Het circuit op met .... Algemeen Circuitdagtopic

Eerste keer op de sp was geen succes, regelmatig werd het gas onderbroken en dat rijdt niet lekker :+. 1 rondje gedaan..
Ik verdenk de quickshifter, misschien zit ik er net met mijn poot tegenaan.
Ik heb hem losgekoppeld aan de regelaar, kijken wat ie straks doet.
 
Gewoon bij Tango volgooien voordat je het terrein oprijdt.
Tempo en afstand is zodanig dat je dat volgens mij wel gaat redden. Anders tussen de middag effe volgooien.

Trouwens is het een brommer??😂 7uur en 10 minuten??
2 uurtjes komt eerder.
Acht sessies van een kwartier, en er gaat maximaal elf liter in. :)
Ik ken het baantje nog niet, maar wil er in de loop van de dag wel volgas over natuurlijk. :+
 
Acht sessies van een kwartier, en er gaat maximaal elf liter in. :)
Ik ken het baantje nog niet, maar wil er in de loop van de dag wel volgas over natuurlijk. :+

Met die brommer van je gaat dat wel lukken.....in zijn tweede versnelling 🤗
 
Je kunt nog beter de fiets pakken..._O-

MSL een beetje een goede organisatie? We zitten te kijken om nog wat dagen te boeken voor vrij rijden, maar eigenlijk enkel ervaring met RC en MSZ. MCT ook, maar zij doen enkel trainingen geven.

Liefste hadden we nog een dag op Zolder geboekt, maar deze zitten hartstikke vol op de data die wij ook kunnen. :')
Ik ben fan, maar dat is niet iedereen. :+
Tot nu toe via RSZ, Trackdays4all, MSL en circuitsportschool Zolder gereden.
En de eerste organisatie is niet mijn persoonlijke favoriet als in vermijden. :P

Zolder heb ik helaas ook gekeken.
Al een week of zes geleden. ;)
 
Laatst bewerkt:
Met die brommer van je gaat dat wel lukken.....in zijn tweede versnelling 🤗
Ik ga met de G310GS. ;)
DSC_3939.jpg
 
Helaas, het leek over maar aan het eind van het eerste rondje weer een hapering, 2e rondje wat vaker, 3e maar weer gestopt.
Dat wordt dus zoeken, lastiger met een circuitfiets.
Tips mogen altijd ;)
Er zit nog een powercommander op.
 
Vraagje, is een sv650 een goede motor om trackdays mee te gaan rijden als beginner of is het verstandiger om met een 600 te beginnen?
 
Vraagje, is een sv650 een goede motor om trackdays mee te gaan rijden als beginner of is het verstandiger om met een 600 te beginnen?
Heel simpel antwoord: Jazeker, ik heb er zelf een, met wat aardige spulletjes erop. Je hebt wat minder vermogen dan de meeste deelnemers maar daar moet je je niet door laten beinvloeden. Dingen sturen goed, ook met de standaard uitrusting. De standaard vering en remmen zijn niet op het niveau van een hedendaagse 1000cc superbike. Maar als het ding plat gaat kost het ook niet zoveel als een hedendaagse 1000cc superbike.
Welk bouwjaar heb je voor ogen? en welke uitvoering?
 
Helaas, het leek over maar aan het eind van het eerste rondje weer een hapering, 2e rondje wat vaker, 3e maar weer gestopt.
Dat wordt dus zoeken, lastiger met een circuitfiets.
Tips mogen altijd ;)
Er zit nog een powercommander op.
kan geen kwaad om die even los te koppelen, dan weet je of je die richting op moet zoeken of niet.

is je fiets op een testbank afgesteld of zit er een gedownloade map in?
 
Beide prima fietsen. Beetje afhankelijk van hoe graag je zelf sleutelt. Injectie van gen 2 is wel prettig namelijk. Carburateurs van gen 1 zijn toch alweer 20 jaar oud.... wordt het een straatfiets of een echte circuitfiets? De mijne (straatfiets) komt misschien beschikbaarO-)
 
Vraagje, is een sv650 een goede motor om trackdays mee te gaan rijden als beginner of is het verstandiger om met een 600 te beginnen?
Gen 2 K3 ex vobiscupper.
Geen poespas der op...super beginners fiets.
Zelfs geschikt voor de gevorderde rijders.
Werd in de Vobiscup gewoon rond de 2 minuten gereden op Assen
 

Bijlagen

  • 94b04a8a-3088-4a82-a834-9d1893a1cd04.jpg
    94b04a8a-3088-4a82-a834-9d1893a1cd04.jpg
    148,9 KB · Weergaven: 26
Het zal een circuitfiets worden @supervet, SV650 lijkt een goede keuze. Ik zal eens meer opzoeken over de specs van de vobiscup motoren.
Vobiscupracers SV650S zijn inprincipe standaard motoren.
Ze werden geleverd zonder kenteken en zonder verlichting
Ze waren vooral rood
Vering mocht aangepast worden en tandwiel verhoudingen
Bandenkeuze was destijds ik meende vrij.
Op de mijne zit aangepaste vering van Wilbers en een licht gewicht uitlaat van Acrapovic.
 

Bijlagen

  • FB_IMG_1629834992851.jpg
    FB_IMG_1629834992851.jpg
    111,7 KB · Weergaven: 24
  • FB_IMG_1629834957253.jpg
    FB_IMG_1629834957253.jpg
    252,3 KB · Weergaven: 25
Laatst bewerkt:
kan geen kwaad om die even los te koppelen, dan weet je of je die richting op moet zoeken of niet.

is je fiets op een testbank afgesteld of zit er een gedownloade map in?
Weet ik niet, moet ik ff checken in de verkoop lijst of bij de vorige eigenaar, maar ik denk afgesteld.
 
Het zal een circuitfiets worden @supervet, SV650 lijkt een goede keuze. Ik zal eens meer opzoeken over de specs van de vobiscup motoren.
Ik heb heel lang een 1e gen SV650 gehad, en was blij dat die weg was. Ik persoonlijk vind het frame toch wat minder fijn (minder stijf denk ik) aanvoelen als een 2e gen. De carburateurs was ik ook wel klaar mee. Zou dus altijd een gen 2 kopen. Wel van 2004 of later, en zonder ABS. Reden: 2003 model heeft wat speciaaltjes aan onderdelen erop zitten (waaronder het subframe), wat onderdelen kopen vervelender maakt. En het ABS model (dat ik zelf heb, bleh), heeft behalve de ABS onderdelen er ook een langere achterbrug op zitten. Als je een keertje remleidingen wilt vervangen, wordt het al vervelend, want speciaal.

Ben eind vorig jaar begonnen met circuittrainingen met de 2e gen SV650S. Gaat prima en goede basis om veel op te leren. Zoals hierboven vermeld zijn de remmen en vering wel slecht. Achterveer heb ik snel vervangen door een langer Wilbers exemplaar, mede ook door mijn lage gewicht. Voor de rest heb ik inmiddels al hogere stepjes erop zitten. Daarnaast? Gewoon lekker rijden.

Zelf zou ik trouwens nog eens een CBR600 RR willen aanschaffen, zou je ook naar kunnen kijken. Maar ik denk dat het mooie van starten met minder vermogen is, dat je bijna gedwongen wordt een goede techniek aan te leren, omdat je het niet van het vermogen moet hebben. :-)
 
Het zal een circuitfiets worden @supervet, SV650 lijkt een goede keuze. Ik zal eens meer opzoeken over de specs van de vobiscup motoren.
Mooi,
Er is nog wel circuit kuipwerk te krijgen voor de gen1 bij sebimoto: KLIK en verder kun je het natuurlijk zo gek maken als je wilt. Een andere vork (en dus ook remmen) is een veel gemaakte upgrade, heb ik ook. En ik heb wat nokkenassen gewisseld met de gen2, krijgt hij iets meer pit van. Ik wilde er eerst zelf een circuitfiets van bouwen, maar dat is er niet van gekomen, paste er net nie lekker genoeg op met m'n lange stelten. Succes met zoeken en bouwen als het een SV gaat worden :t
 
Mooi,
Er is nog wel circuit kuipwerk te krijgen voor de gen1 bij sebimoto: KLIK en verder kun je het natuurlijk zo gek maken als je wilt. Een andere vork (en dus ook remmen) is een veel gemaakte upgrade, heb ik ook. En ik heb wat nokkenassen gewisseld met de gen2, krijgt hij iets meer pit van. Ik wilde er eerst zelf een circuitfiets van bouwen, maar dat is er niet van gekomen, paste er net nie lekker genoeg op met m'n lange stelten. Succes met zoeken en bouwen als het een SV gaat worden :t
Heb je foto's of meer info van jouw SV? Ben wel nieuwsgierig.

Ik heb zelf ook een (GSX-R) vork klaarliggen, met veren op maat, maar ben er nog niet aan toegekomen dat ding te reviseren. Zal ook vooral blij zijn met die remmen, want ik heb gewoon weinig vertrouwen/gevoel in de standaard remmerij.
 
Een sv gaat prima, de cbr/sp remmen icm rcs pomp zijn een aanrader.
Ik heb er ook Ktech veren en shock voor gekocht, of ze daar iets van merkt 🤷‍♀️...

1651047325967.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan