Het circuit op met .... Algemeen Circuitdagtopic

Compensatiefiets, dus ja ik ben schuldig aan lomp gas geven :P
Heerlijk, gewoon ongegeneerd veel gas geven. Achterwiel dwars, voorwiel al de lucht in, nog half naast je motor hangend, terwijl je de bocht al uitbent, een (on)gezonde mix van geluk en wijsheid die zorgt dat je nog in het zadel zit, maar geen deuk in een pakje boter rijden. Guilty as charged here })

Oh ja, en dan ook nog allemaal mensen (zogenaamd) in de weg rijden die wel op een stuurmansfiets zitten en over enig talent beschikken (al is er niet veel voor nodig om mij uit te remmen). :+

Compensatiefiets is ook niet echt het goede woord. De ene compenseert op het rechte stuk en de ander compenseert in de bochten. En rodeo rijden is nou eenmaal ook niet voor iedereen weggelegd ;)
 
Laatst bewerkt:
Bedoel je met "tijdelijk nut" het uitrijden van de pitstraat? :+

Dan ben ik het zeker met je eens. De stip op de band geeft (zoals al werd aangegeven) een aardig referentiepunt voor de controle, maar die zit na 1 sessie al heel ergens anders (bij de originele velgen én bij de OZ-velgen die nog een speciaal ruw velgrandje hebben om te zorgen dat de band niet verloopt :X), terwijl iedereen bij het balanceren zo zijn best doet om het juiste plekje op te velg te vinden. ;)

Bij de voorband heb ik ook met mensen gesproken waarbij de band draait, maar daar laat ik het zelf ook altijd wel doen. Al weet ik dus niet zeker of dat net zo onzinnig is als bij de achterband...

Heerlijk, gewoon ongegeneerd veel gas geven. Achterwiel dwars, voorwiel al de lucht in, nog half naast je motor hangend, terwijl je de bocht al uitbent, een (on)gezonde mix van geluk en wijsheid die zorgt dat je nog in het zadel zit, maar geen deuk in een pakje boter rijden. Guilty as charged here })

Oh ja, en dan ook nog allemaal mensen (zogenaamd) in de weg rijden die wel op een stuurmansfiets zitten en over enig talent beschikken (al is er niet veel voor nodig om mij uit te remmen). :+

Compensatiefiets is ook niet echt het goede woord. De ene compenseert op het rechte stuk en de ander compenseert in de bochten. En rodeo rijden is nou eenmaal ook niet voor iedereen weggelegd ;)

Ik wilde gaan typen maar we rijden niet allemaal op zo'n compensatiefiets, kop je hem zelf al in. Zo is er geen lol meer aan he?!

Maar ik denk dat bij mijn fiets het vooral van starten te verduren heeft en dan vooral die eerste aanzet.

En uiteindelijk als je er maar lol aan hebt!
 
We hebben net onze eerste data van dit jaar online gezet (Ja, ik weet het, veel te laat, maar niet mijn schuld) 8-) .
Iemand nog interesse in een voorjaarstraining op Valencia...een 2-daagse op Assen...of in oktober het jaar afsluiten met 3 dagen knallen op Cartagena? Schrijf je in: https://www.docshop-racing.com/nl/events

Zijn nog bezig met een 2-daagse op Oschersleben, zodra dat zeker is, komt die ook online te staan;)
 
Vraagje over de verzekering voor circuitrijden in het buitenland. 20 januari vertrek ik met 2TE naar Almeria voor 4 dagen racepret.

We kregen onderstaande mail met de tip om een verzekering te regelen waar repatriëring bij in zit. nu heb ik bij een aantal verzekeraars de polis voor de reisverzekering bekeken en zie ik dat "voorbereiding voor een snelheidswedstrijd op een circuit" of iets in die trend, vaak is uitgesloten van de verzekering.

Hoe doen anderen dit? Weet iemand een (doorlopende) reisverzekering waar dit gewoon bij in zit? Ik ga in de zomer ook naar Spa en Mettet, dus doorlopend lijkt me wel fijn.
Bedankt voor de reacties. Dus om hier nog even op terug te komen. Een vriend van mij heeft gebeld met de ANWB om te vragen over de verzekering voor circuitrijden in het buitenland en repatriëring, de ANWB medewerker vertelde hem dat het gewoon verzekerd is (overlijden of blijvende invaliditeit uitgesloten). Ik heb een appje gestuurd naar de ANWB met de zelfde vraag en de het antwoord van de medewerker was dat dit niet gedekt zou zijn...

Uiteindelijk maar het zekere voor het onzekere genomen en via Assure ton sport - Partenaire de votre passion een verzekering afgesloten voor 5 dagen, dit kost ongeveer €45 euro.

De motoren zijn ingepakt en klaar voor Almeria en Andalucia!
IMG_20240114_131121.jpg
 
Bedankt voor de reacties. Dus om hier nog even op terug te komen. Een vriend van mij heeft gebeld met de ANWB om te vragen over de verzekering voor circuitrijden in het buitenland en repatriëring, de ANWB medewerker vertelde hem dat het gewoon verzekerd is (overlijden of blijvende invaliditeit uitgesloten). Ik heb een appje gestuurd naar de ANWB met de zelfde vraag en de het antwoord van de medewerker was dat dit niet gedekt zou zijn...

Uiteindelijk maar het zekere voor het onzekere genomen en via Assure ton sport - Partenaire de votre passion een verzekering afgesloten voor 5 dagen, dit kost ongeveer €45 euro.

De motoren zijn ingepakt en klaar voor Almeria en Andalucia!
Bekijk bijlage 1962966
Hoop dat aan het einde van de rit die 45,- weggegooid geld blijkt te zijn! 👍🏼
 
Bedankt voor de reacties. Dus om hier nog even op terug te komen. Een vriend van mij heeft gebeld met de ANWB om te vragen over de verzekering voor circuitrijden in het buitenland en repatriëring, de ANWB medewerker vertelde hem dat het gewoon verzekerd is (overlijden of blijvende invaliditeit uitgesloten). Ik heb een appje gestuurd naar de ANWB met de zelfde vraag en de het antwoord van de medewerker was dat dit niet gedekt zou zijn...

Uiteindelijk maar het zekere voor het onzekere genomen en via Assure ton sport - Partenaire de votre passion een verzekering afgesloten voor 5 dagen, dit kost ongeveer €45 euro.

De motoren zijn ingepakt en klaar voor Almeria en Andalucia!
Bekijk bijlage 1962966
Met een FZR? Hoeveel olie heb je ingekrat? ;)
 
Have FUN!
Is het een beetje aangenaam qua temperatuur? Ben benieuwd hoe het met de slijtage van de banden gaat.
Vandaag geen zon maar de gevoelstemperatuur is een dikke prima.
De eerste vier rondjes vond ik wel heel spannend om te doen.
Dat was een open track sessie, die ben ik toen gestopt.

De eerste eigen sessie daarna ging goed, het gevoel kwam weer terug.
Een mederijder vertelde dat ik op twee rechte stukken met lichte hellingshoek enorm lange zwarte strepen trok.
Hij had er even van genoten voordat ik uit het zicht reed
Maar er zijn voorlopig nog wel meer snellere rijders. :)

De rullen zitten elke sessie wel dik aan de achterband zeg.
Heb al twee flinke "stuiterballen" rubber beetje bij beetje er af geplukt. :+
De voorband gaat nog goed met 15-18°C.
 
Vandaag geen zon maar de gevoelstemperatuur is een dikke prima.
De eerste vier rondjes vond ik wel heel spannend om te doen.
Dat was een open track sessie, die ben ik toen gestopt.

De eerste eigen sessie daarna ging goed, het gevoel kwam weer terug.
Een mederijder vertelde dat ik op twee rechte stukken met lichte hellingshoek enorm lange zwarte strepen trok.
Hij had er even van genoten voordat ik uit het zicht reed
Maar er zijn voorlopig nog wel meer snellere rijders. :)

De rullen zitten elke sessie wel dik aan de achterband zeg.
Heb al twee flinke "stuiterballen" rubber beetje bij beetje er af geplukt. :+
De voorband gaat nog goed met 15-18°C.
Is wel lekker baantje toch? 8-) Meer voor een 600, maar zit voor iedereen wat in...Als je nog tijd hebt vanavond, kijk eens naar een video van mij, wellicht biedt dat nog wat progressie voor je qua lijnen:
 
Vraagje over de verzekering voor circuitrijden in het buitenland. 20 januari vertrek ik met 2TE naar Almeria voor 4 dagen racepret.

We kregen onderstaande mail met de tip om een verzekering te regelen waar repatriëring bij in zit. nu heb ik bij een aantal verzekeraars de polis voor de reisverzekering bekeken en zie ik dat "voorbereiding voor een snelheidswedstrijd op een circuit" of iets in die trend, vaak is uitgesloten van de verzekering.

Hoe doen anderen dit? Weet iemand een (doorlopende) reisverzekering waar dit gewoon bij in zit? Ik ga in de zomer ook naar Spa en Mettet, dus doorlopend lijkt me wel fijn.
Ik heb een doorlopende reisverzekering bij de ANWB.
Standaard is motorsport niet meeverzekerd, maar wanneer je gevaarlijke sporten aanvinkt (denk aan bv skiën), dan ben je ook verzekerd voor motorische sporten.
 
Ik heb een doorlopende reisverzekering bij de ANWB.
Standaard is motorsport niet meeverzekerd, maar wanneer je gevaarlijke sporten aanvinkt (denk aan bv skiën), dan ben je ook verzekerd voor motorische sporten.

ik vraag mij dit af als je de voorwaardes leest van valt motorsport onder catagorie 3 en daar staat het volgende bij:
3. U bent niet standaard verzekerd voor onvoorziene uitgaven. Om deze sport mee te verzekeren, kiest u voor de aanvullende dekking 'Wintersport en bijzondere sporten'. U bent niet verzekerd voor ongevallen.

tot nu toe is Speedsecure 1 van de weinige die juist voor circuitrijden een uitzondering heeft opgenomen.
 
Is wel lekker baantje toch? 8-) Meer voor een 600, maar zit voor iedereen wat in...Als je nog tijd hebt vanavond, kijk eens naar een video van mij, wellicht biedt dat nog wat progressie voor je qua lijnen:
Net gegeten. Morgen kijken. Commercial break. ;) :t
Was weer de laatste op het circuit.
Tevens ook bijna niemand die de laatste open track sessie reed.
Mijn achterband was al door de indicatie putjes heen aan de rechterzijde, maar toch even nog wat rondjes kunnen doen. :]

Na de dag verse Dunlop bandjes er onder, volgens de organisatie fijner èn :+ slijtvaster dan de TD Slick.
Modelletje even geen idee, maar de instapper vond hij niets voor mij en een andere compound was weer te snel.

Dus morgen even rustig aan de eerste ronde, de bandenspanning moet nu ook op 2.3/1.35 in plaats van 2.3/1.7 bij de TD's.

Hopelijk voelen ze lekker en anders went het wel. :) :)
 
ik vraag mij dit af als je de voorwaardes leest van valt motorsport onder catagorie 3 en daar staat het volgende bij:
3. U bent niet standaard verzekerd voor onvoorziene uitgaven. Om deze sport mee te verzekeren, kiest u voor de aanvullende dekking 'Wintersport en bijzondere sporten'. U bent niet verzekerd voor ongevallen.

tot nu toe is Speedsecure 1 van de weinige die juist voor circuitrijden een uitzondering heeft opgenomen.
Dat klopt je bent niet verzekerd voor ongevallen maar wel voor alle medische kosten.
 
Lijkt wel of er een smurf om je velg zit zo blauw!
_O-

Raar kunstlicht en een special offer; hij wilde er wel vanaf. :+
Maar inderdaad duidelijk blauwer dan de rest in het bandenrek daar.
Gekke maat ook.. 195/ehhh misschien 65..
Even een heatcycle en ze waren normaal.
 
Terug
Bovenaan Onderaan