Het circuit op met .... Algemeen Circuitdagtopic

Wij zijn wel een beetje klaar met het gezeur met geluid op Zolder. Dus dit jaar alleen maar op de donderdagen geboekt. Bijkomend voordeel is dat het niveau ook wat hoger ligt op de donderdag.
Niveau op een geluidsdag is voor mij nog prima, en met een standaard dikke suzuki demper is het geen probleem. Ben benieuwd of de quickshifter nog uit gaat maken voor geluid.
 
Mijn motor is vorige week na een bezoekje aan Pajic Racing van 98 dB naar 86 dB gegaan door middel van een tussendemper.
Zo weinig mogelijk vermogensverlies en veel lichter dan OEM. :)
 
je kan met rsz gewoon gratis naar binnen om te kijken.
youtube filmpjes kijken helpt je ook alvast een idee krijgen van hoe de baan loopt en wat de rij lijnen / rempunten ongeveer zijn.
Langskomen voor een praatje is uiteraard altijd goed :)
MCT gaat gewoon in een groepje rustig vloeiend tussen de voor en achterrijder.
Rempunten zijn nog geen issue.
Het is puur wennen op de baan. :)
 
Goh, daarom reed de Mille dus niet lekker meer..
En ik maar denken dat het aan mij lag, ik had beter moeten weten 🤭

20230320_125020.jpg

Zoals geschreven, wtf!?
 
Goh, daarom reed de Mille dus niet lekker meer..
En ik maar denken dat het aan mij lag, ik had beter moeten weten 🤭

Bekijk bijlage 1859572
Zoals geschreven, wtf!?

"Zeg harrie, wat is een goeie benaming voor de hoeveelheid preload voor in de manual?"
-"Nou Bert, ringen, of lijnen zou je kunnen gebruiken. Of anders wellicht de hoogte in milimeters"
"Prima, doen we 'uitsteeksels' "
 
Wil eigenlijk wel weer naar Spanje..

Dat herken ik! En ik ben nog niet eens vertrokken voor de 1e keer dit jaar.:).

Komt vooral omdat dit jaar niks past bij de verschillende circuits/datums.
Kijk nu al naar september… maar dan zou het weer Valencia en Aragon worden.
Geen straf, maar afwisseling is leuker.
 
MCT gaat gewoon in een groepje rustig vloeiend tussen de voor en achterrijder.
Rempunten zijn nog geen issue.
Het is puur wennen op de baan. :)
Dat klopt, zelf begonnen met circuit rijden bij MCT aantal jaren terug.
Maar dan nog is het wel fijn om te weten, mocht je een beetje achter raken op je groepje en met een goeie poep gas terug willen komen op de bocht af ;)
Je wordt er nooit slechter van!
 
Goh, daarom reed de Mille dus niet lekker meer..
En ik maar denken dat het aan mij lag, ik had beter moeten weten 🤭

Bekijk bijlage 1859572
Zoals geschreven, wtf!?
bedoel je het verschil tussen links en rechts?....
dat zou niet zoveel invloed moeten hebben.
een gemonteerde vork-wiel-tripleclamp zou je nagenoeg als een geheel kunnen zien. (zo heeft mijn motor een ppot rebound andere poot is compressie)
of bedoel je wat anders dan ik lees?...

(of de sp heeft je verwend hoe fijn een motor kan rijden ;) )
 
Terug
Bovenaan Onderaan