Het circuit op met .... Algemeen Circuitdagtopic

Bummer... klinkt als een beetje jammer verlopen evenement. Ik heb nog nooit gehoord dat een dag voortijdig werdt stilgelegd vanwege geluid :?

Geluidsmaffia is weer een beetje overdreven als je het mij vraagt. Eerder de organisator die het minder goed voor elkaar heeft. Op andere circuits zijn ook dagen met verschillende limieten, en voor die dagen op bijvoorbeeld Spa of Zolder betaal je ook grof meer, die vergunningen zijn schaarser dus VET duurder voor een organisator....

Hoe lomp hard mag je brommer klinken op Zandvoort dan?

Ik ben er trouwens wel voor dat die geluidsdingen "gehandhaafd" worden, zo blijft het tenminste mogelijk om voor redelijk geld op circuit te rijden.... En een stille (originele) uitlaat mag het probleem niet zijn lijkt me. Al zal niet elke motor even gemakkelijk stil te krijgen zijn. Het moet te doen zijn en heel veel harder gaat je brommer toch niet van een knalharde open uitlaat...

Op Zolder zijn de normen met de nieuwe vergunning zelfs wat omhoog gegaan, daarvoor in ruil de tijden waarop herrie gemaakt mag worden iets krapper, ik zeg TOP.

Later,

Loek

De prijs ook 🧐 ,voor dat geld mogen ze de baan eens wat meer vegen (dikwijls een grote bende na een evenement en uberhaupt)🤔grip is er dan ook maar zozo.
Ik heb er dit jaar nog niet gereden,2 september weer.
Het is dat intertrack er een dagje organiseert,anders had ik er helemaal niet meer gereden.................en dat na 10 jaar regelmatig 😕
 
De prijs ook 🧐 ,voor dat geld mogen ze de baan eens wat meer vegen (dikwijls een grote bende na een evenement en uberhaupt)🤔grip is er dan ook maar zozo.
Ik heb er dit jaar nog niet gereden,2 september weer.
Het is dat intertrack er een dagje organiseert,anders had ik er helemaal niet meer gereden.................en dat na 10 jaar regelmatig 😕

Zooitje na een evenement heb je zeker een punt. Ik verdedig hier het beleid op Zolder niet hoor. Prijzen zijn inderdaad omhoog gegaan jammergenoeg, maar nog altijd een stukje lager dan Assen en Zandvoort. Voor mij is het maar 40 min. rijden, dus dat heeft zo zijn voordelen. Met grip heb ik nog geen problemen gehad op Zolder, bandjes op de brommer kunnen veel meer hebben dan dat er geleverd wordt door het blok ;)

Ik was dit voorjaar op Oschersleben met ART motor, en dat was echt TOP geregeld, de baan werd echt geschrobd na een oliespoor, volgende sessies werden allemaal evenredig ingekort (2 min ofzo) om voor iedereen de ellende een beetje te verdelen. En de baan was zo schoon dat er meteen weer volgas kon worden gereden.

Maarja, dat is echt een teringeind rijden helaas.

Later,

Loek
 
er was heel veel overleg op voorhand met het circuit , groepen waren ook expres kleiner gehouden en ondanks toezeggingen dat dit zou werken werden ze toch stil gelegd , voelt alsof ze ook nog wat wilde compenseren voor de gamma racingdays van het weekend.als ze weer naar assen komen zullen het gewone dagen zijn die we ook bij de zac gebruiken

Dan faal je toch als organisatie in mijn ogen. Er zijn motordagen zat op assen als organisator en circuit kun je zoiets toch inschatten. Ik hoop voor de mensen die slachtoffer waren van dit inschattingsfoutje ze een gedeeltelijke van hun inschrijfgeld terug krijgen.
 
Voor mij is zolder ook relatief dichtbij,80 kilometer,maar ik vind 155 euro voor een slecht onderhouden auto racebaan eigenlijk te duur worden navenant het gebodene
Met grip bedoel ik vooral dat er maar een druppel regen hoeft te vallen en de grip is ruk,dat is op bv banen als assen ,spa en mettet wel wat beter.
Daarbij motorsportschool stopt veel te veel rijders in een groep,is niet meer leuk

Verkoopt dit jaar ook dikwijls niet meer uit (maandag a.s. nog zat plek vrij),zegt me genoeg.

Voor 9 uur mag je je brommer niet starten en mag je deze naar de keuring duwen|(
Terwijl als je met een straat brommer komt met dezelfde geluids emmisie (uitlaat/luchtfilter) je er gewoon naartoe mag rijden8)7
 
Laatst bewerkt:
Voor mij is zolder ook relatief dichtbij,80 kilometer,maar ik vind 155 euro voor een slecht onderhouden auto racebaan eigenlijk te duur worden navenant het gebodene
Met grip bedoel ik vooral dat er maar een druppel regen hoeft te vallen en de grip is ruk,dat is op bv banen als assen ,spa en mettet wel wat beter.
Daarbij motorsportschool stopt veel te veel rijders in een groep,is niet meer leuk

Verkoopt dit jaar ook dikwijls niet meer uit (maandag a.s. nog zat plek vrij),zegt me genoeg.

Voor 9 uur mag je je brommer niet starten en mag je deze naar de keuring duwen|(
Terwijl als je met een straat brommer komt met dezelfde geluids emmisie (uitlaat/luchtfilter) je er gewoon naartoe mag rijden8)7

Aantal motoren op de baan lijkt inderdaad wel wat omhoog gegaan inderdaad.... misschien moet ik maar een keer naar Assen dan :t wil ik daarnaa misschien niet meer rijden op Zolder....

Spa is ook relatief dichtbij. Maar gaat gewoon te hard voor mijn motor. Snelheidsverschil met modern spul vind ik te groot helaas. Weet eigenlijk niet hoe dat op Assen is....
 
Bummer... klinkt als een beetje jammer verlopen evenement. Ik heb nog nooit gehoord dat een dag voortijdig werdt stilgelegd vanwege geluid :?

Geluidsmaffia is weer een beetje overdreven als je het mij vraagt. Eerder de organisator die het minder goed voor elkaar heeft. Op andere circuits zijn ook dagen met verschillende limieten, en voor die dagen op bijvoorbeeld Spa of Zolder betaal je ook grof meer, die vergunningen zijn schaarser dus VET duurder voor een organisator....

Hoe lomp hard mag je brommer klinken op Zandvoort dan?

Ik ben er trouwens wel voor dat die geluidsdingen "gehandhaafd" worden, zo blijft het tenminste mogelijk om voor redelijk geld op circuit te rijden.... En een stille (originele) uitlaat mag het probleem niet zijn lijkt me. Al zal niet elke motor even gemakkelijk stil te krijgen zijn. Het moet te doen zijn en heel veel harder gaat je brommer toch niet van een knalharde open uitlaat...

Op Zolder zijn de normen met de nieuwe vergunning zelfs wat omhoog gegaan, daarvoor in ruil de tijden waarop herrie gemaakt mag worden iets krapper, ik zeg TOP.

Later,

Loek

Nou Loek ook op Zolder is het nog steeds ellende hoor met geluid....ik spreek uit ervaring. erg jammer want ik vind het een leuke baan, maar het geluidsbeleid daar is om te janken. nog steeds...
 
Voor mij is zolder ook relatief dichtbij,80 kilometer,maar ik vind 155 euro voor een slecht onderhouden auto racebaan eigenlijk te duur worden navenant het gebodene
Met grip bedoel ik vooral dat er maar een druppel regen hoeft te vallen en de grip is ruk,dat is op bv banen als assen ,spa en mettet wel wat beter.
Daarbij motorsportschool stopt veel te veel rijders in een groep,is niet meer leuk

Verkoopt dit jaar ook dikwijls niet meer uit (maandag a.s. nog zat plek vrij),zegt me genoeg.

Voor 9 uur mag je je brommer niet starten en mag je deze naar de keuring duwen|(
Terwijl als je met een straat brommer komt met dezelfde geluids emmisie (uitlaat/luchtfilter) je er gewoon naartoe mag rijden8)7

wordt inmiddels ook gemaild dat je dan maar nu vlak voor aanvang 1e sessie moet komen keuren...hoef je ook je motor niet te duwen🙈
 
Dan moet je een donderdag gaan dan heb je nooit problemen met geluid. Maar goed er is veel te zeggen over zolder en het beleid daar maar het heeft ook veel voordelen.
Prijs
Prijs van een box
Rijtijd
Normaal doen ze nooit moeilijk over wisselen van groep

Ik woon er ook in de buurt en rij er vaak, ik rij ook graag met I tertrack. Maar naar zolder gaan met intertrack is alleen de groeps indeling anders de rest het zelfde. Want dat is allemaal beleid van het circuit niet van de motorsportschool
 
Dan moet je een donderdag gaan dan heb je nooit problemen met geluid. Maar goed er is veel te zeggen over zolder en het beleid daar maar het heeft ook veel voordelen.
Prijs
Prijs van een box
Rijtijd
Normaal doen ze nooit moeilijk over wisselen van groep

Ik woon er ook in de buurt en rij er vaak, ik rij ook graag met I tertrack. Maar naar zolder gaan met intertrack is alleen de groeps indeling anders de rest het zelfde. Want dat is allemaal beleid van het circuit niet van de motorsportschool

inderdaad open uitlaat dag is het anders...ben er meer geweest Bart_Schwantz_34 😉
 
Laatst bewerkt:
Dan moet je een donderdag gaan dan heb je nooit problemen met geluid. Maar goed er is veel te zeggen over zolder en het beleid daar maar het heeft ook veel voordelen.
Prijs
Prijs van een box
Rijtijd
Normaal doen ze nooit moeilijk over wisselen van groep

Ik woon er ook in de buurt en rij er vaak, ik rij ook graag met I tertrack. Maar naar zolder gaan met intertrack is alleen de groeps indeling anders de rest het zelfde. Want dat is allemaal beleid van het circuit niet van de motorsportschool

Da's dus een stuk beter bij intertrack
 
Aantal motoren op de baan lijkt inderdaad wel wat omhoog gegaan inderdaad.... misschien moet ik maar een keer naar Assen dan :t wil ik daarnaa misschien niet meer rijden op Zolder....

Spa is ook relatief dichtbij. Maar gaat gewoon te hard voor mijn motor. Snelheidsverschil met modern spul vind ik te groot helaas. Weet eigenlijk niet hoe dat op Assen is....

Ik weet niet waar je woont.
Probeer mettet eens,zeker als je een minder vermogende motor hebt👍

 
Laatst bewerkt:
Ik rij ook graag op Zolder. Geluid is nooit een issue geweest voor mij. Gewoon twee dikke dempers erop. Carburateur zijn volledig open maar geven geen problemen.

Maar 6 en soms zelfs 7 sessies voor 155 euro vind ik de moeite. Ondanks alle Zolder nadelen...
Assen of zandvoort gaat no way lukken op 1 dag.... scheelt ook in de vrije dagen

Later,

Loek
 
Als 1 dag een voorwaarde is ..............

Ik heb in de gaten dat voor velen geldt : hoe dichter je bij een circuit woont ,hoe "beter"het circuit is :+
 
Als jij gaat blijf ik thuis. 🤔
Zo........ net omgeboekd naar 2 september🤗
 
nee die moest er dit keer vanaf blijven , waren inderdaad 3 leuke dagen maar helaas werden ze door het circuit iedere dag eerder stil gelegd daar we blijkbaar over het geluid heen waren.
3 dagen eerder stoppen? Das mooi ruk :( vorig jaar was er ook een dag dat het eerder stopte maar daar had ik toen geen last van. Maar 3 dagen is wel heel erg slecht geregeld. Zeker voor dat geld (en ja, kleine groepjes, video, Troy die je al rijdend coacht). Snap dat de organisatie er ook van moet leven maar voor zulke bedragen moet dit ook ok zijn. Vorig jaar deelde ze de track met MSL, reden er wat BSB lui mee en een aantal V4 Pani’s en zaten ze ookal op de rand.
 
Ach langzamerhand kun je je afvragen hoe serieus je die geluidseisen nog moet nemen. Voorbeelden:

1. Loop een weekend op de Bikers' Classics rond en je weet dat hedendaagse motoren amper nog herrie maken. Herrie is zooo relatief.
2. F1 Zandvoort: Tot op heden gebruikten de geiten wollen sokken organisaties altijd het geluid als norm om bezwaren tegen racedagen te starten. Nou ik was recentelijk bij de F1, die noemer gaat niet meer op. Je hoort ze amper nog langs komen. Dus nu wordt als motivatie het geluid en de uitstoot van het bezoekende verkeer gebruikt |(

Het is gewoon zoeken naar middelen om maar het plezier van anderen te verhinderen, zeiken om het zeiken. En men krijgt nog hun zin ook.
 
Ach langzamerhand kun je je afvragen hoe serieus je die geluidseisen nog moet nemen. Voorbeelden:

1. Loop een weekend op de Bikers' Classics rond en je weet dat hedendaagse motoren amper nog herrie maken. Herrie is zooo relatief.
2. F1 Zandvoort: Tot op heden gebruikten de geiten wollen sokken organisaties altijd het geluid als norm om bezwaren tegen racedagen te starten. Nou ik was recentelijk bij de F1, die noemer gaat niet meer op. Je hoort ze amper nog langs komen. Dus nu wordt als motivatie het geluid en de uitstoot van het bezoekende verkeer gebruikt |(

Het is gewoon zoeken naar middelen om maar het plezier van anderen te verhinderen, zeiken om het zeiken. En men krijgt nog hun zin ook.

Daar komt nog bij : als je op bijvoorrbeeld zolder 170 i.p.v. 155 euro betaalt het geluids probleem zich oplost als sneeuw voor de zon.
Met andere woorden ,een prettig geluidsnivo is te koop.......hypocrieten
 
Ach langzamerhand kun je je afvragen hoe serieus je die geluidseisen nog moet nemen. Voorbeelden:

1. Loop een weekend op de Bikers' Classics rond en je weet dat hedendaagse motoren amper nog herrie maken. Herrie is zooo relatief.
2. F1 Zandvoort: Tot op heden gebruikten de geiten wollen sokken organisaties altijd het geluid als norm om bezwaren tegen racedagen te starten. Nou ik was recentelijk bij de F1, die noemer gaat niet meer op. Je hoort ze amper nog langs komen. Dus nu wordt als motivatie het geluid en de uitstoot van het bezoekende verkeer gebruikt |(

Het is gewoon zoeken naar middelen om maar het plezier van anderen te verhinderen, zeiken om het zeiken. En men krijgt nog hun zin ook.

Bikers classic bind ook in aan de hand van geluidseisen.... finish 4 uurs race om 22:00 i.p.v. 00:00 uur, scheelde heel veel geld in de vergunning voor het evenement heb ik vernomen...
En de start was opeens (ook verrassend voor de coureurs) dik 10 minuten eerder zodat de finish ook eerder zou zijn en het uitlooprondje niet over 22:00 uur heen ging....

Ik zeg gewoon je brommer proberen zo stil mogelijk te maken dan wordt je in ieder geval niet meer om je oren geslagen met dat argument ;) Want de Norton wankel kun je moeilijk stil noemen als die aanremt voor la source, al is dat wel echt een heel erg vet geluid.

Later,

Loek
 
Bikers classic bind ook in aan de hand van geluidseisen.... finish 4 uurs race om 22:00 i.p.v. 00:00 uur, scheelde heel veel geld in de vergunning voor het evenement heb ik vernomen...
En de start was opeens (ook verrassend voor de coureurs) dik 10 minuten eerder zodat de finish ook eerder zou zijn en het uitlooprondje niet over 22:00 uur heen ging....

Ik zeg gewoon je brommer proberen zo stil mogelijk te maken dan wordt je in ieder geval niet meer om je oren geslagen met dat argument ;) Want de Norton wankel kun je moeilijk stil noemen als die aanremt voor la source, al is dat wel echt een heel erg vet geluid.

Later,

Loek

Tering jantje daar ook al -O-Ben er van 2011 t/m 2016 geweest en verbaasde me over hoeveel herrie die oude Suzuki's maakten. En dacht: Wat zijn moderne motoren toch stil :Y
 
Daar komt nog bij : als je op bijvoorrbeeld zolder 170 i.p.v. 155 euro betaalt het geluids probleem zich oplost als sneeuw voor de zon.
Met andere woorden ,een prettig geluidsnivo is te koop.......hypocrieten

Hier noemen ze dat corrupt :o
 
Terug
Bovenaan Onderaan