Het enige echte Yamaha R6 topic deel 35

Status
Niet open voor verdere reacties.
Thnx man, inderdaad wel jammer, gezien we met een aardig groep bekenden het circuit op gaan.

Het weer hier (bollenstreek) ziet er nog zeer dreigend uit, donker grijze lucht, maar het is wel al de hele ochtend droog. Voor morgen zien de voorspellingen er wel redelijk uit, ik hoop dat die zo blijven en we morgen een droge dag hebben :]

@ Sander vd Vlugt:

Ik heb de dvd bestudeerd en weet waarom jij je knietjes niet aan de grond krijgt, ik zal je wat feedback geven voor morgen zodat je daar op kunt gaan letten.

Op de dvd, terwijl de camera man achter je rijdt, kun je heel goed zien dat jij de motor wel redelijk plat gooit. Alleen wat onwijs opvalt is dat jij helemaal, nouja eigenlijk meer amper, uit het zadel gaat bij de bochten. Bij het aanremmen schuif je een heel klein beetje opzij en ga je de bocht in. Je ziet dat jij je knietjes wel uitsteekt, maar omdat je niet veel gaat verzitten, komen deze niet aan de grond. De bochten neem je gewoon zoals het hoort. Ik denk dat als jij morgen goed op je zithouding gaat letten en wat meer naast je motor gaat hangen, dat je dan nog wat platter en met je knietjes aan de grond door de bochten gaat :]

Mocht je nog meer info willen, sms / bel of laat hier wat achter

Zo even naar de winkel wat halen om de gegevens van mijn hardeschijven van de kapotte pc te halen, daarna kijken of die nog te redden valt, anders meteen een gloednieuwe kopen *O*

:W

Gewoon KD maken zonder te verzitten :+
 
Goeie morgen :W


Ik heb alles al klaar liggen, 1 klein rugzakje :+ Ik ga morgen nog een hoop dingen doen mbt tot wat er zondag allemaal is gebeurd. Maar ik ga ook nog even de zes uitlaten en lekker wat bochten pakken en mezelf klaar stomen voor morgen *D *O*

Jeetje jij bent echt een schat weet je dat :j het is dat ik op vrouwen val anders had ik je flink te grazen genomen, al die dingen meenemen voor ons, echt een papa :+
Nu lekker maffen :W
_O-
 
Laatst bewerkt:
Ik was gisteren aan het bedenken of banden ook uitzetten als het warm wordt???

Heb nu mijn voorspatbord lager op de motor gehangen, maar als de banden in de eiffel ofzo flink warm worden, zetten deze dan nog uit? Iemand hier ervaring mee of verstand van???
 
Zo luitjes. Ben ook weer veilig terug uit de Eifel... vetrokken in 29 graden en terug in 9 graden en pleuris regen... Verder wel droog gehad daaro. 1 dagje regen maar dat was ook weer een uitdaging. Wel lekker kunnen sturen!
 
Ik was gisteren aan het bedenken of banden ook uitzetten als het warm wordt???

Heb nu mijn voorspatbord lager op de motor gehangen, maar als de banden in de eiffel ofzo flink warm worden, zetten deze dan nog uit? Iemand hier ervaring mee of verstand van???

Ik denk het wel. En door flink sturen volgens mij ook wel? Ons groepje in de Eifel had allemaal een totaal andere spanning na een paar dagen. Hadden we dus ook wel een temp. verschil van 20 graden en je heb natuurlijk verschil in druk door de hoogteverschillen.. Ik schrok me een hoedje dat toen ik weg ging gewoon 0.4 bar minder in me voorbandje had en achter ook...
 
Ik heb alles al klaar liggen, 1 klein rugzakje :+ Ik ga morgen nog een hoop dingen doen mbt tot wat er zondag allemaal is gebeurd. Maar ik ga ook nog even de zes uitlaten en lekker wat bochten pakken en mezelf klaar stomen voor morgen *D *O*


Ik heb ook alles klaar liggen 8-)

full


:P

jaja en een body :+
 
YARC 2010 Speciale YARC uitnodiging

10/05/2010

YARC

Yamaha Advanced Riding Course 2010: nog enkele plaatsen beschikbaar!
Ook weleens door de manager van Jorge Lorenzo gecoacht willen worden? Nu is je kans!

Op maandag 10 mei 2010 verzorgt Yamaha Motor Nederland op het TT Circuit Assen, exclusief voor bezitters van een Yamaha Supersport motorfiets, weer de meest complete rijvaardigheidscursus van Nederland, de Yamaha Advanced Riding Course (YARC). Wilco Zeelenberg, manager van Jorge Lorenzo, en Patrick van den Goorbergh, zeker ook geen onbekende naam in de wereld van de motorsport, geven een circuit-rijvaardigheidscursus met daarin veel ruimte voor persoonlijke aandacht. Hierdoor biedt de YARC een ultieme kans aan beginners om kennis te maken met circuitrijden. Voor de meer ervaren circuitrijder biedt de YARC volop de mogelijkheid om veel vooruitgang te boeken. Met een duidelijke verdeling naar niveau rijdt iedereen aan het eind van de dag beter, sneller en vooral veiliger.

De YARC is geen standaard circuitdag of rijvaardigheidscursus. Tijdens de dag rijdt iedereen in totaal vijf sessies en per sessie zijn er maximaal 24 cursisten op de baan. Hierdoor hebben Wilco Zeelenberg en Patrick van den Goorbergh en hun ervaren team alle tijd om elke rijder persoonlijk, met behulp van video-analyses, tijdens en na elke sessie volop aanwijzingen te geven.

De kosten van deze unieke rijvaardigheidscursus bedragen € 349,00 per dag en dit is inclusief een uitgebreide lunch. Inschrijving staat open voor iedere bezitter van een Yamaha Supersport motorfiets. Klik hier voor meer informatie of om je in te schrijven. Er zijn nog enkele plaatsen beschikbaar, dus wees er snel bij!
 
YARC 2010 Speciale YARC uitnodiging

10/05/2010

YARC

Yamaha Advanced Riding Course 2010: nog enkele plaatsen beschikbaar!
Ook weleens door de manager van Jorge Lorenzo gecoacht willen worden? Nu is je kans!

Op maandag 10 mei 2010 verzorgt Yamaha Motor Nederland op het TT Circuit Assen, exclusief voor bezitters van een Yamaha Supersport motorfiets, weer de meest complete rijvaardigheidscursus van Nederland, de Yamaha Advanced Riding Course (YARC). Wilco Zeelenberg, manager van Jorge Lorenzo, en Patrick van den Goorbergh, zeker ook geen onbekende naam in de wereld van de motorsport, geven een circuit-rijvaardigheidscursus met daarin veel ruimte voor persoonlijke aandacht. Hierdoor biedt de YARC een ultieme kans aan beginners om kennis te maken met circuitrijden. Voor de meer ervaren circuitrijder biedt de YARC volop de mogelijkheid om veel vooruitgang te boeken. Met een duidelijke verdeling naar niveau rijdt iedereen aan het eind van de dag beter, sneller en vooral veiliger.

De YARC is geen standaard circuitdag of rijvaardigheidscursus. Tijdens de dag rijdt iedereen in totaal vijf sessies en per sessie zijn er maximaal 24 cursisten op de baan. Hierdoor hebben Wilco Zeelenberg en Patrick van den Goorbergh en hun ervaren team alle tijd om elke rijder persoonlijk, met behulp van video-analyses, tijdens en na elke sessie volop aanwijzingen te geven.

De kosten van deze unieke rijvaardigheidscursus bedragen € 349,00 per dag en dit is inclusief een uitgebreide lunch. Inschrijving staat open voor iedere bezitter van een Yamaha Supersport motorfiets. Klik hier voor meer informatie of om je in te schrijven. Er zijn nog enkele plaatsen beschikbaar, dus wees er snel bij!
Vorige versies waren direct volgeboekt, maar de prijs is dit jaar zo absurd hoog geworden dat het voor veel mensen absoluut niet interessant meer is.
 
Hoop ceentjes voor een circuitdag. Ik moet zeggen dat ik met de tips van de MSL marshalls ook erg veel wijzer werd...
 
*O* *O* Whohehoehoehooeoeeeee *O* *O*

Heb al mijn data gelukkig nog van mijn harde schijven, zag laatst iets in een boekje staan en dacht daarmee kan ik nu super snel en handig mijn data weer terughalen, nouja van de schijven plukken als het er nog netjes zonder beschadigingen op staat:

img.jpg


Echt een handig apparaat en zeker zijn geld waard!! Kostte me 25 euro.

Nu even een nieuwe voeding halen, kan zelfs zijn dat ik dan met mijn kapotte pc weer verder kan, zou wel chill zijn, is het dat niet dan maar gelijk een nieuwe kopen 8-)


Gewoon KD maken zonder te verzitten :+

Dan moet hij nog een heel stuk platter, maar ook dat is mogelijk, al wordt dat wel veeeel riskanter, ik zeg doen Sander :+

:^ Van al dat verzit word je moe en krijg je pijn in je billen :P

Moe worden is voor mietjes, en pijn is fijn, bloed is goed en spastisch is fantastisch!


:j

In je bovenbenen zul je bedoelen ;)
Kon na de eerste circuitdag de trap bijna niet meer op de volgende dag :+

Meen je dat nou, ik had na 17 april nergens last van.

Meer sporten ;) Hardlopen werkt goed ertegen. OF gewoon elke dag circuit rijden ;) Wen je er ook wel aan....

Ja wilde ik net zeggen, loop 2 keer per week 15 km hard, maar zal misschien ook een rol spelen dat ik fitness instructeur ben en spinning les heb gegeven, dat ik bijna geen last krijg van een dagje circuit knallen O-)

Tweede dag was het al minder ;)
Maar hardlopen is er goed voor idd

Hhaha net of jij nu wel gaat hardlopen, lieg niet man :+

Oh nu ga ik eerst is de post opzoeken van Kevin over dat poetsen.... hij ziet er niet uit..

Dat kan niet heh, arme zes!

;)

Ik denk het wel. En door flink sturen volgens mij ook wel? Ons groepje in de Eifel had allemaal een totaal andere spanning na een paar dagen. Hadden we dus ook wel een temp. verschil van 20 graden en je heb natuurlijk verschil in druk door de hoogteverschillen.. Ik schrok me een hoedje dat toen ik weg ging gewoon 0.4 bar minder in me voorbandje had en achter ook...

Lucht zet uit als het warmer wordt, dat betekend bij een hogere temp is de druk in je band hoger. Voorbeeld: als je normaal 2.6 achter hebt en je gaat circuit racen dan wordt deze druk bijvoorbeeld 0.4 bar hoger (is maar een voorbeeld, gaat er niet om of het klopt) dan is band na het racen dus 3.0 bar, wat keihard is. Daarom rijden ze op het circuit met een relatief lagere bandenspanning dan op de weg. Circuitbanden even buiten beschouwing gelaten want dat is een andere samenstelling van het rubber en die banden presteren beter met een nog lagere bandenspanning dan straatbanden.

Maar het lijkt me dus sterk dat je 0.4 bar verlies in je band meet. Ja of jij moet dus je banden gemeten hebben toen ze op temperatuur waren, als ze dan weer koud zijn, dan meet je 0.4 bar minder ja ;) Maar er blijft net zoveel lucht in je band zitten hoor, alleen de druk veranderd. Als je band wel minder lucht zou hebben, dan issie lek :9 Overigens is het ook weer waar dat je in de bergen met hoogteverschil ook nog eens drukverschil krijgt, dat klopt ook, maar daar weet ik niet van wat het met je band doet. Je motor gaat daar ook anders lopen omdat de lucht ijler wordt etc etc Al zal je dat amper merken hoor. In de driftwereld stellen die Jappen bijv in elk land de gehele wagen weer af naar de luchtvochtigheid, luchtdruk etc etc

@ Mieluh: Over dat uitzetten van je band tegen je spatbord, hoeveel speling zit ertussen dan? Ik denk persoonlijk niet dat je band tegen je vspb komt hoor. Zo heel veel zet je band nu ook weer niet uit.

Ik heb ook alles klaar liggen 8-)

[afbeelding]

:P

jaja en een body :+

Ga jij mooie plaatjes van ons schieten *D !!!! In de Hugenholtz als we de bocht uitrijden wil ik wel een mooi plaatje van, van de achterkant dan. Maar jij weet vast wel waar je nog meer mooie foto's kunt maken :)
 
Laatst bewerkt:
Ja wilde ik net zeggen, loop 2 keer per week 15 km hard, maar zal misschien ook een rol spelen dat ik fitness instructeur ben en spinning les heb gegeven, dat ik bijna geen last krijg van een dagje circuit knallen O-)

Nouja van een 2:25 op CPZ word je ook niet echt moe natuurlijk }) })
 
Hoop ceentjes voor een circuitdag. Ik moet zeggen dat ik met de tips van de MSL marshalls ook erg veel wijzer werd...

Hmmm deel je mening... is erg prijzig. Over tips en tricks kan je je nog vergissen. Denk dat velen mijn mening delen dat bijv. Motorsportschoolholland (Zolder) dieper gaan dan een MSL
 
Ssstttt ;) kleinigheid!

En zeker niet als je ook nog even in de grindbak op je rug gaat liggen om uit te rusten tijdens de sessie _O-


Hahahaha..... wel lekker om even op een rustige plek uit te rusten :P

En geen pijn betekend dat je te veel zit en te weinig staat :)
 
Laatst bewerkt:
@ kevin, ik heb dalik een 0,6 cm speling, is niet heel overdreven he haha...

Denk eerlijk gezegd ook dat het wel meevalt maar was er even over aan het twijfelen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan