Het circuit op met .... Algemeen Circuitdagtopic

Ik wil dolgraag een camper, met name eentje waar de motor in kan.
Maar die dingen parkeer je niet voor de deur. O-)

Een 'stealth' camper, formaat standaard bus wordt misschien nog wel gedoogd. Ik heb een bus op benzine, net zo goedkoop in de wegenbelasting en ik kan er ook in slapen (motor dan wel buiten). Ik sta toch op de paddock, dus een douche ed is niet nodig.
 
Dat is best balen, beterschap !
Wel een heel erg groot snelheidsverschil....
Bizar langzaam reden ze in een groep van tien man.
Ik zat de motor achter mij (nooit doen) te peilen of die gelijk terug wilde steken na mijn inhaalactie.
Maar in die fractie van een seconde rij je zowat in de staart van de groep die tracktraining had.
Kwam bijna uit het niets.
Maar het was niet dit jaar.
Wel in het euro tijdperk (2006). ;)

Aanstaande maandag gewoon glibberen op Zandvoort. :t
Maar ik ga er nog steeds vanuit dat het weer nog beter gaat worden. 🌞🌞🌞
 
Gisteren op circuit Zolder gereden.
Na 3 mooie sessies in de ochtend met goed weer hadden we 's middags regen. Na enige rijd code rood hadden we een open pitlane voor een uur, ik had de regenbandjes er onder gezet en kon nog lekker ff door. Helaas binnen 15 minuten 2x de zwarte vlag i.v.m. geluidsovertreding, 1x 98.4 dB en 1x 98.2 dB waar 98 dB de max is. Heel vreemd, aangezien ik verder nog nooit ergens een geluidsovertreding heb gehad, ook niet in de 3 sessies in de ochtend toen het droog was en het dus harder ging.
De geluidsman dacht dat het misschien kwam door het natte weer en dat de spray bijvoorbeeld ook voor extra geluid zou kunnen zorgen. Zou dit een issue kunnen zijn?
Zit te denken hoe ik het geluid iets terug kan brengen zodat ik dit probleem een volgende keer kan voorkomen. Wellicht m'n race luchtfilter vervangen voor een originele?
 
Ik ben onderuit gegaan omdat er een groep instructie kreeg en letterlijk hemelsbreed over de baan reed onder in het Scheivlak.
Kwam met een vaartje van honderd kilometer snelheidsverschil aan is mijn schatting.
Ik kon de bocht krap nemen, maar wilde niemand laten schrikken en kreeg met hard remmen nog een hobbeltje te verwerken en daarmee een tankslapper. :)
Mijn leergeld was nog verder vooruit kijken.
(Zat teveel achter mij op te letten, begin van het Scheivlak drie man ingehaald)
Wel mijn onderarm en pols in het gips.
Het zoveelste ongeluk met instructie groepen tussen de snelle rijders ???? Beterschap gewenst.

new girl insult GIF
 
Groot snelheidsverschil kan prima, als er maar minder mensen op de baan zijn, duidelijke inhaal regels, er wederzijds respect is en de kamikaze piloten aangesproken worden.

Bij RSE werd er tussen 2:02 en 3:00 gereden, had je amper last van, op soms even een paar bochtjes wachten na.
De blauwe vlaggen hielpen ook.
Dat zijn wel veel "als-en":+
Je kunt er uiteraard zelf rekening mee houden maar de racelijn houden lukt bv al minder door al dat inhalen waardoor je ook zelf voor snellere achteropkomers een risico wordt. De 4 als-en die jij noemt zie ik tegenwoordig nou niet bepaald bij elke organisatie.
 
Daarom rij ik graag in België met inter track of trackdays.be in de pauze worden de groepen opnieuw hervedeeld aan de hand van de snelste tijd. Voor de pauze zit je bv in groep a na de pauze stikker omwisselen en krijg je groep 1 of 2 als je te langzaam bent. Echt een simpel systeem wat ze na mijn mening bij elke circuitdag in moeten voeren.
 
Dat zijn wel veel "als-en":+
Je kunt er uiteraard zelf rekening mee houden maar de racelijn houden lukt bv al minder door al dat inhalen waardoor je ook zelf voor snellere achteropkomers een risico wordt. De 4 als-en die jij noemt zie ik tegenwoordig nou niet bepaald bij elke organisatie.
Die als-en zouden normaal moeten zijn, net als aan de binnenkant inhalen ipv buitenom. Als er een bocht naar links komt dan weet je dat de voorganger rechts gaat rijden, haal dan niet rechts in maar wacht 2 tellen.
Het is geen race, ook ik wil erg graag 10 seconden sneller zijn en vreet me bijna op als ik achter een trage groep vast zit, alleen denk ik toch altijd safety first.
Er zouden best wat instructeurs mee mogen rijden in groep 3 om te boel te peilen ipv zelf een goede tijd neerzetten.
 
Dit was bijvoorbeeld al een reden voor de instructeur om een rijder aan te spreken, besef kweken dat zo'n actie niet handig is.
Ik kom rap naar rechts na de chicane en hij piept er even tussendoor.
Had er geen last van, maar een ander schrikt misschien wel, of een halve tel te laat en we liggen op de grond.

1653122194125.png
 
Bij Racecracks optimaliseren we al jaren lang de vrij rijden groepen en de instructie groepen. Hierin is niets verandert. Hans doet aan de hand van de rondetijden actief rijders overplaatsen binnen de vrij rijden groepen zet dit in de Whatsapp groep zodat de rijder in kwestie kan langskomen voor een ander niveau stickertje + eventueel overleg. Soms heeft een rijder een probleempje waardoor hij minder hard rijdt dan normaal.

Ruud doet dit samen met de instructeurs en neemt dat mondeling door met de rijder in de instructie groep. Wij proberen altijd om ieder zoveel mogelijk op zijn eigen tempo (met de nodige marge) te laten rijden zodat er zo min mogelijk snelheidsverschillen ontstaan. Bij instructie heb je ook met communicatie te maken. Ontvangen, overbrengen en andere factoren dus er kan zeker altijd wat misgaan maar de werkwijze is er om alles zo goed mogelijk te doen.
Als het een keer misgaat hebben we intern overleg om te kijken hoe we dat voor de volgende keer kunnen voorkomen. Dit doen we al jarenlang en daardoor gaat het meestal goed .
We proberen altijd klanten uit te leggen dat vrij rijden en instructie een compleet andere groep is. De rondetijden van de 2 of 3 vrij rijden groepen optimaliseren we binnen de vrij rijden groep. En dat doen we ook bij de instructie groepen. Je moet het zien als 2 totaal verschillende groepen.

Per dag plaatsen we ongeveer 10-15 rijders over bij instructie en bij het vrij rijden ook vaak 10-15.
Onze inzet is er zeker om dit zo goed mogelijk te doen en wij gaan voor de persoonlijke aanpak. Iedereen in de pauze langs te laten komen voor een nieuwe niveau stickers is in ons geval overbodig omdat het bij vrij rijden om max 15 rijders gaat.
 
Dan zal ik dit project dan maar niet overnemen met de tent. O-)
Ik wil dolgraag een camper, met name eentje waar de motor in kan.
Maar die dingen parkeer je niet voor de deur. O-)
Ligt eraan wat voor camper je voor de deur wilt zetten natuurlijk. De onze kan hier prima staan. Passen twee motoren in en we kunnen er in slapen als de motoren erin staan.
Zo gaan we tegenwoordig ook op vakantie, hoeven we die hele lange saaie stukken niet op de motor te doen. Pas als het interessant wordt op plaats van bestemming (bv Franse Alpen of de Dolomieten) gaan de motoren eruit en is het bergpassen rijden. En ik heb er natuurlijk ook een mooie racebus aan, met eigen stroom (zonnepanelen), water etc. Ideaal!
A32D287B-F28E-4F2A-BA75-D4AE9FFF7115.jpeg
 
T is me niet helemaal duidelijk hoe het precies werkt , maar zeker handig zo !
Wij zijn een soortgelijk iets aan het maken.

Is die zwarte spanband iets speciaals ?
 
T is me niet helemaal duidelijk hoe het precies werkt , maar zeker handig zo !
Wij zijn een soortgelijk iets aan het maken.

Is die zwarte spanband iets speciaals ?
Nou, die spanbanden zijn meer voor de zekerheid dan dat ze absoluut noodzakelijk zijn. De steunpalen onder het bed zouden op zich al voldoende moeten zijn, maar we wilden de krachten een beetje verdelen. Nu hebben we de spanbanden zo stevig met draagogen vastgemaakt aan de draagbalken van de bus dat die waarschijnlijk op zich al voldoende zouden zijn om het bed aan op te hangen ;). Hoe het ook zij, het werkt prima zo.

PS. Wij hebben simpelweg een losse bedbodem gekocht, en die op poten gezet en aan spanbanden opgehangen. Zie afbeelding.
B931B119-F9E0-46C8-BA81-4B47CFC16A17.jpeg
 
Jazeker ik rij dan ook. Wij zijn er nu al want @Roy "R"acing rijdt vandaag
Vandaag dienst gedaan als BaCo ehbo op TT circuit, er werd hard gereden. Meerdere keren code 60 en ook meerdere keren code rood. Verder qua weer een mooie dag. Ik hoop voor de genen die onderuit zijn gegaan dat het goed met ze gaat!
Sterkte aan hen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan