Het driede Grote XT/TT topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben alleen maar aan het werk, tis echt bar en boos op het moment. Vandaag 16-17 uur.
De foto met het blondje duurt nog zeker enkele dagen.
 
Hoe meer ik er over nadenk hoe meer ik denk dat ik de nokkenas verkeerd heb gemonteerd. Ik was even in de overtuiging dat met elke slag van de krukas, dat ook de nokkenas 1 slag maakt.
Dat is niet zo, je tandwieltje op de nokkenas is precies 2x groter dan die aan je krukas .....
 
Laatst bewerkt:
Precies. Maar dan nog zou het niet uit moeten maken welke kant boven ligt toch?


is het dan niet zo dat als je de nokkenas een halve slag verkeerd zet dat bijv de uitlaatkleppen opengaan ipv de inlaat en hij het zo dus niet doet?
 
is het dan niet zo dat als je de nokkenas een halve slag verkeerd zet dat bijv de uitlaatkleppen opengaan ipv de inlaat en hij het zo dus niet doet?

Nouja, daar was ik even over aan het prakiseren. Maar volgens mij dus niet. Volgens mij kan ik niet zo heel veel fout hebben gedaan wat betreft de nokkenassen. Wat jij zegt kan alleen als ik mijn nokkenas een kwartslag gedraaid zou hebben, maar ik zou heb alleen een halve slag gedraaid hebben.
 
Nouja, daar was ik even over aan het prakiseren. Maar volgens mij dus niet. Volgens mij kan ik niet zo heel veel fout hebben gedaan wat betreft de nokkenassen. Wat jij zegt kan alleen als ik mijn nokkenas een kwartslag gedraaid zou hebben, maar ik zou heb alleen een halve slag gedraaid hebben.

Wanneer ik kijk op ShopYamaha.com Global Affiliates (zie bijgevoegde snapshot) zie ik toch wel een merktekentje op zowel nokkenas als tandwiel. Ik ga er even vanuit dat dat voor de verschillende types yamaha XT niet zoveel verschilt.
Je kunt m alleen 180 graden verkeerd plaatsen, maar bij halve omwenteling nokkenas t.o.v. krukas kom je toch wel verkeerd uit wat betrfet kleptiming tov ontsteking.

full
 
Ik weet niet hoe het bij andere/nieuwere XT's zit, maar bij een XT500 vonkt de bougie alleen op het einde van compressieslag. Daar maakt het dus weldegelijk iets uit.
 
Ik ben weer even bezig geweest. De bougie wordt niet nat tijdens het starten.

Ik kan niet de nokkenassen zo hebben gezet dat ze niet gelijk met de inlaatslag staan toch? (zou alleen een halve slag gedraaid kunnen hebben, maar dat zou niet uit moeten maken want dan is de krukas zogenaamd twee slagen gedraaid en komt dan op het zelfde neer)

Wat kan ik nog meer nakijken waarom hij niet zou aanzuigen? Er komt benzine in de vlotterbakken en ik heb alle sproeiers schoongeblazen.
 
Ik weet niet hoe het bij andere/nieuwere XT's zit, maar bij een XT500 vonkt de bougie alleen op het einde van compressieslag. Daar maakt het dus weldegelijk iets uit.
Klopt, maar daar worden de contactpunten (!) aangedreven met tandwieltjes en daar zit een 1:2 vertraging in.
 
Ik ben weer even bezig geweest. De bougie wordt niet nat tijdens het starten.

Wat kan ik nog meer nakijken waarom hij niet zou aanzuigen? Er komt benzine in de vlotterbakken en ik heb alle sproeiers schoongeblazen.
OK, je hebt geen remmenreiniger of Startpilote, maar kan je dan niet met een injectiespuitje wat benzine ergens tussen spuiten? Luchtfilterhuis open en het daar recht in de inlaat spuiten? Vraag eens een spuitje aan je plaatselijke junk.
 
De bouten moet gelijk met bovenkant kop staan.

Nieuwe bougie: Niks.
Startpilot: Niks.
Bougie: kurkdroog.

Je kan bijna niet anders dan tot de conclusie komen dat de nokken verkeerd zitten op een of andere manier.
 
en als je dat injectiespuit/bakje/bekertjemetbenzine idee doet?(beetje in bougiegat gooien) als hij vonkt dan moet ie iig 1-2 klappen geven voordat ie er mee moet ophouden...
 
Laatst bewerkt:
Ik met startpilot gedaan. Dat zou toch ook een paar knallen moeten geven. Dat doet hij ook niet. Maar ik heb nu kleppendeksel er af in bdp staat de nok zo:
IMGP7536-23.jpg


Edit: Ik vind vonk trouwens ook wel erg zwakjes, ik ben er nog steeds niet achter waar ik de MIN draad van de accu op aan moet sluiten. Zit nu vast aan het frame.
 
Laatst bewerkt:
Ik met startpilot gedaan. Dat zou toch ook een paar knallen moeten geven. Dat doet hij ook niet. Maar ik heb nu kleppendeksel er af in bdp staat de nok zo:
[afbeelding]
staat niet goed, ik zal eventjes een goede foto opzoeken/maken
 
Laatst bewerkt:
Edit: Ik vind vonk trouwens ook wel erg zwakjes, ik ben er nog steeds niet achter waar ik de MIN draad van de accu op aan moet sluiten. Zit nu vast aan het frame.
Aan het frame moet goed zijn, maar ik ben nu thuis, ik kijk even bij de mijne.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan