wellicht gaat m'n vriendin zonder de stuurkuip rijden die er nu op zit, ze vindt de Monster zonder mooier. De stuurkuip is rood met een witte streep in het midden
Graag gedaan, Mark.
Ik zou deze graag van je overnemen inclusief de bevestigingsdelen. Wat wil je ervoor?
Mocht het zover zijn dat we hem er afhalen en verkopen, zal ik het hier in het topic laten weten
[afbeelding]
Volgens mijn beperkte kennis moet je nooit warm water gebruiken om de pekel te verwijderen. Hier activeer je de pekel mee. Altijd met koud water afspoelen. Misschien waren anders je schetsplaten en motorblok ook nog netjes geweest.
Stukje van de ANWB site:
Schoonmaken na rijden in de pekel
Na het maken van een ritje is het in elk geval verstandig om je motor af te spoelen om hem van alle pekel te ontdoen. Doe dit met koud water. Warm water zorgt er juist voor dat pekel nog agressiever op het metaal reageert. Spoel daarom je motor pas af als het motorblok is afgekoeld. Let er daarnaast op dat je voldoende water gebruikt zodat je ook echt alle pekel wegspoelt en er geen resten achterblijven in de kieren.
Ik heb 8 van de 10 jaar de winter doorgereden met mijn monster 620. Ik heb de slang van het carterfilter eraf gehaald, zodat er geen condens terug loopt het blok in. Dit heeft goed geholpen tegen de mayonaise (sludge) in het blok die anders ontstaat. Verder mezelf gedwongen wekelijks de machine af te spoelen. Ik was in de gelukkige omstandigheid dat ik dat met warm water kon doen! Alleen de caoting op mijn schetsplaten en het motorblok is aangetast door de pekel. Verder weinig byzonderheden mee gehad. Dus gewoon doen.
Handvatverwarming heb ik overigens nooit aangedurft, omdat er verhalen gingen dat de accu dan te veel moest leveren...
Nu de monster met pensioen is, hoeft ie niet meer doot het slechte weer...