Het Ducati Monster Topic *Deel 42*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ook dit is een bekend probleem bij de eerdere type's. Kijk even of de min kabel van de accu goed aan het frame vast zit (en natuurlijk aan je accu). Als dit zo is, dan is er nog een optie om dikkere accukabels te monteren. Op een ander forum kan je die tegen een leuke prijs bestellen. Vaak is dit de oplossing, maar je krijgt van mij geen garantie ;) .

ducatifora.com - Aanmelden

Succes
 
Ik heb waarschijnlijk de spanningsregelaar kapot, accu word veel te heet en hij als je hem boven stationair laat lopen piek de accu ruim boven de 14. Maar nu vind ik wel overal spanningsregelaars voor de 600/750/en 1000 monsters, maar ik zie nergens de 916 erbij staan. Weet iemand of die uitwisselbaar zijn? Of heeft de 916 een geheel eigen?
 
Ik ga zometeen mijn monster 1200 ophalen.
Weet iemand of er ergens een standaard aansluiting voor gps op deze machine zit of kan ik hem alleen maar rechtstreeks op de accu aansluiten.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt Motorhopper, ik zal eens vragen of ze dat bij de garage al gedaan hadden bij de opknapbeurt, had namelijk 7 jaar stilgestaan.
Vanmorgen ging ik tanken en wou hij na het tanken moeilijk starten, haast of de accu leeg is.

Afstellen doet bijna geen 1 garage ( biggelaar en Henk de Boer Ducati wel maar alleen op verzoek hoort niet bij een grote of kleine beurt ) ,alleen het co en synchroon stellen

Ik ga altijd naar jeroen van der meer, maar nu met de duc zou ik toch biggelaar kiezen gezien de goede ervaring van de mensen hier.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij niet je kan hem op de accu aansluiten.

Er schijnt linksvoor bij het frame een stekkertje te zitten dat geschakelt wordt door het contactslot en bedoeld is voor optionele handvatverwarming.
Daar kun je de gps op aansluiten.
Dit weekend maar 's kijken.
 
Hallo, ik heb een vraagje. Gister de monster opgehaald (m750 '98) vanwege nieuwe koppelingsplaten. Toen ik aanreed kom ik bijna niet opschakelen. De koppeling krijg ik ook niet meer volledig ingeknepen. Hij pakt 'm vrij snel op bij minimaal inknijpen. Knijp je tot de handvat dan schakelt hij niet. Weet iemand wat dit kan zijn. Monteur vond het normaal en dacht aan inwerken van nieuwe platen. Ik heb dit nog nooit meegemaakt, ook niet bij eerdere motoren. Volgens de factuur zijn alle vloeistoffen gecontroleerd/vervangen ivm grote beurt. Moto Puro had even geen tijd vanmorgen voor hun mening. Ik ben nu een beetje gewend maar ik weet niet of dit schadelijk is...
 
Laatst bewerkt:
Een koppeling moet je altijd helemaal inknijpen tijdens het schakelen (of helemaal niet, maar dat is weer een ander verhaal :) . Als je dan niet kan schakelen klopt er iets niet en moet de monteur dat probleem oplossen. Hij heeft er tenslotte aan gesleuteld. Heeft hij de afstelling van de koppelingshendel verandert, heeft hij de koppelingsvloeistof vervangen, etc. etc. Hij hoort dat te weten. Iets anders dan teruggaan zal ik niet kunnen verzinnen.
 
Idd terugaan, heb laatst zelf me platen gedaan en met als gevolg iets minder gerammel en hij komt wat eerder op , precies zo als het hoort :]

Als er lucht in je koppeling systeem zit werkt de boel niet goed, daar denk ik dat je het probleem moet zoeken. de platen zelf is kinderspel als die daar iets fout aan gedaan heeft moet die vent ander werk zoeken :')
 
Laatst bewerkt:
Snelle vraag: ik wil graag een mooier stuurtje op de M900ie van 2002 zetten. :]

Liefst mat zwart, heeft er iemand een aanrader? :? Ik wil de zitpositie niet al teveel veranderen, hooguit een tikje hoger(max 1a2cm) of dichterbij (max 1a2cm).

Ik ken de type nummers niet zo goed van bijvoorbeeld rizoma / cnc racing / andere merken.

Is dit wat?
Universal Handlebars by Rizoma Bikes Accessories -
Passen de originele stuurgewichtjes dan nog?
 
Laatst bewerkt:
Snelle vraag: ik wil graag een mooier stuurtje op de M900ie van 2002 zetten. :]

Liefst mat zwart, heeft er iemand een aanrader? :? Ik wil de zitpositie niet al teveel veranderen, hooguit een tikje hoger(max 1a2cm) of dichterbij (max 1a2cm).

Ik ken de type nummers niet zo goed van bijvoorbeeld rizoma / cnc racing / andere merken.

Is dit wat?
Universal Handlebars by Rizoma Bikes Accessories -
Passen de originele stuurgewichtjes dan nog?


Als je tevreden bent over je zitpositie en je wil niets of bijna niets veranderen gewoon je originele stuur laten poedercoaten evt kan je dan met een spacer of rizer de hoogte nog iets aanpassen.
 
Morgen in de monsterdag 2016 in Heinenoord. Nu zit het weer alleen niet echt mee zeggen de vooruitzichten. Gaan er hier nog mensen naar de monsterdag dit jaar?
 
Morgen in de monsterdag 2016 in Heinenoord. Nu zit het weer alleen niet echt mee zeggen de vooruitzichten. Gaan er hier nog mensen naar de monsterdag dit jaar?
Ik ben op zich wel van plan om te gaan, maar gezien de vooruitzichten is de kans groot dat ik thuis blijf.
 
Te koop aangeboden Monster 1100 evo uit 2012 met slechts 10.900 km
Kleur diamantzwart met grijze striping heb er een ander stuur opgezet (rizoma)
Motor in 2015 gekocht bij affetto ducatidealer reden dat ik hem verkoop is dat ik te weinig tijd meer heb om er mee te rijden.
Ik wil er 8500 e voor hebben
Heb je interesse of weet je iemand die een mmoie ducati zoekt mail me dan naar t.bousche@hotmail.nl of stuur een pb tje
 
Het was best mooi weer tijdens de Monsterdag 2016 afgelopen zondag. Leuke opkomst ondanks de voorspellingen.

2016-09-04-12a.jpg
 
Het was best mooi weer tijdens de Monsterdag 2016 afgelopen zondag. Leuke opkomst ondanks de voorspellingen.

[afbeelding]


Die Monsterdagen hebben hun beste tijd wel gehad.

Is al 12 jaar plus iedere keer het zelfde.

Geldt ook voor in België.

Trouwens a.s. zondag is het Monsterdag in België.
 
Weet iemand de naam van het stadslampje in de koplamp van de Ducati Monster series 1999-2006?

De grote is H4, de kleine is defect geraakt maar heb geen idee wat voor lampje het is. (ik ben op dit moment buiten het bereik van de koplamp en het lampje om te controleren wat er op staat :P )
 
Die Monsterdagen hebben hun beste tijd wel gehad.

Is al 12 jaar plus iedere keer het zelfde.

Geldt ook voor in België.

Ik inderdaad had al een beetje het gevoel van vergane glorie. Zowel hier op het forum als tijdens de monsterdag zelf. En aan (het gemis van) de reacties te horen is het de algemene mening. Nou, dat kan maar duidelijk zijn dan.
 
Snelle vraag: ik wil graag een mooier stuurtje op de M900ie van 2002 zetten. :]

Liefst mat zwart, heeft er iemand een aanrader? :? Ik wil de zitpositie niet al teveel veranderen, hooguit een tikje hoger(max 1a2cm) of dichterbij (max 1a2cm).

Ik ken de type nummers niet zo goed van bijvoorbeeld rizoma / cnc racing / andere merken.

Is dit wat?
Universal Handlebars by Rizoma Bikes Accessories -
Passen de originele stuurgewichtjes dan nog?


Volgens mij heb ik zo'n stuur nu op mn S4RS zitten. Ik heb bij Scarpa gevraagd het stuur te bestellen wat zo dicht mogelijk bij het origineel zit.
Tov origineel komt deze net ietsje dichter naar je toe. Dit heeft met name met de hoek te maken. De uiteinden staan wat schuiner naar binnen, dus je handen staan ook net iets anders op het stuur.

Als je echt origineel wilt blijven kun je ook een stuur bestellen van de Diesel uitvoering van de monster. (dacht ik) Daaraan is bijna alles zwart en nog te leveren door Ducati.

Mbt je stuurgewichten, geen idee.. ik heb gelijk alles van Rizoma er maar op laten zetten. Succes iig!
 
Vroeger waren er veel mensen die wat bijzonders van hun monster probeerden te maken
Tegen woordig vinden ze Rizoma al gedurfd en rijden ze naar de dealer om er een nieuw stuurtje op te schroeven
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan