Het Ducati Monster Topic ***Deel 28***

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goede morgen allemaal vanuit Brussel :W
Rise & shine you Monsterriders *O*
Zo, nu eerst ff douchen en een ontbijtje :Y
 
Heb je in bed gepist :? Tandjes wat vroeg man
Bijna goed Emile _O-
Elke dag een vroege vogel ...
of, zo lekker opgehoepeld denkt m'n ega :X

Was weer lekker met dat T-Mobile gebeuren gister :(
Zit ik een keer in Brussel, wil ik m'n kleine meiden welterusten wensen ...
GR@#$%^& doet dat mobiele ding het niet.
Ik denk nog 'ligt aan het hotel', dus loop ff de straat op, niks -O-
Ik denk verder ... maar dat hielp niks ;)
Belt m'n ega net nadat ik weer bereik heb, zo rond half 11 's avonds.
Storing -O-
Als m'n Monster zo brak zou zijn had ik er even een hartig woordje mee "gesproken" :Y
Jammer dat ik niet met de motor ben trouwens ... is geweldig weer om te rijden ... zit ik binnen ;(
 
Beste mensen,

Ik heb de afgelopen week zowat heel het internet afgezocht naar een 2e hands Monster en heb er verschillende gevonden die ik wel interessant vond.
Mijn voorkeur gaat uit naar een monster 695 uit 2007 met <4000 km op de teller en hoge termignoni uitlaten er op maar met een beetje cosmetische schade zoals de eigenaar het zegt,
met name op de rechterzijkant van de tank een kras van 1,5 cm, wat lichte krasjes op de clutch en voorvork. (vroeg om een foto, maar dat was te klein om te fotograferen zei hij)
Hij verkoopt hem omdat hij naar het buitenland verhuist en hij dus weg moet. Er kon ook nog wat aan de prijs gedaan worden, dus hopelijk gaat er nog wat af want momenteel zit de prijs boven hetgeen ik wil spenderen aan mijn eerste motor.
Maar aangezien ik al veel Monsters (ik zoek een 600-620-695) ben tegen gekomen op bv kapaza, marktplaats etc en de meeste vroegen tussen de 3000 a 4000 € waarvan de meeste monsters een 600 of 620 ie waren van 2001 a 2004 en oms met termignoni soms zonder vond ik deze die ik nu op het oog heb de beste koop, Het Jaartal is een stuk jonger, de km's ook een van de weinige die ik gezien heb + de mooie uitlaten en dan zit de prijs dicht in de buurt van wat die andere vragen, zeker als er nog wat van de prijs af kan. De verkoper heeft hem steeds op onderhoud gedaan bij Ducati Antwerpen en het onderhoudsboekje, originele uitlaat etc zit er bij + hij is de eerste en enige eigenaar. Dit is natuurlijk wat hij zegt, of het allemaal waar is weet ik natuurlijk ook niet De Ducati is tot vrijdag 1 april bij ducati voor een andere batterij en olie vervanging zegt de verkoper. Nu heb ik ook gelezen dat als hij weinig km's heeft (te weinig mee gereden) dat dan de rubberen sluitingen etc niet meer goed kunnen zijn en dat ie olie lekt, kan dit bij deze ook al zijn of valt 4000 km op 4 jaar tijd mee? (tenzij hij het eerste jaar 4000 km heeft gereden en daarna 3 jaar stil heeft gestaan:))
Nu komt het er dus op aan, is dit te mooi om waar te zijn en moet ik uitkijken? Tevens is dit een geschikte motor om mee te beginnen? Als ik ga kijken naar de Monster waar moet ik op letten etc

Alle tips zijn welkom want ik zou met mijn eerste motor het liefst geen miskoop doen.

Alvast bedankt.

Groeten Cor

Cor,

Wees wel voorzichtig, kan niet uit je verhaal opmaken of je de motor live hebt gezien. Er is op dit moment weer een Nigeriaan werkzaam die motoren verkoopt met een beetje schade, lage km en naar het buitenland vertrekt. Meestal stelt hij voor om geld over te maken naar een transport bedrijf( is hij zelf) en wanneer de motor bij je op de stoep staat betaald de vervoerder hem.........uiteindelijk krijg je geen motor en staat je geld bij hem op zijn rekening................

groet Frank.
 
Morgen!

Idd...geen geld geven voor je dat ding onder je kont hebt...voor de rest gewoon letten waar je op moet letten bij het kopen van een motor...voorvork, remmen, bandjes, ketting, eventuele valschades etc. en een onderhoudshistorie zou leuk zijn (bij deze motor waarschijnlijk vrij kort ivm lage km-stand).
 
Hallo,
Ik heb nu een tijdje een M600 '01. Nu loopt deze heel laag in de touren(ca. 1000-1100rpm), en wil dat graag bijstellen(naar ca 1300rpm) omdat dit niet fijn wegtrekken is. Ik kan nu alleen de stationairschroef niet vinden..Iemand suggesties waar ik deze kan vinden?:)

Groeten :]
Tim
 
Welke olie gebruikt BteO nu? Motul 15w50 300v toch?

En hoeveel liter gaan er in het carter?
 
Laatst bewerkt:
Bijna goed Emile _O-
Elke dag een vroege vogel ...
of, zo lekker opgehoepeld denkt m'n ega :X

Was weer lekker met dat T-Mobile gebeuren gister :(
Zit ik een keer in Brussel, wil ik m'n kleine meiden welterusten wensen ...
GR@#$%^& doet dat mobiele ding het niet.
Ik denk nog 'ligt aan het hotel', dus loop ff de straat op, niks -O-
Ik denk verder ... maar dat hielp niks ;)
Belt m'n ega net nadat ik weer bereik heb, zo rond half 11 's avonds.
Storing -O-
Als m'n Monster zo brak zou zijn had ik er even een hartig woordje mee "gesproken" :Y
Jammer dat ik niet met de motor ben trouwens ... is geweldig weer om te rijden ... zit ik binnen ;(

evengoed wel balen Marc dat je het thuisfront niet meer kon bereiken....




ik ga morgen op cursus/introductie in Almere, om 6.15 uur al door :/

vrijdag mn eerste echte werkdaggie *O*
alle paperassen weer gevonden van de Duc, donderdag maar weer eens een stukkie gaan rijden hoop ik :]

here we are!
 
Laatst bewerkt:
evengoed wel balen Marc dat je het thuisfront niet meer kon bereiken....




ik ga morgen op cursus/introductie in Almere, om 6.15 uur al door :/

vrijdag mn eerste echte werkdaggie *O*
alle paperassen weer gevonden van de Duc, donderdag maar weer eens een stukkie gaan rijden hoop ik :]

here we are!



Doe je je regenjas aan donderdag?

morgen en donderdag geven ze "lekker" weer op -O-

vrijdag droog en bewolkt, zaterdag/zondag zomer *O*
 
Doe je je regenjas aan donderdag?

morgen en donderdag geven ze "lekker" weer op -O-

vrijdag droog en bewolkt, zaterdag/zondag zomer *O*

oh -O- serieus?

ik dacht eigenlijk dat na de beving/tsunami en de daarbij behorende problemen bij de kerncentrales in Japan dat we in de eindtijd aan het leven waren en dat er nooit meer regen zou komen... :+

balen... want van het weekend heb ik weer geen tijd, vrouw moet werken voor de centjes (die ik ga uitgeven met motorrijden dit seizoen }) )
 
Hehe nou gezien je bent gestopt met roken hou je toch al snel 31x5€ per maand over = 155 <- kan je toch paar keer mee tanken ;)
 
Cor,

Wees wel voorzichtig, kan niet uit je verhaal opmaken of je de motor live hebt gezien. Er is op dit moment weer een Nigeriaan werkzaam die motoren verkoopt met een beetje schade, lage km en naar het buitenland vertrekt. Meestal stelt hij voor om geld over te maken naar een transport bedrijf( is hij zelf) en wanneer de motor bij je op de stoep staat betaald de vervoerder hem.........uiteindelijk krijg je geen motor en staat je geld bij hem op zijn rekening................

groet Frank.

Nee ik heb de motor nog niet live gezien, maar ik heb vandaag gebeld naar ducati antwerpen en de motor staat dus echt wel bij hen en de naam van de verkoper klopt ook. Nu maar snel een antwoord van de verkoper krijgen zodat ik eens een kijkje kan gaan nemen. De schade is trouwens gekomen door een valpartij zei de man van ducati antwerpen. Als de enige schade de schade is die de verkoper zei dan heeft de monster er maar weinig aan over gehouden, gelukkig maar. Kan er trouwens iets scheef of krom gegaan zijn (vork, kader,...) en hoe ,kan je dit zien/merken?
 
Ik rij volgens mij 250 km op een volle tank met mijn monster 900... Is er wel 1 met een injectie....

250 :o Ik heb niet verder durven gaan dan 180 km.
Op de snelweg heb ik 1:15,6 gehaald en binnendoor laatst 1:11 (heuvelland met duo)
Is de inhoud van de tank nu 15 liter incl. of excl. de 3.5 liter reserve?
 
Hehe nou gezien je bent gestopt met roken hou je toch al snel 31x5€ per maand over = 155 <- kan je toch paar keer mee tanken ;)

zoveel rookte ik nou ook weer niet hoor... maar de helft zal ik zeker wel overhouden, dat is dan wel onderhoud + verzekering mee gedekt hoop ik ongeveer *D
 
180km... 50km eerder gaat de lamp aan op mn s4r.....

Aangezien mn duc nog in winterslaap is nog met de tweetakt gereden.
een monster 600 dacht die is op de brommer, dat ben ik ook maar daarna de A20 op.
vol gillende Arrows , niet meer gezien.. Kuip is dan ook wel lekker.

Van het weekend de rode hoer wakker maken..
 
250 :o Ik heb niet verder durven gaan dan 180 km.
Op de snelweg heb ik 1:15,6 gehaald en binnendoor laatst 1:11 (heuvelland met duo)
Is de inhoud van de tank nu 15 liter incl. of excl. de 3.5 liter reserve?

kanonnen! Als ik ga gummen hier in de buurt (of Doel *D ) haal ik amper 110 km...
snelweg misschien 170 maar dan echt op hoor! :/
 
250 :o Ik heb niet verder durven gaan dan 180 km.
Op de snelweg heb ik 1:15,6 gehaald en binnendoor laatst 1:11 (heuvelland met duo)
Is de inhoud van de tank nu 15 liter incl. of excl. de 3.5 liter reserve?

Ongeveer bij de 235 a 250 gaat het lampie branden... Dan ga ik pas tanken Het verschil zit hem in de binnuhdoor of snelweg
 
Net nog een mooi rondje gemaakt, blijft toch kicken om vanaf stilstaand vol op het gas weg te gaan en dat hij dan nog zelfs in zijn drie in de ketting klimt. Wat een gevoel, boys will be boys !!!!!! :]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan