Het circuit op met .... Algemeen Circuitdagtopic

Die flesjes RBG660, zit er onder de dop ook nog een 'afsluitfolie'? Flesje ontvangen maar lijkt te lekken. Weet nog niet hoe de leverancier er mee om wil gaan dus wil de dop er nog niet afdraaien.
 
Die flesjes RBG660, zit er onder de dop ook nog een 'afsluitfolie'? Flesje ontvangen maar lijkt te lekken. Weet nog niet hoe de leverancier er mee om wil gaan dus wil de dop er nog niet afdraaien.
Die is inderdaad geseald.
De dop zelf dicht ook vloeistofdicht af.
 
Hoelang blijdt zo een geopende fles eigenlijk goed? Ik koop elke keer maar braaf een nieuw flesje en ververs er "maar" 2 motoren mee. Overige product verdwijnt netjes in de milieubox.
Ververs m'n remvloeistof voor het begin van het seizoen, en na een circuitdagje of 3.
 
Hoelang blijdt zo een geopende fles eigenlijk goed? Ik koop elke keer maar braaf een nieuw flesje en ververs er "maar" 2 motoren mee. Overige product verdwijnt netjes in de milieubox.
Ververs m'n remvloeistof voor het begin van het seizoen, en na een circuitdagje of 3.
Officieel moet het altijd van een ongeopende container.
Ik druk zelf de lucht eruit en bewaar hem rustig een half jaar.
Staat hier wel in de woonkamer bij de nootjes in de kast. :+
Met een extra dichtgeknoopte plastic zak.

Niet in de koude en vochtige schuur..
 
Officieel moet het altijd van een ongeopende container.
Ik druk zelf de lucht eruit en bewaar hem rustig een half jaar.
Staat hier wel in de woonkamer bij de nootjes in de kast. :+
Met een extra dichtgeknoopte plastic zak.

Niet in de koude en vochtige schuur..
Ik heb hier ook genoeg plek om vloeistoffen op een prima temperatuur in het donker te bewaren.
Maar wat bij mij altijd bij is gebleven is dat op het moment je een flacon remvloeistof opent de kwaliteit al aan het afnemen is alleen al vanwege de luchtvochtigheidsgraad. Daarom is het altijd m'n beide fietsen verversen en de rest gaat de box in. Na een paar maanden weer hetzelfde verhaaltje.
 
Ik doe 2x in het jaar een nieuw/vers flesje.
Om elke circuitdag ververs is de remvloeistof. Allicht overkill, m'goed.
Dat hangt er vanaf hoe vaak je rijdt.
Bij vier evenementen in de maand is het wat veel. :+

Motorolie doe ik wel vaak om de twee, drie evenementen.
Vier keer per jaar. O-)

De motor die ik eind augustus kocht heeft al drie keer versie olie gehad.
2x september, 1x oktober. :+
 
Allebei in leer :)
Ik rij pas eind augustus, dacht 28 en 29 ofzo iets.
Maar heb dan toch vakantie en het circuit is vlakbij
Zeven juni is er net bijgekomen voor het voorspel. :+ ;)

Ik heb nu drie data op Assen staan, de meeste ooit voor mij in een jaar.
Gelijk voor alle drie ook een B&B geboekt. Het is toch buitenland. :Y
 
Hoelang blijdt zo een geopende fles eigenlijk goed? Ik koop elke keer maar braaf een nieuw flesje en ververs er "maar" 2 motoren mee. Overige product verdwijnt netjes in de milieubox.
Ververs m'n remvloeistof voor het begin van het seizoen, en na een circuitdagje of 3.
Lijkt mij erg vaak om elke 3 dagen te verversen. Even gegoogled en daar komt om het half jaar terug. 1 keer in het jaar volstaat voor mij prima.
 
Lijkt mij erg vaak om elke 3 dagen te verversen. Even gegoogled en daar komt om het half jaar terug. 1 keer in het jaar volstaat voor mij prima.
die 3 circuitdagen zijn dan ook verdeeld over 3 maanden ;)
Klusje van een paar tientjes en een goed half uurtje dus de kosten en de moeite is het niet.
Ik voel me er prima bij dus laat het lekker zo... ;)
 
Mijn training op Midland vorig jaar, en de TT experience day zijn erg goed bevallen. Dus ik heb een paar maanden geleden een YZF750R gekocht, en ga dit jaar voor het eerst "echt" het circuit op.

Planning zoals die nu is:
27 april Midland
5 juni Assen cursus
6 juni Assen Vrij rijden beginner
10 juli Zandvoort.

En maar kijken hoe het bevalt .
 
Mijn training op Midland vorig jaar, en de TT experience day zijn erg goed bevallen. Dus ik heb een paar maanden geleden een YZF750R gekocht, en ga dit jaar voor het eerst "echt" het circuit op.

Planning zoals die nu is:
27 april Midland
5 juni Assen cursus
6 juni Assen Vrij rijden beginner
10 juli Zandvoort.

En maar kijken hoe het bevalt .
Leuk fietsje wel zo'n yzf .
Heb er jaren geleden ook veel circuit mee gereden .
Beviel prima .
Let wel op het olie verbruik .
Staan bekend om olie zuipen .
eed2.JPG
 
Hier inmiddels ook geboekt.

3x naar Zolder en een dagje op Spa so far. :]
Zolder is praktisch om de hoek en geeft me tot op heden genoeg voldoening.
Wellicht in het voorjaar nog wat dagen bij boeken mocht ik het niet kunnen weerstaan.. :+
 
Laatst bewerkt:
Hier ook een mooi lijstje voor 2023 kunnen maken vind ik zelf.

18/19/20/21 maart Almeria
2/3 mei Assen
5/6 juni Assen
29/30 juli Mettet
22 augustus Assen
Bijna allemaal meerdere dagen. :}
Dat lijkt mij ook wel leuk, maar dan met een pauze er tussen van een dag.
Dagje herstellen + verbeteringen en indrukken verwerken en weer een dagje knallen. :? :]
 
Bijna allemaal meerdere dagen. :}
Dat lijkt mij ook wel leuk, maar dan met een pauze er tussen van een dag.
Dagje herstellen + verbeteringen en indrukken verwerken en weer een dagje knallen. :? :]
Het is voor mij ruim 200 kilometer rijden naar Assen. Dus voor 1 dagje die kant op schiet niet op. Ik heb een kleine sleurhut met motorluik dus kan slapen op de paddock.

In augustus rijd mijn maatje een dag eerder op mijn motor dus ben ik er toch 2 dagen. Kan ik lekker op zondag een biertje doen met bbq want hoef die maandag toch niet te rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan