Het circuit op met .... Algemeen Circuitdagtopic

Dat klopt je bent niet verzekerd voor ongevallen maar wel voor alle medische kosten.
Correct a Nederlandse prijzen medische kosten . Kom je in Spanje in een privé kliniek te liggen dan LOOP je de kans zelf bij te moeten betalen.

En nog een ding. Elke helikoper vlucht vanaf het circuit richting ziekenhuis is NIET verzekert bij de meeste Nederlandse verzekeraars. De volledige repatriëring MOET zijn inbegrepen en de medische kosten moeten minimaal 50.000 euro bedragen.

Denk je dat je wel verzekert bent laat dan je tussenpersoon of de verzekeraar een brief zwart op wit opstellen!!
 
Correct a Nederlandse prijzen medische kosten . Kom je in Spanje in een privé kliniek te liggen dan LOOP je de kans zelf bij te moeten betalen.

En nog een ding. Elke helikoper vlucht vanaf het circuit richting ziekenhuis is NIET verzekert bij de meeste Nederlandse verzekeraars. De volledige repatriëring MOET zijn inbegrepen en de medische kosten moeten minimaal 50.000 euro bedragen.

Denk je dat je wel verzekert bent laat dan je tussenpersoon of de verzekeraar een brief zwart op wit opstellen!!
Nee Nederlandse prijzen daar ben je altijd al voor verzekerd vanuit je zorgverzekering. Bij de ANWB ben je dus voor extra medische kosten verzekerd, repatriëring, privé kliniek en dergelijken. Ik heb dat gevraagd aan ze en dat is wat ze zeiden maar of je daarop kan vertrouwen dat weet je pas als je echt in de kreukels ligt.
 
We hebben net onze eerste data van dit jaar online gezet (Ja, ik weet het, veel te laat, maar niet mijn schuld) 8-) .
Iemand nog interesse in een voorjaarstraining op Valencia...een 2-daagse op Assen...of in oktober het jaar afsluiten met 3 dagen knallen op Cartagena? Schrijf je in: https://www.docshop-racing.com/nl/events

Zijn nog bezig met een 2-daagse op Oschersleben, zodra dat zeker is, komt die ook online te staan;)
Oschersleben 11 en 12 juli staat ook online om in te schrijven... ;)
 
Nee Nederlandse prijzen daar ben je altijd al voor verzekerd vanuit je zorgverzekering. Bij de ANWB ben je dus voor extra medische kosten verzekerd, repatriëring, privé kliniek en dergelijken. Ik heb dat gevraagd aan ze en dat is wat ze zeiden maar of je daarop kan vertrouwen dat weet je pas als je echt in de kreukels ligt.
Medische kosten in het buitenland (dus het bonnetje van het ziekenhuis waar je terechtkomt) zijn niet standaard gedekt bij een basiszorgverzekering. Dit kun je doen door een aanvullende reisverzekering met medische kosten of een aanvullende pakket bij je basiszorgverzekering in sommige gevallen.

Repatriëring naar Nederland gaat altijd via een reisverzekering. Vraag is dan alleen of dat ook vergoed wordt bij een ongeval tijdens motorsport.
 
Het was eigenlijk bedoeld als aanvulling :+
Ik heb niet alle posts teruggelezen, dus dit is mogelijk dubbel..

Cricuitrijden in bv Spanje vereist een aanvullende Zorgverzekering vereist.
Voor er allerlei mensen gaan schrijven dat ze dat nog nooit hebben afgesloten en
al tig keer in Spanje gereden hebben; sommige organisatie sluiten een verzekering af
en verhalen de kosten in het inschrijfgeld.

Terug naar de vraag; ik rij al een jaar of 10 met een doorlopende reisverzekering van ASR
waarbij” de clausule wedstrijden met motorvoer- en motorvaartuigen” wèl geldt.
Dat is geen ongevallendekking, maar wel de vergoeding voor kosten van hulpverlening enz.
Kosten…. 52 euro per jaar. Dit is dus een aanvulling op je zorg- en reisverzekering.
 
Best imposant als er een een World Endurance team op je circuit evenement is in Spanje. :) :)
PSX_20240117_200328.jpg
PSX_20240117_200106.jpg
 
Meermaals professionals op een trackday meegemaakt. Mengt voor geen meter met amateurs. Hebben compleet schijt aan de rest en gaan gewoon vol gas als training of om de motor te ontwikkelen/afstellen.

Aantal jaar geleden op Magny Cours zo'n bmw endurance rijder (duitse jongen) een nederlander zien torpederen. Liep met hoge snelheid op hem in richting de laaste bochtencombinatie als je de heuvel af komt en dacht hem nog uit te kunnen remmen. Dat lukte niet en reed zo in de zijkant. Na afloop is hij wel even langs geweest om zich te verschuldigen maar feit is dat hij de sessie erna weer reed en die Nederlander met een kapotte motor naar huis kon. Hij had ook gewoon even 1 bocht kunnen wachten zoals een amateur dat zou doen ipv hem 25m proberen uit te remmen.
 
Meermaals professionals op een trackday meegemaakt. Mengt voor geen meter met amateurs. Hebben compleet schijt aan de rest en gaan gewoon vol gas als training of om de motor te ontwikkelen/afstellen.

Aantal jaar geleden op Magny Cours zo'n bmw endurance rijder (duitse jongen) een nederlander zien torpederen. Liep met hoge snelheid op hem in richting de laaste bochtencombinatie als je de heuvel af komt en dacht hem nog uit te kunnen remmen. Dat lukte niet en reed zo in de zijkant. Na afloop is hij wel even langs geweest om zich te verschuldigen maar feit is dat hij de sessie erna weer reed en die Nederlander met een kapotte motor naar huis kon. Hij had ook gewoon even 1 bocht kunnen wachten zoals een amateur dat zou doen ipv hem 25m proberen uit te remmen.
Deze reden zeer netjes en met geduld.
Er was vandaag ook een WRC Ducati team en die motor kon je goed aan komen horen op de baan.
Wel machtig om op de eerste rang die snelheden te zien onder hellingshoek.
Zeker op Cartagena zijn dat lange stukken.
Dus genieten op de baan. :]
 
Bandje snap ik niet zo die er onder kwam bij mij.
195/65.

Of is dit vrij normaal? :)
PSX_20240117_203708.jpg
 
Qua maat bedoel je ?
Ja, breedte en hoogte.
Meer bekend zijn uiteraard 140/150/160/180/190/200.
En mijn 200 is er in /55 en /60.
Waarvan de laatste duurder is en ik voor de budget optie koos. :+
(Voor mijn capaciteiten goed genoeg)

Apart dat er dan nog iets tussenin zit.
195 en 65.
Wel ooit gezien, maar niet meer in het actieve geheugen.

Vond het wel een fijne set.
Gaat mee naar Alcarras in maart. :)

Maar voor/nadelen?
(De laatste dag ging het vertrouwen in de middag wel flink omhoog, hogere band is meer rubber onder hellingshoek en sneller sturen?)
Mijn pitbox maatjes waren wel onder de indruk.
Eentje gaat dit type ook proberen.
 
Ik vind het een beetje een maat voor een 600 ofzo ?!
Zal eens kijken welke dumlops ik heb, volgens mij net 1 stapje "lager".. ben er nog niet zon fan van
 
Maar voor/nadelen?
(De laatste dag ging het vertrouwen in de middag wel flink omhoog, hogere band is meer rubber onder hellingshoek en sneller sturen?)
Mijn pitbox maatjes waren wel onder de indruk.
Eentje gaat dit type ook proberen.
Komt dat sneller sturen ook niet doordat de motor meer op de neus staat door die hogere achterband?
 
Komt dat sneller sturen ook niet doordat de motor meer op de neus staat door die hogere achterband?
Dat is een puntje.
Ik had al geen last van snel sturen met deze motor, dus daar geen behoefte.
Maar ik begreep bij het kopen van de verkoper dat het karkas steviger is.
Niet dat hij daar heel veel over vertelde, maar wel dat de bandenspanning maar 1.35 bar moest zijn in plaats van 1.7 bar bij de TD Slick.
Pas de laatste sessie begon ik de meerwaarde van deze Dunlop slick te benutten.
De TD Slick deed met veel acceleratie onder hellingshoek wat gecontroleerd zwabberen over driehonderd meter.
Ineens kwam het besef dat effect kwijt te zijn.
Dus daarna kwam het vertrouwen van meer gas bocht uit en daardoor breder over de baan uitwaaieren.
Dat zag ik de Ducati rijder uit het World Endurance Team ook doen.
Puntje voor de volgende keer (waar er de ruimte voor is qua bocht uit). :)
 
Dat is een normale maat voor een 1000. Er is ook nog een big size set van 125 voor en 200 achter die een stuk prijziger is. Denk dat voor de meeste een 120 voor en 195 achter een prima keuze is. Voor een 600 is er 190.

Die maten zijn toch al wat goochelwerk. Een 200/65 van merk A heeft andere afmetingen dan een 200/65 van merk B. Kan dus zomaar dat die Dunlop 195/65 heel dicht bij de meer "normale" 200/60 maat van Pirelli zit als het aankomt op afmetingen.
 
Dat is een normale maat voor een 1000. Er is ook nog een big size set van 125 voor en 200 achter die een stuk prijziger is. Denk dat voor de meeste een 120 voor en 195 achter een prima keuze is. Voor een 600 is er 190.

Die maten zijn toch al wat goochelwerk. Een 200/65 van merk A heeft andere afmetingen dan een 200/65 van merk B. Kan dus zomaar dat die Dunlop 195/65 heel dicht bij de meer "normale" 200/60 maat van Pirelli zit als het aankomt op afmetingen.
Ik had vrij veel rullen aan de voorkant.
Zo'n 1/3 van wat je normaal elke sessie aan de achterband hebt (kleine stuiterbal aan materiaal).
Bij anderen was die voorband gewoon helemaal schoon na drie dagen.
 
Dat is een puntje.
Ik had al geen last van snel sturen met deze motor, dus daar geen behoefte.
Maar ik begreep bij het kopen van de verkoper dat het karkas steviger is.
Niet dat hij daar heel veel over vertelde, maar wel dat de bandenspanning maar 1.35 bar moest zijn in plaats van 1.7 bar bij de TD Slick.
Pas de laatste sessie begon ik de meerwaarde van deze Dunlop slick te benutten.
De TD Slick deed met veel acceleratie onder hellingshoek wat gecontroleerd zwabberen over driehonderd meter.
Ineens kwam het besef dat effect kwijt te zijn.
Dus daarna kwam het vertrouwen van meer gas bocht uit en daardoor breder over de baan uitwaaieren.
Dat zag ik de Ducati rijder uit het World Endurance Team ook doen.
Puntje voor de volgende keer (waar er de ruimte voor is qua bocht uit). :)
Lijnen rijden...hele baan gebruiken..je hebt ook voor de hele baan betaald ;)
 
Lijnen rijden...hele baan gebruiken..je hebt ook voor de hele baan betaald ;)
Het kwartje viel na de snelle Duc. :Y
Reed ook eerst wel met een beetje reserve en banden sparende instelling. _O-
En op Cartagena is het goed toepasbaar met die lange hellingshoeken.

De derde dag in de middag de meesten ingepakt. Vrij baan is ook fijn. :+ ;)

Ik geloof dat mijn achterband best vernieuwd mag worden. :?
PSX_20240120_122710.jpg

PSX_20240120_122516.jpg

De rechterkant lijkt wat plat.
 
Laatst bewerkt:
JA, die is op 8-)
Je kunt altijd in oktober nog een keer met ons meegaan die kant op...dan is het wel aanzienlijk warmer. Kan je als je wilt ook nog instructie van me krijgen om verder aan je lijnen en andere zaken te werken;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan