~~~ Het drietiende grote XT/XTZ/TT/TTR topic ~~~(ook WR-en)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Soort van mazzel gehad zag ik na het rijden gisteren.. :P

f5awko.jpg

10gb3wl.jpg
 
Vraagje hier aan de mensen,

ik heb 2 dagen geleden met lessen voor a2, stukje op snelweg gereden met de xt600e,
en miste toch wat vermogen en heb het gevoel dat me kilometer teller aardig overdrijf,

hoe kan ik net dat kleine beetje meer vermogen toevoegen ?
het hoef niet harder alleen soepeler te rijden, ik rij btw met twverhouding 15/44
en cbr600 wielen andere demper, voor de rest standaard

want zodra ik me rijbewijs heb wil ik ermee naar de ardenne en als ik dan gewoon
normaal 110/120 kan rijden zou wel fijn zijn wind ect heb ik geen problemen mee namelijk :)

ook vraag ik me af wat een beetje leuke digitale tellers zijn tot max 200,-

Hoor graag meer hierover :)
 
Laatst bewerkt:
Vraagje hier aan de mensen,

ik heb 2 dagen geleden met lessen voor a2, stukje op snelweg gereden met de xt600e,
en miste toch wat vermogen en heb het gevoel dat me kilometer teller aardig overdrijf,

hoe kan ik net dat kleine beetje meer vermogen toevoegen ?
het hoef niet harder alleen soepeler te rijden, ik rij btw met twverhouding 15/44
en cbr600 wielen andere demper, voor de rest standaard

want zodra ik me rijbewijs heb wil ik ermee naar de ardenne en als ik dan gewoon
normaal 110/120 kan rijden zou wel fijn zijn wind ect heb ik geen problemen mee namelijk :)

ook vraag ik me af wat een beetje leuke digitale tellers zijn tot max 200,-

Hoor graag meer hierover :)

Expansiepoeder gaan gebruiken..
 
@Kibbe, haha zou wat zijn :P

@baffo,
ja staat ook op mijn wishlist een vapor trailtech,
maar wil graag meerdere mogelijkheden vinden
 
Heren,

Ik wil nieuwe velgen in de xt veteren,
Iemand een idee of ik een 18x3.00 velg in een achterbrug van een xt600 2kf krijg?
Wil er een wegband omheen gooien.
 
Vandaag minder mazzel als gisteren. Motor omgevallen op straat.. ja moet je niet doen ik weet het :) Koppelingspedaal was krom verder geen zichtbare schade maar de startmotor draait de krukas niet meer rond nu, de startmotor draait wel rond (spanning accu goed). Ik heb de motor wel kunnen aanduwen.

Nog tips waar naar te kijken?
 
@RickVanEldik
Ik heb in 2007 ns een Acewell 2853 gemonteerd (voor serious money), maar ondanks dat je zelf de wielomtrek ingeeft week die toch af, later op diverse fora/google las ik dat ze erom bekend stonden af te wijken...
 
@baffo,

ja ik twijfel beetje,
de vapor trailtech vind ik echt jammy,
en sommige koso's ook maar koso's vind ik meer brommer achtig zegmaar

oow, ja acewell stond ook op me lijstje, maar dan streep ik die er weer vanaf,
thanks !
 
Heren, ik heb problemen met mn XT500 :(

Zaterdag na het in elkaar zetten ongeveer 30km zonder enige problemen gereden, en ik start 'm een uurtje later weer en t is mis. Heel veel klappen uit de uitlaat, niet meer stationair lopen en vonken tussen de contactpunten. (Sinds gisteravond heb ik opeens geen vonk meer) Hij bleef wel redelijk goed lopen in hogere toeren moet ik zeggen...

Ik heb al op valse lucht gecontroleerd, alles in orde. De ontsteking staat op tijd met de juiste afstand tussen de punten en er zit een nieuwe condensator in. Ook heb ik de punten opgeschuurd. Dit alles zonder resultaat.

Hoe kan het dat m'n motor op t ene moment prima loopt en een uur later er van alles aan mankeert?

(Ik heb geen ervaring met contactpuntenontsteking)
 
Laatst bewerkt:
Heren, ik heb problemen met mn XT500 :(

Zaterdag na het in elkaar zetten ongeveer 30km zonder enige problemen gereden, en ik start 'm een uurtje later weer en t is mis. Heel veel klappen uit de uitlaat, niet meer stationair lopen en vonken tussen de contactpunten. (Sinds gisteravond heb ik opeens geen vonk meer) Hij bleef wel redelijk goed lopen in hogere toeren moet ik zeggen...

Ik heb al op valse lucht gecontroleerd, alles in orde. De ontsteking staat op tijd met de juiste afstand tussen de punten en er zit een nieuwe condensator in. Ook heb ik de punten opgeschuurd. Dit alles zonder resultaat.

Hoe kan het dat m'n motor op t ene moment prima loopt en een uur later er van alles aan mankeert?

(Ik heb geen ervaring met contactpuntenontsteking)

Ik weet haast wel zeker dat je condensator z'n beste tijd gehad heeft.

Dit gezien de vonken tussen de contactpuntjes.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb twee condensatoren geprobeerd, plus m'n oude. Alledrie dus kapot... Ik heb nu nieuwe contactpunten, een nieuwe condensator en een nieuwe bougie besteld. Ik hoop dat dat t probleem oplost, heb er wel een mooi blauw scheenbeen en n zere enkel aan overgehouden :')

Kunnen condensatoren kapot gaan door gare contactpunten?

Ik heb bier daaaag :W
 
Bobine al doorgemeten ?

Doorgaans wordt ook geadviseerd om de contactpunten en condensator gelijktijdig te vervangen.

Het is echt super belangrijk dat alles van de ontsteking gewoon echt tip top in orde is, alle contactjes schoonmaken (lichtjes opschuren) , en contactspray eroverheen.
Massa van met name de bobine ook goed schoonmaken.
Bougiedop ook niet vergeten door te meten (zie specs, uit me hoofd 5k ohm) of ook te vervangen. Afstand van de bougie electrode ook controleren (uit me hoofd op 0.7mm)
En ook de juiste bougie, dus geen bougie met een R erop, dat is voor moderne troep.

Maar meet eerst de bobine maar eens door.

Zoals ik al zei : Van het 1 komt het ander, ik bezuinig trouwens nooit op de ontsteking, geeft zoveel gezeik als dat niet in orde is. Wel rij ik trouwens alleen maar met contactpunten, werkt gewoon het mooiste, geen electronische troep op mijn voertuigen ! :+
 
Ik heb het spul vanmiddag binnengekregen en vanavond gemonteerd, de motor loopt weer goed, na de eerste keer starten een paar keer een vonkje tussen de (nieuwe) punten, maar daarna geen last meer, ook werden de misfires langzaamaan steeds minder...

Vreemd...
 
Weet iemand hoe je een elektrisch roadbook aansluit ? Er komen 2 draadjes vanaf het motortje een zal naar massa en de andere via een schakelaar naar plus denk ik klopt dat ? En maakt het nog uit welk draadje er op de plus en welke er op de min komt ?
 
Je DC motor draait of linksom of rechtsom,het maak dus wel wat uit. Eerst de accu erop aansluiten dan weet je hoe je deze moet aansluiten.
Je kunt ook de schakelaar tussen de massa hangen, kun je het stuur als massapunt gebruiken. Net zoiets als een killswitch.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan