Het circuit op met .... Algemeen Circuitdagtopic

Valt wel mee toch? 9 september vol, maar 8 september kon ik boeken. En de 7e erbij via Trackdays4all, heb ik toch twee dagen, want Assen is mij te ver weg voor één dag.
 
Nope, aangezien zij mij dwingen als niet ZAC competitie racer elke 3 jaar een nieuwe helm te moeten aanschaffen? Gewoon te idioot voor woorden dat je als vrij rijder hiertoe gedwongen wordt ? Doei RSZ er zijn meerdere aanbieders en daarnaast ben ik als vrij rijder verzekerd op mijn eigen conto/polis.
Nee als je helm aan de datum is snap ik dat. Helaasch!
 
Is die helmplicht zo streng? Zo ja, dan kan RSZ ook van mijn lijstje af.
Ik ben nog nooit gecontroleerd. O-)
Over de helm hoorde ik pas na een valpartijtje.
De circuitdag daarna wederom niet gecheckt.

Maar RSZ hoeft van mij sowieso niet meer.
Even schuilen voor de regen zoals bij MSL de laatste keer werd gelijk een reprimande over betalen voor een pitbox.
En de motorkeuring is ook worst case scenario a la MAC Zandvoort.
De appel valt overigens niet zo ver van de boom.
Medewerker. O-)

Doe mij maar wat relaxter.
Minder professioneel zoals het andere kamp zou zeggen. ;)
 
Ik ben nog nooit gecontroleerd. O-)
Over de helm hoorde ik pas na een valpartijtje.
De circuitdag daarop wederom niet gecheckt.

Maar RSZ hoeft van mij sowieso niet meer.
Even schuilen voor de regen zoals bij MSL de laatste keer werd gelijk een reprimande over betalen voor een pitbox.
En de motorkeuring is ook worst case scenario a la MAC Zandvoort.
De appel valt overigens niet zo ver van de boom.
Medewerker. O-)

Doe mij maar wat relaxter.
Minder professioneel zoaks het andere kamp zou zeggen. ;)

Serieus🤔,merk je gelijk waar de centenlikkers zitten😏
 
Serieus🤔,merk je gelijk waar de centenlikkers zitten😏
Wat niet mee hielp was dat mijn rugzak bij de tafel van de organisatie lag.
Voor de eerste sessie snel terug van de startopstelling en ter plaatse de pitbox ingereden om de GPS laptimer snel te kunnen pakken.
Dat resulteerde in het eerste gerommel.
We waren met zijn tweetjes trouwens in de gehele ruimte van twee boxen. O-)

De regen kwam uren later..
Tweede keer dat ik er stond om even het kenteken terug te zetten voor de rit naar huis.
Het hoosde letterlijk buiten op dat moment.

Wel relaxt was dat ik zelf alle stickers kon plakken op de motor.
Er was die bewuste ochtend even niemand aanwezig zo laat op de ochtend.
Je moet ook nog eens heel vroeg keuren..
Maar dit was de makkelijkste keuring ooit. _O-
Ik moest wel even van een andere motor aflezen welke stickers, plaats en tekst. :') ;)
 
Wat niet mee hielp was dat mijn rugzak bij de tafel van de organisatie lag.
Voor de eerste sessie snel terug van de startopstelling en ter plaatse de pitbox ingereden om de GPS laptimer snel te kunnen pakken.
Dat resulteerde in het eerste gerommel.
We waren met zijn tweetjes trouwens in de gehele ruimte van twee boxen. O-)

De regen kwam uren later..
Tweede keer dat ik er stond om even het kenteken terug te zetten voor de rit naar huis.
Het hoosde letterlijk buiten op dat moment.

Wel relaxt was dat ik zelf alle stickers kon plakken op de motor.
Er was die bewuste ochtend even niemand aanwezig zo laat op de ochtend.
Je moet ook nog eens heel vroeg keuren..
Maar dit was de makkelijkste keuring ooit. _O-
Ik moest wel even van een andere motor aflezen welke stickers, plaats en tekst. :') ;)

De makkelijkste voor mij was laatst op zolder.
De organisatie keurde de motor terwijl deze nog op de aanhanger stond.
Sticker er op en klaar🤗
 
De makkelijkste voor mij was laatst op zolder.
De organisatie keurde de motor terwijl deze nog op de aanhanger stond.
Sticker er op en klaar🤗
Motorsportschool?
Die heb ik ook een keer op CPZ gehad.
Geen keuring :? net als Trackdays4All eigenlijk. _O-
 
Is die helmplicht zo streng? Zo ja, dan kan RSZ ook van mijn lijstje af.
Als ze controleren dan ja.
Punt is dat “wij licentiehouders” een soort van verzekering hebben en dus aan voorwaarden moeten voldoen. Ik snap ook niet eigenlijk waarom de vrijrijders dat ook moeten.

Ik ben nog nooit gecontroleerd. O-)
Over de helm hoorde ik pas na een valpartijtje.
De circuitdag daarna wederom niet gecheckt.

Maar RSZ hoeft van mij sowieso niet meer.
Even schuilen voor de regen zoals bij MSL de laatste keer werd gelijk een reprimande over betalen voor een pitbox.
En de motorkeuring is ook worst case scenario a la MAC Zandvoort.
De appel valt overigens niet zo ver van de boom.
Medewerker. O-)

Doe mij maar wat relaxter.
Minder professioneel zoals het andere kamp zou zeggen. ;)
Motorkeuring geen bezwaar. Voorwaarden lezen en zorgen dat je spul voor elkaar is of idd gewoon niet met rsz rijden.

RSZ is dan ook in eerste plaats een competitie. Als ze de hele dag konden vullen met races hadden ze dat ook wel gedaan.
 
Motorsportschool?
Die heb ik ook een keer op CPZ gehad.
Geen keuring :? net als Trackdays4All eigenlijk. _O-

Een keuring is dan ook een totale bull-shit onzin ? Je bent immers zelf verantwoordelijk voor je brakke troep waarmee je denkt te gaan rijden. De beste leerschool voor dat soort gasten is om dan eens goed en hard op de plaat te gaan ;)
 
RSZ is dan ook in eerste plaats een competitie. Als ze de hele dag konden vullen met races hadden ze dat ook wel gedaan.

Juist en de competitierijders die hebben een helm keuringplicht omdat zij verzekerd zijn via het RSZ. De losse track-day rijders dus niet.
 
intertrack
Knijpen eens in de ............................................... en hoppa,klaar...
drew barrymore flirting GIF
 
Motorkeuring geen bezwaar. Voorwaarden lezen en zorgen dat je spul voor elkaar is of idd gewoon niet met rsz rijden.

RSZ is dan ook in eerste plaats een competitie. Als ze de hele dag konden vullen met races hadden ze dat ook wel gedaan.
Ik vind het prima hoor, maar ik heb als vrije rijder meer keuze en dan staat RSZ bij mij bepaald niet bovenaan voor een gezellige en relaxte circuitdag.
Sommige dingen zijn uit het oogpunt van veiligheid totale onzin. Als technieker ken ik mijn feiten.
Ik wil ook niet dat mijn motor verkracht wordt (licht overdreven).
Ben er zuinig op en aan onderhoud wordt niet bespaard. :P

Maar die twee circuitdagen was wel een flabbergasted nieuwe ervaring sinds 2006.
Ik dacht te weten hoe dingen lopen op en rond het circuit. :)
 
Laatst bewerkt:
Een keuring is dan ook een totale bull-shit onzin ? Je bent immers zelf verantwoordelijk voor je brakke troep waarmee je denkt te gaan rijden. De beste leerschool voor dat soort gasten is om dan eens goed en hard op de plaat te gaan ;)
Ze mogen best een rondje om de motor lopen, profiel checken, voering van de remblokken. En of je pak en helm een beetje kloppen.
Helemaal niets doen vind ik ook best apart.
Misschien dat ze de minder snelle groepen wel checken. :?

Deze zag ik een paar maanden geleden op CPZ en heb geen goede foto's gemaakt als in te opzichtig.. maar ik had wel mijn twijfels over de staat van onder meer de vering. De hoeveelheid grondspeling.
En irl zag de droge ketting er een stuk slechter uit. :)
 

Bijlagen

  • IMG20210531155413.jpg
    IMG20210531155413.jpg
    250,1 KB · Weergaven: 46
  • IMG20210531155401.jpg
    IMG20210531155401.jpg
    360,8 KB · Weergaven: 47
Ik vind het prima hoor, maar ik heb als vrije rijder meer keuze en dan staat RSZ bij mij bepaald niet bovenaan voor een gezellige en relaxte circuitdag.
Sommige dingen zijn uit het oogpunt van veiligheid totale onzin. Als technieker ken ik mijn feiten.
Ik wil ook niet dat mijn motor verkracht wordt. Ben er zuinig op en aan onderhoud wordt niet bespaard. :P

Maar die twee circuitdagen was wel een flabbergasted nieuwe ervaring sinds 2006.
Ik dacht te weten hoe dingen lopen op en rond het circuit. :)
Zoals welke punten?
 
Ik moest bij RSZ lullen als brugman om niet bij fast te hoeven rijden.
Als je veiligheid zo hoog hebt zitten ....
Motor keuren kan nooit kwaad lijkt mij.
MSL maakte bij mij een betere indruk. Ook doordat je daar automatisch met begeleiding rijdt in het begin.
Aan de andere kant heb je eigenlijk niks nodig om te rijden, dus wint de goedkoopste.

1e dag Assen met CRT ook geboekt.
Ook maar een ZXR400 gekocht. *O*
Alleen nog even een drijfstang lager fiksen .
Kijk er naar uit om met een 400cc op het circuit te gaan *D
 
Wat niet? Als je helm niet te oud is is er toch geen probleem? Is hij wel ouder en wil je geen andere helm kopen (geheel begrijpelijk) rij je niet met RSZ?
Of zie ik nu je punt over het hoofd?

Het RSZ heeft ergens een goedkope verzekering lopen voor licentie racers ZAC. Die eist dat competitie racers geen oude helmen mogen dragen.Dan krijgt het RSZ een veel lagere premie aangeboden.... snappie ?

Wij vrij rijders zijn;
1) Geen competitie racers.
2) Hebben een eigen verzekering en vallen daar dus buiten.
3) Daarnaast is mijn helm door SHOEI voor ruim 8 jaar gebruik goedgekeurd.
4) Alle andere circuitaanbieders kijken niet eens naar een helm datum.
 
Een keuring is dan ook een totale bull-shit onzin ? Je bent immers zelf verantwoordelijk voor je brakke troep waarmee je denkt te gaan rijden. De beste leerschool voor dat soort gasten is om dan eens goed en hard op de plaat te gaan ;)

Alleen is het dan weer zo lullig als ze bij jou ,achter,binnen komen rijden omdat de remmen de geest geven🤨
 
Terug
Bovenaan Onderaan