Het circuit op met .... Algemeen Circuitdagtopic

overmacht,heb ik ook met de zxr 400 🤗
Ik vind het dan al snel saai worden.
Maar moet mijzelf concentreren op zithouding en de laatste bocht.
Meer valt er niet te halen.
Beetje toeren zonder veel kick.

En de ideale ronde met een echte en lichte coureur op een R3 is natuurlijk nog ff twintig seconden o.i.d. sneller.
 
Ik vind het dan al snel saai worden.
Maar moet mijzelf concentreren op zithouding en de laatste bocht.
Meer valt er niet te halen.
Beetje toeren zonder veel kick.

En de ideale ronde met een echte en lichte coureur op een R3 is natuurlijk nog ff twintig seconden o.i.d. sneller.
Heeft ook zijn charmes.

1 minuut haalt op mettet niemand.
Barry Baltus vorig jaar op een geprepareerde ZX10R een 1,06
 
Heb je ook ervaring met gsxr 600 k6?
Rijdt de nieuwe een stuk beter? (Andere zithouding?)

Ja, net zoals achteraan je sneller de rand bereikt als je hard accelereert bocht uit.
Lage bandenspanning leidt ook tot meer rubber gebruik.
Ik heb met een GSX600R k7 (zelfde model als k6) en met het laatste model geraced, het nieuwere model is wat compacter, stuurt beter en die ik had had beduidend meer vermogen. Kantnotitie is wel dat ik met een standaard k7 reed en een l1 met redelijke race trim.

5b26a35c-c206-44e4-83d0-908762e6909a.jpg
a958652c-30af-4ad4-babc-eff4ccfe9130.jpg
 
Net de vierde sessie een droge lijn te pakken en gelijk geconfronteerd worden met de grondspeling en het beperkte vermogen.
Maar wel standaard knie er bij in twee linkerbochten.
Wil meer gas maar grondspeling. :N
Wat rijd je aan de grond dan, de voetsteunen?
Ik dacht dat je er al een rem/schakelsetje op had zitten maar aan de foto’s te zien niet?
Ik vind het dan al snel saai worden.
Maar moet mijzelf concentreren op zithouding en de laatste bocht.
Meer valt er niet te halen.
Beetje toeren zonder veel kick.
Je hebt de R3 voor jouw doen ook al zo lang, tijd om ‘m te verkopen! :] :Y O-) :+
 
Wat rijd je aan de grond dan, de voetsteunen?
Ik dacht dat je er al een rem/schakelsetje op had zitten maar aan de foto’s te zien niet?
Ik moet dan ook de quickshifter, remlicht schakelaar en de leiding van de ABS unit verlengen.
Daar is het nog niet van gekomen.
Het blijft toch een straatfiets.

Maar ineens kwam ook de zijstandaard aan de grond.
Met bewegende voetsteun ga ik nu gewoon door. :+

Ben nog de paddock rond gegaan voor een flex.
Beetje bijwerken.
Maar niet gevonden.

Terug naar de B&B gekeken of ik langs een garage kwam. :N
Je hebt de R3 voor jouw doen ook al zo lang, tijd om ‘m te verkopen! :] :Y O-) :+
_O-
 
Heeft ook zijn charmes.

1 minuut haalt op mettet niemand.
Barry Baltus vorig jaar op een geprepareerde ZX10R een 1,06
Ok, dan niet twintig seconden er af. _O-

Ik had nu wel last van een ZX-10R.
Het bekende inhalen en doodremmen voor de bocht.

Maar met NL kenteken viel ik ook wel op
Ik werd nog aangesproken op laat inhalen van een duizend.
Maar meneer reed slordig en afwisselend snel, langzaam, verschillende lijnen. :?
Ging raar wijd dus ik eindelijk binnendoor.
 
Werd je aangesproken als zijnde een compliment of om te klagen?
Klagen, maar via de organisatie.
En de aardige medewerkers zeiden dat ze hem ook te vriend wilden houden.
Of ik gewoon wilde opletten
Dat deed ik al. ;)

Bij de verboden in te halen laatste bochten vuurden er ook wel eens dikke fietsen langs.
Zelfs onder rood. :)

Reed daar net zo langzaam als op het rechte stuk.
Ca. 165 km/u. :')
 
Edit nu al gezien. :+ :t
Misschien trek ik de klauw er straks nog af om even te kijken.
Wel expres de T50 mee.
Ze zitten apart vast die blokken
Herken de borging niet zo. :?
Bekijk bijlage 1917922
Circlips zie ik via de foto. :+
Maar ze zijn gelukkig nog dik de blokken.
Alleen standaard OEM.
Ik had de SBS 960 ook wel even willen testen of het wat directer kan.
 
Ok, dan niet twintig seconden er af. _O-

Ik had nu wel last van een ZX-10R.
Het bekende inhalen en doodremmen voor de bocht.

Maar met NL kenteken viel ik ook wel op
Ik werd nog aangesproken op laat inhalen van een duizend.
Maar meneer reed slordig en afwisselend snel, langzaam, verschillende lijnen. :?
Ging raar wijd dus ik eindelijk binnendoor.
Dat had ik met een s1000rr :+ vorig jaar einde rechte stuk mettet met mijn zxr .
Pleurde me voorbij en ervoor,terwijl ik mijn brommer de bocht in liet lopen..
 
Dat had ik met een s1000rr :+ vorig jaar einde rechte stuk mettet met mijn zxr .
Pleurde me voorbij en ervoor,terwijl ik mijn brommer de bocht in liet lopen..
Ik heb maandag geleerd om wel voor de bocht in te halen als een baas met de RR maar er dan niet (meer) pal voor in de remmen te gaan.
Gewoon midden baan aanhouden dan.
De eerste bocht maar ff opofferen.
Vaak is het snelheidsverschil toch wel groot genoeg met de net ingehaalde rijder. O-)
 
Wat voor rondetijd haal je met je r3?
Mijn 125 2t loopt ook zo 165/170km/h op het rechte stuk.
 
Wat voor rondetijd haal je met je r3?
Mijn 125 2t loopt ook zo 165/170km/h op het rechte stuk.
Deze eerste ontgroening begon vochtig met 1:27 de eerste sessie, nat door de ochtend en eindigde met 1:23 droog in de middag.
165 km/u haal ik maar net ene keer en niet elke ronde.
Soms 159.. ;)

Met een goede flow door de laatste bocht valt er natuurlijk meer te halen. :Y
 
  • Leuk
Waarderingen: C4rN
Daarom valt het verschil tussen de eerste sessie ooit op Mettet en de laatste wat tegen qua winst.

Ik heb vanochtend ook pas gekeken naar de tijden op internet.
Het ligt natuurlijk aan de motor. :+
Maar het was ook een rookie dag.

Met de BMW is het rechte stuk al vijf seconden.
Gelijk met anderen het rechte stuk op (rijden in de weg) zijn een stipje voordat ik überhaupt bij het midden ben.

Nog weinig keren alleen het rechte stuk op.
En toch die bocht verkloot. :+
 
Laatst bewerkt:
Onderweg naar de supermarkt nog rondgekeken of ik een garage zag die een stukje van de zijstandaard af kan flexen.
Maar helaas.
Straks even wandelen, aan de koeien te horen in de verte stikt het hier van de boeren.
Die hebben vast ook gereedschap.
Zie zo nu en dan alleen een tractor bijna de B&B binnenrijden met de korte bocht voor de deur. :+
 
Die eerste drie linkerbochten (eigenlijk 1 hele 🤪) lijken me toch wel hele leuke bochies 😍
Daar is het inderdaad leuk om de cowboys te volgen of wijd of kort in te halen.
Genieten. :]
Na de eerste rechterbocht peren ze weg. :W
Irl zijn het wel twee linkerbochten denk ik met volle acceleratie tussen die twee.
(Althans, met een pk of 38..)
 
Laatst bewerkt:
Daarom valt het verschil tussen de eerste sessie ooit op Mettet en de laatste wat tegen qua winst.

8<
Ja dat snap ik. Kennelijk was het natte asfalt toch niet de grootste beperkende factor. :)
Ach je hebt altijd baas boven baas. Als je sommige gastjes rond ziet gaan op Ecuyers of Assen of waar dan ook… 8)7
 
Ja dat snap ik. Kennelijk was het natte asfalt toch niet de grootste beperkende factor. :)
Ach je hebt altijd baas boven baas. Als je sommige gastjes rond ziet gaan op Ecuyers of Assen of waar dan ook… 8)7
Op het langere Ecuyers was het verschil tussen twee goede rijders op een Superbike en A2 motor zo ongeveer tien seconden vertelde iemand.
Maar ja, het is überhaupt lastig vergelijken.

Hier is nog wel wat te halen natuurlijk.
De chicane sneller + wijder insteken en de laatste bocht stukje harder.
De grootste problemen die ik nu tegen kom zijn de grondspeling, dat de bak niet close ratio is (3-4 scheelt enorm) en hij zo grof schakelt.
Terug van drie naar twee is met een natte baan continu stapjes opzij.
Bij de andere motor kan je van twee naar zes zonder gezeur. :+
Maar ook op een droge baan mis ik een slipperclutch en kortere schakelwegen.
Het duurt veel langer dan ik gewend ben.
De drive is er te lang uit.
 
Maandag weer rijden, de tweede hele dag Mettet schat ik. :]
Voorlopig is het hier een circuit van tractoren.
(Vooral indrukwekkend als het donker is en ze ineens de woonkamer in schijnen)

Motortje staat er achter.
 
Als een soort Jehova maar langs de deuren gegaan.
Op straat loopt verder niemand. :?
Engelse taal niet verwacht.
Powered by Google.
PSX_20230826_131331.jpg

Ik liet het voorlezen door de telefoon en we deden samen na enige stilte het geluid van een flex na. _O-
PSX_20230826_131443.jpg

Ruim drie centimeter ingekort.
PSX_20230826_131745.jpg

PSX_20230826_131845.jpg

De hoogte van de voetsteunen is wel een groter probleem.
Wil je meer gas bij en afdraaien onder hellingshoek maar het gaat al van kgggkrkrkrtrr. ;)
PSX_20230826_131529.jpg
 
Stukje van de voetsteun gehaald.
"Kapot" was die toch al.
De schakelpook is ook al zes mm aan het inslijten.
Maar die laat ik zo.
Zo kijk je steeds verder.
Maandag weer proberen op Mettet.
Rookie groep. ;) :Y
 
Enige wat ik me dan af vraag… Heeft je BMW dan zoveel meer grondspeling of is je zithouding daarop anders?
 
Terug
Bovenaan Onderaan