Het circuit op met .... Algemeen Circuitdagtopic

Vermogen en topsnelheid kom ik (ook in de 5e) niet te kort, dus heb eigenlijk nog geen reden om de vertanding nog aan te passen..
Wellicht ooit, -als- ik er ooit een keer traction control op ga knutselen dat het wel korter kan.. Maar eerst moet die sukkel die erbovenop zit eens wat beter leren rijden :+
ik rij met een gsxr1000 k9 met vertanding 15-42, hoef net niet naar 6 voor Ramshoek vind dat wel prettig eigenlijk. Mandeveen-Duikersloot kan ik volledig in 3 rijden, geeft mij veel rust
 
Voor mijn 1000 gaat een kortere vertanding zéker niet direct voor betere/snellere tijden zijn... Koppel en topsnelheid zat...
Zal toch eerst dit wat ik heb meer moeten gaan kunnen benutten.
 
Voor mijn 1000 gaat een kortere vertanding zéker niet direct voor betere/snellere tijden zijn... Koppel en topsnelheid zat...
Zal toch eerst dit wat ik heb meer moeten gaan kunnen benutten.
Dat is een feit, het kan altijd harder met minder. Maar als je ergens een voordeel kan pakken waarom niet?
Overigens ook een beetje waarom ik een 600 rij, zolang er jongens zijn die met een vergelijkbare fiets 43ers rijden kunnen kan ik nog wel ff vooruit met de mijne.
 
Dat is een feit, het kan altijd harder met minder. Maar als je ergens een voordeel kan pakken waarom niet?
Het is niet direct een voordeel denk ik... Zo'n 1000 poept zoveel vermogen uit, zelfs in hogere versnellingen is het worstelen om het voorwiel beneden te houden. Dat wordt alleen maar erger met kortere vertanding..
 
  • Leuk
Waarderingen: C4rN
Het is niet direct een voordeel denk ik... Zo'n 1000 poept zoveel vermogen uit, zelfs in hogere versnellingen is het worstelen om het voorwiel beneden te houden. Dat wordt alleen maar erger met kortere vertanding..
Ja dat snap ik. Ik bedoel dan ook meer bij een goede rijder die weet wat hij doet met die 1000. Gebruiken die de 6 ook niet? Lijkt mij van wel?

Om binnen het forum te blijven, 1000 rijders die onder de 46 rijden.
@valraven @Fast Forward @w.ortell @Nob @The_Alfamale @SUBR1
 
Ja dat snap ik. Ik bedoel dan ook meer bij een goede rijder die weet wat hij doet met die 1000. Gebruiken die de 6 ook niet? Lijkt mij van wel?

Om binnen het forum te blijven, 1000 rijders die onder de 46 rijden.
@valraven @Fast Forward @w.ortell @Nob @The_Alfamale @SUBR1
Ooh op die fiets.. Kweenie, zal per rijder verschillen denk ik.
Mooie illustratie overigens. Deze gebruikt de 6 niet.. En is wel een beetje snel :P :+
 
Stil moment koppeling.
Ja er zit een ander blok onder, waarvan de platen nogal plakken, en de koppeling iets te strak stond afgesteld.
Op een of andere manier kreeg die een slipperclutch functie af en toe. Dus over de platen slippen IPV het achterwiel.

Bij ramshoek 2 keer terug lijkt me nog wel pittig, daar rem je dus niet bij? Alleen gas los en 2 terug.

Thanks ook andere, leuke input om zo te discussiëren ;)
Hoop morgen weer een mooier filmpje te kunnen posten.
 
Ja er zit een ander blok onder, waarvan de platen nogal plakken, en de koppeling iets te strak stond afgesteld.
Op een of andere manier kreeg die een slipperclutch functie af en toe. Dus over de platen slippen IPV het achterwiel.

Bij ramshoek 2 keer terug lijkt me nog wel pittig, daar rem je dus niet bij? Alleen gas los en 2 terug.

Thanks ook andere, leuke input om zo te discussiëren ;)
Hoop morgen weer een mooier filmpje te kunnen posten.
Ah vandaar. Ja het klonk wat raar.

Nee idd, 2x terug en juiste moment insturen dan kan je er zo doorheen (op mijn manier). Maar soms moet je toch ff een beetje een vinger op de rem leggen. Maar echt remmen zeker niet.
 
Ik zeg niet dat ik op het achterwiel de GT uit kom, maar bij het omgooien middels gas wordt de voorkant licht. Komt natuurlijk ook omdat je nog onder hellingshoek bent dus op het moment dat ik de motor omgooi dmv een dot gas is de omtrek vd band kleiner dus kortere overbrenging.

Heb een werkende gear indicator
Je had het over een miniwheelie ;)
Ik denk datje hem gewoon uit de vering trekt, misschien is daar ook juist een stukje te vinden ?

Ik herken namelijk wel het gevoel maar zelfs mijn zx10r gaat daar niet op 1 wiel. In de 2..
 
Dat is een feit, het kan altijd harder met minder. Maar als je ergens een voordeel kan pakken waarom niet?
Overigens ook een beetje waarom ik een 600 rij, zolang er jongens zijn die met een vergelijkbare fiets 43ers rijden kunnen kan ik nog wel ff vooruit met de mijne.
Mijn ervaring ; een 1000 is al erg nerveus op de (eerste) gas reactie, dat verergert alleen maar.
Daarbij kan de 1000 vrij makkelijk in toeren klimmen terwijl je een 600 wakker wilt houden.

Heb ook een 10, vertanding ook veranderd naar -1 en +2. Loopt nog net 299 met speedohealer en op de baan max in de 5 als er beetje wind staat.

Zou zelf niet korter wollen gaan qua vertanding, hooguit met tc op de fiets zoals Lucas al zei
 
Je had het over een miniwheelie ;)
Ik denk datje hem gewoon uit de vering trekt, misschien is daar ook juist een stukje te vinden ?

Ik herken namelijk wel het gevoel maar zelfs mijn zx10r gaat daar niet op 1 wiel. In de 2..
Klopt, hangt er vanaf hoe lomp ik ben of hoeveel gas ik geef bij het omgooien. Afgelopen keer ging ie in het stuur slaan door iets te lomp te doen :)
 
Belangrijk punt met wijzigen van vertanding is dat je wielbasis ook verandert en je kettingeffect (anti-squat).

Bijvoorbeeld dat filmpje hierboven met de Panigale die alles in versnelling 1 t/m 5 rijdt, in plaats van 2 t/m 6 (zoals ik op mijn motor): die kan een (veel) kleiner achtertandwiel rijden waardoor die veel meer anti-squat heeft (aangenomen dat de geometrie en m.n. de swingarmlagerhoogte min of meer gelijk is). Ook kan hij misschien met een ketting rijden die 1 of 2 schakels minder heeft waardoor de wielbasis wordt verkleind. Of juist een langere wielbasis met dezelfde kettinglengte.
 
Belangrijk punt met wijzigen van vertanding is dat je wielbasis ook verandert en je kettingeffect (anti-squat).

Bijvoorbeeld dat filmpje hierboven met de Panigale die alles in versnelling 1 t/m 5 rijdt, in plaats van 2 t/m 6 (zoals ik op mijn motor): die kan een (veel) kleiner achtertandwiel rijden waardoor die veel meer anti-squat heeft (aangenomen dat de geometrie en m.n. de swingarmlagerhoogte min of meer gelijk is). Ook kan hij misschien met een ketting rijden die 1 of 2 schakels minder heeft waardoor de wielbasis wordt verkleind. Of juist een langere wielbasis met dezelfde kettinglengte.
Heb dat filmpje met die Pani regelmatig bekeken. Vind apart dat hij zowel Haarbocht, de Bult en Mandeveen in de 2e versnelling rijdt.
Denk dat ie vrij lang vertand is en daarom bewust de 6e versnelling niet gebruikt en eerder genoemde bochten in relatief lage versnelling rijd.

Klopt dat de wielbasis veranderd bij aanpassen twv. Bij mijn +2 achter moest er een schakel bij, het achterwiel staat nu wel wat verder naar achteren. Merk er niet zo heel veel van eigenlijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan