Het circuit op met .... Algemeen Circuitdagtopic

Mocht je zomaar mee doen?
Ik las onlangs nogal wat regels voor electrische motoren.
Alleen via de Energica Club Energica Club NL – Energica Club Nederland

Zij verzorgen de laad infrastructuur op Assen. Een drietal mobiele snellader die op krachtstroom van het paddock draaien. Ook hebben zij gezorgd voor een extra reglement voor op Assen zodat Energicas daar mogen rijden. Zelf geen hinder ervaren van de extra maatregelen, had wat stickers op mijn motor geplakt die aangeven dat er hoogspanning op kan staan.

Verder zijn ze super behulpzaam en er is heel veel kennis over de motoren aanwezig. Ik had wat issues met de snellader maar er werd net zo lang geprobeerd tot het werkte en ik de laatste sessie nog met een volle accu kon rijden.
 
Ondanks dat ik niks met die electrische fietsen heb vind ik het wel top dat de verbroedering en elkaar helpen daar ook gewoon aan de orde is !
 
Vandaag dagje Zandvoort bij gevoelstemperaturen van -10°C. Maar bij MSL kan je gewoon zonder problemen dik onder de 2:00 minuut rijden, dus ik zie het probleem even niet bij "andere" organisaties m.b.t. geluid.
Ik ga al even mee ondertussen, maar het valt me wel op dat voor ieder uitstapje in de grindbak tegenwoordig gelijk met de rode vlag wordt gezwaaid. Wat is er mis met geel?? Ik betaal niet dubbel zoveel aan prins bril om daarna ongeveer de helft aan rijtijd te hebben.
Zucht...ik word oud.
Jij bent helemaal niet oud._O-
Ik ben oud jij niet. B|:+
Dat meteen zwaaien doen ze volgens mij , om het max aan DB kunstmatig te verlagen en ook om de rijders meer bewust van te maken vd gevaar setting en veiligheid ! Voorheen keek niemand meer om naar GEEL op circuitdagen dan!
 
Ja, CRT gebruikt zo'n sticker. Staat als het goed is ook in de mail die je hebt gekregen met o.a. tijdschema.
Je -krijgt- eenmalig zo'n sticker van CRT (ten minste, dat was laatste paar jaar)!
Niet verwijderen dus als je vaker met CRT rijdt.

Vrij rijden groepen krijgen vaak (ook) zo'n rood transponder doosje, voor geluidswaarneming.
Ik kreeg gisteren bij de Pirelli dag gewoon een MyLaps transponder. Ik weet niet of dit de normale gang van zaken wordt.
 
Ondanks dat ik niks met die electrische fietsen heb vind ik het wel top dat de verbroedering en elkaar helpen daar ook gewoon aan de orde is !
Marcel, de importeur heeft daar ook wel een hele dikke vinger in de pap. :+
 
Laatst bewerkt:
Binnenkort bij RSZ ook een E dagje. Maar nu ook minder snelle verbrandingsmotoren toegelaten.

 
Ik kreeg gisteren bij de Pirelli dag gewoon een MyLaps transponder. Ik weet niet of dit de normale gang van zaken wordt.
In belgie is zo een sticker al heel normaal.
Ik heb er van 2 organisaties,op mijn kuip plakken.

Maar veelal is het nog gewoon een transponder van my laps of zo.
Heb ook een standaard houder gemonteerd.
 
Ik kreeg gisteren bij de Pirelli dag gewoon een MyLaps transponder. Ik weet niet of dit de normale gang van zaken wordt.
Volgens mij was die transponder voor geluid. Ik kwam na 2 sessies er pas achter dat die sticker voor je tijd was, kon mijzelf al niet vinden in de lijst.
 
In belgie is zo een sticker al heel normaal.
Ik heb er van 2 organisaties,op mijn kuip plakken.

Maar veelal is het nog gewoon een transponder van my laps of zo.
Heb ook een standaard houder gemonteerd.
Ik heb ook een standaard houder. Afgelopen maandag hadden ze bij MSL andere laptimers, kon ik dus alsnog met tyraps aan de gang.
 
Binnenkort bij RSZ ook een E dagje. Maar nu ook minder snelle verbrandingsmotoren toegelaten.

Ik kreeg hem toevallig in de nieuwsbrief van hun.
Heb me ingeschreven :)zo snel ben ik toch nog niet als beginnend rijder.
Hopen dat mijn motor stil genoeg is maar ik verwacht geen problemen, de DB-grens op zandvoort ligt nog lager dus als dat goed gaat moet dit ook lukken zou je zeggen.
 
Ik heb ook een standaard houder. Afgelopen maandag hadden ze bij MSL andere laptimers, kon ik dus alsnog met tyraps aan de gang.
Zandvoort?
Daar hebben ze het oude model. Ik heb beide houders wel maar nieuwe model op de motor.

Ik heb een eigen rode transponder en dat is gewoon het beste systeem. Die stickers zijn vooral leuk voor de organisatie want goedkoper.
 
In belgie is zo een sticker al heel normaal.
Ik heb er van 2 organisaties,op mijn kuip plakken.

Maar veelal is het nog gewoon een transponder van my laps of zo.
Heb ook een standaard houder gemonteerd.
Ik hoop elke keer op de transponders ipv de stickers.
Vorige trackday de sticker volgens instructies geplakt maar elke keer geen tijden zichtbaar:/, zelfs met een nieuwe sticker en door de medewerkers geplakt niet...
Voor mn gevoel maakte ik progressie die dag maar de tijden dus nooit kunnen zien heelaasj..
 
Ik hoop elke keer op de transponders ipv de stickers.
Vorige trackday de sticker volgens instructies geplakt maar elke keer geen tijden zichtbaar:/, zelfs met een nieuwe sticker en door de medewerkers geplakt niet...
Voor mn gevoel maakte ik progressie die dag maar de tijden dus nooit kunnen zien heelaasj..
Daarom heb ik sinds 2010 een GPS laptimer, sinds 2012 een goede Qstarz die altijd werkt.
En dat is ook de enige referentie waar ik nog naar kijk.
Het scheelt tijd en aandacht op de dag zelf.
Ik zie de resultaten life, zelfs in splits tijdens de ronde, maar kijk pas zodra ik de pitstraat in rij.
Trackdays4All had een keer helemaal geen rondetijden op Assen.
Dat was de druppel. ;)
 
Daarom heb ik sinds 2010 een GPS laptimer, sinds 2012 een goede Qstarz die altijd werkt.
En dat is ook de enige referentie waar ik nog naar kijk.
Het scheelt tijd en aandacht op de dag zelf.
Ik zie de resultaten life, zelfs in splits tijdens de ronde, maar kijk pas zodra ik de pitstraat in rij.
Trackdays4All had een keer helemaal geen rondetijden op Assen.
Dat was de druppel. ;)
Ik ga in augustus voor mijn racelicentie.
Denk dat ik me daarna ook maar eens moet gaan verdiepen in een eigen laptimer. :)
 
Ik hoop elke keer op de transponders ipv de stickers.
Vorige trackday de sticker volgens instructies geplakt maar elke keer geen tijden zichtbaar:/, zelfs met een nieuwe sticker en door de medewerkers geplakt niet...
Voor mn gevoel maakte ik progressie die dag maar de tijden dus nooit kunnen zien heelaasj..

Dat heb ik nog niet gehad.
Ook raar want er hangt dikwijls ook een geluidsmeting aan vast.
 
Iemand ervaring met handschoenen die en wat bredere schacht hebben? Ik heb nu Alpinestars SP8 V3, maar die krijg ik niet mooi over de mouw van m'n leren pak heen.
 
Dat heb ik nog niet gehad.
Ook raar want er hangt dikwijls ook een geluidsmeting aan vast.
De organisatie vond het zelf ook raar zeiden ze.
Maar helaas geen oplossing gevonden die dag, zowel een nieuwe sticker als op een andere plek plakken hielp niets dus ook geen tijden kunnen zetten|(
 
Ik hoop elke keer op de transponders ipv de stickers.
Vorige trackday de sticker volgens instructies geplakt maar elke keer geen tijden zichtbaar:/, zelfs met een nieuwe sticker en door de medewerkers geplakt niet...
Voor mn gevoel maakte ik progressie die dag maar de tijden dus nooit kunnen zien heelaasj..
En buiten dat de stickers zo-zo zijn is de website ontime bike echt de grootste bagger die er is.

Maar hier ook een Qstarz, al komt er binnenkort misschien een AIM Solo.
 
De organisatie vond het zelf ook raar zeiden ze.
Maar helaas geen oplossing gevonden die dag, zowel een nieuwe sticker als op een andere plek plakken hielp niets dus ook geen tijden kunnen zetten|(
Wat ik bedoel is dat men ook juridisch (via meting)moet kunnen aantonen dat als jouw motor te veel geluid maakt .
Dat zou tussen een dispuut tussen het circuit en de organisator kunnen leiden.

Als dat zo zou zijn,komt een organisatie niet weg met " wij vinden het raar"
 
Wat ik bedoel is dat men ook juridisch (via meting)moet kunnen aantonen dat als jouw motor te veel geluid maakt .
Dat zou tussen een dispuut tussen het circuit en de organisator kunnen leiden.

Als dat zo zou zijn,komt een organisatie niet weg met " wij vinden het raar"
Ligt aan het circuit he? Soms geen geluidsmeting of een rode transponder zonder tijdwaarneming.
 
Voor zover ik begreep stond de geluidsmeting gewoon op een vast punt?
Gebruiken ze die sticker dan om te bepalen of jij de desbetreffende overlast veroorzaker bent?
Dit was op assen overigens, de motor komt sowieso niet in de buurt van de DB max maar wel een interessant punt mbt deze metingen.
Op mettet al een keer uberhaubt geen tijdsmetingen gehad, zowel niet met transponder als sticker..
 
Voor zover ik begreep stond de geluidsmeting gewoon op een vast punt?
Gebruiken ze die sticker dan om te bepalen of jij de desbetreffende overlast veroorzaker bent?
Dit was op assen overigens, de motor komt sowieso niet in de buurt van de DB max maar wel een interessant punt mbt deze metingen.
Op mettet al een keer uberhaubt geen tijdsmetingen gehad, zowel niet met transponder als sticker..

dat lijkt me dan wel,tenzij je met meerdere kort op elkaar rijdt,dan is het niet mogelijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan