Het circuit op met .... Algemeen Circuitdagtopic

net even te ver inderdaad _O-
Ja, dat is niet het doel van de dagen rust.
Fijn dat je het ook vind. :+

En het kenteken van de BMW is ook geschorst.
Morgen de houder er af halen, verras ik niemand meer met de stroboscoop knipperlichten bij een harde remactie. :')
 
Voor €1000,- banden mee.
Het is toch niet normaal. :')
Het is om te huilen inderdaad, maar gezien de huidige bandenprijzen valt het me mee voor 6 dagen circuitrijden.

Dat het echt heel veel geld is om 6 dagen lang hetzelfde rondje te rijden (circa EUR 2.500 totale kosten ofzo) staat voor een buitenstaander buiten kijf. Hier begrijpen de meesten je wel...in dit specifieke subforum van een subforum van een subforum dan hè :+
 
Het is om te huilen inderdaad, maar gezien de huidige bandenprijzen valt het me mee voor 6 dagen circuitrijden.

Dat het echt heel veel geld is om 6 dagen lang hetzelfde rondje te rijden (circa EUR 2.500 totale kosten ofzo) staat voor een buitenstaander buiten kijf. Hier begrijpen de meesten je wel...in dit specifieke subforum van een subforum van een subforum dan hè :+
Ik heb het ook niet precies uitgerekend (gelukkig).
In december een TD Slick achterband en iets betere voorband met verzenden dit jaar.
Vervolgens even later een extra RR slick achterband bijbesteld.
En last minute nog een setje RR voor en achter.
Vijf banden.
Elke keer de losse aanschaf met een week er tussen voelt verzachtend. :+
 
Voor mijn R1 rn22 (09-14) ben ik op zoek naar nieuwe remblokken.
Ik rij 2.03 op Assen en heb deze motor gekocht met Brenbo Z04 blokken. Dat remt lekker maar is redelijk aan de prijs.

Ik lees hier ook goede dingen over SBS remblokken.

Wie kan mij advies geven over goede remblokken en een goede site om deze te kopen. De R1 heeft 3 zuiger remklauwen en daar vind ik makkelijk andere blokken voor (of ik kijk niet goed 🙈).

Alvast bedankt!
 
Voor mijn R1 rn22 (09-14) ben ik op zoek naar nieuwe remblokken.
Ik rij 2.03 op Assen en heb deze motor gekocht met Brenbo Z04 blokken. Dat remt lekker maar is redelijk aan de prijs.

Ik lees hier ook goede dingen over SBS remblokken.

Wie kan mij advies geven over goede remblokken en een goede site om deze te kopen. De R1 heeft 3 zuiger remklauwen en daar vind ik makkelijk andere blokken voor (of ik kijk niet goed 🙈).

Alvast bedankt!
Ik keek voor mijn Yamaha bij Ten Kate Racing parts welke ze verkochten en heb ze later bij Bunkerparts gekocht.

Omnia Racing kan interessant zijn om even door te bladeren.
Vendita accessori moto parti speciali e ricambi scooter e moto

Mijn pr met blokken van AliExpress gedaan (€15,00 voor drie klauwen :+ ).
Daarna Lucas Carbon gekocht, weer later Stylema klauwen.
De flow niet meer gevonden. :')
Had de Chinese blokken eigenlijk gekocht als reserve voor een andere motor met dezelfde klauwen, kwamen last minute van pas.
Heb nu weer een setje liggen voor nood.

En momenteel weer lucas Carbon CRQ SBS960 in de nieuwere BMW.
 
Ik had op mijn vorige motor ook brembo z04 blokken en vervangen voor sbs dual sinter.

Stuk goedkoper en met mijn tijden (1.56 op Assen) voldeden deze meer dan voldoende.

Ik merkte iig geen verschil tussen brembo en sbs
 
Voor mijn R1 rn22 (09-14) ben ik op zoek naar nieuwe remblokken.
Ik rij 2.03 op Assen en heb deze motor gekocht met Brenbo Z04 blokken. Dat remt lekker maar is redelijk aan de prijs.

Ik lees hier ook goede dingen over SBS remblokken.

Wie kan mij advies geven over goede remblokken en een goede site om deze te kopen. De R1 heeft 3 zuiger remklauwen en daar vind ik makkelijk andere blokken voor (of ik kijk niet goed 🙈).

Alvast bedankt!
Heb voor Mijn R1 ook de SBS DS1 genomen. Net zo goed en minder duur.
Schijnen ook langere levensduur te hebben
 
Wat is het verschil tussen dual sinter en dual carbon?

Ik zie bijvoorbeeld bij Ten Kate shop SBS 839DC Dual carbon remblokken en bij Bunker parts Dual sinter (deze zijn 2x zo duur en bijna gelijk aan Brembo z04)
 
Wat is het verschil tussen dual sinter en dual carbon?
Dat is het verschil.
Uit mijn ervaring:
Dual carbon: moet opwarmen voordat het enige vertraging geeft. Slijt snel en geeft veel stof. Remt minder als het blok over de helft versleten is.
Dual sinter:
Stuk duurder, gaat wel 2 a 3x zo lang mee. Minder stof en remt altijd hard af.

Ik rij zelf alleen nog maar met de dual sinter. Ik vind het de meerprijs waard.
 
Dat is het verschil.
Uit mijn ervaring:
Dual carbon: moet opwarmen voordat het enige vertraging geeft. Slijt snel en geeft veel stof. Remt minder als het blok over de helft versleten is.
Dual sinter:uur
Stuk duurder, gaat wel 2 a 3x zo lang mee. Minder stof en remt altijd hard af.

Ik rij zelf alleen nog maar met de dual sinter. Ik vind het de meerprijs waard.

Dank je voor de duidelijke uitleg!

Dan heb ik met de R1 en de aparte remblokken pech dat er niet veel voor te krijgen is in dual sinter.

Dan kies ik denk voor de Brembo z04 in de aanbieding bij Ten Kate.
 
Van SBS in elk geval de gewone gesinterde vermijden. Die vind ik niet goed remmen. Lees hier voor het eerst dat er ook iets bestaat zoals dual sintered.
 
Gister m'n remklauwen schoongemaakt, en had bijzondere slijtage aan de kleine remblokken (R1 heeft per klauw een grote remblok en een kleintje). Ik kon het er afpellen, daaronder kwam weer 'grove' remblok tevoorschijn. Zouden ze overhit zijn geraakt? De grote remblokken hadden het niet. Wel zijn ze een beetje afgebrokkeld op sommige plekken. Remmen deden ze op de laatste dag nog goed, want in m'n laatste sessie heb ik er nog m'n PB mee verbeterd op Zolder.

Het zijn Ferodo ZRAC remblokken. Volgens mij nu 2 dagen Zolder en 1 dag Assen mee gereden. Op dunste plek nog 3,6 mm vlees, nieuw zijn ze 4,5. Dus qua dikte zouden ze op zich nog paar dagen mee moeten kunnen. Is dit zorgelijk of is dit normale slijtage van dit soort race remblokken? Aangezien er per klauw 2 remblokken zitten maak ik me zelf niet direct zorgen over die kleine blokjes.

20240307_202431.jpg
20240307_202516.jpg
20240307_202550.jpg
20240307_205134.jpg
 
Van SBS in elk geval de gewone gesinterde vermijden. Die vind ik niet goed remmen. Lees hier voor het eerst dat er ook iets bestaat zoals dual sintered.
I like. ;)

Bij de dual gesinterde staat de mooie tekst dat ze perfect de bocht in remmen.
Exact wat ik deed op Cartagena afgelopen januari de 1na laatste bocht.
Die liep lekker. :9~

De volgende worden wel de duurdere versie om te proberen.
Er is altijd ruimte voor verbetering.

Het grootste pluspunt vorig jaar vond ik de overstap naar slicks en een iets langere wielbasis.
Van trillen en nervositeit naar gewoon rust onder het remmen. :]
 
Kleur lijtk op overhitten.. brokkelen daar door misschien ook wel.
Of is er met een bepaal dmiddel gereinigd of olie ingetrokken oid ?
 
Gister m'n remklauwen schoongemaakt, en had bijzondere slijtage aan de kleine remblokken (R1 heeft per klauw een grote remblok en een kleintje). Ik kon het er afpellen, daaronder kwam weer 'grove' remblok tevoorschijn. Zouden ze overhit zijn geraakt? De grote remblokken hadden het niet. Wel zijn ze een beetje afgebrokkeld op sommige plekken. Remmen deden ze op de laatste dag nog goed, want in m'n laatste sessie heb ik er nog m'n PB mee verbeterd op Zolder.

Het zijn Ferodo ZRAC remblokken. Volgens mij nu 2 dagen Zolder en 1 dag Assen mee gereden. Op dunste plek nog 3,6 mm vlees, nieuw zijn ze 4,5. Dus qua dikte zouden ze op zich nog paar dagen mee moeten kunnen. Is dit zorgelijk of is dit normale slijtage van dit soort race remblokken? Aangezien er per klauw 2 remblokken zitten maak ik me zelf niet direct zorgen over die kleine blokjes.

Bekijk bijlage 1981979Bekijk bijlage 1981980Bekijk bijlage 1981981Bekijk bijlage 1981982

ik heb een paar jaar geleden ook eens dit type remblok gebruikt op m`n srad, toen met een setje brembo/aprilia klauwen.
die heeft ook 4 losse kleine blokjes, maar bij mij zag dit precies het zelfde er uit zo ja.

later over gestapt naar sbs dual carbon, en die sleet wel normaal.
lijkt mij beetje product eigenschap van dit type.
 
Mijn klauwen hebben ook 4 kleine blokjes, maar dit heb ik nog nooit gehad.
Zowel SBS Dual Sinter, als SBS Dual Carbon slijten gewoon normaal. ook in natte omstandigheden.
 
Mocht er nog iemand dual sinter blokken willen hebben voor de s1000rr Hayes klauwen ik heb nog een setje liggen, wel gebruikt maar echt nog perfect nog 3,7 mm dik.
Voor een Tank benzine €25 of zo ex verzendkosten
 

Bijlagen

  • IMG_8306.jpeg
    IMG_8306.jpeg
    347,5 KB · Weergaven: 0
  • IMG_8304.jpeg
    IMG_8304.jpeg
    442,3 KB · Weergaven: 0
  • IMG_8305.jpeg
    IMG_8305.jpeg
    401,6 KB · Weergaven: 0
Terug
Bovenaan Onderaan