Het circuit op met .... Algemeen Circuitdagtopic

Volgende week eens op Mettet kijken.
Echt zin in, lijkt me een pracht baantje voor de SZR. :]
 
Volgende week eens op Mettet kijken.
Echt zin in, lijkt me een pracht baantje voor de SZR. :]

Daar hebben we gisteren nog gereden. Blijft leuk! Gisteren voor de eerst keer een paar sessies met mn 125 2t gereden. In de bochten rij je iedereen zoek, maarja dan komen de rechte stukken weer. :+
In de middag weer met de suzuki. :]

20220715_075633.jpg
 
Aankomend 19-8 rijden de vrouw en ik op Midland. 2 jaar geleden al gereserveerd maar een ongeluk gooide roet ih eten.
Reservering kon ik prima omboeken naar een later moment. Lekker boeiend natuurlijk, maar de vraag is ofdat er nog meer Mf-ers betreffende datum aldaar rijden?
 
Ecuyers?
Ga ik over twee weken naar toe. De paddock is echt niet zo groot he, staat lekker vol daar! :P
Ja klein, verboden bandenwarmers aan het stroomnet te hangen.
Is voor de koelkasten 🤗

Zonta van den Goorbergh is er ook ,Samen met pappa 👌
 
Aankomende woensdag (20/7) weer eens op Assen met Racecracks. 2 jaar geleden voor het laatst op assen gereden met een 2.11 als snelste tijd(was toen achter instructeur). Mn doel is toch wel om onder de 2.10 te kruipen.
Ik rijd in de langzame vrijrijd groep(3b) met een groene zx10r uit 07.
Hopelijk zit het weer mee, er wordt onweer verwacht.

Wel vervelend dat ik er al om half 8 moet zijn om in te schrijven en mn eerste sessie pas om half 10 is. Het is ruim 2 uur rijden voor mij. Misschien een huisje in de buurt een beter idee voor de volgende keer.

Nog meer mensen die daar heen gaan?
 
Aankomende woensdag (20/7) weer eens op Assen met Racecracks. 2 jaar geleden voor het laatst op assen gereden met een 2.11 als snelste tijd(was toen achter instructeur). Mn doel is toch wel om onder de 2.10 te kruipen.
Ik rijd in de langzame vrijrijd groep(3b) met een groene zx10r uit 07.
Hopelijk zit het weer mee, er wordt onweer verwacht.

Wel vervelend dat ik er al om half 8 moet zijn om in te schrijven en mn eerste sessie pas om half 10 is. Het is ruim 2 uur rijden voor mij. Misschien een huisje in de buurt een beter idee voor de volgende keer.

Nog meer mensen die daar heen gaan?
Ik ben woensdag ook van de partij. Waarschijnlijk ook 3 B of ik moet dinsdag wat tijd van mijn pr af kunnen snoepen. Een dag eerder rijd ik namrlijk ook. Ik sliep voor heen altijd bij een B en B in de buurt van het circuit. Inmiddels kom ik met de sleurhut en snurk ik op de paddock. Ik moet namelijk ook dik 2 uur rijden.

Ik ben benieuwd hoe heet het dinsdag daadwerkelijk word. Heb een ventilator gekocht waar ik een koelelement voor ga hangen. Tijdens het rijden doe ik een koelvest aan als het past in het pak. Word voor de eerste keer met zo'n extreem heet weer. Neem ook een kleine speciekuip mee waar ik water in kan doen en met mijn voeten in kan zitten.

Andere tips met dit hete weer zijn welkom.
 

Bijlagen

  • IMG-20220501-WA0002.jpeg
    IMG-20220501-WA0002.jpeg
    218,2 KB · Weergaven: 17
Zorg dat je zelf ook genoeg drinkt. Op het moment dat je dorst hebt ben je al te laat.
Ik heb zelf altijd een ventilatortje van de bouwmarkt mee zodat ik een droge helm heb
bij de volgende sessie (stinkt ook ietsiepietsie minder..).
Bij 30+ ben ik net als jij een ventilator bij me, en/of een bladblazer
om de motor wat te koelen.

Belangrijkste is en blijft; plezier hebben..!
 
Ik ben woensdag ook van de partij. Waarschijnlijk ook 3 B of ik moet dinsdag wat tijd van mijn pr af kunnen snoepen. Een dag eerder rijd ik namrlijk ook. Ik sliep voor heen altijd bij een B en B in de buurt van het circuit. Inmiddels kom ik met de sleurhut en snurk ik op de paddock. Ik moet namelijk ook dik 2 uur rijden.

Ik ben benieuwd hoe heet het dinsdag daadwerkelijk word. Heb een ventilator gekocht waar ik een koelelement voor ga hangen. Tijdens het rijden doe ik een koelvest aan als het past in het pak. Word voor de eerste keer met zo'n extreem heet weer. Neem ook een kleine speciekuip mee waar ik water in kan doen en met mijn voeten in kan zitten.

Andere tips met dit hete weer zijn welkom.
Ik ben gister ook even shoppen voor een koelvest, ik heb er een van macna besteld. Komt als het goed is dinsdag binnen. Ik neem wat bevroren flessen water mee. Wel lekker als er koud water is. Ook heb ik een tent om wat schaduw te creëren, ook voor mn motor. Als die een tijd in 30 graden staat dan stap je ook niet lekker op.
 
Zorg dat je zelf ook genoeg drinkt. Op het moment dat je dorst hebt ben je al te laat.
Ik heb zelf altijd een ventilatortje van de bouwmarkt mee zodat ik een droge helm heb
bij de volgende sessie (stinkt ook ietsiepietsie minder..).
Bij 30+ ben ik net als jij een ventilator bij me, en/of een bladblazer
om de motor wat te koelen.

Belangrijkste is en blijft; plezier hebben..!
Die helm ventilator is wel echt een aanrader, ik zat vorig jaar jaloers te kijken hoe iemand zn helm lekker droog blies tussen de sessies door 🥲
 
Als het echt heet is, kun je overwegen je sessies inkorten. Ik herinner me een dag CPZ tijdens de extreme hittegolf een 2 of 3 jaar geleden toen het in Nederland 40+ was, zelfs aan de kust in Zandvoort was het toen 38,5 graden. Het rijden was bijna niet te doen, maar het was ook zonde om langs de kant te blijven zitten. Er was weinig grip en lichamelijk + geestelijk was het zwaar. Ik ging iedere sessie iets later de baan op en na 5 rondjes rijden er maar weer af. Dan 1,5 liter water drinken, hoofd onder de koude kraan, een handje gezouten nootjes en wachten op de volgende sessie. Ik reed op Rosso Corsa IIs en die gaven de eerste 2 rondjes grip en daarna was het glibberen en glijden, de asfalttenperatuur had ik niet gemeten maar ik gok zeker wel 50 graden.
 
Idd, veel drinken (water/thee), ik hoop jullie volgende week niet tegen te komen! (benBaco!). Veel plezier op Assen!:)
Ik hoop jou idd dan ook niet tegen te komen terwijl ik in een sessie zit😉.

Ik heb deze ventilator van de week gekocht voor 30 euro bij de BCC. Deze kun je horizontaal draaien dus ook geschikt als helmdroger. Had dit laatst al eens op Mettet gezien en leek mij wel handig.
 

Bijlagen

  • 20220716_161258.jpg
    20220716_161258.jpg
    186,7 KB · Weergaven: 11
De belangrijkste tip bij zulk heet weer is stoppen als je fouten begint te maken of je minder geconcentreerd voelt.
2j geleden was het 39.5 graden op Folembray, weinig wind.
Asfalt was rond 11u al 52 graden ( toen was het net 31 graden buitentemperatuur)
Ik heb er veel uit de bocht zien vliegen en in het grind belanden.
Of sommigen die domme fouten maakten door de hitte.
Ik ben het gewoon om in 35+ graden te werken maar zelfs voor mij was het te heet om elke sessie volledig te rijden.
 
Die helm ventilator is wel echt een aanrader, ik zat vorig jaar jaloers te kijken hoe iemand zn helm lekker droog blies tussen de sessies door 🥲
Een ‘echte’ helmventilator koop je in de motozaak voor 79 euro.
Ik heb vorige week een nieuwe gekocht voor 17 euro bij de bouwmarkt….
Heb je weer een dag benzine verdiend (als je niet te hard rijdt, ;) ;)
 
Ik hoop jou idd dan ook niet tegen te komen terwijl ik in een sessie zit😉.

Ik heb deze ventilator van de week gekocht voor 30 euro bij de BCC. Deze kun je horizontaal draaien dus ook geschikt als helmdroger. Had dit laatst al eens op Mettet gezien en leek mij wel handig.

jij had verdorie de laatste zeker :+
 
Aankomende woensdag (20/7) weer eens op Assen met Racecracks. 2 jaar geleden voor het laatst op assen gereden met een 2.11 als snelste tijd(was toen achter instructeur). Mn doel is toch wel om onder de 2.10 te kruipen.
Ik rijd in de langzame vrijrijd groep(3b) met een groene zx10r uit 07.
Hopelijk zit het weer mee, er wordt onweer verwacht.

Wel vervelend dat ik er al om half 8 moet zijn om in te schrijven en mn eerste sessie pas om half 10 is. Het is ruim 2 uur rijden voor mij. Misschien een huisje in de buurt een beter idee voor de volgende keer.

Nog meer mensen die daar heen gaan?
Ben er ook in 3B. Samen met een maatje en GewoonSuzuki.
Mijn maatje en ik vertrekken de dag ervoor op de motor. Geen leuk vooruitzicht om bij de verwachte temperaturen dik anderhalf uur snelweg te rijden.......nat shirtje onder pak, rits stukje open en maar flink doorjakkeren :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan