Het Ducati Monster topic *deel 43*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nounou , er is een tijd geweest dat monsters verbouwd werden naar eigen smaak
Tegenwoordig vind men het gedurft als ze er een andere spiegel op zetten
Een voorschijf kan ook bewust zijn , pieter heeft dat ook op zijn glim machine, monster gaat er nog sneller van sturen
Er is best wat geld uit gegeven ( frame gespoten en een hele dure tellertjes)
 
Mijn vriendin van 1.62 rijdt een Monster 620 i.e. uit 2004, ook een van de weinige motoren waar ze op ging passen. Dit gaat ook prima en kan goed bij de grond.

Tevens haar motor gekocht met 48.000 op de teller en je komt hier enkel wat standaard slijtage zaken tegen. (bougies, olie, filter, uitgedroogde rubberen kabels) Had de motor met grote beurt en stalen remleidingen afgeleverd gekregen, Wat jaren later en geloof ik 58.000km op de teller nog steeds dik tevreden.
:t thanks, dit soort ervaringen zocht ik.
 
:t thanks, dit soort ervaringen zocht ik.

Oh, En het complete teller unit was vervangen bij aflevering omdat hij de kilometers niet meer goed registreerde en de plastic glaasjes waren uitgedroogd en gebarsten met veel vocht als resultaat.

Nu is het net of de motor 10.290km op de teller heeft. Maar ook keurig bij aflevering geregeld.
 
Nounou , er is een tijd geweest dat monsters verbouwd werden naar eigen smaak
Tegenwoordig vind men het gedurft als ze er een andere spiegel op zetten
Een voorschijf kan ook bewust zijn , pieter heeft dat ook op zijn glim machine, monster gaat er nog sneller van sturen
Er is best wat geld uit gegeven ( frame gespoten en een hele dure tellertjes)

Eigenlijk ben ik het hier best wel mee eens. De radicale verbouwingen van vroeger zie je steeds minder.
En inderdaad - op mijn 900 heb ik jaren lang met één schijf rondgereden. Was dan weliswaar een gietijzeren brembo met een monoblock klauw, maar toch.

Hoe dan ook, als je maar lol hebt op je Monster, toch ?
 
Eigenlijk ben ik het hier best wel mee eens. De radicale verbouwingen van vroeger zie je steeds minder.
En inderdaad - op mijn 900 heb ik jaren lang met één schijf rondgereden. Was dan weliswaar een gietijzeren brembo met een monoblock klauw, maar toch.

Hoe dan ook, als je maar lol hebt op je Monster, toch ?

Is inderdaad ook maar net hoeveel geld de betreffende persoon er aan uit wilt geven. Vaak wordt overspuiten al gelinkt aan schade. Maar kan net zo goed een liefhebber zijn van ''iets wat niemand heeft''

Misschien moeten we even een rondje ''poseren'' om herinnerd te worden aan de radicale verbouwingen (of in ontwikkeling tot) :Y
 
Is inderdaad ook maar net hoeveel geld de betreffende persoon er aan uit wilt geven. Vaak wordt overspuiten al gelinkt aan schade. Maar kan net zo goed een liefhebber zijn van ''iets wat niemand heeft''

Misschien moeten we even een rondje ''poseren'' om herinnerd te worden aan de radicale verbouwingen (of in ontwikkeling tot) :Y

In deel 42 pagina 1 stond ik als eerste in de lijst. Welke overigens nog steeds in mijn bezit is.
Voor de "nieuwelingen": Full floaters, brembo racing cnc klauwen, 900ss voorvork met aangepaste binnenkant, andere teller (StackST700), Pistal big bore hoge compressie zuigers (944 cc), andere nokkenassen, geflowde koppen, Keihin FCR 41 mm carbs, Uitlaten ala een 888, enkelzijdige achterbrug en zo vast nog wel een paar dingetjes. Of dit radicaal is weet ik niet.

http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/364121/Het-Ducati-Monster-Topic-Deel-42-1.html

GroteFoto-74VGAFZF.jpg


Groeten Boy
 
Ik vind hem ronduit schitterend, geen overbodige opsmuk maar prestatiegerichte upgrades. Als mijn 900 daar ook maar een beetje bij in de buurt komt ben ik een gelukkig mens. Verder dan een 944-setje en S4-schijven kom ik momenteel niet... =)
 
In deel 42 pagina 1 stond ik als eerste in de lijst. Welke overigens nog steeds in mijn bezit is.
Voor de "nieuwelingen": Full floaters, brembo racing cnc klauwen, 900ss voorvork met aangepaste binnenkant, andere teller (StackST700), Pistal big bore hoge compressie zuigers (944 cc), andere nokkenassen, geflowde koppen, Keihin FCR 41 mm carbs, Uitlaten ala een 888, enkelzijdige achterbrug en zo vast nog wel een paar dingetjes. Of dit radicaal is weet ik niet.

http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/364121/Het-Ducati-Monster-Topic-Deel-42-1.html

[afbeelding]

Groeten Boy


Vooral de positie van de uitlaten zijn bijzonder mooi! Volgends mij gaat Radicaal nog weer een paar stappen verder maar deze mag er zeker zijn :9~
 
Ben ik de enige die de aanbevolen speling op de ketting van de 796 bizar veel vindt ?
6cm, ik kan hem met gemak tegen de achterbrug aan houden.

Lijkt mij niet de bedoeling toch ?
 
oioi. Ik ben nieuw hier maar zit met een dringende vraag. Allereerst ik ben Roy. 32 woonachtig in Zeeuw vlaanderen samen met mn vrouw en zoontje van 3. Dagelijks hou ik mij bezig met aan een groot stuur te draaien als chauffeur bij een aannemingsbedrijf in hetzelfde zeeuwse. Ikzelf ben in het bezit van een KTM Superduke 990 van 2009. zwart met oranje en een hoop extras. En de baas des huizes is in het bezit van een Ducati M600 uit 1996. Rood 23000km overgenomen van de eerste eigenaar dus een puik motortje voor de vrouw. Nu het volgende gezeik/dilemma:

Ik ben opzich vrij technisch aangelegd en niet te onhandig. bedoel onderhoudt doe ikzelf. Aan mijn eigen motor heb ik alles gedaan van koplampaanpassing tot een hoop rommel om vermogen te creeeren... jaja meer vermogen :p.

bij de Duc had ik last van een slippende koppeling. Zakte terug bij het gasgeven en pakte later weer op enz enz. Nou ik niet te benauwd en te kreupel.... dat ding op de hefbrug gezet afgelopen winter en sleutelen maar. Riempjes vervangen, nieuwe pantoffels eronder, koplamp vervangen want die was volledig wit uitgeslagen.

Onderdelen besteld voor het vervangen van de koppelingsplaten, navraag gedaan. Platen alleen was goed, drukveren niet echt de moeite. Ik op mlmparts dus gekeken en de hele boel besteld volgens bouwjaar en motortype. Een kind kan de was doen. Eindelijk alles binnen.... eerste punt, een oliefilter met een deuk in, niet goed. Vervolgens had ik een koppelingsdekselpakking in mijn handen wat nog op het karton en in de folie zat maar gescheurd was, daar koop ik geen nieuwe voor, dus dat hebben ze vervangen allemaal. De koppelingsplaten waren wel in orde leek mij. Ferodo, er van uitgaand dat imitatie en origineel niet perse hetzelfde hoeft te zijn, zolang het maar dezelfde werking heeft. Spullen gemonteerd met natuurlijk een oliebad want dit type heeft nog de natte koppeling. Stukje gereden en bij het vertrekken vanaf stilstand een akelig slippend geluid vanuit de koppeling.

ivm tijdsgebrek en werk heb ik de motor uiteindelijk weggebracht naar MCT Terneuzen, waarschijnlijk door menig ducatist bekend, en die trok het deksel eraf zaterdag en toen kwam er een fijne verrassing.... Volgens johhny hebben ze mij koppelingsplaten voor een droge koppeling gestuurd. Degene die ik kreeg zijn platen met grote lappen voering en lichtgeel/koperkleurige voering. Degene die er nu zijn ingegaan zijn donker van kleur een allemaal kleine blokjes voering op de platen.. Enkel is nu mlm parts niet direct aanwezig blijkbaar. Ik heb het hun voorgeschoteld. alle gegevens tot chassisnr doorgegeven en hun hebben dit naar hun leverancier verzonden en die zegt dit zijn de platen die erin horen. Terwijl een Duc specialist met een hoop ervaring en een naam zegt dat dit niet de goede zijn. En de motor rijdt nu echt als een zonnetje

mijn vraag na dit lange stuk tekst... hebben jullie ooit platen op een M600 gemonteerd van ongeveer dat bouwjaar en zoja welke platen zitten er in jullie natte koppeling. Want wie moet ik nu geloven, aangezien ik toch verhaal wil halen. MCT 400 ballen na dit te vervangen, MLM 215 euro voor een setje 'niet goed geleverde' platen.

Wat een lap, maar hopelijk kunnen jullie mij helpen want dit is gewoon frustrerend.
 
Ik zal blindelings voor MCT gaan. Daar zit een ongelooflijke kennis en die zitten niet te wachten op een slechte reputatie voor een paar koppelingsplaten.

Succes
 
oioi. Ik ben nieuw hier maar zit met een dringende vraag. Allereerst ik ben Roy. 32 woonachtig in Zeeuw vlaanderen samen met mn vrouw en zoontje van 3. Dagelijks hou ik mij bezig met aan een groot stuur te draaien als chauffeur bij een aannemingsbedrijf in hetzelfde zeeuwse. Ikzelf ben in het bezit van een KTM Superduke 990 van 2009. zwart met oranje en een hoop extras. En de baas des huizes is in het bezit van een Ducati M600 uit 1996. Rood 23000km overgenomen van de eerste eigenaar dus een puik motortje voor de vrouw. Nu het volgende gezeik/dilemma:

Ik ben opzich vrij technisch aangelegd en niet te onhandig. bedoel onderhoudt doe ikzelf. Aan mijn eigen motor heb ik alles gedaan van koplampaanpassing tot een hoop rommel om vermogen te creeeren... jaja meer vermogen :p.

bij de Duc had ik last van een slippende koppeling. Zakte terug bij het gasgeven en pakte later weer op enz enz. Nou ik niet te benauwd en te kreupel.... dat ding op de hefbrug gezet afgelopen winter en sleutelen maar. Riempjes vervangen, nieuwe pantoffels eronder, koplamp vervangen want die was volledig wit uitgeslagen.

Onderdelen besteld voor het vervangen van de koppelingsplaten, navraag gedaan. Platen alleen was goed, drukveren niet echt de moeite. Ik op mlmparts dus gekeken en de hele boel besteld volgens bouwjaar en motortype. Een kind kan de was doen. Eindelijk alles binnen.... eerste punt, een oliefilter met een deuk in, niet goed. Vervolgens had ik een koppelingsdekselpakking in mijn handen wat nog op het karton en in de folie zat maar gescheurd was, daar koop ik geen nieuwe voor, dus dat hebben ze vervangen allemaal. De koppelingsplaten waren wel in orde leek mij. Ferodo, er van uitgaand dat imitatie en origineel niet perse hetzelfde hoeft te zijn, zolang het maar dezelfde werking heeft. Spullen gemonteerd met natuurlijk een oliebad want dit type heeft nog de natte koppeling. Stukje gereden en bij het vertrekken vanaf stilstand een akelig slippend geluid vanuit de koppeling.

ivm tijdsgebrek en werk heb ik de motor uiteindelijk weggebracht naar MCT Terneuzen, waarschijnlijk door menig ducatist bekend, en die trok het deksel eraf zaterdag en toen kwam er een fijne verrassing.... Volgens johhny hebben ze mij koppelingsplaten voor een droge koppeling gestuurd. Degene die ik kreeg zijn platen met grote lappen voering en lichtgeel/koperkleurige voering. Degene die er nu zijn ingegaan zijn donker van kleur een allemaal kleine blokjes voering op de platen.. Enkel is nu mlm parts niet direct aanwezig blijkbaar. Ik heb het hun voorgeschoteld. alle gegevens tot chassisnr doorgegeven en hun hebben dit naar hun leverancier verzonden en die zegt dit zijn de platen die erin horen. Terwijl een Duc specialist met een hoop ervaring en een naam zegt dat dit niet de goede zijn. En de motor rijdt nu echt als een zonnetje

mijn vraag na dit lange stuk tekst... hebben jullie ooit platen op een M600 gemonteerd van ongeveer dat bouwjaar en zoja welke platen zitten er in jullie natte koppeling. Want wie moet ik nu geloven, aangezien ik toch verhaal wil halen. MCT 400 ballen na dit te vervangen, MLM 215 euro voor een setje 'niet goed geleverde' platen.

Wat een lap, maar hopelijk kunnen jullie mij helpen want dit is gewoon frustrerend.

Da's mooi.... na 4 Ducati dealers gecontacteerd te hebben en stuk bij voer te houden komt mn geld terug. Platen gaan in de doos terug naar de leverancier. Probleem opgelost en ik mijn doel bereikt.....

Iets monteren wat niet kloot of werkt doet niemand lijkt me.
 
Da's mooi.... na 4 Ducati dealers gecontacteerd te hebben en stuk bij voer te houden komt mn geld terug. Platen gaan in de doos terug naar de leverancier. Probleem opgelost en ik mijn doel bereikt.....

Iets monteren wat niet kloot of werkt doet niemand lijkt me.


Let ff op als je tzt olie gaat verversen. Je moet dan motorfietsolie hebben. Olie voor gebruik in auto's kan alleen in combinatie met een droge koppeling. In olie voor auto's zit een dope om de frictie te verminderen (en die heb je nou juist nodig als je een natte platenkoppeling hebt).
 
Let ff op als je tzt olie gaat verversen. Je moet dan motorfietsolie hebben. Olie voor gebruik in auto's kan alleen in combinatie met een droge koppeling. In olie voor auto's zit een dope om de frictie te verminderen (en die heb je nou juist nodig als je een natte platenkoppeling hebt).


Zat eerder te denken aan massage olie.... vind ikzelf ook aangenaam 😂😂
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan