Het Ducati Monster Topic *Deel 42*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kletskoek.

Geldt zeker niet voor een 2-klepper

ja ik zuig het het me duim je hebt gelijk :')

ik rij een s4r en die loopt pas lekker boven de 4 k

zelfde verhaal met me sv 1000,ze lopen wel ,maar mooi is anders hoort bij een twin
Een 4 cilinder loopt mooi onder de 4000( soepel )

Vriend van me rijd een multistrada 1000 die loopt iets mooier onderin ( 2 klepper )
dus daar heb je gelijk in :)

Dus met soepel bedoel ik als ik volgas geef dat die er als een raket vandoor gaat en niet ffe bokt en dat is toch echt boven de 4000
 
Laatst bewerkt:
Een tweeklepper loopt "maar" iets van 6500toeren dus dat zou dan wel een heel klein werkgebied van het blok worden.Een 14 tands voortandwiel wil ook vaak goed helpen tegen het bokken met name in lage versnellingen,dit kost niet te veel en is simpel te (laten) doen,als dit niet voldoende helpt kun je hem altijd nog af laten stellen op de bank.

8500 toeren atans de multi 1000 mijn 4 klepper stopt bij 9800 maja kom daar haast nooit schommel beetje tussen de 4500-7500 is zat :]
 
Laatst bewerkt:
Mijn Monster 620 IE S is te koop. Ik heb weer een supermoto gekocht, en heb geen ruimte voor 2 motoren helaas.

De Monster is uit 2002 en heeft 47.000 gelopen. Hij loopt als een klok en alles werkt naar behoren. Er worden nog 2 carbon pijpen op gemonteerd en een rapid bike op geïnstalleerd.

Kleppen zijn net gesteld en de distributieriem is pas vervangen. Ook zijn alle vloeistoffen vervangen zeer recent (behalve voorvorkolie). De gehele onderhoudshistorie zit erbij, alsmede een werkplaatshandboek, onderdelen handboek, extra sleutel, moedersleutel, pasje om extra sleutels te laten maken etc. Ook zitten de standaard pijpen er nog bij.

Op de tank zitten 2 deukjes en op het stuurkuipje 2 schaafplekjes. 1x rechtsom gevalen bij vorige eigenaar, 1x schuivertje linksom door mij O-) ) Deze schoonheidspuntjes kunnen voor meerkosten nog opgeknapt worden. Rest van de motor is gewoon knap.

Starten en lopen. Mocht iemand interesse hebben, stuur een PM :)
 
Laatst bewerkt:
Dank je,
Ik ben zó blij eindelijk na zoveel jaar weer een duuc te hebben.
Ik kan ook niet wachten om hem op te halen.
full
 
Je weet wat ze zeggen over Ducati....

Gelukkig viel het mee. Vriendin onderweg naar haar werk, aan het einde van de dag wou ze weer vertrekken maar motor kwam niet voor of achteruit. Remmen volledig vast op de schijf, na wat googlen aantal dingen geprobeerd maar helaas. uiteindelijk de vloeistof er uit laten lopen en toen kwam de schijf weer los van de schijf (nadat ze er af gehaald waren en de blokken zijn teruggeduwd). maar nu natuurlijk geen druk meer (logisch) Iemand enig idee hoe het kan dat de blokken vastgeknepen waren?

Gisteren de motor met trailer opgehaald. Motor staat nu weer in de garage en ga het remmensysteem volledig reviseren. e.e.a. was in de aanbieding dus olie, filter, bougies er ook achteraan.

[afbeelding]


Nou ik ben er achter en de motor rijdt weer als een zonnetje.

Had de remhandels vervangen door aftermarket remmers voor een beter look. bleek dus dat er zo een draai schroef in zit die je kan verstellen. die zat te strak en waardoor de motor continue beetje bleef remmen en uiteindelijk volledig vast zat.

Bijzondere hieraan is, we hebben er ongeveer 60KM mee gereden voordat dit voor kwam. en als de schroef helemaal uit gedraaid was pakte hij het nog steeds niet zoals het hoort.

Vergelijk ik deze schroefjes met de oude remmers, blijkt bij de oude nog een extra (denk 2mm) gaatje in te zitten zodat het pinnetje hierin valt. |(

Oude remmers er weer op en toen kwam de druk weer op (met een hydrolische pomp van de motorzaak)

voordeel van dit ''ongelukje'' de volledige remmen zijn gereviseerd en de motor heeft direct een volledige beurd gekregen
 
Mocht er iemand een gebruikte (eind) demper weten voor een monster 1200....
Liefst Termignone
full
 
Ik zag een een originele van een R op Ebay staan maar ja...wel mooi zwart
 
Laatst bewerkt:
Vanwege een geplande trip naar het buitenland met mijn S2R 1000 graag jullie suggesties.
Het gaat vooral om zaken die het toeren wat aangenamer moeten maken.

- banden: tips voor merk en type
- scherm: iemand ervaring met een hogere (toer) scherm(pje)?
- buddy: ervaringen met andere zit of gelkussen e.d.?
- tank- en zadeltas of andere bagage oplossingen?
- andere handige tips?

Alvast bedankt!
Groet Michiel
 
Laatst bewerkt:
Phoeh ik heb mijn K1200r met koffers en al de deur uit gedaan juist omdat ik klaar ben met buitenland tripjes.
De Duuc gaat eventueel mee op een motor aanhangertje.
Ik heb al veel bagagemogelijkheden gezien voor de Monsters maar ga je alleen of moet er nog iemand achterop?
Voor mijn vrouw maar als rijder kun je ook baat hebben bij een Airhawk zitkussen onder je kont.
Verkopen ze oa bij motozoom.
Ik zweer bij die bagster tank overtrekhoezen met de tanktas erop.
Voot de lange stukken kan het lekker zijn als je ergens plek hebt voor extra voetsteunen zodat je lekker de poten onder het rijden kunt strekken.
 
Laatst bewerkt:
Vanwege een geplande trip naar het buitenland met mijn S2R 1000 graag jullie suggesties.
Het gaat vooral om zaken die het toeren wat aangenamer moeten maken.

- banden: tips voor merk en type
- scherm: iemand ervaring met een hogere (toer) scherm(pje)?
- buddy: ervaringen met andere zit of gelkussen e.d.?
- tank- en zadeltas of andere bagage oplossingen?
- andere handige tips?

Alvast bedankt!
Groet Michiel
Heb net een tripje van 3600km in een week gedaan met een s2r.Geen kuipje en het originele zadel,roltas achterop.
De laatste dag 1000km gedaan,gaat prima *D
Banden:iig een setje verse :+
 
Dank voor de tips!
@Duccorse: hoeft niemand achterop (lijkt me overigens een kwelling voor de duo).
@Texoot: dat zijn afstanden op een Monster, Respect! Goed te weten. Nog een bandentip?
Ik lees goede berichten over de Pirelli Angel GT.
 
Laatst bewerkt:
Pirelli Angel gt superband!!!
Ben zelf altijd van de Bridgestones geweest maar die Pirelli Gt's vorig jaar eronder gezet ( wel de zwaarste uitvoering ivm gewicht Bmw k1200R met 3 grote koffers, tanktas en duo) en zo 5000km rondje zuid Europa gestuurd.
Lage temperaturen, sneeuw in de hoge passen en in Kroatie weer hele hoge temperaturen en maakt die banden niks uit.
En ook met dat ding incl alles aan boord werd er echt niet zuunig gestuurd!
Eenmaal thuis tot mijn verbazing de banden niet eens halverwege versleten.
Dat heb ik anders meegemaakt.
 
Goedenavond allemaal,

M900 loopt nog steeds niet helemaal lekker, maar in ieder geval zeker goed genoeg om te gebruiken dagelijks.
Wat ik nog dacht waarom bij wat lastig rijdt in de lagere toeren, en met name wat bokkig, kan dit te maken hebben met het feit dat (moet dit nog uitzoeken) de kleppen te lang niet gesteld zijn?
Mijn oom (oude eigenaar) was onder de indruk dat dit voor het stallen gebeurd was, maar stel dat dit niet zo is, kan het er ook mee te maken hebben?
 
Dank voor de tips!
@Duccorse: hoeft niemand achterop (lijkt me overigens een kwelling voor de duo).
@Texoot: dat zijn afstanden op een Monster, Respect! Goed te weten. Nog een bandentip?
Ik lees goede berichten over de Pirelli Angel GT.

Moet er wel bijzeggen dat die 1000km de terugweg was *D Paard ruikt de stal....
Banden is heel persoonlijk,ik rijd al jaren met Michelin Pilot Powers.
 
Goedenavond allemaal,

M900 loopt nog steeds niet helemaal lekker, maar in ieder geval zeker goed genoeg om te gebruiken dagelijks.
Wat ik nog dacht waarom bij wat lastig rijdt in de lagere toeren, en met name wat bokkig, kan dit te maken hebben met het feit dat (moet dit nog uitzoeken) de kleppen te lang niet gesteld zijn?
Mijn oom (oude eigenaar) was onder de indruk dat dit voor het stallen gebeurd was, maar stel dat dit niet zo is, kan het er ook mee te maken hebben?

>>>>carburateurs afstellen en synchroon zetten<<<< ik heb al 7 x me motor laten afstellen(injectie) en 2 carburateur fietsen zelf gedaan
Ik zuig het niet uit me duim.
Na het Kleppen stellen kan die iets beter starten ( kan hoeft niet ), en kan iets beter lopen maar niet wat jij beschrijft.
ik merk nooit verschil na het stellen atans
 
Laatst bewerkt:
Bedankt Motorhopper, ik zal eens vragen of ze dat bij de garage al gedaan hadden bij de opknapbeurt, had namelijk 7 jaar stilgestaan.
Vanmorgen ging ik tanken en wou hij na het tanken moeilijk starten, haast of de accu leeg is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan