Het circuit op met .... Algemeen Circuitdagtopic

Maandag voor het eerst op Assen rijden met Circuitschool. Hoe zit het met mogelijkheden om iets eten e.d. tussen de middag? Nog bijzonderheden om rekening mee te houden? Ik zag dat er ook een tankstation is, beetje schappelijke prijzen (voor zover dat nog bestaat)?
Ik kan vier sessies rijden in de snelle groep op één tank. Dus voor de laatste drie, vier liter doe ik niet moeilijk.
Of aangekomen met een wat minder volle tank dan doe ik twee of drie keer een beetje.
Nooit op de prijzen gelet daar.
In de horeca wel, ik neem zoveel mogelijk mee.
Maar als er bezoek komt o.i.d. dan drink ik wel een bakkie koffie met soms een broodje in het grote restaurant.
Dat is pas duur. :+
 
Broodje etc is allemaal nog wel oké maar zie mensen gewoon patat en hamburgers weg werken tussen de middag.

Benzine gewoon lekker daar tanken, kost paar cent meer per liter maar daardoor houden we wel een pomp op het circuit !
 
Broodje etc is allemaal nog wel oké maar zie mensen gewoon patat en hamburgers weg werken tussen de middag.

Benzine gewoon lekker daar tanken, kost paar cent meer per liter maar daardoor houden we wel een pomp op het circuit !
wat is er mis met patat en hamburgers?......is dat gebonden aan tijd?... :+
 
Kan elk moment van de dag uiteraard, maar als je met sport bezig bent is er beter voer verkrijgbaar dat de prestatie wat minder in de weg zit ;)

Ik gok dat @ZXRH88 daar op doelt:t Ik denk dat voldoende drinken ook niet te onderschatten is. Je kan er lang over lullen wat er dan gedurende zo'n dag naar binnen gewerkt moet worden, of juist niet. Vast veel meningen en ook veel opties dus. Verder niet zo'n hele interessante discussie hier als je het mij vraagt.
 
Kan elk moment van de dag uiteraard, maar als je met sport bezig bent is er beter voer verkrijgbaar dat de prestatie wat minder in de weg zit ;)

Ik gok dat @ZXRH88 daar op doelt:t Ik denk dat voldoende drinken ook niet te onderschatten is. Je kan er lang over lullen wat er dan gedurende zo'n dag naar binnen gewerkt moet worden, of juist niet. Vast veel meningen en ook veel opties dus. Verder niet zo'n hele interessante discussie hier als je het mij vraagt.
ik heb ooit een weekend mee gedraaid op papendal...(boogschieten) en daar veel les gekregen over voeding en vocht....
sindsdien heb ik al mijn circuitdagen anders ingedeeld...en het helpt echt mega.
wist je dat 5% vocht tekort......20% concentratie verlies is?....
voorheen tussen elke sessie een bak koffie....daarna niet meer :)
 
Voor een circuitdagje heb ik 3 anderhalve literflessen water in de vriezer liggen, heb daardoor de hele dag koud water in m'n box liggen. Verder van alles bij, zakje pinda's, wat drop voor het zoet, een bak sla en een zak broodjes met wat kaas, vlees en wat zoete rommel. Eet en drink de hele dag door beetje bij beetje... energielevel is meer dan oke!
 
ik heb ooit een weekend mee gedraaid op papendal...(boogschieten) en daar veel les gekregen over voeding en vocht....
sindsdien heb ik al mijn circuitdagen anders ingedeeld...en het helpt echt mega.
wist je dat 5% vocht tekort......20% concentratie verlies is?....
voorheen tussen elke sessie een bak koffie....daarna niet meer :)
Ik heb zelf ook training gegeven op een aardig niveau. Waren ook voedingsdeskundigen bij betrokken. Dus ik ben er zeker van op de hoogte dat het serieus helpt. Ik ben ook niet van de friet en burgers tijdens een circuitdag maar zeker ook niet van de gelvoeding en sportdrank. Gewoon de boterhammen die ik anders ook wegtik en wat meer drinken. Koffie ga ik niet weglaten, veel te lekker ;) Caffeine heeft ook positieve effecten
 
Maandag voor het eerst op Assen rijden met Circuitschool. Hoe zit het met mogelijkheden om iets eten e.d. tussen de middag? Nog bijzonderheden om rekening mee te houden? Ik zag dat er ook een tankstation is, beetje schappelijke prijzen (voor zover dat nog bestaat)?
Ik ben voor enkele weken geleden naar Zolder geweest. Was zeer leuk! Ik ben met de auto gegaan en de motoren op een aanhangwagen. Eigen boterhammen en drinken mee. Ik zou namelijk geen friet met hamburger tussen de middag eten! Neem een uitklapbaar stoeltje mee. Is wel fijn!
Ik was met een volle tank gegaan op de aanhangwagen en had voor de zekerheid 2x5 liter in een jerrycan meegenomen. Ik had de motor niet hoeven bijtanken.
Voor de rest niet veel bijzonders.
Ga je met de FZ1?
 
Iemand 7 juli Assen nog 2 pitbox plekjes beschikbaar ?
Maar ff omhoog schoppen.....

Ik ga altijd met een maatje op de motor de dag ervoor naar een B&B. We komen daar vaker en de eigenaar maakt altijd een ontbijt/lunchpakketje klaar. Broodjes, wat fruit, eitje en flesjes Jus en melk. Wel zo handig omdat we weinig mee kunnen nemen. Prima voer voor een dagje en beter dan vette hap.
 
Maar ff omhoog schoppen.....

Ik ga altijd met een maatje op de motor de dag ervoor naar een B&B. We komen daar vaker en de eigenaar maakt altijd een ontbijt/lunchpakketje klaar. Broodjes, wat fruit, eitje en flesjes Jus en melk. Wel zo handig omdat we weinig mee kunnen nemen. Prima voer voor een dagje en beter dan vette hap.
B&B De Ommekeer zeker :)
 
Een begrip onder Assen rijders. Ik heb er nu ook een aantal keer overnacht en alles is echt prima voor een hele schappelijke prijs! :t
 
wat is er mis met patat en hamburgers?......is dat gebonden aan tijd?... :+
Hahah ja :P
Nee, zonder gekheid ; ik heb dan het idee dat je niet heel serieus met je circuitdag om gaat.. volgens mij worden we het er wel over eens dat je lichaam niet veel beter word van dergelijke voeding.

Drinken is ook zoiets, gewoon extra drinken.

En tijdens het typen bedacht ik mij nog iets, ik heb altijd slippers mee ! Heerlijk om tussen de sessies op slippers rond te banjeren
 
Hahah ja :P
Nee, zonder gekheid ; ik heb dan het idee dat je niet heel serieus met je circuitdag om gaat.. volgens mij worden we het er wel over eens dat je lichaam niet veel beter word van dergelijke voeding.

Drinken is ook zoiets, gewoon extra drinken.

En tijdens het typen bedacht ik mij nog iets, ik heb altijd slippers mee ! Heerlijk om tussen de sessies op slippers rond te banjeren
Dus die stank uit de laarzen komt van jou.. -O-
 
Vraagje, is een sv650 een goede motor om trackdays mee te gaan rijden als beginner of is het verstandiger om met een 600 te beginnen?
Heb je er al 1 gevonden?
Anders neem ff contact op, hier staat er 1 niks te doen.
 

Bijlagen

  • FB_IMG_1629834992851.jpg
    FB_IMG_1629834992851.jpg
    111,7 KB · Weergaven: 46
Ik ben voor enkele weken geleden naar Zolder geweest. Was zeer leuk! Ik ben met de auto gegaan en de motoren op een aanhangwagen. Eigen boterhammen en drinken mee. Ik zou namelijk geen friet met hamburger tussen de middag eten! Neem een uitklapbaar stoeltje mee. Is wel fijn!
Ik was met een volle tank gegaan op de aanhangwagen en had voor de zekerheid 2x5 liter in een jerrycan meegenomen. Ik had de motor niet hoeven bijtanken.
Voor de rest niet veel bijzonders.
Ga je met de FZ1?
Ik rijd al heel wat jaren op circuit. Alleen nog nooit op Assen gereden. Heb een R1 circuitmotor.

Ben net half uurtje terug, gister gekampeerd. Wel pokke eind rijden vanuit zeeland. Maar heerlijk gereden, waren in de traagste vrij rijden groep (D) gezet met grootste gedeelte van onze groep omdat we geen rondetijd hadden opgegeven, meesten reden er voor het eerst. Op Zolder rijden we in de snelle groep. Begon met 2.10, 2de sessie ging naar 2.02. In de pauze gevraagd of we naar snellere groep mochten, want ondanks dat we het circuit nog aan het verkennen waren was het snelheid verschil met de rest ronduit gevaarlijk. Deel ging naar groep B, anderen waaronder ik naar C, de snellere 'minder snel' groep. Begon inmiddels het circuit een beetje te kennen en elke sessie ging het weer wat sneller, in de laatste sessie kwam ik uit op 1.59.1. Dus zeer geslaagde dag op een prachtig circuit, rest van de groep rijdt er morgen nog een dag. Friet tentje was helaas dicht na de laatste sessie dus dat werd naar de mac op de terugweg
 
Terug
Bovenaan Onderaan