Het circuit op met .... Algemeen Circuitdagtopic

Geen idee haha. Wij zijn er morgen ook. Wat rij je voor motor?
Deze 😁
72B21B17-7A1F-4948-9A8C-407CFEB310F6.jpeg
 
Vandaag op Zandvoort geweest met Racecracks.
Ondanks een paar keer aangeven niet van groep veranderd.
Best zonde van je dag zo :/
Volgende keer maar na de 1ste sessie meteen naar de organisatie als het niet voegt.
Jammer, maar tot dusver met 1 organisatie actief een eenmalige groepenwissel meegemaakt.
 
Maar bijna direct na deze foto (precies aan het begin van mijn derde sessie) was er een soort windhoos of korte storm wat alles omver waaide gevolgd door een stortbui en hagel, dat was het punt dat hij weer op de kar is gegaan en wij terug naar huis.
Had je dan niet beter gebleven. Was een snel overtrekkend onweerfront. Misschien had je nog 2 sessies kunnen rijden?
 
Maar bijna direct na deze foto (precies aan het begin van mijn derde sessie) was er een soort windhoos of korte storm wat alles omver waaide gevolgd door een stortbui en hagel, dat was het punt dat hij weer op de kar is gegaan en wij terug naar huis.
Die windvlaag..... over het hele paddock vlogen partytenten door de lucht.
Ik kreeg twee partytent tegen/over mn auto heen van de buurman. -O-

Raam eruit, deuken en krassen over de hele zijkant en dak... toen was de lol er wel vanaf. Wij zijn na het puin ruimen ook richting huis vertrokken.
 
Dat is wel een klote einde van de dag.
Op cpz vloog er ook een tent maar tegen de auto van de eigenaar zelf..
Zo'n ding borg je toch met spanbanden oid, dat lijkt zo logisch.

Maandag naar Zandvoort en ook weer regen, 6e natte dag dit jaar.
Ik merk helaas niks van de droogte waar ze over klagen op het nieuws 😫
Het wordt toch een rare dag ben ik bang, volgens de mail rijden we met 12 man vrij tussen de instructie groepen, hoop dat dit niet klopt.
 
Die windvlaag..... over het hele paddock vlogen partytenten door de lucht.
Ik kreeg twee partytent tegen/over mn auto heen van de buurman. -O-

Raam eruit, deuken en krassen over de hele zijkant en dak... toen was de lol er wel vanaf. Wij zijn na het puin ruimen ook richting huis vertrokken.
Kleine moeite om even je tent te zekeren aan de trailer/velgen van je auto..:N
 
Kleine moeite om even je tent te zekeren aan de trailer/velgen van je auto..:N
Dat is zeker geen overbodige luxe. Zie het alleen heel veel lui niet doen, met rondvliegende tenten nogal eens tot gevolg.
Ik zie ook veel berichten over slechte groepsindelingen en snelheidsverschillen dit jaar:( Wat is er aan de hand?
 
Tentje vastzetten gaat echt niet zomaar lukken met zo'n wind. Dan fladderen die dingen gewoon uit elkaar. Maar alles bij elkaar is het wel echt K met dikke P om met zulke schade je dag te moeten eindigen, zeker als andermans tentje zomaar over je auto walst....
 
Dat is zeker geen overbodige luxe. Zie het alleen heel veel lui niet doen, met rondvliegende tenten nogal eens tot gevolg.
Ik zie ook veel berichten over slechte groepsindelingen en snelheidsverschillen dit jaar:( Wat is er aan de hand?
Volgens mij is het vooral de té grote groepen wat switchen onderling onmogelijk maakt. Wij hadden 2 dagen Assen geboekt via RC. Omdat het mijn eerste keer naar Assen werd met daarbij de eerste keer op een supersport besloten in groep 2a te boeken. Na de eerste dag was eigenlijk 90% van onze groep te snel voor groep 2, maar omdat groep 3 zó vol zat bleven we hier in rijden. Vond het persoonlijk ook niet zo'n probleem, want er waren serieus veel crashes in groep 3 en vond de directe feedback na de begeleide sessies wel waardevol.

Met een 2:04 wel ruim sneller dan de meeste in de vrije sessies van groep 2, veel verkeer gehad, maar nog veel meer geleerd. :t
 
Groot snelheidsverschil kan prima, als er maar minder mensen op de baan zijn, duidelijke inhaal regels, er wederzijds respect is en de kamikaze piloten aangesproken worden.

Bij RSE werd er tussen 2:02 en 3:00 gereden, had je amper last van, op soms even een paar bochtjes wachten na.
De blauwe vlaggen hielpen ook.
 
Tentje vastzetten gaat echt niet zomaar lukken met zo'n wind. Dan fladderen die dingen gewoon uit elkaar. Maar alles bij elkaar is het wel echt K met dikke P om met zulke schade je dag te moeten eindigen, zeker als andermans tentje zomaar over je auto walst....
Eens. Het waren ook vooral de "goedkope" ala 24mx tenten die wegvlogen en waarvan alleen wat verwrongen schroot van over bleef.
Ik ben blij dat ik zelf begin dit jaar een diepte investering heb gedaan in een kwaliteit tent. Die moesten we met de windvlaag van gisteren ook wel met twee man vasthouden, maar die ging wel weer heel en in 1 stuk mee naar huis.

Onder aan de streep waren er gisteren alleen maar verliezers. Gelukkig is de auto goed verzekerd en wordt dat wel weer opgelost.

Enige lichtpuntje... in de enige sessie met slicks wel weer mn pr verbeterd.
 
Tentje vastzetten gaat echt niet zomaar lukken met zo'n wind. Dan fladderen die dingen gewoon uit elkaar. Maar alles bij elkaar is het wel echt K met dikke P om met zulke schade je dag te moeten eindigen, zeker als andermans tentje zomaar over je auto walst....
:^
Ik heb dus zo'n eenvoudig ding en een paar spanbandjes is inderdaad echt niet genoeg.
Heb wel een beetje spijt dat ik niet een iets duurdere heb gekocht.

Eens. Het waren ook vooral de "goedkope" ala 24mx tenten die wegvlogen en waarvan alleen wat verwrongen schroot van over bleef.
Ik ben blij dat ik zelf begin dit jaar een diepte investering heb gedaan in een kwaliteit tent. Die moesten we met de windvlaag van gisteren ook wel met twee man vasthouden, maar die ging wel weer heel en in 1 stuk mee naar huis.

Mja, dat dus. :$
 
Dat is zeker geen overbodige luxe. Zie het alleen heel veel lui niet doen, met rondvliegende tenten nogal eens tot gevolg.
Ik zie ook veel berichten over slechte groepsindelingen en snelheidsverschillen dit jaar:( Wat is er aan de hand?
Alles nog sneller volgeboekt dan andere jaren en ook overgeboekt voor aanstaande maandag op Zandvoort dat er deelnemers later weer uitgesloten konden worden en je de circuitdag niet zelf kon doorverkopen.
Iedereen wil ineens rijden.
Invloed van de F1 op Zandvoort. :?
 
De reden waarom je een camera goed moet borgen, ook het huis.
Dit was een nieuw frame, geen crash, maar door trillingen en/of te strak aangedraaid.

20220520_115745.jpg
 
herkenbaar.... ik heb mijn oude GoPro 2x op een klassieke endurance motor gemonteerd, alles bij elkaar bijna 7 uur in dat doosje getrild _O- doet het nog wel. Maar niet echt betrouwbaar. GoPro's zijn verbruiks materiaal;) Ik heb nu een cheape chinees, doet het ook.
 
Het wordt toch een rare dag ben ik bang, volgens de mail rijden we met 12 man vrij tussen de instructie groepen, hoop dat dit niet klopt.
Ik ben onderuit gegaan omdat er een groep instructie kreeg en letterlijk hemelsbreed over de baan reed onder in het Scheivlak.
Kwam met een vaartje van honderd kilometer snelheidsverschil aan is mijn schatting.
Ik kon de bocht krap nemen, maar wilde niemand laten schrikken en kreeg met hard remmen nog een hobbeltje te verwerken en daarmee een tankslapper. :)
Mijn leergeld was nog verder vooruit kijken.
(Zat teveel achter mij op te letten, begin van het Scheivlak drie man ingehaald)
Wel mijn onderarm en pols in het gips.
 
Terug
Bovenaan Onderaan