~~~ Het drietiende grote XT/XTZ/TT/TTR topic ~~~(ook WR-en)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Was de XT verder aan het checken vandaag omdat ie slecht sloopt, ben ook de carbs aan het herstellen ondertussen, en kwam er achter dat de massa kabel van accu naar kleppendeksel losjes zat omdat de draad voor de bout in het kleppendeksel kapot is :( Kan ook een oorzaak zijn voor het slecht lopen denk ik...

Het moet in ieder geval gemaakt worden, maar ik vraag me nu af het gedeelte onder de bout in verbinding staat met de kleppen of dat het hiervan afgesloten is. Als het afgesloten is kan ik hem van buitenaf uitboren en nieuwe draad tappen zo niet dan moet het hele klepdeksel er af. Klepdeksel er afhalen valt mee neem ik aan (terug dicht gewoon met vloeibare pakking)?

Deze bout bedoel ik:
x6l851.jpg
 
Was de XT verder aan het checken vandaag omdat ie slecht sloopt, ben ook de carbs aan het herstellen ondertussen, en kwam er achter dat de massa kabel van accu naar kleppendeksel losjes zat omdat de draad voor de bout in het kleppendeksel kapot is :( Kan ook een oorzaak zijn voor het slecht lopen denk ik...

Het moet in ieder geval gemaakt worden, maar ik vraag me nu af het gedeelte onder de bout in verbinding staat met de kleppen of dat het hiervan afgesloten is. Als het afgesloten is kan ik hem van buitenaf uitboren en nieuwe draad tappen zo niet dan moet het hele klepdeksel er af. Klepdeksel er afhalen valt mee neem ik aan (terug dicht gewoon met vloeibare pakking)?

Deze bout bedoel ik:
[afbeelding]

Ik zat net te kijken naar op internet naar wat foto's van het klepdeksel, maar ik zie nergens de negatief kabel onder deze bout gaan op deze foto's :? Hoort deze hier wel onder?
 
Ik zat net te kijken naar op internet naar wat foto's van het klepdeksel, maar ik zie nergens de negatief kabel onder deze bout gaan op deze foto's :? Hoort deze hier wel onder?


Nee.
Hij hoort op de voet van de startmotor. (uitlaatkant)

Boutje waar jij het over heeft vrijwel geen nut, op die plek zit een kleppenlichter. (alleen bij de aantrapversie)
 
Ik zat net te kijken naar op internet naar wat foto's van het klepdeksel, maar ik zie nergens de negatief kabel onder deze bout gaan op deze foto's :? Hoort deze hier wel onder?
Als je dit soort vragen stelt, dan ben ik bang dat je boven je niveau aan het werk bent. Zorg er iig voor dat iemand met kennis van zaken met je meekijkt. En zorg voor een wphb.
 
Hij deed het nog perfect Martin. Klein kikkie, poppoppop. Nog steeds heel tevreden over hoe je hem hebt aangepakt.
 
Als je dit soort vragen stelt, dan ben ik bang dat je boven je niveau aan het werk bent. Zorg er iig voor dat iemand met kennis van zaken met je meekijkt. En zorg voor een wphb.

Haha ja ik ben zeker geen expert (heb hem net 2 weken) maar al doende leert men. De vorige eigenaar heeft de kabel op dit punt aangesloten en ik wil dat deze zit waar ie hoort te zitten... vind het niet echt een rare vraag. Maar goed bij de startmotor dus.

Wphb dat ik heb zijn de foto's zeer onduidelijk van (file van 18mb '( ) Heb helaas op een hoop dode linkjes na niks anders kunnen vinden.
 
Laatst bewerkt:
Even een vraagje aan de doe-het-zelvers: mijn kleppen op de XT600 moeten wat bijgesteld worden, maar daar heb je zo'n speciale sleutel voor nodig. Hoe doet iedereen dat? Die sleutel ergens kopen, of zijn er ook andere trucs met wat algemeen gereedschap te verzinnen?
 
Even een vraagje aan de doe-het-zelvers: mijn kleppen op de XT600 moeten wat bijgesteld worden, maar daar heb je zo'n speciale sleutel voor nodig. Hoe doet iedereen dat? Die sleutel ergens kopen, of zijn er ook andere trucs met wat algemeen gereedschap te verzinnen?

Je bedoelt zo'n klein vierkant piefje? De laatste keer lukt het mij met een steeksleutel en een verstelbare moersleutel (bahco). Was niet ideaal maar is uiteindelijk wel gelukt. Kwamen ook meerdere vloeken en krachttermen aan te pas, dus haal die van te voren even in huis zodat je lekker door kunt werken.
 
Even een vraagje aan de doe-het-zelvers: mijn kleppen op de XT600 moeten wat bijgesteld worden, maar daar heb je zo'n speciale sleutel voor nodig. Hoe doet iedereen dat? Die sleutel ergens kopen, of zijn er ook andere trucs met wat algemeen gereedschap te verzinnen?


steek/ringsleutel en een schroevendraaier...
als je de moer weer vast zet dan hou je met de schroevendraaier de bout stil zodat deze niet verdraait.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan