Het circuit op met .... Algemeen Circuitdagtopic

Best wel veel mensen dus die gewoon met spullen uit China rondrijden en wat de beugel betreft ook nog goed blijkt te zijn. Misschien moet ik ook maar eens van mijn anti Ali af :+
 
Ik heb ook een stuurdemper klem
Van Ali op mn circuit fiets 😋 stuurdemper zat bij mij eerst bij de bovenste kroonplaat. Nu hangt die mooi onder aan het T-stuk. Mn rearset heb ik ook van Ali. Functioneert ook prima, wel ff alle boutjes vervangen.
 
Ik heb ook een stuurdemper klem
Van Ali op mn circuit fiets 😋 stuurdemper zat bij mij eerst bij de bovenste kroonplaat. Nu hangt die mooi onder aan het T-stuk. Mn rearset heb ik ook van Ali. Functioneert ook prima, wel ff alle boutjes vervangen.
Belangrijker : alle boutjes in de locktide 🤗
Zelf maar enkele boutjes vervangen ,vele zijn gewoon goed.
 
Weet je zeker dat je demper 24 mm is ?
Ik heb hier een toby demper liggen past perfect.
Heb zelf de indruk dat de maten vrij universeel zijn 🤔

Die indruk had ik ook dat het universeel zou zijn maar het tegendeel blijkt waar 😄
Ja dat wel, ter info: het is niet door mijzelf opgemeten :+

P.s. klopt de werkelijke diameter van die beugel die jij hebt met de opgegeven verkoop maat of komt de Chinese maten kwaliteit nu eens in iemands voordeel?

Ja dat weet ze zeker.
Sterker nog, om heel precies te zijn is hij 23.8mm.

Maar wat ik idd al zei is dat die 25mm misschien niet-gemonteerd gemeten door die Chinees en als je hem klemt zit hij op 24mm?
 
goede dag mede ciruit rijders....
vraagje zijn er mensen die in de buurt Arnhem / Nijmegen wonen en ook regelmatig naar het ciruit gaan om bij racecracks, crt, msl of andere organisaties om een ciruit dag te doen op Assen / Zandvoort of meschien wel buitenland en die meschien ook alleen gaan / zijn of die ruimte / plek ( over ) hebben en die een motormaatje, buddy zoeken en waar ( ik, en, motor ,en, spullen ) mee mee zouden kunnen rijden naar het ciruit ? de persoon waar ik mee ga die is aankomend jaar druk ivm verhuizen, nieuwbouw, tuin, enz enz , dus die zal volgend jaar maar een paar keer gaan , ( en ik dan wel met hem mee zal kunnen ) maar zou wel vaker willen gaan dan die 3 of 4 keer maar ( ivm met mijn prive situatie het is lastig om alleen te gaan ) dus vandaar deze oproep. *O* reactie in een pb mogen ......
 
Ik ken je privé situatie niet natuurlijk. Maar is het niet veel handiger om zelf een trailertje te scoren en gewoon lekker zonder afhankelijk te zijn van Jan en alleman naar het circuit te kunnen? Als je meer als 4x per jaar wilt gaan rijden, moet die 400 a 500 euro voor een trailertje ook wel haalbaar zijn toch?
 
Ik ken je privé situatie niet natuurlijk. Maar is het niet veel handiger om zelf een trailertje te scoren en gewoon lekker zonder afhankelijk te zijn van Jan en alleman naar het circuit te kunnen? Als je meer als 4x per jaar wilt gaan rijden, moet die 400 a 500 euro voor een trailertje ook wel haalbaar zijn toch?
klopt die kun jij niet weten JC ...... ik heb N.A.H op gelopen door een vrachtwagen ongeluk daardoor ben ik " beperkt belastbaar ben kwa energie " ( en nog meer problemen ) en aangezien ik 2 uur van assen en zandvoort zit als ik alleen ga ben ik die energie al kwijt voor dat ik met rijden op de baan ga beginnen. een aanhanger of trailertje is wel te regelen maar als je samen ben is dat makkelijker voor mij.
 
Ga je gewoon een dagje eerder die kant op ?! Al snap ik de oplossing die jij zoekt ook wel.

Ik ga nu wel even een vraag stellen die misschien wel wat rottig over kan komen maar zeker niet zo bedoeld is ; Hoe hou je een dag circuit rijden vol ? Bij volledige gezondheid vind ik een volle dag al pittig, helaas zelf inmiddels ook wat mankementjes opgelopen en merk dat smiddags het scherpe er wel af is.. bij twijfel rijd ik de laatste sessie(s) dan niet
 
Ga je gewoon een dagje eerder die kant op ?! Al snap ik de oplossing die jij zoekt ook wel.

Ik ga nu wel even een vraag stellen die misschien wel wat rottig over kan komen maar zeker niet zo bedoeld is ; Hoe hou je een dag circuit rijden vol ? Bij volledige gezondheid vind ik een volle dag al pittig, helaas zelf inmiddels ook wat mankementjes opgelopen en merk dat smiddags het scherpe er wel af is.. bij twijfel rijd ik de laatste sessie(s) dan niet
dat zou een optie kunnen zijn, maar dan moet ik in een hotel gaan liggen wand op ciruit dan gaat toch niet ?

nee hoor begrijpelijke vraag krijg hem vaker......dat is zwaar voor me maar vind het leuk om te doen dus ik moet me energie verdelen over de dag en dat is al 12 jaar zo....en ik ga ( moet tussen 12 uur en 14 uur naar bed als ik thuis ) ben op het ciruit doe ik dat ook maar dan moet ik een rust plek zien te maken maar ik moet minimaal 1 uur liggen ( oordoppen in om zo min mogelijk last te hebben van drukte en het geluid.... en soms laat ik de laatste sesie ook gaan.
 
Ga je gewoon een dagje eerder die kant op ?! Al snap ik de oplossing die jij zoekt ook wel.

Ik ga nu wel even een vraag stellen die misschien wel wat rottig over kan komen maar zeker niet zo bedoeld is ; Hoe hou je een dag circuit rijden vol ? Bij volledige gezondheid vind ik een volle dag al pittig, helaas zelf inmiddels ook wat mankementjes opgelopen en merk dat smiddags het scherpe er wel af is.. bij twijfel rijd ik de laatste sessie(s) dan niet
Ik spreek ff voor mijzelf.
Nu twee jaartjes NAH.
De gehele organisatie van aanhanger, auto en mogelijke file zou mij ook teveel worden.
Dan kan ik gelijk uren overdag slapen om e.a. te verwerken.
Doodmoe word ik er van al die prikkels.
Gewoon lekker simpel en anoniem op de motor naar het circuit.
Dat werkt bij mij het beste
Buiten het feit dat ik allemaal ongemakken krijg van autorijden.

De nodige beperkingen probeer ik te compenseren door topfit te zijn.
En dat is dan zes uur cardio en vier uur fitness in de week (thanks lock-down).
Verder vermijd ik zo veel mogelijk prikkels.
Dat betekent de week vooraf veel slapen en geen activiteiten buiten de deur behalve sporten.
De ochtend van de circuitdag zelf met niemand praten. Trek me zoveel mogelijk terug op stille plekken.
Heel gezellig allemaal.

In augustus ben ik door overprikkeling toch gevallen. Een vervelende zitting boven het hoofd waarbij de beperkingen maar steeds opgerakeld worden en niet begrepen, en steeds maar de medicatie verhogen om de onrust te verminderen.
Voordat ik voorbij de apex was draaide ik het gas vol open omdat ik in gedachten bij alle druk was die ik al weken afweerde.
Kleine dingen kunnen mij al afleiden en energie vreten.

Het rijden zelf kost mij gedurende de dag nul energie.
Ik moet in 2021 proberen de randzaken beter van de dag te scheiden.
Mijn doel van succes is lekker rijden rond de 1.55, maar een rondetijd van 1.50 op Zandvoort zal de kers op de taart zijn. :)

Niet lullen maar.. (voel me niet zo'n expert) vegen. :]
 
Laatst bewerkt:
Tuurlijk wel :)
Gewoon met een tentje op 't paddock.

Doe ik altijd wel.. Avond van tevoren die kant op en op het paddock overnachten.
Goeie slaapzak voor de temperatuur wel meenemen :+
uhh ik wist niet zeker of dat ken en toegestaan is maar op de stenen... wel op een luchtbed of iets neem ik aan :z:z:zdat zou een optie kunnen zijn (mot ik er eerst een kopen ):?:?
 
Ik spreek ff voor mijzelf.
Nu twee jaartjes NAH.
De gehele organisatie van aanhanger, auto en mogelijke file zou mij ook teveel worden.
Dan kan ik gelijk uren overdag slapen om e.a. te verwerken.
Doodmoe word ik er van al die prikkels.
Gewoon lekker simpel en anoniem op de motor naar het circuit.
Dat werkt bij mij het beste
Buiten het feit dat ik allemaal ongemakken krijg van autorijden.

De nodige beperkingen probeer ik te compenseren door topfit te zijn.
En dat is dan zes uur cardio en vier uur fitness in de week (thanks lock-down).
Verder vermijd ik zo veel mogelijk prikkels.
Dat betekent de week vooraf veel slapen en geen activiteiten buiten de deur behalve sporten.
De ochtend van de circuitdag zelf met niemand praten. Trek me zoveel mogelijk terug op stille plekken.
Heel gezellig allemaal.

In augustus ben ik door overprikkeling toch gevallen. Een vervelende zitting boven het hoofd waarbij de beperkingen maar steeds opgerakeld worden en niet begrepen, en steeds maar de medicatie verhogen om de onrust te verminderen.
Voordat ik voorbij de apex was draaide ik het gas vol open omdat ik in gedachten bij alle druk was die ik al weken afweerde.
Kleine dingen kunnen mij al afleiden en energie vreten.

Het rijden zelf kost mij gedurende de dag nul energie.
Ik moet in 2021 proberen de randzaken beter van de dag te scheiden.
Mijn doel van succes is lekker rijden rond de 1.55, maar een rondetijd van 1.50 op Zandvoort zal de kers op de taart zijn. :)

Niet lullen maar.. (voel me niet zo'n expert) vegen. :]
hallo lotgenoot....dan hoef ik jou ook niet veel uit te leggen over de drukte en prikkels....... ik doe niks aan sport ( dat werkt niet voor mij krijg er geen enrgie of meer conditie van ) maar ik moet men doe ook een week van te voren zo min mogelijk en probeer me rustig te houden om alle energie te sparen dus ook gesprekken en drukte vermijden.... (ook heel gezellig allemaal...:N:N )

das klote dan dat je gevallen ben door dat je teveel aan je hoofd heb ( ik ken het ) ben nog niet gevallen maar de concentratie vast houden is lastig soms.... het rijden opzich valt mee, merk wel in de middag dat het zwaarder word. ik zat alle keren bij RC in de beginners groep 1 ben naar spanje geweest afgelopen oktober en prive training genomen daar veel van geleerd daar zat ik op 2.20 maar gaat me niet om de tijd ook gewoon lekker kunnen rijden. ga nu in maart weer met RC mee naar alcarras . en heb de bedoeling om op assen in april een dag prive les te boeken. volgens ferry kan dat geregeld worden.

probeer de randzaken weg te laten al is dat niet makkelijk omdat jij nog vrij voorin zit in je N.A.H na verloop van tijd zal dat minder worden.

hahaha das wel en goede instelling....:t:t
 
dat zou een optie kunnen zijn, maar dan moet ik in een hotel gaan liggen wand op ciruit dan gaat toch niet ?

nee hoor begrijpelijke vraag krijg hem vaker......dat is zwaar voor me maar vind het leuk om te doen dus ik moet me energie verdelen over de dag en dat is al 12 jaar zo....en ik ga ( moet tussen 12 uur en 14 uur naar bed als ik thuis ) ben op het ciruit doe ik dat ook maar dan moet ik een rust plek zien te maken maar ik moet minimaal 1 uur liggen ( oordoppen in om zo min mogelijk last te hebben van drukte en het geluid.... en soms laat ik de laatste sesie ook gaan.
Top reactie !

overnachten op de paddock is normaal gesproken gewoon mogelijk ;) Ik doelde daarop zodat je er 2 dagen voor uit kan trekken en de prikkels kan verminderen/verdelen. daarbij hoef je op de dag zelf er ook niet zo vroeg uit omdat je al op de paddock bent.


Als je vaste maatje toch nog een x aantal dagen doet is dat op zich ook al wel gek genoeg toch ?
 
veldbedje/kampeerbedje opvouwbaar met inflatable matras...lekker van de grond👌
hmmm oke en nog adviesen welk tentje.... ? :? :?
Top reactie !

overnachten op de paddock is normaal gesproken gewoon mogelijk ;) Ik doelde daarop zodat je er 2 dagen voor uit kan trekken en de prikkels kan verminderen/verdelen. daarbij hoef je op de dag zelf er ook niet zo vroeg uit omdat je al op de paddock bent.


Als je vaste maatje toch nog een x aantal dagen doet is dat op zich ook al wel gek genoeg toch ?
:t:t:t

ja dat zou een optie kunnen zijn dat ik de dag ervoor er al heen ga ik weet alleen niet hoe dat met de tijden zit dat het ciruit open of dicht gaat .

als me maatje gaat dan zal ik met hem mee kunnen maar dat snap ik wel dat het voor hem even lastig word en dat hij eerst ze huis af en klaar wil hebben, en je kunt geld maar een keer uitgeven......
 
hmmm oke en nog adviesen welk tentje.... ? :? :?

:t:t:t

ja dat zou een optie kunnen zijn dat ik de dag ervoor er al heen ga ik weet alleen niet hoe dat met de tijden zit dat het ciruit open of dicht gaat .
Gewoon bij de Decathlon een opgooi tentje kopen. Die staan in 1,25 seconden op en dan kan je je spul erin doen.
Die zijn niet duur en best oké. Als je daarna wat ervaring ermee hebt opgedaan weet je beter wat wel/niet werkt eventueel.

En qua tijden: je kan normaal gesproken eind v.d. middag van de dag voor de circuitdag al het paddock op. Maar meestal ook wel eerder, als er al activiteit is.
Nu met dat irritante virus wat rond gaat zijn ze iéts strenger met aankomst enzo, maar dat is zeker ruim zat altijd.
Ik heb iets meer dan een uur rijtijd en ik vertrek dan altijd na etenstijd. Dan nog 'n uurtje spul opbouwen enzo en dan is het relaxen op het paddock.
 
ik had er wel een keer aan gedacht maar vroeger was kamperen niet echt mijn ding:/ en ik pas met me 1m 90 niet lang uit achter in me auto....dus dan word het hotel of in de tent .....:?
Ja hotel heb ik ook wel 's gedaan met m'n pa en wat maatjes.
Persoonlijk vind ik dat toch wat meer gedoe.. Heen en weer rijden enzo. Met een tentje ben je gewoon op plek bestemming en is gewoon wat makkelijker.
Al is het in april wel lekker om een warm bed te hebben :P
Al kun je natuurlijk ook een verwarmd dekentje meenemen voor in je tentje *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan