Het Ducati Multistrada Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
zo vanmiddag op de multi gereden, was een beetje een tegenvaller!
de teller stond op 0 km volgens de verkoper kwam dit nadat de accu vervangen was,nooit van gehoord dat dit kan gebeuren hij zei dat volgens biggelaar 1 op de 100 hier last van heeft :?
de achterrem deed niets dus de remcylinder zal wel kapot zijn denk ik .
verder was te voelen dat hij wat meer pep had voelde meer als een rappe 1100 dan een 1000 de fiets zag er verder snaarstrak uit, maar al met al had hij geen papieren en kon niet laten zien dat hij getuned was ,ik kon de vorige eigenaar contacten zei hij jaja... en dan komt het hij wist niet eens wat een supersport 1000 was! en gaf er daar komt hij 4000 voor :X dus dat word hem niet, zitten mij een beetje teveel haken en ogen aan.
was overigens bij noordermeermotoren in rotterdam de fiets was verder op de rem na prima.
maar niets voor mij om me daar aan te wagen

Ik begrijp dat je teleurgesteld bent in de inruilprijs van jouw 1000, aan de andere kant is de prijs van deze multi niet echt hoog te noemen, staan elders in het land zomaar voor € 2000 meer te koop.
Dan, hoe belangrijk zijn die boekjes nu helemaal, mijn MTS was een ex huurfiets van een dealer, zou voor aflevering een grote beurt hebben gehad en dus weer piekfijn in orde zijn. Het tegendeel was helaas waar, de afgesproken grote beurt was alleen op papier gedaan (wel in het boekje vermeld) maar ze heeft er geen slag verkeerd door gelopen (heb wel de beurt alsnog laten uitvoeren)
Een maandje na aflevering kon ik vissen gaan houden in mijn dashbord, nee, niet een beetje condens, echt een plas water stond er in, uiteraard een garantie geval en zonder enig probleem verholpen. Ik heb er echter wel zelf om moeten zeuren om het nieuwe dashbord bij geschreven te krijgen in het boekje, als het aan de dealer gelegen had, had mijn MTS nu 16000 km minder gereden!
Zo betrouwbaar zijn boekjes dus!
 
Ik begrijp dat je teleurgesteld bent in de inruilprijs van jouw 1000, aan de andere kant is de prijs van deze multi niet echt hoog te noemen, staan elders in het land zomaar voor € 2000 meer te koop.
Dan, hoe belangrijk zijn die boekjes nu helemaal, mijn MTS was een ex huurfiets van een dealer, zou voor aflevering een grote beurt hebben gehad en dus weer piekfijn in orde zijn. Het tegendeel was helaas waar, de afgesproken grote beurt was alleen op papier gedaan (wel in het boekje vermeld) maar ze heeft er geen slag verkeerd door gelopen (heb wel de beurt alsnog laten uitvoeren)
Een maandje na aflevering kon ik vissen gaan houden in mijn dashbord, nee, niet een beetje condens, echt een plas water stond er in, uiteraard een garantie geval en zonder enig probleem verholpen. Ik heb er echter wel zelf om moeten zeuren om het nieuwe dashbord bij geschreven te krijgen in het boekje, als het aan de dealer gelegen had, had mijn MTS nu 16000 km minder gereden!
Zo betrouwbaar zijn boekjes dus!


tja dat hoor je vaker de laatste tijd ,, bedrijven die menen zo hun marge te moeten "verbeteren ".....
 
Boekje... welk boekje :+

En welk code kaart...

Motor is gelukkig goed, gaat het om...
 
:Y

En ik heb een speciaal uitlaatbochtsysteem *O*

Nu alleen nog een goede grote beurt en ik zit hevig te twijfelen aan zo'n behandeling van Biggelaar...
 
zo vanmiddag op de multi gereden, was een beetje een tegenvaller!
de teller stond op 0 km volgens de verkoper kwam dit nadat de accu vervangen was,nooit van gehoord dat dit kan gebeuren hij zei dat volgens biggelaar 1 op de 100 hier last van heeft :?

maar niets voor mij om me daar aan te wagen

Goed besluit! ;) Dat van die accu en teller op nul is echt een lulverhaal, zou je dus nooit meer (bij 1 op 100??) een accu kunnen wisselen. Denk dat B dit ook gelul vindt en zal dat ook nooit gezegd hebben, zo goed als ik B ken...

Zie verder nogal wat commentaar rond boekjes, rode sleutels, kaarten etc. Ook ik heb 2e hands Ducs gekocht, alleen wel altijd met bekende historie en bij iemand die er verstand van heeft, het zijn raspaardjes en moeten zeker zo worden onderhouden. Kan je gerust ook zelf doen (zo met eentje 113.000 km gedraaid en ingeruild voor 3000 florijnen :) :) ) als je maar iets van techniek en Ducati weet. De opbouw is echt anders dan van een gemiddelde motorfiets, alles is uit geshimmed, wat bijdraagt aan o.a het strakke sturen en wat ze dus ook duurder maakt...
Rode sleutel/kaart is van belang als de ECU of andere computers eens gereset moeten worden of als de sleutel opnieuw "herkend" moet worden. Denk er dus niet te licht over als dit soort zaken er niet bij zijn, geeft ook iets aan over slordigheid vorige eigenaar of erger..
 
Klopt alleen mijn motor kwam van een veiling en die domme gasten hadden alle boekjes en toebehoren als docu verkocht dus iemand heeft een doos vol... :+
De veiling heeft ook geen idee en vanwege privacy mogen ze niks zeggen.
We zien wel...
 
Zie verder nogal wat commentaar rond boekjes, rode sleutels, kaarten etc.

Mijn commentaar was niet als commentaar bedoeld, eerder als voorbeeld hoe er met die boekjes omgegaan wordt.
Natuurlijk heb ik ook het liefst alle boekjes / papieren erbij, alleen over de juistheid ervan (qua invullen) heb ik zo mijn twijfels.
 
Hallo allemaal, ik wil me even voorstellen op dit leuke Multiforum. :)
Mijn naam Frank en ben sinds twee weken in het bezit van een grijze Multistrada 1000DS
uit 2003.
Hiervoor heb ik een DL 650 V-Strom gereden en een Honda ST1100 , Maar toen ik enige weken geleden voor het eerst op een Multistrada reed was ik gelijk verkocht.
Wat een een leuke sportieve toerfiets met een hoog fungehalte!!! :]
Ik hoop hier op het forum veel van jullie te leren over de Multistrada en natuurlijk is het ook de bedoeling dat ik het een en ander kan toevoegen voor een ander.
Mijn eerste vraag is : Wat is volgens jullie de beste plaats en bevestigingsmanier voor mijn Zumo 550 op de Duc.
Graag hoor en zie ik jullie reacties tegemoet !
groet Frank,
full
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal, ik wil me even voorstellen op dit leuke Multiforum. :)
Mijn naam Frank en ben sinds twee weken in het bezit van een grijze Multistrada 1000DS
uit 2003.
Hiervoor heb ik een DL 650 V-Strom gereden en een Honda ST1100 , Maar toen ik enige weken geleden voor het eerst op een Multistrada reed was ik gelijk verkocht.
Wat een een leuke sportieve toerfiets met een hoog fungehalte!!! :]
Ik hoop hier op het forum veel van jullie te leren over de Multistrada en natuurlijk is het ook de bedoeling dat ik het een en ander kan toevoegen voor een ander.
Mijn eerste vraag is : Wat is volgens jullie de beste plaats en bevestigingsmanier voor mijn Zumo 550 op de Duc.
Graag hoor en zie ik jullie reacties tegemoet !
groet Frank,[afbeelding]

Hoi Frank, allereerst welkom op dit forum.

De mooiste plaats en naar mijn idee ook de beste is

GroteFoto-FKXMMXAR.jpg


je bent dan wel een soort gelijke beugel nodig

GroteFoto-RPEVEKPU.jpg


ook dit is een oplossing

GroteFoto-BRNX4XNY.jpg


hiervoor is uiteraard wel een andere grondplaat voor nodig.
Ik weet niet of je al eens op www.multistrada.net gekeken hebt, daar kan je heel veel info vinden over deze prachtige motor ;)
 
Hallo allemaal, ik wil me even voorstellen op dit leuke Multiforum. :)
Mijn naam Frank en ben sinds twee weken in het bezit van een grijze Multistrada 1000DS
uit 2003.
Hiervoor heb ik een DL 650 V-Strom gereden en een Honda ST1100 , Maar toen ik enige weken geleden voor het eerst op een Multistrada reed was ik gelijk verkocht.
Wat een een leuke sportieve toerfiets met een hoog fungehalte!!! :]
Ik hoop hier op het forum veel van jullie te leren over de Multistrada en natuurlijk is het ook de bedoeling dat ik het een en ander kan toevoegen voor een ander.
Mijn eerste vraag is : Wat is volgens jullie de beste plaats en bevestigingsmanier voor mijn Zumo 550 op de Duc.
Graag hoor en zie ik jullie reacties tegemoet !
groet Frank,[afbeelding]

Goedemorgen Frank,

welkom bij de clan der Multistradisten... 8-)

Je weet toch wel dat je nu nooit meer iets anders gaat rijden ;)

Net wat Thijs al melde is multistrada.net ook een zeer uitgebreide site, met heel veel antwoorden rondom ons model.

Veel en veilig rijplezier gewenst :]
 
Hallo allemaal, ik wil me even voorstellen op dit leuke Multiforum. :)
Mijn naam Frank en ben sinds twee weken in het bezit van een grijze Multistrada 1000DS
uit 2003.
Hiervoor heb ik een DL 650 V-Strom gereden en een Honda ST1100 , Maar toen ik enige weken geleden voor het eerst op een Multistrada reed was ik gelijk verkocht.
Wat een een leuke sportieve toerfiets met een hoog fungehalte!!! :]
Ik hoop hier op het forum veel van jullie te leren over de Multistrada en natuurlijk is het ook de bedoeling dat ik het een en ander kan toevoegen voor een ander.
Mijn eerste vraag is : Wat is volgens jullie de beste plaats en bevestigingsmanier voor mijn Zumo 550 op de Duc.
Graag hoor en zie ik jullie reacties tegemoet !
groet Frank,[afbeelding]
Welkom *O*

Ik zie dat je de Multi op een bekend adresje hebt gekocht ;)


Kom ook eens kijken op misschien wel het op 1 na leukste topic op M-F:
MF Gooi en Vechtstreek deel * 57 * Herfst II
 
Hallo allemaal, ik wil me even voorstellen op dit leuke Multiforum. :)
Mijn naam Frank en ben sinds twee weken in het bezit van een grijze Multistrada 1000DS
uit 2003.
Hiervoor heb ik een DL 650 V-Strom gereden en een Honda ST1100 , Maar toen ik enige weken geleden voor het eerst op een Multistrada reed was ik gelijk verkocht.
Wat een een leuke sportieve toerfiets met een hoog fungehalte!!! :]
Ik hoop hier op het forum veel van jullie te leren over de Multistrada en natuurlijk is het ook de bedoeling dat ik het een en ander kan toevoegen voor een ander.
Mijn eerste vraag is : Wat is volgens jullie de beste plaats en bevestigingsmanier voor mijn Zumo 550 op de Duc.
Graag hoor en zie ik jullie reacties tegemoet !
groet Frank,[afbeelding]

*O* *O* *O*

Welkom hier, en gefeliciteerd met een van de lekkerste fietsen die er bestaan, gelukkig zit ie verstopt achter een bijzonder smoeltje, anders kende iedereen ons geheimpje
 
Koude lucht is meer zuurstof en goede injectie is ook meer benzine. Meteorologische turbo zeg maar :+

Weet niet of het echt zoveel scheelt, maar de grijns was er niet minder om *D

:+

Alleen je banden worden er niet zo plakkerig van :]

Maar qua koeling is het wel het beste alhoewel je soms de oliekoeler moet afdekken om het blok nog enigszins warm te krijgen.

Las laatst een discussie op DCN dat je minimaal 90 graden moet hebben om lekker door te kunnen trekken maar als ik het "LO" knopje uit ziet gaan dan kan je gewoon doortrekken tot 6000 toeren... sneller hoeft toch niet in dit binnenlandje _O-
 
*O* *O* *O*

Welkom hier, en gefeliciteerd met een van de lekkerste fietsen die er bestaan, gelukkig zit ie verstopt achter een bijzonder smoeltje, anders kende iedereen ons geheimpje


:+ mooie omschrijving...

zal ook wel gelden voor de nieuwe dan O-)
 
ik zal je nog meer vertellen, stond gisteren even naar mijn multi te kijken en vond iets ontbreken. Ik heb blijkbaar zo veel naar foto's van de nieuwe multi zitten staren dat ik plots vond dat de neus van de oude eigenlijk ook zo een snavel zou moeten hebben... :o :$
De voorkant leek nu ineens zo onaf.
 
Laatst bewerkt:
ik zal je nog meer vertellen, stond gisteren even naar mijn multi te kijken en vond iets ontbreken. Ik heb blijkbaar zo veel naar foto's van de nieuwe multi zitten staren dat ik plots vond dat de neus van de oude eigenlijk ook zo een snavel zou moeten hebben... :o :$
De voorkant leek nu ineens zo onaf.

Er zijn er meer die daar zo over denken, maar of het nu zo mooi is :r

tja2.jpg


tja1.jpg
 
in maart worden de eerste afgeleverd, te beginnen met de S en tour en juni of juli de gewone, of wat daar gewoon aan is...
 
RideRick,
jij gaat de nieuwe toch ook wel testen zeker? Of ben jij zo'n karaktermens wat zichzelf tegen verder (financieel) onheil beschermd door er maar niet op te stappen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan