Of ze spuiten hem geel ook heel bijzonderVroeger waren er veel mensen die wat bijzonders van hun monster probeerden te maken
Tegen woordig vinden ze Rizoma al gedurfd en rijden ze naar de dealer om er een nieuw stuurtje op te schroeven
Vroeger waren er veel mensen die wat bijzonders van hun monster probeerden te maken
Tegen woordig vinden ze Rizoma al gedurfd en rijden ze naar de dealer om er een nieuw stuurtje op te schroeven
Volgens mij heb ik zo'n stuur nu op mn S4RS zitten. Ik heb bij Scarpa gevraagd het stuur te bestellen wat zo dicht mogelijk bij het origineel zit.
Tov origineel komt deze net ietsje dichter naar je toe. Dit heeft met name met de hoek te maken. De uiteinden staan wat schuiner naar binnen, dus je handen staan ook net iets anders op het stuur.
Als je echt origineel wilt blijven kun je ook een stuur bestellen van de Diesel uitvoering van de monster. (dacht ik) Daaraan is bijna alles zwart en nog te leveren door Ducati.
Mbt je stuurgewichten, geen idee.. ik heb gelijk alles van Rizoma er maar op laten zetten. Succes iig!
Goedenmiddag allen,
sinds kort rijd ik met open hoge Termignoni's op mn 620
hiervoor reed ik met standaard uitlaten en reed ik met oordoppen in( alpine party plugs), tegen windruis en wat rust.
deze ben ik helaas kwijt, sinds dien rijd ik dus met in-ear oortjes, alleen is dit toch 3x niks.
het geluid is geweldig mooi natuurlijk, maar ik kom telkens met "doffe" oren van de motor af als ik langer dan een half uur gereden heb.
iemand een aanrader voor goede oordoppen? heb geen DB killers (en zit ook geen voorbereiding voor op) dus wil eerst deze optie proberen.
Haha,of een ander setje handles of knippers erop laten zetten door de dealer
Aan de andere kant leende de oude Monster zich meer voor een verbouwing.
Ik heb er ook een Rizoma stuur op gehad maar had dan na een half uur rijden geen gevoel meer in mijn handen ook niet na het diverse keren te hebben versteld daarom het std stuur zwart gemaakt en terug gezet daarna nergens last van.
Heb je toen wel eerst geprobeerd om andere stuurgewichten te plaatsen. Gewicht van het stuur is anders, dus trillingen komen anders door..
Moet zeggen dat ik er nog geen last van heb gehad.
Hallo,
Hierbij wil ik mij voorstellen:
Ik ben Wouter, 25 jaar en mag volgende week mijn Rijbewijs ophalen.
Ik ben opzoek naar mijn eerste motor en mijn hard is gevallen voor een Ducati Monster 620.
Nu kom ik deze tegen op Marktplaats:
http://www.marktplaats.nl/a/motoren...651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=3
Als een jaar na een ongeluk de kilometer teller en snelheidsmeter het niet doen, zou je het dan vertrouwen?
En wat vinden jullie verder van deze motor voor deze prijs?
Het aanpassen van mijn monster begint op zijn einde te lopen. Denk ik. Maar aan de andere kant, dat heb ik al meerdere malen gedacht in de afgelopen jaren...
[afbeelding]
En met nogmaals grote dank aan Superduc Again voor het over kunnen nemen van zijn voorspatbord
Even een vraagje voor de kenners.
Vandaag wilde ik een stuk gaan rijden met een collega (chilipepper). Hij heeft een Ducati Monster 750.
Op de vorige pagina gaf hij al aan problemen te hebben met de koppeling en die zijn er dus nog steeds.
De motor is terug geweest naar de garage waar bleek dat er verkeerde en universele platen in zaten.
Nu dus wel originele platen geplaatst en de koppeling werkt weer tenminste totdat de motor warm is.
De koppeling begint dan te slippen en wat later pakt ie helemaal niet meer. De motor komt niet van zijn plek af zelfs.
Wat mij opvalt is dat de koppeling redelijk zwaar gaat en als hij het nog doet wat laat aangrijpt.
De koppelingsvloeistof is ook vervangen.
Iemand enig idee wat er aan de hand is?
De motor staat nu bij mij in de garage omdat er niet meer mee gereden kon worden en zal weer terug moeten.
Ik vind het een raar probleem en denk eigenlijk dat er iets anders aan de hand is. Platen zijn nieuw en de oude waren ook niet echt versleten.
Weet iemand de naam van het stadslampje in de koplamp van de Ducati Monster series 1999-2006?
De grote is H4, de kleine is defect geraakt maar heb geen idee wat voor lampje het is. (ik ben op dit moment buiten het bereik van de koplamp en het lampje om te controleren wat er op staat)
Geen idee, er zitten nu originele platen in van het juiste type. Zou het iets te maken kunnen hebben met de vloeistof? Als die warm wordt of zo en dan de koppeling in drukt.
Wat mij opvalt is dat de koppeling redelijk zwaar gaat en als hij het nog doet wat laat aangrijpt.
De koppelingsvloeistof is ook vervangen.
Niet slecht , best goed zelfs