Het circuit op met .... Algemeen Circuitdagtopic

Oh ja, in het krat was ik vanmiddag vanzelf nieuwe M-sport handels tegen gekomen.
Kwamen het na het seizoen binnen (alsmede de tankcover)
Heb nog wat andere goodies die ik eventueel pas ter plaatse wilde monteren.
Buiten sleutelen is hier wat minder prettig momenteel.
Begin van de week zou het op donderdag al droog worden. O-)
Straks de motor in de woonkamer zetten.
 
Ik neem in ieder geval altijd clip on buizen, voetsteunen en schakel / rempedaal mee. 2 pakken en 2 paar laarzen. Mocht mijn helm naar de klote gaan ben ik zelf ook niet meer in de beste staat. De kuipen hoop dan idd te maken met ductape en mijn ego met een goede pot 🍻😉.
 
Ik neem in ieder geval altijd clip on buizen, voetsteunen en schakel / rempedaal mee. 2 pakken en 2 paar laarzen. Mocht mijn helm naar de klote gaan ben ik zelf ook niet meer in de beste staat. De kuipen hoop dan idd te maken met ductape en mijn ego met een goede pot 🍻😉.
Mijn nieuwe clipons zijn één met de kroonplaat.
Bij de andere motor wel los.

Helm hier twee keer afgeschreven in 2022 en 2023.
Laarzen nog nooit, die heb ik al vijf jaar (nieuwe staan klaar bij het nieuwe motorpak).
De eerste helm door de grindbak van de Vodafone op Zandvoort en afgekeurd bij RSZ (even twee 1/2 uur op de motor heen en weer naar huis geweest voor een andere :+ ).
De tweede helm wel een vette deuk op Mettet (curbstones?) in de laatste sessie, maar bij carbon gebeurt dat dus ook sneller.
Dat zag ik pas later thuis.

Het hoofd was overigens goed beschermd. ;)
(Deuk wel bij de slapen dus teerste punt van je hoofd?)
 
Laatst bewerkt:
Ok. Ik had verwacht dat als je helm zo naar de knoppen is dat het dan met het lijf ook niet toppie meer is en je toch niet meer kan rijden. Met mijn helm was niets loos bij beide crashes. Maar ook nergens tegen aan gedoken met mijn hoofd.
 
Maar over helmen gesproken. Hebben mensen slechte ervaringen met bepaalde helmen wat betreft crashes?
Niet echt een crash .
Maar met tegen de 200 achterom kijken met een arai ( rx7 geloof ik ) klapte mijn vizier helemaal open en besloot ook de helm te verlaten .
Had hem niet goed dicht geklikt denk ik .


Weet niet hoe het nu is met arai . Maar bij shoei kun je het vizier een paar klikjes open zetten en dat blijft wel zitten.
 
Maar over helmen gesproken. Hebben mensen slechte ervaringen met bepaalde helmen wat betreft crashes?
Ik denk dat ik met een polycarbonaat of glasvezel helm weinig had gezien aan de helm, maar dat er een deuk zit omdat carbon andere plastische eigenschappen heeft.
 
Ok. Ik had verwacht dat als je helm zo naar de knoppen is dat het dan met het lijf ook niet toppie meer is en je toch niet meer kan rijden. Met mijn helm was niets loos bij beide crashes. Maar ook nergens tegen aan gedoken met mijn hoofd.
Deze twee keer waren ook voor het eerst.
Vooral de grindbak maakt er een creatief kunstwerk van.
En mijn vizier vloog al eerder door de lucht (inzoomen; links midden).
Rij daarom met je vizier dicht dus. ;)
20ZA2-3988.jpg

Met mijn nieuwe helm ben ik een maand later weer gevallen in de regen maar heb de grond niet geraakt.
 
Deze twee keer waren ook voor het eerst.
Vooral de grindbak maakt er een creatief kunstwerk van.
En mijn vizier vloog al eerder door de lucht (inzoomen; links midden).
Rij daarom met je vizier dicht dus. ;)
Bekijk bijlage 1959782
Met mijn nieuwe helm ben ik een maand later weer gevallen in de regen maar heb de grond niet geraakt.
Dat de grindbak van sommige dingen een kunstwerk kan maken is bekend. Mijn remhendel en frame leken na een crash wel of ze gezandstraald waren.😁
 
Maar over helmen gesproken. Hebben mensen slechte ervaringen met bepaalde helmen wat betreft crashes?
Je moet uiteraard ook een helm hebben die goed op je hoofd zit en die je niet veel heen en weer kan bewegen met je handen.
Verder elke helm vervangen die gevallen is (politiek correct :+ ).
Open deur.
 
Na hoeveel dagen rijden vervangen jullie ongeveer de motorolie en filter?
Op tijd. :+
PSX_20240106_110650.jpg

Filter gooi ik leeg met deze korte intervallen en doe ik 1x per jaar. O-)

Nu drie dagen Cartagena, drie dagen Alcarras in maart en een dag Zandvoort in april.
Dan schijn ik wel even met een zaklamp in het peilglas of ik niet dezelfde situatie aantref. :+

Maar de laatste circuitdag was nu ook 1 oktober.
Dus e.a. heeft wat maandjes moeten overbruggen. O-)

En als ik storingen krijg dan weet ik er qua smering alles aan gedaan te hebben.
(Het afgelopen seizoen ook de nodige mispoezen gehad qua schakelen en misbruik, even de motor knuffelen dus :+ )
 
Lijkt het, of zorgt de tankcover ook voor iets meer overhangende gedeelte voor je knie @Worldbeater? Zoiets zoek ik namelijk nog voor op het circuit. Niet die stompgrip, maar juist dat er meer 'kuipwerk' is waar je je knie achter kan hangen. Ducati en Aprilia hebben dat standaard al veel meer.

Je kunt wel een tank extender bestellen, maar de meeste die ik zie voor BMW maken alleen de tank groter/breder, terwijl de ruimte om je knie in te stoppen niet meer een 'afdakje' krijgt. Iemand een idee waar je zoiets kunt bestellen (zie blauwe 'cirkel' op onderstaande foto)?
1704622389878.png

Dat lijkt me echt ideaal om achter te kunnen blijven hangen in de bochten :]
 
Lijkt het, of zorgt de tankcover ook voor iets meer overhangende gedeelte voor je knie @Worldbeater? Zoiets zoek ik namelijk nog voor op het circuit. Niet die stompgrip, maar juist dat er meer 'kuipwerk' is waar je je knie achter kan hangen. Ducati en Aprilia hebben dat standaard al veel meer.
Ik zag vanochtend ook een Duc met een groote tuut achter de tank waardoor je verder naar achteren zit.

De tankcover van mij is gewoon een dikke beschermende harde 'sinaasappelschil' om de tank.
Maar heb er nog niet mee gereden; misschien gooi ik hem er maandag over een week wel vanaf na drie sessies. :?
Denk het niet hoor, het zit netjes.

Heb nu ook een hoger zadel.
Al een rondje CPZ mee gedaan en direct weer gedemonteerd, maar probeer er minimaal drie sessies aan te wennen. :]
 
Laatst bewerkt:
@Superturismo je kunt ook naar Monkey Gripp kijken: MonkeyGripp

Dat is een polyurethaan tankverlenger met precies het doel wat je zoekt. Niet echt goedkoop, maar ja, wat in onze hobby is dat wel.

Ik heb heel lang getwijfeld en heb er vorig seizoen een gekocht voor mijn Triumph Daytona. Ik ben 1.95 en het is een wereld van verschil.
De kerel die ze maakt is ook top. Rijdt/racet zelf motor. Hij maakt ze met de hand en hij staat 110% achter zijn producten.
 
Vraagje over de verzekering voor circuitrijden in het buitenland. 20 januari vertrek ik met 2TE naar Almeria voor 4 dagen racepret.

We kregen onderstaande mail met de tip om een verzekering te regelen waar repatriëring bij in zit. nu heb ik bij een aantal verzekeraars de polis voor de reisverzekering bekeken en zie ik dat "voorbereiding voor een snelheidswedstrijd op een circuit" of iets in die trend, vaak is uitgesloten van de verzekering.

Hoe doen anderen dit? Weet iemand een (doorlopende) reisverzekering waar dit gewoon bij in zit? Ik ga in de zomer ook naar Spa en Mettet, dus doorlopend lijkt me wel fijn.


Verzekering (repatriëring)

Het circuit VERPLICHT het eenieder om een verzekeringspolis GEPRINT mee te nemen waarop staat waar en hoe je verzekerd bent. Wij geven deze af aan het circuit zodat de ambulance en dokter op het circuit deze informatie heeft voor wanneer er wat gebeurd.

Zorg ervoor dat je goed verzekerd bent en dat wat je gaat doen in Spanje daadwerkelijk onder jouw verzekering valt! Het belangrijkste om voor verzekerd te zijn is repatriëring. Check je verzekering en vooral aanvullende reisverzekering of dit gedekt is.

Twijfel je of je goed bent verzekerd? Dan raden wij aan om voor de 4 dagen dat je op het circuit rijdt een dag verzekering af te sluiten bij Assure Ton Sport.
 
Vraagje over de verzekering voor circuitrijden in het buitenland. 20 januari vertrek ik met 2TE naar Almeria voor 4 dagen racepret.

We kregen onderstaande mail met de tip om een verzekering te regelen waar repatriëring bij in zit. nu heb ik bij een aantal verzekeraars de polis voor de reisverzekering bekeken en zie ik dat "voorbereiding voor een snelheidswedstrijd op een circuit" of iets in die trend, vaak is uitgesloten van de verzekering.

Hoe doen anderen dit? Weet iemand een (doorlopende) reisverzekering waar dit gewoon bij in zit? Ik ga in de zomer ook naar Spa en Mettet, dus doorlopend lijkt me wel fijn.
Ga je racen dan?
Mijn normale zorgverzekering betaalt gewoon als er iets gebeurd op het circuit, maar wel NL prijzen, een buitenland verzekering wordt aangeraden.
ANWB verzekert ook gevaarlijke sporten, dan weet je zeker dat je goed zit.
 
Bij de ANWB zijn schade en ongeval niet verzekerd maar alle medische kosten wel. Ze hebben een lijstje waar je dat op kan zien. Je moet dan trouwens wel wintersport en andere gevaarlijke sporten (of iets dergelijks) aanvinken.

Ik heb bij Univé ook geprobeerd te vragen of het daar ook verzekerd is maar ze weten het daar zelf niet eens dus ik zou dat niet riskeren.
 
En dat uitprinten echt doen!
Op Portimao ging er eentje hard de grindbak in en hij werd pas weggebracht toen zijn papieren overhandigd werden...
Het gaat in Spanje en Portugal anders dan Nederland of België.
 
Vraagje over de verzekering voor circuitrijden in het buitenland. 20 januari vertrek ik met 2TE naar Almeria voor 4 dagen racepret.

We kregen onderstaande mail met de tip om een verzekering te regelen waar repatriëring bij in zit. nu heb ik bij een aantal verzekeraars de polis voor de reisverzekering bekeken en zie ik dat "voorbereiding voor een snelheidswedstrijd op een circuit" of iets in die trend, vaak is uitgesloten van de verzekering.

Hoe doen anderen dit? Weet iemand een (doorlopende) reisverzekering waar dit gewoon bij in zit? Ik ga in de zomer ook naar Spa en Mettet, dus doorlopend lijkt me wel fijn.
Speedsecure.
 
@Superturismo je kunt ook naar Monkey Gripp kijken: MonkeyGripp

Dat is een polyurethaan tankverlenger met precies het doel wat je zoekt. Niet echt goedkoop, maar ja, wat in onze hobby is dat wel.

Ik heb heel lang getwijfeld en heb er vorig seizoen een gekocht voor mijn Triumph Daytona. Ik ben 1.95 en het is een wereld van verschil.
De kerel die ze maakt is ook top. Rijdt/racet zelf motor. Hij maakt ze met de hand en hij staat 110% achter zijn producten.
Dankje! Had er in het (recente) verleden een paar keer naar gekeken op (oa) Facebook, maar toen had hij het wel voor R6 em Triumph, maar niet voor BMW. Wat was je uiteindelijk kwijt incl shipping en btw als ik vragen mag?
 
Dankje! Had er in het (recente) verleden een paar keer naar gekeken op (oa) Facebook, maar toen had hij het wel voor R6 em Triumph, maar niet voor BMW. Wat was je uiteindelijk kwijt incl shipping en btw als ik vragen mag?
En de tweede 50% korting (en gelijke shipping)? :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan