Het DUCATI MONSTER Topic *deel 36*

Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo,
Ik ben van plan om een monster 600 of 620 te gaan kopen.
Maar weet niet of het verstandig is om een oudere 600 rond 1995-1999 te kopen, ivm met onderhoudskosten
Heeft iemand veel ervaring met deze machines? of is het verstandiger om iets extra's te betalen voor een 620 uit 2002-2004? met minder kilometers op de teller.
mijn budget ligt rond de 2.500 - 3.000
Verder nog tips waar ik specifiek op moet letten als ik ga kijken voor een monster 600?

alvast bedank!

Voor de onderhoudskosten hoef je het niet te doen...Heb zelf 1,5 maand geleden ook mijn eerste monster 600 gekocht met hetzelfde budget. Voor dat budget zou ik zeker voor een goed onderhouden 600 gaan. Dus onderhoudshistorie is belangrijk, je zult veel 600's tegenkomen met een km stand van rond de 30.000, daarmee moet je zeker navragen of de koppelingsplaten en riemen vervangen zijn. Anders kijk je tegen een eerste grote onderhoudsbeurt van 600 a 700 euro aan en kun je beter even doorsparen voor een 620 :)
Qua rij-eigenschappen is een 620 (van horen zeggen, geen eigen ervaring) zeker de betere, maar dan moet je minimaal 3500 te besteden hebben.
Ik vermaak me overigens prima op mijn 600, echt een heerlijke Duc, echte bochtenvreter!
Veel succes met het maken van een keuze!
 
Voor de onderhoudskosten hoef je het niet te doen...Heb zelf 1,5 maand geleden ook mijn eerste monster 600 gekocht met hetzelfde budget. Voor dat budget zou ik zeker voor een goed onderhouden 600 gaan. Dus onderhoudshistorie is belangrijk, je zult veel 600's tegenkomen met een km stand van rond de 30.000, daarmee moet je zeker navragen of de koppelingsplaten en riemen vervangen zijn. Anders kijk je tegen een eerste grote onderhoudsbeurt van 600 a 700 euro aan en kun je beter even doorsparen voor een 620 :)
Qua rij-eigenschappen is een 620 (van horen zeggen, geen eigen ervaring) zeker de betere, maar dan moet je minimaal 3500 te besteden hebben.
Ik vermaak me overigens prima op mijn 600, echt een heerlijke Duc, echte bochtenvreter!
Veel succes met het maken van een keuze!

Voordeeltjes 620; dubbele remschijf en injectie (vraagteken...)
 
bedankt alvast voor de paar tips!
en het gaat mij niet om de snelheid.. (ben nog beginnend bestuurder dus moet er een 25Kw kitje op hebben) Iemand daar ervaring mee? is de injectie begrensing voor de 620 een stuk duurder?(als deze op de injectie begrenst wordt??)
Heb al een suzuki GSX-R600 k7 gereden.. maar helaas was dat een iets minder succes.
wil nu een mooie motor om rustig ontspannen op te kunnen touren, en naar mijn weten heb ik dan aan een monster wel een mooie brommert.
 
bedankt alvast voor de paar tips!
en het gaat mij niet om de snelheid.. (ben nog beginnend bestuurder dus moet er een 25Kw kitje op hebben) Iemand daar ervaring mee? is de injectie begrensing voor de 620 een stuk duurder?(als deze op de injectie begrenst wordt??)
Heb al een suzuki GSX-R600 k7 gereden.. maar helaas was dat een iets minder succes.
wil nu een mooie motor om rustig ontspannen op te kunnen touren, en naar mijn weten heb ik dan aan een monster wel een mooie brommert.

Heb je aan de Monster idd een prima fiets.
Je kan evt. een dealer bellen om je voor te laten lichten over de kosten van het een en ander.
 
bedankt alvast voor de paar tips!
en het gaat mij niet om de snelheid.. (ben nog beginnend bestuurder dus moet er een 25Kw kitje op hebben) Iemand daar ervaring mee? is de injectie begrensing voor de 620 een stuk duurder?(als deze op de injectie begrenst wordt??)
Heb al een suzuki GSX-R600 k7 gereden.. maar helaas was dat een iets minder succes.
wil nu een mooie motor om rustig ontspannen op te kunnen touren, en naar mijn weten heb ik dan aan een monster wel een mooie brommert.
Een 620 wordt heel simpel op het gashendel begrenst en is officieel. Kosten weet ik niet, is alweer 5 jaar geleden.
 
Kosten voor begrenzing van een 620 waren bij mij na kopen bij dealer gratis. Werd wel bijgezegd dat het voor 5 euro kon.
Is een simpel plaatje dat met 2 schroefjes vastzit.
 
Sinds gisteren nieuwe bandjes eronder liggen...die Michelin Pilot Road 2 bandjes rijden toch een stuk lekkerder dan die Pirelli's die eronder lagen! Man o man, wat reden die dingen toch slecht achteraf gezien.

Heeft er iemand toevallig nog een zwart kuipruitje liggen die je niet gebruikt? En/of een zwarte Bagster tankhoes + tas? Wil er graag eentje overnemen!
 
Sinds gisteren nieuwe bandjes eronder liggen...die Michelin Pilot Road 2 bandjes rijden toch een stuk lekkerder dan die Pirelli's die eronder lagen! Man o man, wat reden die dingen toch slecht achteraf gezien.

Heeft er iemand toevallig nog een zwart kuipruitje liggen die je niet gebruikt? En/of een zwarte Bagster tankhoes + tas? Wil er graag eentje overnemen!

Waren de oude banden een beetje vierkant geworden?
 
Ja inderdaad, ik maak best wel wat snelweg kilometers, plus nog beginnend motorrijder dus ik haal nog niet het maximale uit mijn bochtwerk.

Merk in ieder geval dat de voorband nu minder aan het zoeken is, vooral als de Pirelli's nog koud waren was dat nogal eens het geval. En daarnaast 'val' ik nu minder de bochten in! :)
 
Nou t word 9graden, brrrrr



Morgen koudste zomerdag

Morgen verwacht Meteo Consult voor De Bilt een maximumtemperatuur van afgerond 11 graden. De laatste keer dat het zou koud was, was 21 jaar geleden op 3 juni 1991. Toen werd het precies 11,3 graden. Mocht het kwik morgen onder 11,1 graden blijven, een zeer reële mogelijkheid, dan is het de koudste zomerdag in 37 jaar tijd (3 juni 1975 werd het niet warmer dan 10,7 graden). Blijft de temperatuur onder die 10,7 graden, dan komt 15 juni 1971 in zicht (9,9 graden) en kunnen we spreken van de koudste zomerdag in tenminste 41 jaar. Het absolute zomerrecord is overigens van 2 juni 1953. Toen werd het in De Bilt niet warmer dan 9,2 graden.


:? ;(
 
Laatst bewerkt:
Sinds gisteren nieuwe bandjes eronder liggen...die Michelin Pilot Road 2 bandjes rijden toch een stuk lekkerder dan die Pirelli's die eronder lagen! Man o man, wat reden die dingen toch slecht achteraf gezien.

Heeft er iemand toevallig nog een zwart kuipruitje liggen die je niet gebruikt? En/of een zwarte Bagster tankhoes + tas? Wil er graag eentje overnemen!

ik heb een zwarte en een carbon, zeg het maar; doe maar een bod (via PM graag en die staat bij jou niet aan...)



goeienavond iedereen...

ik lees nog wel mee hoor, ben alleen niet zo spraakzaam :$

btw. mn zwarte monster is niet meer ;)
 
Laatst bewerkt:
Idd brrrr, kheb een ritje in Zeeland gepland met een groepje. Hoop dat we het droog houden.


als je nog op z-vl kom, kom dan ff langs in de buurt, ik kan wel niet mee op de moto, maar misschien ff een meet ergens bakje koffie ofzo

sms me maar anders op mn werkGSM: 06acht39zeven744vijf
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan