pitbox 14.
Lullig zeg. Ik heb hem wel zien staan voordat je de grindbak in dook, maar het was me niet opgevallen dat je met schade terug kwam.
Zijn jullie vrijwel direct na het ongeval vertrokken?
 

Joep

MF veteraan
22 jun 2008
6.981
350
35
Druten
Waarom Koop je dan ter plekke geen helm? Beter toch dan omkeer maken en 200 euro weg gooien? En het staat overigens duidelijk op hun site te lezen. Ik had speciaal voor deze dag een helm aan geschaft omdat mijn oude ook een plekje had. Die is nu reserve geworden.
Een helm kopen voor 1 circuitdag is duurder dan de circuitdag zelf ;)
 
  • Like
Waarderingen: ZXRH88

jbt

MF veteraan
11 mrt 2009
1.970
177
Tilburg
Op de motor was technisch niks aan te merken, het werd echter wat problematischer met het keuren van de helm...

Mijn helm was dus afgekeurd.
Mijn helm heeft bij mijn crash laatst aan de achterzijde een schaafplekje opgelopen en omdat mijn nieuwe helm nog niet binnen was en de oude helm niet zo'n harde tik heeft gehad had ik er voor deze keer maar voor gekozen om nog 1x met mijn oude helm wat rondjes te doen.

De schaafplek was ook eigenlijk het probleem niet, maar volgens de keurmeester zat er op die plek ook een scheurtje maar ik kan het niet zien.

Voordat straks men de hooivork en de pek en veren pakt:
Ik begrijp het besluit van de keurmeester en het is ook mijn eigen schuld om met deze helm aan te komen zetten.
Over de discussie veilig/niet veilig ga ik verder niet in, ik vond de schade meevallen en durfde er nog wel een laatste keer mee te rijden en de keurmeester niet ;)

Dit was overigens mijn eerste keer met RSZ en moet wel zeggen dat ze erg streng zijn met keuren.
De motor werd bij iedereen echt grondig bekeken en getest en zo ook dus de helm, dit was voor mij de eerste keer dat de helm gekeurd werd! :O
Dit is niet negatief bedoeld, ik vindt het een goede zaak dat er even goed naar de motor gekeken wordt en niet zoals bij sommige andere organisaties waar er niet eens gekeurd wordt!

2 augustus gaan we het opnieuw proberen, dan is de nieuwe helm wel binnen gok ik zo! :+
Het is ontzettend lullig wanneer je trackday op zo'n manier eindigt, voordat die überhaupt begonnen is.
Bij RSZ keuren ze idd vrij streng.
Op zich goed, want met een half bakken motor breng je ook anderen in gevaar.
Maar bij jou ging het om de helm, dus dat is je eigen veiligheid, maar ik verwacht dat RSZ wil voorkomen dat iemand met een onveilige helm (in hun ogen tenminste) zijn kop half aan gort valt.
Is je helm ouder dan 4 jaar (productiejaar, niet jaar van aanschaf...) wordt die bij de ZAC afgekeurd, terwijl een goede helm tegenwoordig wel langer goed is dan 4 jaar, maar dat zijn nu eenmaal hun regels
 

twonha

MF veteraan
2 apr 2007
6.984
294
Jij en, ik denk, je vader stonden recht tegenover ons. Wij zaten in pitbox 14.
Lullig zeg. Ik heb hem wel zien staan voordat je de grindbak in dook, maar het was me niet opgevallen dat je met schade terug kwam.
Zijn jullie vrijwel direct na het ongeval vertrokken?
Ja dat zullen wij geweest zijn. Sessie 2 eindigde om 13:00u, we zijn rond 14:00u vertrokken. Werd netjes met het karretje voor de pitbox afgezet, dus je zult wel niet in de buurt geweest zijn. :Y
 

Roy "R"

MF huisraad
Donateur
Oei dat is zuur!! zelf wel ok?

Ik heb je niet meer zien liggen, maar dat kan er ook mee te maken hebben dat ik toen alweer in de auto naar huis zat en zelf geen meter gereden heb :X
(alhoewel, als je het rijden van en naar de keuring meetelt wel! :+ )

Ik heb tijdens de inschrijving/keuring @Roy "R" nog wel zien lopen, maar dat is ook niet zo moeilijk met van die fancy jassen met die mooie herkenbare logo's op de rug! :t
Het lijkt al heel wat, nu nog wat meer gas geven!

Godsamme, circuitdag weg om je helm. Ik was ook verrast door de keuring, strenger dan ik gewend ben bij andere organisaties. En inderdaad, ze hebben gelijk dat ze het doen, maar om je nou niet de baan op te laten..? Waar is die afstandsverklaring dan voor? Maar goed, er valt niet te twisten met hun visie. Wel lullig voor je natuurlijk.

Ik zag 2 augustus ook staan, maar da's wel erg dicht bij m'n motorvakantie (met huurmotor :+), en of m'n eigen fiets vóór die tijd alweer in de makeup staat is ook maar de vraag. _O-
Sterker, ik heb 3 sep endurance op Assen, 4sep vlieg ik naar Amerika met pa voor Route66... 😬

Het is ontzettend lullig wanneer je trackday op zo'n manier eindigt, voordat die überhaupt begonnen is.
Bij RSZ keuren ze idd vrij streng.
Op zich goed, want met een half bakken motor breng je ook anderen in gevaar.
Maar bij jou ging het om de helm, dus dat is je eigen veiligheid, maar ik verwacht dat RSZ wil voorkomen dat iemand met een onveilige helm (in hun ogen tenminste) zijn kop half aan gort valt.
Is je helm ouder dan 4 jaar (productiejaar, niet jaar van aanschaf...) wordt die bij de ZAC afgekeurd, terwijl een goede helm tegenwoordig wel langer goed is dan 4 jaar, maar dat zijn nu eenmaal hun regels
Even uit het hoofd:
Nieuwe helm is goed gekeurd voor 4 jaar daarna opnieuw aanbieden en eventueel nog weer te gebruiken. Maar dat staat op de website.





Uiteindelijk prima dagje gehad, nog best aardige tijden kunnen rijden ondanks dat ik onder de snelsten van Fast zat. Eerste sessie wel een paar die 2:20 reden 🤦🏻‍♂️ Volgende keer in de juiste groep inschrijven?
Helaas wel een camera steun gebroken, niet terug gevonden (nog).