Het circuit op met .... Algemeen Circuitdagtopic

Best lastig in de mist rijden.
Vooral op een klein baantje lastig, maar inderdaad.
Dat is heel vervelend. :Y
Op de foto lijkt het wel glashelder.
Mist is kletsnat, maar je vizier en ruitje zien er droog uit. :?
Op Assen heb ik ook wel eens mist gehad.
En net voor de eerste keer met een nieuwe helm die blijkbaar totaal niet ventileerde.
De eerste ronde gelijk weer binnen gereden.
De tweede sessie één volle ronde gedaan.
De rest van de dag werd niet veel beter.
 
Haha ik ben er ook.. Tot op heden zit het weer nog niet mee.. Hopelijk morgen beter! 💪
Kom effe langs

Deze camper,niet te missen.
Eerste sessie,groep 2,afgelast.
Olie op de baan.
16906188596216996268582901888140.jpg
 
Iemand al eens met circuitdagen.be op Mettet gereden?

@downsider wellicht of iemand die het weet?
Ga liever even rustig aan beginnen, Mettet is voor mij nieuwe baan, dus ben even benieuwd hoe het zit in groep 2 (ena langzaamste groep) mbt vrij rijden of instructie of half/half.
(De site is niet helder muv omschrijving groep 1 beginners)
 
Iemand al eens met circuitdagen.be op Mettet gereden?

@downsider wellicht of iemand die het weet?
Ga liever even rustig aan beginnen, Mettet is voor mij nieuwe baan, dus ben even benieuwd hoe het zit in groep 2 (ena langzaamste groep) mbt vrij rijden of instructie of half/half.
(De site is niet helder muv omschrijving groep 1 beginners)
Één na langzaamste groep op mettet is tot ca 1:20 (daaronder meestal 3)
Groep 2 tot en met 4 rijden in principe vrij,mits je aangeeft begeleiding te willen.
S'middags vind er zowiezo een groepsindeling/wisseling plaats gebaseerd op je rondetijden.
 
Iemand al eens met circuitdagen.be op Mettet gereden?

@downsider wellicht of iemand die het weet?
Ga liever even rustig aan beginnen, Mettet is voor mij nieuwe baan, dus ben even benieuwd hoe het zit in groep 2 (ena langzaamste groep) mbt vrij rijden of instructie of half/half.
(De site is niet helder muv omschrijving groep 1 beginners)
Dat is gewoon vrij rijden, je kan wel vragen om extra begeleiding zoals in groep 1 maar ze gaan ervanuit dat je al enige circuit ervaring hebt.
 
Iemand al eens met circuitdagen.be op Mettet gereden?

@downsider wellicht of iemand die het weet?
Ga liever even rustig aan beginnen, Mettet is voor mij nieuwe baan, dus ben even benieuwd hoe het zit in groep 2 (ena langzaamste groep) mbt vrij rijden of instructie of half/half.
(De site is niet helder muv omschrijving groep 1 beginners)
Ik heb een verregende dag op Mettet gereden met uiteindelijk twee droge rondjes in de middag.
Vanwege de regen had ik de ochtend overgeslagen en de middag gevraagd lager naar groep twee te gaan.
Ook mijn eerste keer en gloednieuwe Supercorsa's met de eerste meters op het circuit/motor.
In groep twee keek ik wel op dat driekwart er voor het eerst leek te rijden.
Dus volgens mij geen stress als je met enige ervaring in groep twee start.
En het circuitje is thuis al goed uit het hoofd te leren met YouTube.
Veel bochten zijn er niet, ik had de volgorde al uit mijn hoofd geleerd (tien minuten).
Bij mij was de laatste bocht helaas al afgesloten wegens een oliespoor en het circuit ingekort.
In augustus ga ik het voor de tweede keer proberen. :]
 
Ik had moeite de baan te leren kennen en instructie reed te langzaam. (1e ronde dacht ik te halucineren toen er betonblokken op de baan stonden, bleek dat je linksaf moest _O- )

Gevraagd bij organisatie en er ging iemand voor rijden (voor 2 mensen).
Diegene reed op een cb500, ongeveer evenveel vermogen als mijn motor, echt super veel lol gehad bij hem, en het kwartje viel ook meteen.
De andere rijder had een minder positieve ervaring, die hadden we redelijk snel kwijt gereden :X


Voor mij een dikke + voor die organisatie.
 
Één na langzaamste groep op mettet is tot ca 1:20 (daaronder meestal 3)
Groep 2 tot en met 4 rijden in principe vrij,mits je aangeeft begeleiding te willen.
S'middags vind er zowiezo een groepsindeling/wisseling plaats gebaseerd op je rondetijden.
Super, het is helder bedankt voor de concrete info! ook de rest vd reacties
Heb idd diverse ervaringen vrij rijden 600tje, maar ga op onbekende baan(en) liever rustig opbouwen :)


Ik had moeite de baan te leren kennen en instructie reed te langzaam. (1e ronde dacht ik te halucineren toen er betonblokken op de baan stonden, bleek dat je linksaf moest _O- )

Voor mij een dikke + voor die organisatie.
Was dat mettet? :)
 
Klopt, dus voor de betonblokken linksaf _O-
Ik heb eventueel wel een gpx bestand mocht je navigatie op de motor hebben.
 
Ik had moeite de baan te leren kennen en instructie reed te langzaam. (1e ronde dacht ik te halucineren toen er betonblokken op de baan stonden, bleek dat je linksaf moest _O- )

Gevraagd bij organisatie en er ging
Klopt, dus voor de betonblokken linksaf _O-
Ik heb eventueel wel een gpx bestand mocht je navigatie op de motor hebben.
Navigatie zit niet op mijn circuitfiets! 🤣😉
De baan is idd redelijk goed in te leren qua richtingen adhv wat filmpjes, alleen het gevoel vd 'corkscrew' zal je in echt moeten ervaren lijkt me.


Over 'korte' hoogte verschillen gesproken, de nieuwe linker op Spa (na de 180 graden bocht en voor de dubbel gauche / links) is ook een verbetering 😄
1 weekend daarna ging oa Guintoli er wel veel vlotter doorheen met de EWC 🤪
 
Afgelopen weekend op circuit Clastres gereden, leuk baantje! Ik vind het zelf een stuk leuker dan Croix en Ecuyers. Voor een klein baantje zitten er behoorlijk snelle bochten in en kan je nog
Lekker opschakelen. Voorzieningen waren goed qua stroom en sanitair, organisatie was ook goed op orde.

Hierbij nog een onboard filmpje:
 
Afgelopen weekend op circuit Clastres gereden, leuk baantje! Ik vind het zelf een stuk leuker dan Croix en Ecuyers. Voor een klein baantje zitten er behoorlijk snelle bochten in en kan je nog
Lekker opschakelen. Voorzieningen waren goed qua stroom en sanitair, organisatie was ook goed op orde.

Hierbij nog een onboard filmpje:
Nette tijd :t
Ik 10 seconden langzamer😁
 
Terug
Bovenaan Onderaan